Home Wat betekent het om een leven van christelijke spiritualiteit te leven?

Opening

 

Welkom bij een geweldig uur Hour of Power vanuit de Crystal Cathedral.

 

 

Samenzang – Joyful, Joyful

 

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

 

Welkomstwoord

Door R.H.Schuller

 

Goedemorgen. Geef iemand een hand en breng de zegengroet: God houdt van u en ik ook. Ja, dit is de dag die God heeft gemaakt. Laten we ons erover verheugen.

 

Openingsgebed

Door R.H.Schuller

 

Heer, we hebben geen idee wat U dit uur voor ons in petto heeft. Maar we weten wel dat het iets goeds is. We voelen het er staat iets te gebeuren dat als een schitterende zegen over ons komt. Dank U dat we hier zijn, want U hebt ons gemotiveerd om te gaan en om deze eredienst mee te maken. Halleluja, amen.

 

Samenzang – “Holy, Holy, Holy”

 

Heilig, heilig, heilig Here God almachtig vroeg in de morgen wordt U mijn zang gewijd heilig, heilig, Heilig liefdevol en machtig drieënig God, die één in wezen zijt heilig, heilig, heilig Here God almachtig

Heel de schepping prijst U in aard’ en hemel wijd Gij alleen zijt heilig liefdevol en machtig drieënig God, die één in wezen zijt.

 

Schriftlezing – Psalm 66 en 67

Door R.H.Schuller

 

U mag gaan zitten. Ik lees vanmorgen uit Psalm 66 en 67. Heel de aarde, juich voor God. Bezing de eer van zijn naam. Breng Hem eer en lof. Zeg tot God: Hoe ontzagwekkend zijn uw daden. Zo groot is uw macht. Laat heel de aarde voor U buigen en zingen, uw naam bezingen. Kom en zie de werken van God. Zijn daden vervullen de mens met ontzag. Hij heeft ons het leven gegeven en onze voeten voor struikelen behoed. U hebt ons beproefd, o God, ons gezuiverd als zilver. Kom en hoor ieder die ontzag heeft voor God.Geprezen zij God. Hij heeft mijn gebed niet afgewezen mij zijn trouw niet geweigerd. God, wees ons genadig en zegen ons. Laat het licht van uw gelaat over ons schijnen. Dan zal men op aarde uw weg leren kennen in heel de wereld uw reddende kracht. Zo luidt het woord van de Heer.

 

Solo – BETH GROOMBRIDGE – “Abundantly”

 

We zullen nooit meer angstig zijn verslagen of verloren, we zullen nooit meer slaven zijn slaaf van de Wereld want door zijn liefde, door zijn Woord zijn wij meer dan overwinnaars blije, hoopvolle stralende Kind’ren van God Hij kwam en bracht ons een nieuw bestaan een overvloedig leven Hij kwam en Bracht ons een nieuw bestaan een overvloedig leven we zullen nooit meer leven zonder liefde gewond En wanhopig we zullen nooit meer bang zijn Voor de zorgen van het leven want door zijn macht en Zijn genade zullen wij triomferen en vol vertrouwen, rijk aan gaven Gods Koninkrijk erven Hij kwam en Bracht ons een nieuw bestaan een overvloedig leven Hij kwam en bracht ons een nieuw bestaan een Overvloedig leven een leven met God wordt gezegend in overvloed de vreugde op die reis komt voort Uit Gods trouw Hij kwam en bracht ons een nieuw bestaan een overvloedig leven Hij kwam en bracht Ons een nieuw bestaan een overvloedig leven Hij kwam en bracht ons een nieuw bestaan een Overvloedig leven Hij kwam en bracht ons een nieuw bestaan vol overvloed vol overvloed vol Overvloed.

 

Interview – DeVon Franklin

JP = Jim Penner en DV = DeVon Franklin

 

Inleiding

 

We hebben schrijver DeVon Franklin te gast. DeVon is een toegewijd christen. Hij dient God als onderdirecteur Productie bij Columbia Pictures in Hollywood. Hij heeft meegewerkt aan The Pursuit of Happiness, The Karate Kid met Jackie Chan en Jaden Smith en Jumping the Broom. DeVon heeft een nieuw boek: Produced by Faith. Applaus voor DeVon Franklin.

 

Interview

 

JP        Droomde je als kind al van een leidinggevende baan in Hollywood?

DV       Eerst wilde ik running back bij de Dallas Cowboys worden. Maar op school raakte ik al bij mijn

allereerste scrimmage bewusteloos. Toen ik bijkwam, zag ik sterretjes. God wil niet dat ik          football ga spelen, dacht ik. Mijn andere droom was: Hollywood.

JP        Goeie keus. Hoe verliep die droom precies?

DV       Ik hoorde vaak: Hollywood is geen plaats voor een christen. Ik dacht: Kan mijn geloof dan te      zwak zijn voor een plek waar God me heen leidt? Ik luisterde niet naar wat ze zeiden. God           riep me naar Hollywood om inspirerende, bemoedigende films te maken. Ik ging eerst          studeren maar begon al meteen stages te lopen. Met achttien had ik een voet tussen de deur.            Van toen af heb ik me opgewerkt.

JP        Wat ik fascinerend vind: Je bent christen in Hollywood. Dat moet invloed hebben. Maar jij          houdt eraan vast de sabbatdag te heiligen. Als we onverkort zijn wil doen, zal Hij ons            zegenen. Iedereen wordt soms beproefd. Wat heeft jouw geloof gesterkt?

DV       Toen ik van de universiteit kwam en assistent werd bij Will Smith dacht ik dat ik enorm in de lift zat. Maar toen veranderde er iets. Ik dacht dat ik een hoge functie zou krijgen maar doordat          de economie en de sfeer op de zaak veranderden zat die promotie er niet meer in. Ik zat daar           maar. Ik had zo hard gestudeerd en zo veel opgegeven voor mijn droom en ik had echt het gevoel dat mijn carrière ten einde was gekomen. Mijn baas zei: DeVon, we willen je helpen       een nieuwe baan te vinden. Je weet wat dat betekent. Ik ging zelf op zoek naar ander werk. Er           gebeurde niks tot ik een keer naar een preek van T.D. Jakes ging. Over ‘Een bladzij omslaan.’   Aan het eind van Deuteronomium sterft Mozes. Israël rouwt en weet niet hoe het verder moet.

Op de volgende bladzij, het begin van Jozua, zegt God: De tijd van rouw is voorbij. Ga het         Beloofde Land binnen. De maandag erop nam ik ontslag. Hoezo? zeiden ze. We ontslaan je        niet.

JP        Je wist niet wat je ging doen.

DV       Ik zei: Ik wil niet bang zijn, ik wil mijn geloof testen. Je weet hoe mensen reageren als je van

je geloof getuigt: ‘Oké, ga je gang maar,’ In de tweede week van mijn opzegtermijn ging ik         vasten. Bidden en vasten kunnen een bepaalde kracht geven. Ik vastte van maandag tot en      met donderdag. Vrijdag was mijn laatste dag. Ik voelde me zo slap als een vaatdoek. Ik at wat          en zei: Heer, ik hoop dat U mijn offer aanvaardt. Toen ik naar huis ging, was ik werkloos. De maandag erop zat ik doelloos thuis en zette de tv aan. Om 5 uur werd ik gebeld naar             aanleiding van een eerdere sollicitatie. Ze vroegen of ik nog in was voor die topfunctie. Ik zei:   ‘ogenblik’ en dankte Jezus. ‘Ja, ik doe het,’ zei ik. Amen. Het was vooral een zegen omdat het    voor mij geen concrete strijd was. ‘Ik heb zo hard een baan nodig.’ God liet me zien: Het gaat     niet om de baan, maar om de relatie. Dit was niet om me te zegenen met een baan maar met een sterker geloof en met begrip voor zijn plan met mijn leven. Ik zei: Als U me niet in         Hollywood wilt, neem het me dan af. Het gaat me om uw wil, méér dan om de filmindustrie. En            toen liet Hij me zien: Ik wil je wèl in Hollywood maar dan op mijn voorwaarden, niet op de             jouwe.

JP        Dat komt aan, zo’n verhaal. Gaat dit over vertrouwen op Gods wonderen of niet? Reken maar.

Krijgt u nu een idee van dit boek? Dit is een boek met impact. ‘Aantekeningen maken van wat    God zegt.’ God geeft ons non-stop aanwijzingen, maar vaak negeren we ze.

DV       Eén van de dingen die ik doe in Hollywood, is scripts kopen. Die maak ik klaar voor verfilming.

Ik maak aantekeningen. Ik lees het script en bekijk waar het bijgewerkt moet worden. De           schrijver en de regisseur bepalen zelf of ze er iets mee doen. God zet aantekeningen bij ons            leven, maar we negeren ze. En dan klagen we dat we niet verder komen. Dan zegt Hij:         Gebruik mijn aantekeningen anders komt er geen productie. De aantekeningen zijn niet    bestraffend bedoeld. Ze zijn er om je te verbeteren, zodat straks je productie niet hapert.       Daarom moet je iets doen met de aantekeningen die Ik je geef. Doe je dat, dan kom je er wel.

Maar dan moet je je wel onderwerpen. En daar schort het vaak aan. Sommigen laten Gods             aantekeningen jarenlang buiten beschouwing. Ze willen zich niet volledig geven. Zolang we       dat niet doen, zal ook wat Hij doet in ons leven, beperkt blijven.

JP        Zijn we bereid ons helemaal aan God te geven? Halleluja. DeVon Franklin, God houdt van je     en wij ook. Fijn dat je er was. Laten we DeVon bedanken

 

Gastkoor – CCA KOOR – “Inscription of Hope”

 

Ik geloof in de zon ook als hij niet schijnt ik geloof in de liefde zelfs als er verder niemand is en ik Geloof in God ook wanneer Hij zwijgt ik geloof dat iedere beproeving een uitweg kent maar soms in Dat lijden in hopeloze nood schreeuwt m’n hart om redding en wil ik niet alleen zijn maar een stem Klinkt binnenin me die zegt: hou vol, mijn kind Ik geef je kracht, Ik geef je hoop maar blijf nog even ik Geloof in de zon ook als hij niet schijnt en ik geloof in liefde zelfs als er verder niemand is maar ik Geloof in God ook wanneer Hij zwijgt ik geloof dat iedere beproeving een uitweg kent moge eens de Zon weer schijnen moge er eens weer vreugde zijn moge er eens weer liefde zijn moge er eens vrede Komen

 

SOLO – RENEE BONDI – “On Eagle’s Wings”

Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont en overnacht in de schaduw van de Ontzagwekkende zegt tegen de Heer: mijn toevlucht mijn vesting, mijn God, op U vertrouw ik en Hij Zal je dragen als op arendsvleugels op de adem van de dageraad Hij maakt je tot een stralend Zonlicht en houdt je in de palm van zijn hand de verschrikking van de nacht hoef je niet te vrezen ook De pijl niet die overdag op je afvliegt onder zijn wieken vind je een toevlucht zijn trouw is een veilig Schild Hij vertrouwt je toe aan zijn engelen die over je waken waar je ook gaat hun handen zullen je Dragen je voet zul je niet stoten aan een steen en Hij zal je dragen als op arendsvleugels op de adem Van de dageraad Hij maakt je tot een stralend zonlicht en houdt je en houdt je en houdt je houdt je in De palm van zijn hand.

 

Preek – ?

Door Robert V. Schuller

 

Vandaag: Wat betekent het om een leven van christelijke spiritualiteit te leven? Hoe ziet het eruit, uw gebedsleven en uw manier van omgaan met uw eigen geest en hart, in het dagelijks leven. Wat gebeurt er precies in ons leven op geloofsgebied? Daar wil ik op ingaan, en daarvoor lees ik eerst uit Handelingen 3. Een bekend verhaal. Handelingen 3:1. Daar staat: Op een dag gingen Petrus en Johannes naar de tempel voor het namiddaggebed. omstreeks het negende uur. Een man die sinds zijn geboorte verlamd was, was naar de tempel gebracht. Hij werd elke dag neergelegd bij de poort die de Schone heet om te bedelen bij de bezoekers van de tempel. Toen Petrus en Johannes de tempel wilden binnengaan vroeg hij om ‘een aalmoes. Petrus richtte zijn blik op hem, evenals Johannes, en zei: ‘Kijk ons aan.’ De bedelaar keek naar hen op, in de verwachting iets van hen te krijgen. Maar Petrus zei: ‘Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb, geef ik u: In de naam van Jezus Christus van Nazaret, sta op en loop.’ Hij pakte hem bij zijn rechterhand om hem overeind te helpen.

Onmiddellijk kwam er kracht in zijn voeten en enkels. Hij sprong op, ging staan en begon te lopen. Daarna ging hij samen met hen de tempel binnen lopend en springend en God lovend. Alle tempelbezoekers zagen hem lopen en hoorden hem God loven. Ze herkenden hem als de bedelaar die altijd bij de tempelpoort had gezeten en waren buiten zichzelf van verbazing over wat er met hem was gebeurd.

 

Een fascinerend verhaal. Deze man had jarenlang gebedeld bij de poort die de Schone werd genoemd. Jezus liep heel vaak die tempel binnen terwijl die man daar zat te bedelen. Nooit zei Hij tegen hem: ‘Het is zo ver. Ik ben de Messias. Sta op en loop.’ Waarom zei Hij dat niet? Waarom genas Jezus hem niet? Het antwoord is: Hij wilde dat Petrus dat deed. Petrus is zo’n boeiende figuur onder de apostelen. Petrus was een doodgewone visser die een discipel werd. Een discipel is een betrokken, toegewijde leerling van een bepaalde rabbi. Jezus kwam bij Petrus en zei: De mensen zien in jou gewoon een visser, maar Ik wil je als leerling. Petrus weet niet hoe hij het heeft, zo trots is hij.Hij denkt: Die man gelooft in mij. Ik word zijn volgeling. En in de drie jaar dat Petrus Jezus volgt als leerling ontwikkelt hij een hechte vriendschap voor zijn rabbi. Hij gelooft dat Hij geen profeet is, maar zelfs Gods Zoon, zoals Hij zegt. Later wordt Jezus opgepakt en verdedigt Petrus hem met zijn zwaard vecht voor Hem. Jezus zegt: Je gaat me verloochenen. Nooit, zegt Petrus. We kennen het verhaal allemaal. Jezus wordt opgepakt en Petrus verloochent hem drie keer. Ook al had hij drie jaar met Hem

doorgebracht van Hem geleerd, gezegd dat Hij Gods Zoon was Dan komt het moment van de echte test. De haan kraait drie maal, en Petrus heeft Jezus verloochend. Dan gebeurt er iets vreemds. Na de opstanding zegt Jezus, alvorens weg te gaan: Ik zal jullie een trooster sturen. Iemand die jullie komt troosten. Dan gaat Hij weg. De discipelen zitten bij elkaar, wachtend op de trooster. We denken altijd dat ze op de Heilige Geest wachten, wij kennen het verhaal. Maar ze wachtten op een Jezus-achtig iemand. Een man in een mantel en met een stok, die zou aankloppen en zeggen: Ik kom Jezus vervangen. Ik ben hier om jullie leiding te geven tot Jezus terugkomt. Maar zo ging het niet. Er gebeurde iets heel anders, iets vreemds. Er komen een soort vurige tongen naar beneden en daardoor raken ze vervuld van de geest van God. Ongelofelijk, want Voor de joden woonde Gods Geest in het Allerheiligste. Maar toen Jezus stierf scheurde het voorhangsel dat ervoor hing, en verliet zijn Geest die plek. Voor joden lag het spirituele buiten het lichaam. Je moest naar het Heilig Land, naar Jeruzalem toe. Daar woonde God in een tempel. Alleen daar kon je offers brengen. Maar nu woont de Heilige Geest in mensen. Wat gebeurt er met Petrus? Eerst was hij laf, verloochende hij Jezus, zag toe bij de kruisiging. Maar nu verkondigt hij het Evangelie. Dat doet hij krachtig zodat velen gaan geloven. En dan gaan er wonderen als dit gebeuren, waarbij een invalide geneest. Dan zie je: dezelfde Petrus die eerst zo angstig is en Jezus drie maal verloochent zegt later: Kruisig me ondersteboven, ik wil niet sterven zoals Jezus. Hij is nu uiterst moedig rotsvast overtuigd en krachtig.

Hij heeft ware kracht. Wat was het verschil? Nu ging het om de kracht van de Geest. De kracht van Gods vuur, wonend in een mens gefocust door Jezus. Wat betekent het vervuld te zijn van Gods Geest in staat te zijn de wereld te doen beven, de geschiedenis te beïnvloeden? In zekere zin is dat de vraag: Wat is christelijke spiritualiteit? Veel mensen noemen zich ‘spiritueel’ en vaak hebben ze gelijk. En veel mensen die zeggen dat ze niet spiritueel zijn, zijn het juist wel. Spiritueel zijn is niet altijd goed. Adolf Hitler was een zeer spiritueel mens. Spiritualiteit kan leiden tot geweldige dingen op de wereld maar ook rampzalige gevolgen hebben. Want spiritualiteit is eigenlijk een vuur. De ouden zeiden: We zijn geboren met ‘eros’, inwendig geestelijk vuur. We worden niet kalm, ontspannen geboren maar schreeuwend, huilend, naakt, bloederig. Schreeuwend, vurig, vol passie komen we uit onze moeder. Bij kinderen zie je het al in de manier waarop ze rondspringen, lachen, van alles genieten: met vuur. Een natuurlijk vuur. In zekere zin is het de essentie van God. Het is niet God, maar een deel van Hem in ons. Het vuur. We hebben het allemaal. En wat we doen met dat vuur, dat is onze spiritualiteit. Dus de vraag ‘wat is spiritualiteit?’ komt neer op: ‘Wat doe je met het vuur in je leven?’ Een simpele vraag:Is vuur iets goed of iets slechts? Dat ligt aan de omstandigheden. Als ik kampeer, vind ik een kampvuur heerlijk. Om marshmallows te roosteren en zo. Ik ben blij dat er vuur is om het water in mijn huis te verwarmen, zodat ik lekker kan douchen. Zonder dat we erbij stilstaan, stelt het ons in staat tot vliegen, rijden en nog veel meer. Maar vuur kan ook de vorm hebben van bosbrand of wapentuig: vreselijke dingen. Vuur kan òf een groot geschenk zijn òf iets vreselijks, iets verwoestends. Dus op zich is vuur niet altijd positief. Wat we doen met dat vuur, dat is onze spiritualiteit.

 

 

Janis Joplin was een zeer spiritueel iemand. Misschien kent u haar. Een beroemd popzangeres uit de jaren ’60 en ’70. Ze was ongelofelijk. Ze gaf gigantische concerten. Zij zei iets wonderlijks. Mijn excuses maar het zijn haar woorden. Iemand vroeg haar hoe het was om die gigantische concerten te geven. En in haar gebrokenheid en hartstocht zei ze: Het is als de liefde bedrijven met 2000 mensen, en alleen naar bed gaan. Janis Joplin was iemand die zong met een enorme hartstocht. Maar die hartstocht trok haar ook naar de drugs en naar egoïsme. Ten slotte verteerde dat vuur haar leven. Het verbrandde haar. Ze werd verteerd, vernietigd door haar spiritualiteit. En velen rondom haar ook. Ze overleed aan een overdosis. Ze had haar vuur niet onder controle. Het was onbeheersbaar. Maar dan iemand als Moeder Teresa. Moeder Teresa was een klein vrouwtje. Maar één en al vuur. Ze had een enorme hartstocht. Ze had er alles voor over om verandering te brengen in Calcutta. Ik ken een prachtig verhaal. Moeder Teresa hield een meisje vast een jong meisje dat stervende was. Terwijl ze wordt geïnterviewd door een journaliste liefkoost ze dat meisje. Aan het eind van het gesprek kreunt het meisje en plast over Moeder Teresa.De journaliste denkt dat ze ver genoeg weg is en zegt tegen de cameraman: ‘Bah, ik zou dat voor geen miljoen doen.’ Moeder Teresa grijpt haar bij haar jasje en zegt: ‘Ik ook niet.’ ‘Ik ook niet.’ Moeder Teresa had echt iets om voor te leven. Iets dat uitsteeg boven geld. Ze had hartstocht en wilde Calcutta voorgoed veranderen. Moeder Teresa was vol van vuur. Maar het was onder controle, het verbrandde geen anderen het was geen egoïsme, geen drugs, het leidde niet af van de hoofdzaak. Haar vuur was vuur voor het goede. Ze wijdde haar leven volledig aan één ding. En dat maakt spiritualiteit tot iets christelijks. En dat christelijke is, dat het gaat om één enkel ding. De Deense filosoof Søren Kierkegaard zei: zuiverheid van hart is: één ding willen. Alles wat je doet in het leven in het teken zetten van één groot doel. Voor hem was dat grote doel: ‘De eeuwig werkelijke waarheid.’ Er is geen tijd om er dieper op in te gaan, maar de kern is: Ons hele leven moet gewijd zijn aan Gods werk, aan het goede. Het goede en niets dan het goede. En al dat vuur van binnen, al die hartstocht moet gericht zijn op één ding. Heel ons leven moet gewijd zijn aan één ding.Voor de meesten is dat niet weggelegd. We willen talloze banen, talloze relaties talloze religies. We willen het voor het uitkiezen hebben. Niet één geweldig ding, maar een boel vreselijke dingen. Je gaat naar een banket met allerlei heerlijks. Kip, frisdrank, een salade, toetjes. Allemaal heerlijk. Het is allemaal zo lekker, zeggen we dat we alles in de mixer gooien. Deksel erop, mixer aan.

Dit is onovertroffen, zeg je dan. Een bak vol grijze, lauwwarme drab. Dat vindt u niet lekker en ik ook niet. Zo moet ons leven niet zijn. We worden geboren met vuur, met hartstocht. Dat is een geschenk van God. Gods Heilige Geest is voor ons als we luisteren en ons hart voor Hem openen. God wil ons aansporen tot de eeuwig werkelijke waarheid. Tot deugdzaamheid in alle dingen. Bereidheid om alles op te offeren voor één geweldig doel. En dat ene is ‘de eeuwig werkelijke waarheid:’ Gods goedheid.

Tot slot dit…U zegt misschien: Ik zou willen dat ik één ding wilde, maar ik heb dat vuur niet meer. Misschien heb ik het ooit gehad, maar nu in elk geval niet meer. Ik wil u dit principe meegeven: Als de menselijke geest een vuur is dan is het vereren van God de zuurstof. Zonder zuurstof kan er geen vuur zijn. Niets doet vuur helderder gloeien dan zuurstof. Iedereen vereert wel iets. Neem een overtuigd atheïst. Als hij een blij mens is, iets van hartstocht heeft dan vereert hij ook iets.De wetenschap, de universiteit, een auto misschien. Mensen nemen iets eenvoudigs als voetbal, een auto of een mens en bedenken daar rituelen bij, symbolen en gebruiken. Een hele nieuwe taal, gewijd aan dat ene. Er ontstaat een nieuwe religie uit het verlangen om iets te vereren. Want hun verering wakkert het vuur aan. Maar als je bijvoorbeeld een auto vereert, zoals veel Amerikanen doen wakkert dat het vuur voor iets negatiefs aan iets dat je geest en je ziel opdeelt in stukjes. Maar als u iemand wordt die met hart en ziel God eert in al zijn goedheid dan zult u van nature gloeien en branden van vuur. En van een natuurlijk verlangen naar het goede op deze wereld. God eren en gericht zijn op dat vuur verandert je hele leven.Dat is christelijke spiritualiteit. Amen? Dat geloof ik met heel mijn ziel..Zullen we bidden?

 

Gebed

 

Vader, we komen tot U in naam van uw Zoon Jezus en vragen U: Help ons om vuur te concentreren.

En we vragen speciaal uw zegen voor hen die zeggen dat ze geen vuur hebben. Die zeggen: mijn hoofd is leeg. Die zeggen: Ik ben verdwaald in de woestijn en kan geen water vinden. Vervul hen, Heer. En tot wie zegt geen vuur te hebben, zeg ik: eer God. Wijd uw hele leven aan wat schoon en tot eer van God is. En richt uw hele bestaan op één ding: Het goede. Altijd het goede. En op de eeuwig werkelijke waarheid.Heer, we hebben U lief en danken U voor alles wat U voor ons doet. We vertrouwen op U, want U bent een goede God. In Jezus’ naam bidden wij. Amen.

 

 

 

Zegen

 

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn gezicht toe en geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

 

 

(Griekenland reis)

Welkom bij Hour of Power Nederland. Ik ben Robert Schuller jr. Ik groet u vanuit Turkije, waar we een geweldige reis maken. Met 150 mensen uit Nederland bezoeken we alle gemeenten die in Openbaring worden genoemd. Ik nodig u uit om in het najaar Paulus’ voetstappen in Griekenland te volgen. Het wordt geweldig. We zullen samen leren en ontdekken. We hopen u te zien. En weet: God houdt van u en ik ook.

 

Wat betekent het om een leven van christelijke spiritualiteit te leven?

4 maart 2012 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan