Home Waar een wil is, is een weg

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.
Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.
Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord
Door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Wij zullen ons erover verheugen. Welkom, kerkfamilie.
Fijn dat u er bent. Vandaag dacht ik: Als je nog nooit Gods stem hebt gehoord of je weet het gewoon niet zeker dan kan je God vragen tot je te spreken. Bouw een paar rustmomenten in je dag om te luisteren. God wil contact met je, Hij wil dat je zijn stem kent. Amen? Geef de mensen in uw buurt een hand en zeg: God houdt van u en ik ook. Geweldig dat u er bent, het is een eer u hier te ontvangen.
U gaat straks met vreugde in uw hart naar huis. Het wordt een geweldige week voor u.

Gebed

Vader, dank U dat wij hier bijeen zijn. Wij hebben U lief en bidden in Jezus’ naam dat eenieder hier die pijn of verdriet heeft straks naar huis gaat met vreugde, kracht en een frisse blik. Laat uw Heilige Geest zich uitstorten in deze ruimte en over de kijkers thuis. Dank U. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “Across the Lands”

U bent het Woord van God de Vader van voordat de wereld begon

Elke ster en elke planeet is vormgegeven door uw hand
Heel de schepping hangt aaneen door de kracht van uwe stem Laat de hemel uw lof verkondigen laat land en zee zich verheugen

U bent de maker van de schepping, de Heer van iedereen En uw roep van liefde klinkt in ieder land

Maar u verliet het gezelschap van engelen en kwam redden wie verloren was En verruilde hemelse vreugde voor het lijden aan het kruis
Met een gebed voedde U de hongerigen, met een woord kalmeerde U de zee Maar in stilte hebt U geleden om wie schuld droeg te bevrijden

U bent de maker van de schepping de Heer van iedereen En uw roep van liefde klinkt in ieder land

Met een kreet van overwinning bedwong U de macht van het graf En steeg U op ten hemel en maakte gevangenen vrij
En nu staat U voor de Vader waar U onze voorspraak bent
Van iedere stam en taal en volk brengt U zondaren naar huis

U bent de maker van de schepping, de Heer van iedereen En uw roep van liefde klinkt in ieder land
Amen, amen

Schriftlezing – 2 Timotheus – 4:1-8 door Hannah Schuller

U mag gaan zitten. Ter voorbereiding op de preek lees ik 2 Timotheus vers 4. Ten overstaan van God en van Jezus Christus die zal oordelen over de levenden en de doden, roep ik je dringend op en ik bezweer je bij zijn komst en heerschappij: Verkondig de boodschap, blijf aandringen, of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist. Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen maar om aan hun verlangens tegemoetkomen, leraren om zich heen verzamelen en hen naar de mond praten. Zij zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen. Mijn bloed wordt als een offer uitgegoten het moment waarop ik heenga nadert. Maar ik heb de goede strijd gestreden, de wedloop volbracht, het geloof behouden. Nu wacht mij de krans van de gerechtigheid die de Heer, de rechtvaardige rechter, aan mij zal geven en niet alleen aan mij, maar aan allen die naar zijn komst hebben uitgezien. Mogen wij ons leven beginnen met het einde in gedachten opdat wij goed over de eindstreep gaan. Amen.

Solo – Deborah Rosenkranz – “Beautiful, Wonderful, Powerful”

Heb je je wel eens geschaamd, bang dat iemand je geheim te weten komt? Voel je je wel eens verteerd door onzekerheid?
Heb je ooit de pijn gevoeld als je spiegelbeeld je verried?

Ik weet hoe dat voelt, want ik ken het allemaal
Heb je je ooit afgevraagd waarom je jezelf altijd in slaap huilt? Heb je ooit gebeden dat die druk van je werd weggenomen? Denk je soms: het is genoeg, ware liefde is wat ik wil?

Ik weet hoe dat voelt, want ik ken het allemaal Maar ik heb het licht zien schijnen in het duister Ik heb een uitweg gevonden uit mijn wanhoop Ik leef, en het leven is de moeite waard

Ik ben mooi, geweldig, krachtig

Zal ik zeggen wie je bent? een ster die weer kan lachen
Zal ik zeggen wat ik zie? je bent vrij om van jezelf te houden Ben je er klaar voor? vandaag kan alles veranderen

Ik weet hoe dat voelt, want ik ken het allemaal Maar er schijnt een licht in jouw duisternis
Er is een uitweg uit je wanhoop
Je leeft, en het leven is de moeite waard

Je bent mooi, geweldig, krachtig

Spiegel, spiegel aan de wand, ik ben niet bang voor jou Eindelijk zie ik mezelf zonder me met een ander te vergelijken Ik weet wie ik ben, hou van mezelf zoals ik ben
En ik ben mooi, geweldig, krachtig
Ik heb licht zien schijnen in het duister
Ik heb een uitweg gevonden uit mijn wanhoop
Ik leef, jij leeft, wij leven, ik leef en jullie leven
En jullie zijn mooi, geweldig, krachtig

INTERVIEW – DEBORAH ROSENKRANZ
BS = Bobby Schuller en DR = Deborah Rosenkranz

BS Dag Deborah Rosenkranz, fijn dat je er bent. Deborah is een Duitse zangeres en een heerlijk mens. Zij heeft een inspirerend verhaal van geloof, liefde en hoop. Applaus voor haar. Even over jouw verhaal, want dat voegt veel toe aan wat je zingt. Je zingt al je hele leven hè?

DR Inderdaad. Vanaf mijn negende. Ik kom uit een muzikale familie. Wij zongen overal, in kerken, gevangenissen, om nieuwe hoop te brengen.

BS Een christelijk gezin, jullie zongen om het geloof te verbreiden.
DR Zeker en ik vond het heerlijk. Maar toen gebeurde er iets dat alles veranderde en nu kracht

bijzet aan mijn boodschap. Maar het was heel moeilijk. Ik werd ziek door een eetstoornis en dat door één ding dat iemand zei. Ik groeide op in een geweldig gezin, beschermd, geliefd. Maar ik werd verliefd op die jongen. Je bent 13, 14…

BS Wat was er precies? Je was verliefd op een jongen.
DR Ik speelde professioneel handbal. Op een keer zat hij te kijken. Ik deed enorm mijn best. Na

afloop kwam sprak hij me aan. Voor het eerst. Ik was doodnerveus. Hij zei: Deborah, je speelt fantastisch handbal. Maar hoe speel je het klaar om te rennen, met dat dikke lijf? Die woorden veranderden mijn leven.

BS Wat gebeurde er?
DR Ik realiseerde mij: Je ouders houden natuurlijk van je maar alle anderen vinden je dik, lelijk,

en niets waard. Je moet afvallen, anders houden ze niet van je. Dus ging ik afvallen. Ik raakte binnen de kortste keren ruim 25 kilo kwijt. Ik kon niet meer lopen, mijn haar viel uit. Ik werd niet meer ongesteld terwijl ik altijd zo graag kinderen wilde. Dat zou niet meer lukken, zei de dokter. Op een avond zat ik diep in de put. Ik voelde dat ik dood zou ga. De dokter zei dat dat in de komende weken zou gebeuren. Ik wilde naar een concert, maar mijn ouders verboden het. Ik probeerde om 2 uur ‘s nachts langs hun slaapkamer te piepen maar toen hoorde ik mijn moeder huilen. Ik luisterde aan de deur wat zij zei en dat was: Wij kunnen vast een doodskist voor haar kopen, want zij gaat zeker dood. Maar toen hoorde ik mijn vaders stem, luid en duidelijk, ik vergeet het nooit: Nee, wij moeten voor haar bidden. Onze dochter blijft in leven. Toen gingen zij bidden. Ik heb veel gebeden gehoord maar dit kwam voort uit hoop en wanhoop uit geloof in die grote God over wie wij spreken maar aan wie wij ook twijfelen. Het was zo iets eerlijks, ik begreep dat er hoop voor mij was dat er een Redder is en dat ik mij door Hem moet laten helpen. Ik deed de deur open, halfdood van ellende en zei: mama, papa, jullie moeten voor mij bidden, ik wil Jezus terug. Ik wil beter worden. Die nacht veranderde

alles, het was een keerpunt. Ik ben helemaal genezen en kan zo veel kinderen krijgen als ik

wil.
BS Geweldig. Wat een inspirerend verhaal. Je hebt het lied One Prayer geschreven.
DR Ja, daarin zit mijn hele verhaal. Ik zing het overal waar ik kom, in scholen of kerken.
BS Ja, want je richt je nu op meisjes die hiermee worstelen. Je vertelt je verhaal, je begrijpt wat zij

doormaken. Geweldig vind ik het. Wat zeg je tegen de talloze mensen die nu kijken?
DR God heeft je oneindig lief. Dat hoor je wel vaker, maar het is ook echt waar. Als je op zoek

bent naar antwoorden, bid dan tot Jezus, ga op je knieën en bid het gebed dat je leven zal

veranderen.
BS Deborah Rosenkranz, bedankt voor je komst. Je bent goud waard.

Solo – Deborah Rosenkranz – “One Prayer”

Ik was verdwaald in het donker, al mijn hoop was vervlogen Ik zocht naar de kracht om vol te houden tot het licht werd Maar in het duister van de nacht moest ik het opgeven
Ik had geen kracht meer om te vechten

Ik vroeg me af: is er misschien een tweede kans voor mij? Eén hart, één nacht, één ziel, één wanhoopskreet
Kan één gebed mijn leven redden?
Kan dat mijn leven redden?

Het was tijd om me over te geven, ik strekte mijn armen uit naar boven Het doet pijn om aan terug te denken maar nu begrijp ik het
Mijn wereld stortte in toen mijn knieën de grond raakten
En ik schreeuwde om hulp met bonkend hart

Ik wist dat ik was gezegend door U
Eén hart, één nacht, één ziel, één kreet van wanhoop
Ja, dat ene gebed redde mijn leven
Eén uitgestoken hand, één aanraking die alle twijfel wegnam Dat ene gebed redde mijn leven
Dat gebed redde mijn leven

Kom naast me lopen als je hart gebroken is Leun op mij als je geen kracht meer hebt Zeg mij wat je nooit eerder hebt gezegd Pak mijn hand, ik zal het begrijpen

Laat me bidden, Hij krijgt je hier wel uit
Eén hart, één nacht, één ziel, één wanhoopskreet Ja, één gebed kan je leven redden
Je hart, deze avond en je ziel straalt van licht
Ja, één gebed kan je leven redden
Laat Hem je leven redden

Koor – “Lord Listen to Your Children Paying”

Geef ons liefde, geef ons kracht, geef ons genade Luister, Heer, luister naar uw kinderen
Luister, Heer naar het gebed van uw kinderen Heer, luister naar hun gebed.

Heer, geef ons uw Heilige Geest
O Heer, luister naar hun gebed
Geef ons liefde, geef ons kracht, geef ons genade
Luister Heer, luister naar uw kinderen, luister, Heer, luister

O heilig ure van gebed dat al mijn zorgen van mij neemt O heilig ure van gebed luister, Heer
Luister naar uw kinderen luister naar uw kinderen,
Heer luister naar hun gebed

O Heer, geef ons uw Heilige Geest
O heilig ure van gebed, heilig uur van gebed
Luister Heer, geef ons liefde, geef ons kracht, geef ons genade Amen

Bobby bedankt het koor

Bedankt, koor. Ik hou van jullie en van wat jullie allemaal doen.

Mededeling door Bobby Schuller

Even over deze toga,. Ik draag hem nu een jaar en het is een geweldig jaar geweest. Ik draag hem om mijn grootvader te eren. Ik heb het gevoel dat ik er voorlopig afscheid van moet nemen. Ik ga het volgende doen. Wij zijn bezig met het samenstellen van een herdenkingstentoonstelling voor de Crystal Cathedral en mijn grootouders. Wij bespreken met de Crystal Cathedral of dat kan op de 4e verdieping. Ik wil deze toga in een vitrine tentoonstellen voor mensen die bewondering hebben voor het werk van mijn grootvader. Dus als ik volgende week een pak draag, dan begrijpt u waarom dat is.

Proclamatie met Bobby Schuller

Vrienden, maak dit ontvangende gebaar en zeg met mij:

Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over mij zeggen.
Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand mij afnemen.
Ik hoef mij geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.

Dank u, gaat u maar zitten.

Preek – Waar een wil is, is een weg! door Bobby Schuller

Wij gaan door met de serie ‘Zoals een man denkt’ gebaseerd op het gezegde: Zoals een man denkt in zijn hart, zo is hij. Of: Zoals een vrouw denkt in haar hart, zo is zij. Wij geloven in Gods Woord en geloven dat wat de Bijbel zegt over denken, over onze geest, waar is. Dat komt neer op: Je wordt wat je denkt. Dat waar je aan denkt en bij stilstaat resulteert altijd in omstandigheden. Je kunt geen eigen

gedachte hebben want ieder denkpatroon kristalliseert tot een gewoonte en gewoonten worden omstandigheid. Dat is wetmatig: Dat waar we bij stilstaan en over nadenken, wordt onze realiteit en ons karakter. Dus als u uw denken verandert van lage gedachten, gedachten die anderen neerhalen en die het slechtste zien in anderen en uzelf in gedachten die stroken met Gods Woord: dat u geroepen bent gedachten die stroken met Jezus’ onderricht, met moraal en visie dan krijgt u een ander leven. Niet van de ene dag op de andere. Het is als het wijzigen van de koers van een schip: Je merkt het niet meteen maar een kleine wijziging maakt dat je kilometers verder uitkomt dan waar je anders zou zijn uitgekomen. Mooie gedachten koesteren leidt tot een mooi leven. Nobele gedachten koesteren leidt tot een nobel leven. Wijze gedachten koesteren leidt tot een vruchtbaar, succesvol leven. Dus laat wijsheid en schoonheid binnen en ban iedere gedachte uit die niet van de hemel komt. Laat alles los wat u tot negativiteit brengt, tot wanhoop tot het zien van het slechtste in anderen, in uzelf of in uw toekomst. Laat ze geen wortel schieten in uw hart en geest maar koester het soort gedachten dat leidt tot vreugde, hoop, liefde, medeleven, doelgerichtheid en moed. Amen? Het zal uw leven diepgaand veranderen. Je gedachten worden je toekomst. Denk in lange perioden, laat uw langetermijnvisie voor uw leven u de vrijheid verschaffen om te doen waartoe u geroepen bent. Anders gezegd: Denk als een boer. Jezus houdt van analogieën met de boer, degene die denkt in cycli.

‘s Winters is er niets te oogsten, maar dan plant en zaait hij. Het deert hem niet dat zijn oogst er nog niet is. Hij weet dat hij die niet kan verhaasten, niet sneller kan laten groeien. Probeert hij dat wel, dan verontreinigt hij zijn oogst. Daarom volgt hij de kalme ritmes van de landbouw. ‘s Winters planten, in voorjaar en zomer verzorgen en in de herfst oogsten. Hij weet dat en maakt zich geen zorgen. Maar ook hij doet het voor de oogst. Daarom staat hij vroeg op, lang voor hij zal oogsten om zaad te zaaien en zo te werken aan de overwinning straks. Denk ook zo: als een boer. Denk vooruit en doe het zware werk nu om in de oogsttijd uw doel te bereiken. Amen? Word iemand die bereid is nu hard te werken, al levert het misschien niets op. Studies hebben aangetoond dat niet een of andere karaktertrek bepalend is voor succes in je leven, in relaties, in zaken of wat dan ook maar wilskracht. Het vermogen te doen wat je echt wilt. Belangrijker dan opleiding. Belangrijker dan in het juiste gezin geboren worden, belangrijker dan wat ook. Dat wat bepaalt of wij komen waar wij wezen willen, is wilskracht: Het vermogen om door te gaan, ook als het moeilijk wordt. De veerkracht om, als wij vallen, weer overeind te komen. Als je je dan schaamt over een mislukking geef je niet een ander de schuld maar onszelf. Dan moeten wij zeggen: Ik ga gewoon door. Ik werk toe naar de oogsttijd. Nu ga ik zaaien. Al komt er brand of een overstroming, ik blijf zaaien. En verzorgen. En leven volgens het ritme van wat ik moet worden. Met een lange termijn missie of -visie voor uw leven, en lange termijn denken, kunt u de wilskracht opbrengen om om te gaan met kleine obstakels en met grote. Ik weet dat velen van u het zwaar hebben. Toch zeg ik u: God roept u tot iets veel groter dan uw persoonlijke tragedie. U zult niet worden herinnerd om uw tragedie, maar om uw overwinning. 2 Timotheus is een prachtige brief van Paulus aan zijn protegé Timotheus, een jonge voorganger. Paulus is nu een oude man. Ik ben dol op Paulus. Veel moderne theologen mogen hem niet omdat hij zo onbehouwen is, ongepolijst en zegt waar het op staat. Paulus was een joodse rabbi, een farizeeër, die christenen vervolgde en vrijwel volmaakt was in zijn gehoorzaamheid aan de Thora. Een briljant man, een geweldige leraar, een intellectueel. Je krijgt het idee dat al toen hij jong was, velen hem volgden vanwege zijn genie. Nu is hij een oude man, terugkijkend op zijn leven en fouten. Hij was een nieuw mens geworden. Nog steeds was hij zeer joods, maar ook zeer christelijk, hij volgde rabbi Jezus, leefde voor Hem en onderrichte nieuwe dingen als vreugde, liefde, overwinning. En het juiste denken natuurlijk. Dit is aan het eind van zijn brief. Hij weet dat ze hem gaan executeren. Hij zit gevangen onder de krankzinnige keizer Nero en weet dat hij waarschijnlijk gaat sterven. Dit is een soort afsluitend hoofdstuk van z’n laatste brief aan Timotheus. Hij weet dat het voorbij is en draagt de mantel over aan de jonge voorganger. Hij draagt zijn nalatenschap over. Hij zegt: Ten overstaan van God – hij richt zich tot Timotheus – en van Jezus Christus die zal oordelen over de levenden en de doden, roep ik je dringend op en ik bezweer je bij zijn komst en heerschappij: Verkondig de boodschap. Blijf aandringen of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist. Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen maar om aan hun verlangens te voldoen leraren om zich heen verzamelen en hen naar de mond praten. Dat is echt de aard van de mens, hè? Zo is het altijd geweest. Wij mensen komen van nature in bubbels te zitten. Als u dat leest, denkt u vast aan al die anderen die mensen naar de mond praten. U vergeet de politieke en religieuze bubbels waar wij in zitten, de nationale en culturele bubbels en hoe wij alleen willen horen wat ons uitkomt. Wie kennis wil, liever dan comfort, zal wijs worden. Wie

oren heeft, die horen. De dingen die je niet wilt horen zijn juist wat je moet horen. De dingen die je niet wilt horen zijn soms het beste wat je te horen kunt krijgen. Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. Jij echter moet in alles nuchter zijn. Dit gaat over het juiste denken. Denk de juiste gedachten. Je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen. En dan komt dat prachtige, beroemde deel waar Paulus zegt…Je kunt bijna de droefheid in zijn stem horen. Mijn bloed wordt als een offer uitgegoten. Wat betekent dat? Waarschijnlijk is hij gemarteld. Het moment waarop ik heenga nadert. Maar ik heb de goede strijd gestreden. Zou u zoals Paulus zulke woorden willen spreken als u de eindstreep overgaat? Ik heb de goede strijd gestreden, de wedloop volbracht, het geloof behouden. Nu wacht mij de krans van de gerechtigheid die de Heer, de rechtvaardige rechter, aan mij zal geven en niet alleen aan mij, maar aan allen die naar zijn komst hebben uitgezien. Dus hij geeft die kroon ook aan u. Paulus hield de blik altijd gericht op die krans en voor hem was dat een leven ter ere van God. Bij alles wat hij deed, verkondigde hij het Woord, bleef geloven, gaf nooit op en haalde de eindstreep. Nu zit hij bloedend in de gevangenis, hij zal spoedig sterven door een krankzinnige, maar hij zegt tot Timotheus: Niet opgeven, jongen. Je zult de eindstreep halen. Wees niet als de rest. Haal die eindstreep. God heeft je een visie voor je leven gegeven. Hou je blik daarop gericht. Zo wilt u ook zijn, dat weet ik. U wilt een leven leiden dat God eert en betekenis heeft voor anderen. Ik ben trots op u. Paulus hield de blik gericht op de hemel en Gods troon. Jim Elliot van Modern Martyr zei voordat hij stierf: ‘Het is geen dwaas die geeft wat hij niet kan houden en verwerft wat hij niet kan verliezen.’ Amen. Zo iemand wil ik ook zijn. Waar leeft u voor? Wat zijn uw echte waarden? Waar geeft u echt om? Uw echte waarden, dat zijn de dingen die u wilt dat God over u zegt en uw vrienden en familie: Dat u een stimulerend, vriendelijk, Jezus-achtig iemand was in hun leven. U laat iets na. Dat doet iedereen. Na uw dood zal uw leven nog generaties lang rimpelingen maken in de wereld. Als vader heb ik gemerkt dat mensen die echt van je houden jouw karakterfouten overnemen. Echt waar. Mensen die van je houden tillen niet zo zwaar aan je tekortkomingen. Omdat zij van je houden. Ik weet nog goed dat mijn zoon Cohen graag de ijskast openmaakte om kaas te pikken. Hij was een jaar of drie. Dat deed hij heel vaak. Op een keer had ik er zo genoeg van. Ik zat op de bank, draaide mij om en zei: Cohen, nee! Op die toon. En hij deed…En dan zie ik zijn hand heel langzaam weer naar de kaas gaan. Nee! zeg ik. Dan stapt hij achteruit, doet de deur dicht en loopt heel langzaam weg. Een paar dagen later vraagt hij aan Hannah: Mag ik wat chips? Nee, niet nu, zegt zij. En hij zegt: Nee! Nee! En Hannah kijkt mij aan met zo’n blik van…Want wat wij doorgeven is niet alleen een herinnering, maar ook ons karakter. Wij geven niet alleen goede dingen door, maar ook slechte. Het gaat er niet om dat je perfect bent maar dat je eerlijk bent over je tekortkomingen en toegeeft dat je er nog niet bent. Ik zal u zeggen: Het goede doen is op den duur altijd beter. Vooral met wat wij zeggen. Hoe vaak heb je geen spijt dat je iets

uit boosheid hebt gezegd. Had ik maar niks gezegd, denk je dan. Of liegen. Doe dat nooit. Het komt altijd uit. En je kunt niet alles onthouden. Als je je blik gericht houdt op de bergtop kan je er vrede mee hebben dat je nog niet op je bestemming bent terwijl iedereen om je heen daar wel lijkt te zijn. Maar u hoeft u niet te haasten. Het hangt niet van u af, maar van God. Vertrouw op Hem, Hij brengt u erheen. Als ik lees over de verzoeking van Jezus, heeft dat met haast te maken. Jezus heeft honger. Hij weet dat Hij over een paar dagen weer te eten heeft. Maar de duivel zegt: Verander die stenen gewoon in brood. En hij zegt: Spring van het dak van de tempel, de engelen zullen U opvangen. Zij zullen er op tijd zijn. Hij weet dat de Vader Hem op een dag de troon van de aarde zal geven maar nu zit de duivel daar op. Die zegt: Kniel voor mij en ik zal U alles geven. Alles krijgt U onmiddellijk terug. In al die gevallen heeft de vijand haast. En hij heeft haast omdat hij weet dat zijn toekomst er niet best uitziet. Maar u hoeft zich niet te haasten. De tijd werkt in uw voordeel. De hemel is uw thuis, daar komt u

als u voortgaat in het kalme ritme van de genade. In kerkelijk verband of als eenling moeten wij een doelstelling hebben voor ons leven. Denk aan wat je doorgeeft, dan ga je het juiste zaad zaaien dat je leven ten goede zal keren. Ik sluit af met dit prachtige Griekse gezegde: Een samenleving bloeit wanneer oude mannen bomen planten in wier schaduw ze nooit zullen zitten. Wie van ons zit in de schaduw van bomen en zeggen: Bedankt, mama, papa, grootmoeder, grootvader, bedankt begeleider, bedankt leraar? Zo iemand wil ik zijn. U ook? Dat zijn je echte waarden. Niet haasten, eerlijk blijven

en altijd blijven denken aan wat je doorgeeft, aan je visie en je voornemens voor je leven. Dan blijf je op het smalle pad dat tot leven leidt. Amen.

Koor – “Blessed Assurance, Jesus is Mine”

Volle verzeek’ring, Jezus is mijn, wat schenkt dat rust aan ‘t volgzaam gemoed In Hem zal ‘k zalig, zalig steeds zijn wedergeboren door Jezus’ bloed
Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, in mijne Heiland, Jezus is mijn
Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, in mijne Heiland, Jezus is mijn

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

Waar een wil is, is een weg

28 januari 2018 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan