Home Woorden hebben kracht

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken:

Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

Welkomstwoord door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Goedemorgen, we voelen ons vereerd met uw komst. Fijn dat u er bent of via de tv naar ons kijkt. Groet de mensen rondom u met warmte en zeg: God houdt van u en ik ook.

 

Gebed

Vader, dank U, we zijn hier bijeen omdat U dat wilde. We vragen U, help ons ons hart te openen en de oren van onze ziel. U heeft ons lief en wilt het beste voor ons. U heeft ons niet opgegeven. U gelooft in ons en wilt dat we wereldveranderaars worden. We komen tot U in geloof en vragen om uw hulp en om vergeving van onze zonden. Help ons, Heer. We hebben U lief. In Jezus’ naam, amen.

 

Koor – “Glorious Things of Thee Are Spoken”

 Hemelse woorden zijn gesproken over Sion, stad van God woorden van een thuis en vrede iets wat Nooit verbroken wordt vaststaand op de Rots der eeuwen is niets storend voor uw rust door de heil’ge Muur omgeven ziet u ‘s vijands macht geblust door de stroom van levend water vloeit op u zijn liefde Neer en voorziet uw zonen, dochters vrees verdwijnt en is niet meer wie bezwijkt er als de Levensstroom altijd deze dorst weer lest? God de gever van genadezal niet falen tot in eeuwigheid zal Niet falen tot in eeuwigheid

 

Schriftlezing –  Lucas 6:22-23, 26-28 door Hannah Schuller

U mag gaan zitten. Luistert u ter voorbereiding op de preek naar deze woorden uit Lucas 6. Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen jullie haten en buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen omwille van de Mensenzoon. Wees verheugd als die dag komt en spring op van blijdschap want jullie zullen rijkelijk beloond worden in de hemel. Bedenk dat hun voorouders de profeten op dezelfde wijze hebben behandeld. Wee jullie wanneer alle mensen lovend over je spreken want hun voorouders hebben de valse profeten net zo behandeld. Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten zegen wie jullie vervloeken bid voor wie jullie slecht behandelen. Mogen wij mensen zijn die hun geloof leggen in wat God over ons zegt en niet in wat de mensen over ons zeggen.

 

Koor “We have a story to Tell to the Nations”

Wij bezitten een Woord voor de wereld  dat kan redden van zond’ en van wee een woord van genade En waarheid een woord van liefd’ en vree een woord van liefd’ en vree na donk’re nacht komt schemer

En na schemer het morgenrood als Christus komt in zijn heerlijkheid zijn liefde oneindig groot

Ik wil ‘t verhaal vertellen van het wonder van God van Jezus en zijn liefde en ‘t leven dat Hij biedt

Ik wil ‘t verhaal vertellen omdat ik weet: het is waar het stilt al mijn verlangens in moeite is Hij daar

Ik wil ‘t verhaal vertellen en glorierijk vermelden het oud verhaal vertellen van Jezus’ liefdemacht

Over de golven klinkt een rusteloos gebed ‘zend het licht! zend het licht!’ zielen roepen om hulp,

Zijn nog niet gered ‘zend het licht! zend het licht!’ zend het licht, het evangelie-licht laat het schijnen Wijd en zijd zend het licht, het evangelie-licht schijn tot in de eeuwigheid schijn tot in de eeuwigheid

Schijn tot in de eeuwigheid tot in de eeuwigheid

 

Interview – Amick Byram

BS = Bobby Schuller

AB = Amick Byram

BS: Vandaag heb ik Amick Byram te gast. Hij heeft veel succes als zanger en heeft twee Grammy’s gewonnen en is genomineerd voor een Emmy. Hij zong de rol van Mozes in de animatiefilm Prince of Egypt en honderden andere films, tv-programma’s en commercials.

En je bent bevriend met mijn grootvader.

AB: Ja, tot mijn trots.

BS: Je hebt veel bereikt in je carrière als entertainer maar je laat er geen misverstand over bestaan dat je geloof erg belangrijk is voor jou als entertainer, muzikant en acteur.

AB: Ik ben christelijk opgevoed. Mijn vader is predikant. Ik wist al vroeg dat God mij bepaalde talenten had gegeven en dat ik die wilde gebruiken tot zijn eer. Of dat nou in de kerk zou zijn of wellicht daarbuiten. Uiteindelijk heeft mijn roeping mij tot de show-business gebracht. Jaren   geleden kwam ik hierheen uit Oklahoma, vertrouwend op God. Dankzij Hem heb ik enige invloed in bepaalde entertainment-kringen. Maar ik geef God de lof en de eer. Want Hij heeft mij talent gegeven maar God zelf biedt de kansen en werpt je allerlei dingen in de schoot. Het valt niet mee in show business. Je hebt te maken met talenten en ego’s. Lastig vaak, maar als je op God vertrouwt, komt het goed.

BS: En in die branche kan het moeilijk zijn om open te zijn over je geloof. Je wilt geen compromissen sluiten.

AB:  Ja, ik heb wel meegemaakt dat ik werk moest weigeren omdat het onverenigbaar was met mijn geweten dat hopelijk in lijn was met Gods plan. Het is niet niks, want werk is niet makkelijk te vinden. Maar als ik weigerde, merkte ik dat God dat besluit zegende ook al was er           voor mij een worsteling aan vooraf gegaan. Soms ben je in de positie om mensen dichter tot God te brengen doordat je ergens in uitblinkt. Dat vraagt veel oefening en inspanning. Maar doordat je uitblinkt, kan je mensen naar het evangelie leiden. Zeker in die branche, want die           waardeert uitblinkers. En als je uitblinkt in wat je doet, geeft dat je een platform en de kans je geloof te delen.

BS: In mijn preek zeg ik dat je niet te zwaar moet tillen aan de mening van anderen of die nu positief of negatief is. In de entertainment-industrie is dat moeilijk. Wat is je advies? Jij hebt de innerlijke kracht om je door kritiek, laster en misvattingen heen te slaan. Voor iedereen  moeilijk, maar wat raad je aan als je bijvoorbeeld een naar mailtje ontvangt? Wat heb je geleerd in deze business?

AB: De beste raad die ik kan geven is denk ik terug te gaan naar het fundament van je bestaan. Is je leven gefundeerd op verlossing in Jezus keer dan altijd terug naar die vaste rots, dat fundament ook al ben onheus behandeld of zelfs afgewezen vanwege je geloof. Ga altijd terug       naar dat fundament, dat is het beste advies dat ik kan geven. Dat is altijd goed, en het biedt God gelegenheid om iets te doen waar jij nog geen oog voor had, juist door je worsteling.

BS: Ga je voor ons zingen?

AB: Zeker.

BS: We gaan nu horen hoe geweldig hij zingt.

AB:  Hou toch op.

BS:  Nogmaals applaus voor Amick. God houdt van je.

 

Introductie lied van Amick Byram

Ja, mijn vader was dus predikant. Als jongetje hoorde ik het verhaal over Gods opdracht aan Abraham om zijn zoon Isaak te offeren. Daar had ik het moeilijk mee. Als volwassen man begrijp ik het veel beter. Weet u nog hoe het verhaal gaat? God zegt Abraham zijn zoon te offeren. Ze gaan naar de berg Moria. Abraham laat zijn dienaren beneden wachten. Dus Abraham gaat de berg op met Isaak die het hout draagt. Ik ben zelf vader van twee jongens en heb moeite me dat tafereel voor ogen te halen. Als ik daar had gelopen, had ik waarschijnlijk geen woord gezegd. Ze komen op de top van de berg. Isaak vraagt: Papa, waar is het lam? Wauw. Abraham zegt tegen zijn zoon: Wacht hier even, ik moet even alleen zijn. Dus Abraham verwijdert zich en smeekt God op het allerlaatst nogmaals een manier te vinden…

 

SOLO – Amick Byram – “Make a Way”

M’n leven lang was U er met een antwoord op mijn gebed zo oprecht en zo zeker bent U altijd trouw Geweest maar geef me nu groter vertrouwen om te geloven om zeker te zijn ik moet het weten ik moet Zien wat ik moet doen bent U daar? hoort U mij? weet U wel wat U vraagt? kijk naar mij hoor mijn pijn.

Hij is mijn zoon vind een manier eens vertrouwde ik op mijn hart nu ben ik verdwaald in het duister

Ik denk: waarom? en ik denk: hoe nu verder te gaan? maar als dit uw manier is toon het dan maak het Duidelijk zodat ik weet: U bent er nog denk aan mij vind een manier Vader, ik weet dat U gesproken Hebt ik moet U gehoorzamen als dit door U is uitgevaardigd dan zult U zeker een manier vormen

Hier sta ik dan op mezelf nog steeds bang maar niet alleen hoewel ik twijfel hoewel ik vrees zal ik Doorgaan ik zal hopen ik moet proberen schenk me geloof of ik zal sterven zeg dat U er bent ziet U Het niet? het is mijn zoon vind een manier vind een manier vind een manier

 

SOLO – Amick Byram – “Only Hope”

Er is een lied dat weerklinkt in mijn ziel een lied dat ik steeds opnieuw probeer te schrijven ik lig Wakker in de nachtelijke kou maar uw lied klinkt steeds in mijn hart dus leg ik mijn hoofd neer en hef Mijn handen op en bid dat ik alleen van U mag zijn alleen van U ik weet nu dat U mijn enige hoop bent

Ik leg mijn leven in uw handen ik geef me helemaal aan U ik wil dat uw symfonie weerklinkt in alles Wat ik ben en uit volle borst zing ik mee ik leg mijn hoofd neer en hef mijn handen op en bid dat ik Alleen van U mag zijn dat ik alleen van U mag zijn alleen van U ik weet nu dat U mijn enige hoop bent

Mijn enige hoop enige hoop

 

Belijdenis van Bobby Schuller

Goedemorgen, hoe gaat het ermee? Wilt u gaan staan en samen met mij deze belijdenis uitspreken?

Houd uw handen zo. Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over me zeggen.

Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand me afnemen. Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.

Amen.

Woorden hebben kracht

door Bobby Schuller

Eigenwaarde

U mag gaan zitten. Vandaag begin ik mij meteen tot u te richten. Misschien heeft u net een naar mailtje gekregen waardoor u verdrietig bent. Of u heeft wakker gelegen. Of iemand op het werk heeft

een ongepaste opmerking gemaakt. Of u loopt telkens weer in de val van anderen behagen en je aantrekken wat anderen van je vinden. Of egoïsme is uw probleem en u denkt vooral aan uzelf. Of u wordt al bang bij de gedachte aan een feestje. Want wat zullen ze van je denken? Herkent u dit, dan is deze preek voor u. Overigens bent u ook maar een mens, zoals wij allen. Iedereen kent dergelijke ervaringen waarbij je je vreselijk aantrekt wat mensen over je zeggen. Vandaag gaat het over dit simpele feit: Hoewel mensen praten, van alles zeggen, van alles schrijven, soms voor iedereen te volgen zegt God óók dingen en Hij spreekt lovend over u. Hij zegt dat U zijn geliefde kind bent. God spreekt nog altijd. Hij heeft het over u en Hij zegt dat Hij van u houdt.

We kunnen onze harten en geesten trainen om vrij te blijven van onze verslaving aan goedkeuring. Goed plan? Vandaag is de dag. Van ‘wat ik heb’, ‘wat ik doe’ en ‘wat ze over me zeggen’ is dat laatste het krachtigste: Wat ze over je zeggen. Als je iets kwijtraakt, kan je lang wakker liggen. Als je iets verknoeit ook. Maar als iemand over je heeft gepraat, daar kan je pas echt van wakker liggen. Als je hoort dat je verkeerd bent begrepen of dat dingen over je online zijn gezet. Als we negatieve dingen horen die mensen over ons zeggen dan liggen we daarvan wakker. Iets dat een collega tegen ons zei, een mailtje dat we kregen. We liggen maar te malen over hoe we moeten reageren en liggen wakker. Wat mensen over ons zeggen is voor ons een bron van enorme zorgen.

Identiteit

Mensen zeggen dingen. Goede en slechte dingen. Mensen spreken de waarheid, verdraaien haar en liegen. Mensen begrijpen dingen verkeerd, luisteren niet goed. Vaak zijn we als een kurk op de zee van al dat gepraat drijvend op wat mensen van ons vinden. Maar God spreekt ook. En als mensen zullen we altijd iemand geloven. En mijn vraag aan u is: in wiens woorden legt u uw geloof? Daar staat het. In wiens woorden legt u uw geloof? Belangrijke vraag. Want hoe kan je in Gods Woord geloven als je Gods Woord niet kent? Een groot probleem is tegenwoordig dat we zo veel tijd besteden aan het lezen van de woorden van de wereld. We zitten veel op Facebook, besteden veel tijd aan kranten lezen en blogs, gedrukte woorden en ideeën. Prima, heel leerzaam. Maar hoeveel tijd besteden we eigenlijk aan het lezen in de Schrift? Ik zie in de loop der jaren steeds minder christenen in de Bijbel lezen, studeren op en discussiëren over het Woord van God. En nog minder christenen begrijpen wat het is, Gods stem te horen. Ze maken geen tijd om naar Gods stem te luisteren. De meesten luisteren 99 procent van hun tijd naar de woorden van de wereld: wat mensen over ons zeggen, wat de media zeggen. Misschien 1 tot 5 procent van onze tijd luisteren we naar Gods stem. Dus ik vraag u niet aan wiens stem u uw geloof verbindt maar in welke stem u daadwerkelijk gelooft. Want wat u doet is een afspiegeling van wat u gelooft. Leg uw geloof in de stem en in het Woord van God, dat zegt: Hij heeft u lief, en niets kan u scheiden van de liefde van Christus.

De kracht van woorden

Woorden hebben kracht. Dat is een door en door christelijk idee. Woorden vormen alles. Werkelijk alles. Alles bestaat doordat iemand het tot aanzijn riep. Dit gebouw bestaat doordat iemand ooit zei: Laten we hier iets neerzetten. En een groep mensen zei: Het moet er zus en zo uitzien. Vóór er een tekening of baksteen aan te pas kwam, was het tot aanzijn gesproken. Oorlogen komen voort uit woorden. Een land zegt iets tegen een ander land, of sluit een pact met een ander land en er breekt oorlog uit doordat iemand oorlogstaal uit. Gezinnen ontstaan doordat een man en een vrouw een gelofte afleggen doordat twee mensen zeggen: Laten we een gezin stichten. Alles wat we hebben, is ontstaan doordat ooit mensen het benoemd hebben. We doen alsof woorden ons niet raken. Maar dat doen ze wel. Woorden bouwen op en woorden vernietigen. Woorden bemoedigen en woorden beroven mensen van hun waardigheid. Ik vermoed dat mensen die zelfmoord plegen dat heel vaak doen ten gevolge van woorden. Woorden kunnen doden. En woorden brengen leven. De woorden die we spreken en de woorden die we horen, zijn uiterst belangrijk. En de logos, zoals het in de Bijbel heet, het Woord van God heeft het hele universum geschapen. God sprak het tot aanzijn en toen was het er. Woorden kunnen macht over je hebben of juist niet. Dat hangt helemaal af van de vraag of je ernaar luistert. Als je naar woorden luistert, hebben ze macht. Maar als je een manier vindt om niet te hoeven luisteren naar wat er over je gezegd wordt dan zal je vrijheid en kracht vinden. Amen.

Gods woorden

Als Jezus aan zijn verkondiging begint, is het allereerste wat Hij hoort: Jij bent mijn geliefde Zoon, in wie Ik mijn welbehagen heb. Jezus draagt Gods stem in zijn hart. En als Hij in de woestijn wordt bezocht door de duivel, hoe wijst Hij die dan af? Met Gods Woord, de Bijbel. Bij alles wat de duivel zegt, antwoordt Jezus: ‘Het staat geschreven…’ Jezus legt zijn geloof zowel in Gods gesproken woord, dat Hij heeft gehoord als in Gods geschreven Woord, de Bijbel. Jezus heeft dus een grondige kennis van de Bijbel èn Hij hoort mijn leven niet naar slechte dingen. Maar we zeggen ook: Ik luister alleen naar positieve dingen. Het probleem is: Het gaat beide kanten op. Je moet geen geloof hechten aan negatieve dingen die mensen zeggen maar ook niet altijd aan de positieve dingen die ze over je zeggen. Je moet geloof hechten aan wat God zegt. Altijd luisteren naar positieve dingen die mensen zeggen leidt ertoe dat je je leven ernaar gaat inrichten. Kent u dat? Iemand in uw leven is altijd enorm positief over u maar plotseling kan je niet meer jezelf zijn tegenover hem. Alsof je een masker draagt.

Alsof je geheimen hebt en hoopt dat ze de lijken in je kast niet zullen ontdekken. Negatieve dingen die mensen zeggen, zullen altijd pijn doen. Positieve dingen zullen altijd goed voelen. Maar die geluiden kunnen ook wat zachter. U kunt de kracht van die woorden afzwakken door ons geloof te leggen in Gods Woord en te vertrouwen op wat Hij zegt. We zouden maar één mening belangrijk moeten vinden. We zouden alleen Gods mening belangrijk moeten vinden. Als je dat doet, zullen allerlei dingen goed gaan in je leven. Kijk, hier gaat het om: Je kunt je oren niet sluiten voor wat mensen zeggen. Je móet luisteren, zo zit een mens in elkaar. Hoe meer we luisteren naar Gods Woord en de stem van Jezus, des te minder raken we verstrikt in de meningen van anderen. Daarom moeten we ons trainen in het lezen van de Bijbel en trainen in het luisteren naar wat God over ons zegt: Dat je geliefd bent, dat je gewenst bent, geroepen tot een doel dat niemand kan maken, ook jij niet, dat je gescheiden wordt van Gods liefde. God is getrouw als wij trouweloos zijn. God heeft u lief, niet om iets dat u heeft gedaan, maar gewoon omdàt. Zoals vaders en moeders van hun kinderen houden.

Geworteld in Gods liefde

Sören Kierkegaard zei: God schiep de mens naar zijn beeld en wij hebben omgekeerd hetzelfde gedaan. Wat Kierkegaard bedoelt is: God heeft ons naar zijn beeld geschapen maar wij denken vaak dat God net zo is als wij. Dat zijn liefde onvolmaakt is, en onbestendig. Dat zijn liefde is gegrond op dezelfde principes als de onze. Dat is niet zo. Gods liefde is volmaakt en eeuwig. Je mag geloven dat Hij je liefheeft als zijn geliefde kind. Er zijn drie praktische redenen waarom wij zouden moeten luisteren naar de stem van God, en niet moeten geloven wat de wereld zegt. Hou je vast.

Het goede doen

De eerste reden waarom we moeten luisteren naar Gods stem en niet naar anderen, is: Opdat je niet ophoudt goed te doen. Als je iemand bent die altijd het goede wil doen die het goede wil voor de wereld, dan gaan mensen je haten. Zo werkt het. Kunt u één hedendaagse wereldverbeteraar noemen die niet wordt gehaat door een grote groep mensen? Hoe publieker je goede werken zijn, des te meer zullen de mensen je haten. Zo werkt het. Dus als je wordt geroepen iets moois met je leven te doen bijvoorbeeld op je werk of in je gezin, zullen mensen, ondanks je goede werk over je praten, over je liegen en kwaadspreken terwijl jij gewoon doet wat goed is. Sommigen zoeken naar licht in de duisternis, anderen kampen met jaloezie of onzekerheid. Wat het ook is: laat het los. Want als je je hart afstemt op Gods stem die zegt: Ik ben trots op je, ga door, doe wat goed is, sta voor je principes dan trek je je niet meer aan wat de mensen zeggen en krijg je energie en kracht om door te gaan met wat God je heeft opgedragen. Bijvoorbeeld een onpopulaire collega moed inspreken of je geloof delen. Als je goed doet, valt dat op. En hoe meer goed je doet, des te meer kritiek zal je deel zijn. En als u een leider bent: Uw vermogen om te leiden en verandering tot stand te brengen is gelijk aan uw pijngrens. Als u niet tegen kritiek kunt, niet kunt omgaan met leugens als u wakker ligt van wat iemand om wie u niet geeft, over u zei zult u niet ver komen als leider. U moet uw kracht vinden in Gods kracht, Gods macht en Gods roeping. Amen?

Luisteren naar God

De tweede reden om te focussen op Gods liefde en Gods stem en niet op wat anderen zeggen is om geen aanstoot te nemen als mensen je uitdagen vanuit wijsheid. Dat is de andere kant van de medaille. Vaak worden we zo razend als mensen ons bekritiseren. Als mensen wijze dingen zeggen, manieren voor verbetering weten we amper te luisteren omdat we ons diep beledigd voelen. Dan moeten mensen op eieren lopen in onze buurt. Als gelovige groei je weinig als iedereen voor jou op eieren moet lopen. De Bijbel zegt dat een wijs man graag kritiek hoort. In Spreuken 9 staat: ‘Wijs een spotter niet terecht, hij zou je haten. Berisp een wijze en hij mag je graag.’ Mooi hè? ‘Een wijzer wordt nog wijzer als je hem berispt. Een rechtvaardige vergroot zijn inzicht door wat je hem leert.’ Wijze mannen en vrouwen laten zich graag berispen. Wijze mannen en vrouwen houden van kritiek. Want zelfs al is er bitterheid in die kritiek, ze weten dat die waarheid kan bevatten. Als uw identiteit ligt in Gods liefde en zijn mening over u bent u in staat om uit alle futiliteiten nog iets te leren. En dat is van grote waarde. De Prediker zegt: Luister liever naar de berisping van wijzen dan naar de lofzang van dwazen. Amen? Dat heeft iets heel goeds. En als je open wilt staan voor wijsheid voor een mentor die je bij de hand neemt, corrigeert en helpt moet je je identiteit in Gods liefde vinden en weten dat als mensen je helpen of ze je nu adviseren of berispen, dat dat geen afwijzing is. Ze helpen je juist. Soms. Omdat ze van je houden. Je zult in staat zijn om het te ontvangen op de wijze die God voor ogen staat.

Een prachtig verhaal. De orthodoxe bisschop Nicolaï was in een concentratiekamp gestopt. Hij schrijft het prachtige gebed Zegen mijn vijanden, Heer. Hij zegt: Heer, zegen mijn vijanden, vervloek hen niet. Want mijn vijanden weerhouden me ervan wereldse zaken na te streven. Uiteindelijk drijven mijn vijanden mij steeds verder tot U, Heer tot uw liefde, uw mededogen. Vandaar: Zegen mijn vijanden.

Denk aan de ander

De derde reden om geworteld te zijn in Gods liefde. 1 was: om het goed doen niet op te geven. 2: om wijze woorden te aanvaarden zonder je beledigd te voelen. En nummer 3 is: Je kunt de wereld veranderen als je niet uit bent op respect. Want dat hoort ook bij de verslaving aan positief commentaar. We steken zoveel werk in dingen. Ik heb zo hard gewerkt om dit of dat te doen of te maken en niemand had het in de gaten. En dan volgt een hoop zelfbeklag. Harry Truman zei: Het is onvoorstelbaar wat je voor elkaar krijgt als het je niet interesseert wie de lof krijgt toegezwaaid. We willen een reputatie opbouwen aan de hand van wat mensen van ons vinden. Dat komt voort uit ons verlangen naar bijval, trofeeën. Dat we denken: De mensen zien wat ik doe en zullen daarom van me houden. Veel van wat ter sprake komt in deze serie draait om het leren loslaten van al dat soort dingen. Dat je het goede wilt doen omdat het heerlijk is om te doen. En dat je het kwade verwerpt, omdat je het kwaad haat. Iemand worden die uitsluitend het goede wil voor de wereld. En als we verslaafd zijn aan wat men over ons zegt, of dat nou goed is slecht is dat een toestand waarin we niet vooruit kunnen. Word iemand die zich houdt aan Gods Woord en luistert naar Gods stem, die zegt: Ik hou van je, jouw leven doet ertoe. Laat andermans mening voor wat hij is en hou vast aan Gods mening, die luidt: Hoogte noch diepte, noch iets in de wereld kan je scheiden van Gods liefde in Christus Jezus. Laten we bidden.

Gebed

Vader in de hemel, we willen uw stem horen. Velen zeggen: Ik hoor die stem niet. Het kan wel. Met de oren van je geest. Vader, we willen uw stem horen. Wilt u luider spreken opdat we uw stem horen, die zegt: Jij bent mijn geliefde kind. Heer, het is zo moeilijk ons niet te laten leiden door de mening van anderen. Help ons ervan vrij te worden, te wandelen in uw liefde bij alles wat we doen. Dat vragen wij in Jezus’ naam, amen.

Koor – “My Hope is Built on Nothing Less”

 Ik heb mijn hoop alleen gebouwd op Gods rechtvaardigheid en trouw ‘k vertrouw niet meer op schone Faam maar leun alleen op Jezus’ naam Christus de Rots, mijn vast bestaan elk and’re grond zal ooit Vergaan elk and’re grond zal ooit vergaan bedekt het duister mijn gezicht ik blijf op zijn genâ gericht bij Harde wind en stormgetij mijn rots en anker, dat blijft Hij Christus de Rots, mijn vast bestaan elk and’re Grond zal ooit vergaan elk and’re grond zal ooit vergaan straks komt Hij met bazuingeschal o, dat Hij Mij herkennen zal bekleed met zijn rechtvaardigheid sta ‘k voor zijn troon in heiligheid Christus de Rots, mijn vast bestaan elk and’re grond zal ooit vergaan elk and’re grond zal ooit vergaan Christus de Rots, mijn vast bestaan mijn vast bestaan

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. Als u thuiskomt en als u weggaat.

Als u slaapt en als u opstaat. Als u werkt en als u vrij bent. Als u lacht en als u huilt.

Totdat u voor Jezus staat op die dag zonder zonsondergang of zonsopgang. Amen.

Webtip: bekijk de uitzending van Hour of Power ook eens op www.hourofpower.nl/service!

Woorden hebben kracht

17 januari 2016 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan