Home Je hoeft je geen zorgen te maken

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken:Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Wij zullen ons erover verheugen. Welkom, kerkfamilie. Wat heerlijk dat u er weer bent vandaag. Wij houden van u, dank u voor uw komst. Misschien heeft u net als ik dat u zorgen in uw gebed laat kruipen.Vooral als het gaat om een geliefde of een vriend met een gebroken hart. Maar Dallas Willard zegt: Bidden is niet hetzelfde als je zorgen maken. Als wij bidden moeten wij al onze zorgen bij Hem leggen want Hij geeft om ons. Prachtig. Geef de mensen in uw buurt een handen zeg: God houdt van u en ik ook. Fijn dat u er bent of via de tv naar ons kijkt, waar u ook bent. Fijn dat u er weer bent. Vandaag gaat het over tobben en om alles waar wij over tobben op deze sabbat, een rustdag, bij God te leggen. Bent u gestrest over uw werk morgen, dingen die moeten gebeuren dingen in uw privéleven, uw gezondheid – laten wij die vandaag loslaten en genieten van het gezelschap van vrienden, familie en Gods aanwezigheid. Laten wij bidden.

Gebed

Vader, dank U dat wij U onze problemen mogen toevertrouwen. Dat U er evenveel om geeft als wij, dat U zelfs meer om ons geeft dan wijzelf. Wij mogen ons leven, onze ziel, ons verstand, onze financiën, relaties, gezin, alles aan U overlaten. Uw plannen voor ons zijn geweldig. Dat geloven wij, en we danken U. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “Alleluia! Sing to Jesus”

Halleluja! zing voor Jezus zittend aan Gods rechterhand
Halleluja! Hoog verheven heerser over zee en land
Allerwegen klinkt het loflied voor de Heer, want Hij is goed
Hij die ons uit alle volken vrijgekocht heeft met zijn bloed

Halleluja! niet als wezen laat Hij ons hier ooit alleen
Halleluja! de Verhoogde blijft beneden om ons heen
Waar zijn Geest, de Geest der waarheid tot ons spreekt op zijn gezag
Weten wij van zijn belofte: Ik ben met u, elke dag
Amen, amen

Schriftlezing – Filippenzen 4:4-9 door Hannah Schuller

Gods Woord, geschreven in Filippenzen 4 vers 4-9. Verblijd u altijd in de Heere. Ik zeg het opnieuw: Verblijd u. Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. Wees in geen ding bezorgd maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede van God, die alle begrip te boven gaat zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus. Verder, broeders al wat waar is, al wat eerbaar is, al wat rechtvaardig is, al wat rein is, al wat lieflijk is, al wat welluidend is, als er enige deugd is en als er iets prijzenswaardigs is bedenk dat. Wat u ook geleerd en ontvangen en gehoord en in mij gezien hebt, doe dat. En de God van de vrede zal met u zijn. Kerkfamilie, wij oefenen onszelf in het loslaten van gepieker. Wij doen ons best, maar laten iedere uitkomst over aan onze geweldige God. Amen.

Solo – JaneShim – “It is Well With My Soul”

Als vrede als een stroom al mijn wegen geleidt
Als smart in de nacht me overvalt dan vind ik mijn weg
Want Gods Woord is getrouw Het is wel, het is wel met mijn ziel
Het is wel, het is wel met mijn ziel, met mijn ziel
Het is wel, het is wel met mijn ziel

Jezus redde mij aan dat ruw houten kruis
Van al mijn zonden ben ik vrij
Zijn bloed kocht mijn schuld en nu ben ik vrij
Prijs de Heer, het is wel met mijn ziel
Het is wel, met mijn ziel, het is wel, met mijn ziel
Het is wel, het is wel met mijn ziel

En nu leef ik toe naar de dag van zijn komst
Waarop ieder oog Hem zal zien
Als Jezus zal komen het bazuingeschal klinkt
Prijs de Heer, het is wel met mijn ziel
Het is wel, het is wel met mijn ziel, met mijn ziel
Het is wel, het is wel met mijn ziel, het is wel

Interview – Mike Foster

BS = Bobby Schuller en MF = Mike Foster

BS: Tot mijn vreugde hebben wij vandaag Mike Foster hier. Hij is predikant, en presenteert de podcast Fun Therapy. Hij is auteur. Zijn laatste boek heet Five dates en schreef hij samen met zijn vrouw. Een nuttige gids voor stellen die meer verbinding zoeken. Dat gaat via een simpel, Bijbels proces. Applaus voor Mike Foster. Je bent hier ook op een speciale dag voor jou en je vrouw Jennifer. Want vandaag is jullie trouwdag.

MF: Ja, vandaag zijn wij 23 jaar getrouwd. Een groot feest.

BS: Gefeliciteerd.

MF: Dit zijn de boeken. Mensen lezen graag over het huwelijk. Jullie hebben er na 23 jaar huwelijk natuurlijk wel iets over te zeggen. Maar predikanten hebben modelhuwelijken.

MF: Ja hoor. Reken maar.

BS: Wat bracht jullie ertoe samen dit boek te schrijven? Ik hoorde eens zeggen: Een relatie is een eitje.

MF: Ja, maar dan wel een dinosauruseitje. 23 jaar huwelijk plus 5 jaar verkering: Wij zijn al 28 jaar samen. Relaties zijn rommelig, ingewikkeld, moeilijk. Wij wilden een simpel handboek dat stellen helpt weer nader tot elkaar te komen.

BS: Jullie begonnen samen het boekte schrijven maar zelfs daarbij kwam er oud zeer naar boven.

MF: Ja, heel grappig. Het was ons eerste project samen. Een van de dingen die bovenkwamen, was onze ergste ruzie ooit. Dat overkomt veel stellen. We hebben bepaalde verwachtingen vergelijken onze relatie met een andere of hebben erg idealistische ideeën over huwelijk en relaties. Wij wilden een hulpboek schrijven dat zegt: Het is ook moeilijk. Tijdens een gezamenlijk weekendje weg kan zomaar knallende ruzie ontstaan. Dat kan waarde hebben als je echt wilt investeren in je relatie. Vergelijken is funest, hè? Je meldt niet op Instagram dat je slaande ruzie hebt gehad. Daar schrijven wij wel over. Maar inderdaad: Je ziet andere stellen op Instagram gaat vergelijken, en dat is nooit goed voor een relatie. Stellen zijn eerst verliefd. In het begin is alles heerlijk. Daarna houden zij op te investeren inde relatie en drijven langzaam uit elkaar. Dat Jennifer en ik dit schreven,was onder meer omdat meerdere vrienden van ons na 20 jaar getrouwd te zijn en 20 jaar lang uiteen te zijn gedreven zijn gescheiden of ernstige problemen hielden.Wij dachten: hoe voorkomen wij die vervreemding? Door opnieuw te daten.

BS: Moeilijk als vrienden scheiden en je het gevoel hebt partij te moeten kiezen.Het gaat gepaard met veel schaamte, zeker in de kerk. God kan je huwelijk redden. Wat zie je als grootste hinderpaal voor een geweldig huwelijk?

MF: Dat is iets dat altijd speelt of je getrouwd bent, verloofd of geen relatie hebt: De drukte van het leven. Het is de realiteit van te veel contacten, kinderen die naar voetbaltraining gebracht moeten worden en allerlei andere drukte in ons leven waardoor we eigenlijk degene om wie wij het meest geven, vergeten. Wij zeggen mensen dat ze vaart moeten minderen. Terug naar de basis en tijd maken voor elkaar.

BS: Het is ook zo praktisch. Met boekjes voor hem en voor haar. Een werkboekje voor mannen en een voor… Voor hem en haar.

MF: Het mannenboekje hebben wij simpel gehouden: daar staan alleen plaatjes in.

BS: Mooi zo.

MF: Ze hoeven niet te lezen.

BS: Geweldig. Mannen en vrouwen worden verschillend benaderd. Wij hebben verschillende behoeften in het huwelijk. Voor de mannen zijn extra kleurtjes toegevoegd. Wat voor bemoedigende woorden heb je voor iemand die zegt: Ik weet niet of ik mijn huwelijk nog goed krijg, dominee. Hoe kan je zo iemand bemoedigen?

MF: Kijk…De vijand van ons huwelijk zegt: Het is hopeloos. Geef het op. Het is allemaal bij voorbaat mislukt. Wat de stand van je relatie ook is, zet kleine stappen. Zoek hulp. Neem kleine beslissingen, zeg: Ik wil vechten voor wat wij hebben investeren in wat wij hebben. God zal dat zeker belonen. Als wij maar hoop houden en niet opgeven.

BS: Bedankt, Mike Foster en je vrouw Jennifer, voor jullie boek Fives dates. Lees het, u zult er blij mee zijn. God zegene je.

Je hoeft je geen zorgen te maken

23 september 2018 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan