Home Zoek Gods plan

 

Opening

 

Ontdek het gezicht en de stem van positief christendom.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

 

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

 

Welkomstwoord

Door Bobby Schuller

 

Dit is de dag die de Heer heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Goeiemorgen. Laten we bidden.

 

Gebed

 

Vader, we komen tot U in de naam van Jezus en we danken U dat U een goede God bent en bij gezondheidsproblemen of wat voor problemen ook kunnen we er altijd op vertrouwen dat U groter bent. We bidden voor allen die luisteren, hier in de kerk of via de tv en die gezondheidsproblemen hebben. Die kunnen onze ziel zo zwaar belasten. U denkt daar anders over. Daarom bidden wij vurig dat U gezondheid en vertrouwen brengt in moeilijke tijden. Doe ons beseffen dat we hier zijn tot eer

van U. Laat dat ons hart verlichten. Dit bidden wij in Jezus’ naam. Amen.

 

Solo – Alex Boye

 

Ik ben een arme, reizende vreemdeling op een eenzame reis door deze wereld er is geen ziekte, Geploeter, gevaar in het heerlijke land waar ik naartoe ga ik ga naar huis om mijn moeder te zien ik ga Naar huis om nooit meer te zwerven ik steek de rivier de Jordaan over ik steek over om naar huis te Gaan ik ga naar huis om m’n Vader te zien ik ga naar huis om nooit meer te zwerven ik steek de rivier De Jordaan over ik steek over om naar huis te gaan ja, alleen om naar huis te gaan alleen om naar Huis te gaan

 

Schriftlezing – Jeremia 29:11-14

door Bobby Schuller

Heel erg bedankt, Alex en Jenny. Dit is echt een bijzondere dag. Ter voorbereiding op Nicks preek lees ik uit het boek Jeremia: Dit zegt de Heer: Als er in Babel zeventig jaar voorbij zijn zal Ik naar jullie omzien. Dan zal Ik mijn belofte gestand doen door jullie naar Jeruzalem te laten terugkeren. Mijn plan met jullie staat vast, spreekt de Heer. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jullie zullen Mij aanroepen en tot Mij bidden en Ik zal naar jullie luisteren.

Jullie zullen Mij zoeken en ook vinden als jullie Mij tenminste met hart en ziel zoeken. Ik zal Me door jullie laten vinden, spreekt de Heer en Ik zal in je lot een keer brengen. Ik zal jullie samenbrengen uit alle volken en plaatsen waarheen Ik je verbannen heb, spreekt de Heer en je laten terugkeren naar Jeruzalem waaruit Ik je heb laten wegvoeren. God zegene deze lezing van zijn Woord.

 

Interview –  Alex Boye

BS = Bobby Schuller / AB = Alex Boye

 

Inleiding

 

Alex is geboren in Nigeria en opgegroeid in Engeland. In 1995 werd hij gekozen als leadzanger van de Europese boy band Awesome. Ze kregen een platencontract bij Universal. Hun muziek voerde de hitlijsten aan, en hij zingt op veel film-soundtracks waaronder The piano guy. Heb ik gezien. Te gek.

Als ‘Peponi’ zette hij in 2002 een cover van Coldplay’s Paradise op YouTube. In 2003 stond hij in het voorprogramma van Olivia Newton John. En in 2014 bracht hij met het ‘One Voice Children’s Choir’ een echte Afrikaanse versie van Let it go een liedje uit de veelbekeken film Frozen. Graag uw applaus voor Alex Boye.

 

Interview

 

BS       Dag Alex, fijn dat je er bent. Frozen,te gek.

AB       Zeker. Mijn dochtertje van vier heeft bijna net zo genoten van de film als ik. We hebben er         samen naar gekeken. Jij staat ook op die dvd. Of was het op YouTube? Daar staat die            Afrikaanse versie op. Een geweldig filmpje, mensen vinden het geweldig.

AB       Grappig, want het is geïnspireerd door mijn vierjarige dochter. Ik kwam een keer thuis van een   reis en mijn vrouw zei: Moet je dit horen. Ze zette het liedje op en mijn dochtertje danste de    kamer rond. Ik doe graag Afrikaanse versies van liedjes, dus ik dacht: Dat moet ik hiermee        doen. Hopelijk zijn andere kinderen ook zo gek op het liedje.

BS       Je bent opgegroeid in weeshuizen. Hoe was dat?

AB       Dat was iets van…Ik ging van de ene plek naar de andere en kon mezelf niet vinden. Het was    hard. Je wilt je vader en moeder in de buurt hebben. De meeste mensen die zonder ouders        opgroeien kunnen je vertellen dat ze hard hebben moeten knokken. Het was wel raar. Ik heb     ook moeten knokken maar voelde het niet zo doordat ik wel degelijk een Vader had. Hij          zorgde voor me toen ik dakloos was, in auto’s sliep en uit afvalbakken at. Ik had altijd de             droom dat ik iets groots zou kunnen doen. En nu sta ik hier in dit fantastische tv-programma

waarnaar miljoenen kijken. Dromen worden werkelijkheid.

BS       Zeg daar eens wat meer over. Er zijn hier heel veel mensen, tieners die in pleeggezinnen zijn    ondergebracht, mensen die nooit anders hebben gekend en er nog steeds onder lijden. Wat        zeg je tegen de mensen van wie de droom nog niet is verwezenlijkt? Jij hebt nu een gezin en     een muzikale carrière maar zij hebben dat niet. Wat zeg je tegen hen?

AB       Laat je adopteren door God.

BS       Je hebt een ongelofelijk verhaal. Je bent Amerikaan geworden.

AB       Ja, op 22 februari 2012.

BS       Je hebt er lang op gewacht. Fantastisch. Je ging van Kenia naar Engeland, toen naar de VS      en nu ben je Amerikaan. Je werd gevraagd…Even kijken of ik het goed heb…Toen je werd           genaturaliseerd, vroeg de rechter je het volkslied te zingen.

AB       Ja, ik had weer eens een grote mond. Het was niet gepland. Nadat we de eed hadden   afgelegd, zeiden ze: Is er iemand die iets wil zeggen? Niemand zei iets. Dus natuurlijk moest     ik…Ik zei: Ik wil iets zeggen. Het werd gênant. Ik kreeg de microfoon en ik zei: ‘In de vijftien        jaar dat ik al in dit land ben is me zeker wekelijks gevraagd het volkslied te zingen. Ik heb het       vaker gezongen dan ik heb ontbeten.’ En toen raakte ik ontroerd, ik zei: ‘Maar de volgende             keer dat ik het volkslied zing, doe ik dat als Amerikaan en dat zal anders zijn.’ En uiteraard zei   hij toen…Toen zei hij…Hij verraste me. Hij zei: ‘Wilt u het nu misschien doen?’ Dat was niet          mijn bedoeling. Ik zei: Als ik me vergis, blijf ik dan wel staatsburger?’ Het volkslied zingen is       bijna zoiets als een christelijk gezang zingen. Voor mij is het heilig, ik heb het heel hoog zitten.        Dus het was heerlijk om…Toen ze tijdens de Tweede Wereldoorlog op spionnenjacht waren     werd verdachten gevraagd het 2e of 3e couplet van het volkslied te zingen. Als iemand opstond en dat deed werd hij meteen gearresteerd, want geen enkele Amerikaan kan dat.

BS       Da’s een goeie. We zijn zo blij dat je er bent. Er luisteren miljoenen mensen naar je. Wat heb     je hen te zeggen?

AB       Ik was dakloos op mijn 16e. Ik at uit vuilnisbakken. Heel vaak voelde ik me volkomen

richtingloos. Tot een andere dakloze me liet kennismaken met Iemand die groter was dan          hij en ik. Die zei: ‘Laat je hoofd altijd naar de hemel wijzen.’ En hij had minder dan ik. Hij liet            me een geweldige weg zien en die heb ik altijd bewandeld. Je bent als een briefje van 20           dollar. Je kunt het op de grond gooien, erop stampen, spugen, maar het blijft 20 dollar. Ze       kunnen me slecht behandelen, bespugen, maar ik behoud mijn waarde. Dat was één van de       dingen die me het meest geholpen hebben.

BS       Mooie vergelijking. Die gebruik ik een keer over een jaar als iedereen ‘m is vergeten.

AB       Ik stuur een rekening voor de royalties.

BS       Dat is goed. Ontzettend bedankt voor je komst. En je gaat nog een keer zingen. Dames en        heren, Alex Boye.

 

SOLO – ALEX BOYE – “Peponi (Paradise)”

 

Telkens als we onze ogen sluiten het leven gaat door het wordt steeds zwaarder maar wij hebben de Liefde van de Vader elke traan die valt in de nacht de eenzame nacht, als we gaan slapen in de Nachten, de eenzame nachten weten we dat de zon opnieuw zal schijnen

 

(filmpje)

Welkom in Rancho Capistrano. Hier kom ik als ik voedsel voor de ziel nodig heb. Hier denk ik na en bid en zoek ik Gods nabijheid. We zijn hier omdat hier iets is gebeurd. Ik bad en dacht na over Hour of Power en realiseerde me: Hour of Power kan nog veel groter worden dan we ooit hebben durven dromen. Als Hour of Power-predikant reis ik veel en ontmoet ik veel mensen. We reizen het land door,

we gaan naar Nederland, Australië, Hongkong. En overal hoor ik ongelofelijke verhalen van mensen die zeggen: Hour of Power heeft mijn leven veranderd. Mensen op het punt van zelfmoord, maar dankzij Hour of Power deden ze het niet. Mensen die een zaak begonnen, hun huwelijk redden, tot geloof kwamen of terugkeerden tot het geloof. Als ik zulke mensen ontmoet, hier of op reis, realiseer ik me dat sommige mensen wegzappen. Die zeggen: Dat kerkgedoe, dat Jezus-gedoe is echt niks voor mij. Maar er zijn vast ook mensen die denken: Wie weet kan Jezus wel iets voor mij betekenen. Ik zeg tot iedereen die kijkt, en sommigen doen dat al 20 of 30 jaar: Ik wil u aansteken met mijn enthousiasme. Er zijn mensen die altijd dachten dat het geloof niets voor hen was maar nu, dankzij dit programma, denken dat het verdieping geeft aan hun leven. En tegen iedereen die ons steunt en liefheeft en ons schrijft, zeg ik: Dank u wel. Heb geloof in de toekomst van Hour of Power. Want er staan geweldige dingen te gebeuren.

 

Solo- Miny Kim – For the Mountains Shall Depart”

 

Ik heb je slechts een ogenblik verlaten maar met open armen zal Ik je weer ontvangen al zouden de Bergen wijken en de heuvels wankelen mijn liefde zal nooit meer van jou wijken al zouden de bergen Wijken en de heuvels wankelen mijn liefde zal nooit meer van jou wijken toen de Heer je terugriep was Je een verlaten, wanhopige vrouw kan iemand de vrouw van zijn jeugd verstoten? dat zegt je God

Ik heb je slechts een ogenblik verlaten maar met open armen zal Ik je weer ontvangen al zouden de Bergen wijken en de heuvels wankelen mijn liefde zal nooit meer van jou wijken al zouden de bergen Wijken en de heuvels wankelen mijn liefde zal nooit meer wijken van jou van jou van jou van jou

 

Introductie Nick Vujicic door Bobby Schuller

 

Dank je wel, Mindy, het is altijd heerlijk als je voor ons zingt. We zijn vandaag heel blij met de komst van Nick Vujicic. Velen van u kennen hem natuurlijk. Hij werd geboren met ‘tetra-amelia’. Dat komt erop neer dat je geen armen of benen hebt. Dat is aangrijpend in Nicks verhaal maar ik geloof dat Nick daar bovenuit stijgt. Er zijn veel sprekers en auteurs met een handicap maar Nicks vermogen

om mensen uit te nodigen tot de liefde en gezindheid van het christen-zijn daar kan eigenlijk niemand aan tippen. Een energiek applaus voor Nick Vujicic.

 

 

Preek – “Seek God’s Plan”

door Nick Vujicic

Goedemorgen. Dank u wel. Prijs de Heer. Gaat u maar zittten. Wanneer we ons leven bezien, is het hoop wat we nodig hebben. Wat je moet vinden is, zoals Bobby vaak zegt de waarde van wie jij bent.

Want jij bent waardevol. Je bent hier voor een hoger doel. Dat was voor mij een openbaring: Rijk of arm, ziek of gezond als je maar weet wie je bent in Jezus. Want Hij houdt van je, en God heeft een plan voor je leven. Wat moet ik met armen en benen? Daar krijg je alleen maar artritis van. Kijk, in het leven zijn we op zoek naar allerlei dingen. Maar wat we echt moeten vinden is hoop. Sommigen blijven hun leven lang op de verkeerde plekken zoeken. Voor wie mij nog niet kent: Als kind wenste ik dat God mij armen en benen zou geven. Dat deed Hij niet maar Hij genas mijn hart en gaf me de hemel in mijn hart. Ik ben enorm verknocht aan het idee van hoop, echte hoop. U zult denken: Allicht heb jij hoop nodig om met je situatie om te gaan, Nick. Maar de hemel bestaat, net zoals wonderen bestaan. O ja? Waar zijn je armen en benen dan? Nou, ik heb al een paar schoenen in de kast staan voor het geval Hij ja zegt. Want ik heb twaalf wonderen gezien. Ik heb het werkelijk gezien: Blinden die zagen, doven die hoorden, lammen die liepen, kromme ruggen die recht werden, huidziekten die afvielen. Maar als zesjarige zag ik de laatste dagen van mijn 27-jarige neef, die stierf aan darmkanker.

Al smeekte ik God hem te laten leven, Hij nam hem weg en bracht hem waarheen? Naar huis. Er bestaat zoiets als een hemel of je hem nu ziet of niet. Dat doet niets af aan het bestaan van Gods ultieme plan voor ons leven. Welk plan? In Jeremia zegt Hij: Er is een plan. God heeft een plan. Soms denken we: Mag ik een plan-B voorstellen? Dat dacht ik vaak. Want destijds kon ik niet in de hemel

geloven omdat ik hem niet zag. Ze denken vaak dat ik maar één voet heb, want ze zien er maar één.

Maar ik heb hier nog een klein voetje. Dat zit daar gewoon. God is altijd aanwezig. Als je de naam van de Here aanroept, word je gered en genezen en verlost. Ik weet niet of God mij armen en benen gaat geven maar ik geef u één voorbeeld van iets dat mij vreugde geeft. Ik dank God voor mijn familie, die door alles heen van mij is blijven houden. Maar acht jaar geleden sprak ik in een kerk hier in de buurt

en in de zaal zat een jongetje zonder armen of benen. De vader hield hem op, Daniel Martinez, 19 maanden oud. Geen armen, geen benen, een klein voetje, net als ik. Ik dacht: Hé, dit is cool. Later kunnen we lekker samen stoeien. De vader kwam met hem naar voren. Iedereen keek naar hem,

mensen huilden. Ik keek naar hem en hij naar mij, met grote bruine ogen en een brede lach. En ik herinnerde me hoe ik vroeger op school werd geplaagd of gepest, hoe alleen ik me soms voelde, hoe ik kapot zat, hoe ik in de put zat, zelfs zo dat ik op mijn 10e een zelfmoordpoging deed. Ik probeerde mezelf te verdrinken in de badkuip. Omdat ik me zo eenzaam voelde. Ik voelde me waardeloos en het leven was zinloos voor me. Als mijn lijden geen zin heeft en God mijn lijden niet opheft dan doe ik het zelf. Door Gods genade en de liefde van mijn ouders, probeerde ik het niet opnieuw. Ik dacht: Het zou pas een wonder zijn als God een man zonder ledematen naar mijn school stuurde om met de kinderen over pesten te praten. Het zou mijn leven veranderd hebben. Dat was in mijn ogen een wonder  ge-weest. Wie zelf het wonder niet ziet, kan nog wel een wonder van God zijn voor een ander. Voor de mensen in je directe omgeving. Mensen zien mijn glimlach. Als ik ze aankijk, denken ze: Wat valt er te lachen voor een man zonder armen en benen? Ik hou van God. Hij heeft mij bevrijd. De enige remedie tegen de dood is de opstanding. Ik geloof dat ik voor eeuwig zal leven. Niet alleen de hemel is echt maar nu al is Jezus echt voor mij. Hij draagt me als ik niet kan lopen. Als God een man zonder armen en benen kan gebruiken als Zijn handen en voeten kan God u ook gebruiken. Als God mijn kapotte geheel kon gebruiken kan Hij ook uw kapotte geheel gebruiken. Als God een verlamde vrouw in India

voor mijn ogen weer liet lopen kan Hij dat ook met u, als u niet kunt lopen. Even een verhaal over Gods liefde. Die oude vrouw in India leek wel 144. Ze was te zwak om haar mond te sluiten. Ze keek me aan en trilde hevig. Via een tolk konden we haar spreken. Waar in India was dat? In een buurt met bordelen.150 bordelen bij elkaar, waar meisjes van 10 werkten die waren ontvoerd, of door hun ouders verkocht, voor 700 dollar. Ze werden gedwongen tot seksslavernij. Daar gingen we het evangelie brengen. We gingen een huis binnen waar die oude vrouw op de vloer zat. Haar zuster komt binnen en zegt: Hou op over jullie God hou op over Jezus. Laat maar zien dat Hij bestaat: Zorg dat die vrouw weer loopt. Ik wil niks meer horen, alleen nog maar zien, zei ze. Ik dacht in stilte: Oké God, U wordt hier voor het blok gezet, niet ik. U zet mij niet voor het blok, maar zij U. Dat wil ik even duidelijk stellen. Dus we baden voor haar daar, in die kamer, met een lopende camera erbij. Toen ze probeerde op te staan, lukte het eerst niet. Ze probeerde haar benen te strekken, ze had vier jaar niet gelopen. Al vier jaar was ze niet voorbij de voordeur gekomen. Ze moesten haar naar het toilet dragen. Volgens haar zus was ze stervende. We baden nogmaals en ze stond op eigen kracht op en begon op en neer te springen. Dat was een wonder. Maar het was ook een wonder door wie die vrouw was. Het was niet zomaar een vrouw. Zij was degene die 45 jaar geleden met die bordelen was  be-gonnen. Zij had het geleid: de seksslavernij, de pooiers, de madams, de ontvoerders. Ze had duizenden en nog eens duizenden levens van meisjes kapotgemaakt. En haar genas God. God wilde haar erbij hebben. God wil u er ook bij hebben. Elke dag, elke ademtocht, zolang u leeft staat de deur naar de genade voor u open. Adam en Eva, die trouwens geen navel hadden waren bij God in de Hof van Eden. God wilde ons als familie. Zolang Adam en Eva die ene zonde niet zouden begaan zouden ze eeuwig bij God zijn. De vrucht van kennis van goed en kwaad. Zodra ze gezondigd hadden, kon God niet meer bij hen zijn. Want Hij is God, Hij is heilig, de Alpha en de Omega, het begin en het eind.

Hij heeft het universum geschapen, alles wat we zien, maar we zien het niet. Moet ik soms zeggen: ‘Hé God, U bent me een verklaring schuldig’? Hij is God! Wie ben ik dat ik kan eisen dat God me eerst zijn plannen vertelt, voor ik Hem vertrouw? Als ik in een bouwval woon en een timmerman klopt aan de deur laat ik hem dan niet binnen voordat hij zegt wat hij gaat doen om me te helpen? Jezus is de genezer. Hij houdt van je. Hou Hem niet buiten je hart omdat je denkt dat je tekortschiet. Gods liefde is onvoorwaardelijk. Hij benadert je steeds weer. Sluit je oren niet voor zijn stem maar laat Hem in je hart. Mijn hart had zich ook verhard. Ik dacht niet dat Hij wonderen kon doen met mijn kapotte geheel.

Als kind had ik nooit gedacht dat ik zou trouwen. Nu heb ik een prachtige vrouw, Kanae. We hebben een zoontje van 18 maanden, Kiyoshi. Hij is al net zo groot als ik. Als kind dacht ik: Hoe moet ik later

de hand van mijn vrouw vasthouden? Zal ik ooit trouwen, een baan krijgen? Toen mijn ouders me zagen, zei de dokter dat ik nooit zou kunnen lopen. Ze hadden geen idee van Gods plan. Ze zochten hoop en vonden die doordat ze op de goede plek zochten. In Jeremia 29 vers 23 en 13 staat: Jullie zullen Mij aanroepen en tot Mij bidden en Ik zal naar jullie luisteren. Jullie zullen Mij zoeken en Mij vinden als jullie Mij met hart en ziel zoeken. Vers 12 en 13. En zo begint vers 14: Ik zal Me door jullie laten vinden, spreekt de Heer. Rick Warren zegt: Wie kan je beter vertellen wat je doel is dan degene die je heeft geschapen? Dat vind ik een zinnige opmerking. Je kunt toch niet alleen leven om te leven, te bestaan? Maar als ik nu naar mijn leven kijk, niet alleen naar mijn zegeningen maar ook zo’n  ont-moeting met een jongetje zonder armen en benen Straks ontmoeten we elkaar in de hemel. Hij rent naar me toe op zijn nieuwe benen, omhelst mij met zijnnieuwe armen en ik hem, terwijl ik op mijn nieuwe benen sta. Wat zal er dan uit onze mond klinken? In de eerste plaats zullen we God prijzen.

God, U bent zo goed. En het tweede dat denk ik gezegd zal worden: Daniel die tegen Nick zegt: Dank je, je hebt me helpen geloven dat de hemel echt bestaat. Ook als je er niet in gelooft, kan je nog wel bidden om een wonder. Komt dat wonder niet, vraag dan naar Gods visie. Zoek Gods visie in jouw leven. Ik zie hier nogal wat grijze en kale tieners. Ik zie jullie heel goed van hieraf. God heeft u met een bedoeling hier gebracht. Hij is nog niet klaar met u. Er zijn nog mensen die een hug nodig heb-ben, gebed nodig hebben er zijn nog zendelingen die hulp en gebed nodig hebben. Er willen nog mensen getroost worden. Als een kind geen grootouders heeft kunt u het lieve oma’tje zijn dat hem volstopt met snoep. Dat lijkt iets oppervlakkigs maar er is geen beter antwoord dan liefde. En geen liefde was groter dan die van Jezus die is gestorven voor uw zonden. En als we niet zijn vergeven,

zijn we niet volmaakt en verdienen we de hemel niet. Dat is erger dan geen armen en benen hebben.

Leuk om op een motor te kunnen stappen, tegen een paal te rijden en een been te breken. We zijn soms zo afgeleid van de hoofdzaken. ‘Ik wil armen en benen.’ ‘Ik wil die baan, dan komt alles goed.’

En veel alleenstaanden denken: Als ik getrouwd ben, zal ik gelukkig zijn. Als je niet gelukkig bent

als vrijgezel in Jezus word je ook niet gelukkig in het huwelijk. Amen? Zeg dat nog eens. Dat zijn de mensen die getrouwd zijn. Mijn vrouw houdt van me en ik van haar. Ons huwelijk is prima. Maar de basis van ons huwelijk is, dat we niets beginnen zonder Jezus. Je kunt bezit hebben maar wat heb je aan bezit? Je kunt me een miljard geven maar als vannacht mijn vrouw sterft of m’n moeder of mijn neef betekent geld niks meer. Waar zoekt u naar? Hoop? Zingeving? Kom naar Jezus. Alleen Hij was heilig en volmaakt. Alleen Hij beweerde dat Hij God was. Hij deed wonderen, en vóór Hij zichzelf

opwekte uit de dood had Hij dat al met anderen gedaan. Hij bestaat echt. Hij is God. Verstop je niet in je hart als je Hem hoort aankloppen. Hij houdt van je, al vlucht je nog zo hard de andere kant op. Hij houdt van je, op dit moment. Hij kan je helpen. Hij, en alleen Hij, kan je gezin weer heel maken. Hij kan je geest genezen en je tot een nieuwe schepping maken. Ik word echt niet elke morgen zo wakker: ‘Goeiemorgen allemaal, voelt u de Heilige Geest vandaag?’ Je hebt ups en downs. Kijk maar naar mijn voet. De kwestie is niet: ‘Hoe gaat het met je?’ Maar: Waar je ook heengaat ga je dan mèt God, in zijn kracht en met zijn plan, of met jouw plan? Mijn ouders voorzagen dat ik de rest van mijn leven liggend zou doorbrengen. Ze wisten niet dat ik 43 woorden per minuut zou kunnen typen, dat ik ooit zou surfen, duiken, sky-diven. Of dat hun kind zonder ledematen als 31-jarige evangelist in 2013 wel 7 presidenten zou ontmoeten, 5 conventies zou toespreken en het evangelie zou verkondigen voor 400 miljoen mensen. Ik krijg kippenvel op plaatsen die ik niet eens heb. Dat is ongelofelijk. Dat is God. Dat heeft niks te maken met mij of het kapotte geheel dat Hij heeft gebruikt. Ik heb alleen mijn hart gegeven en gezegd: hier ben ik. Ik begrijp niet wat U met me wilt, maar ik vertrouw op U. Geef me armen en benen. En zo niet genees dan mijn hart, vernieuw mijn gezindheid, voor U wil ik leven. Hoe kan het nou dat als je een zaadje in de grond stopt dat het dan moet sterven voordat er iets kan groeien? Dat is toch raar? Ik vind het raar. Als ik mijn wil, mijn eigen plannen overgeef, laat God het dan overnemen. Dan laat Hij leven en prachtige dingen ontstaan uit verpulverde botten en  vermor-zelde dromen rafels van mijn hart en geest. Dan zegt Hij: Nu heb Ik je. Als je niet kunt lopen, zal Ik je dragen. Als je rouwt zal Ik bij je zijn. Ik ben bij je. Ik heb je lief. Ik heb een plan. Vertrouw op Mij. Wilt u mij hardop nazeggen?

 

Lieve God…Ik kom vandaag tot U en dank U dat U mij liefheeft. Dank U, Here Jezus, dat U aan het kruis bent gestorven voor al mijn zonden. Vergeef me alstublieft. Kom in mijn leven en genees me.

Vervul me met uw Heilige Geest. Voor U wil ik leven. Ik aanvaard U als mijn Heer en Verlosser. Ik wil U beter leren kennen. Geef me het geloof om volgens uw plan te leven. Troost me en geef me kracht

elke dag. Dat vraag ik U in Jezus’ naam. Amen.

 

Kijkt u even bij de informatie-tafels. Als u een missionaire organisatie wilt helpen om wereldwijd goed werk te doen denk dan aan Life Without Limbs. Ik durf niemand te omhelzen uit angst dat iemand me oppakt en mee naar huis neemt. God zegene jullie. Heel erg bedankt. Een fijne dag nog en Bobby, jij ook bedankt. God zegene u.

 

 

Zegen

 

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

 

Zoek Gods plan

2 november 2014 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan