Home De aanwezigheid van God oefenen

Opening

 

Een Amerikaanse tv-kerkdienst als het gezicht en de stem van positief christendom.

 

 

Samenzang – Joyful, Joyful

 

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

 

Welkomstwoord

Door Robby Schuller

 

Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons erover verheugen. Geef de mensen rondom u een hand en zeg: God houdt van u en ik ook.

 

Openingsgebed

Door Robby Schuller

 

Laten we bidden. We komen tot U in naam van Jezus en danken U voor deze prachtige dag. Dank U dat U hier bij ons bent en ons nooit hebt verlaten. We vragen U ons te zegenen en te onderwijzen, te vergeven en weer heel te maken. Dit bidden wij in naam van uw Zoon Jezus.

 

Samenzang – “I Sing the Mighty Power of God”

 

‘K bezing de almacht onzer God die aard’ en hemel schiep die zeeën, wolken, lucht en wind ‘t heelal Tot aanzijn riep ‘k bezing zijn wijsheid die de zon doet opgaan in zijn kracht de maan en sterren in hun Baan getuigen van zijn macht ‘k bezing de goedheid van de Heer U geeft ons overvloed God sprak Zijn woord en schiep de mens en zag: ‘t was alles goed ons leven, Heer, behoort aan U wij zien uw Trouwe zorg en waar wij ons begeven Heer U bent onze hulp en borg halleluja, halleluja

 

Schriftlezing – Psalm 8

Door Lawrence Wilkes

 

Amen. U mag gaan zitten. Luistert u in voorbereiding op de preek naar deze verzen uit Psalm 8. Heer, onze Heer, hoe machtig is uw naam op heel de aarde. U die aan de hemel uw luister toont. Zie ik de hemel, het werk van uw vingers de maan en de sterren door U daar bevestigd wat is dan de sterveling

dat U aan hem denkt het mensenkind dat U naar hem omziet? U hebt hem bijna goddelijk gemaakt hem gekroond met glans en glorie hem toevertrouwd het werk van uw handen en alles aan zijn voeten gelegd: Schapen, geiten, al het vee, en ook de dieren van het veld de vogels aan de hemel, de vissen in de zee en alles wat trekt over de wegen der zeeën. Heer, onze Heer hoe machtig is uw naam op heel de aarde. God geve zijn zegen aan deze lezing van zijn Heilig Woord.

 

Don Neuen introduceert het lied

 

Is het geen wonder dat wij nietige mensen op deze nietige planeet van God verstand en een ziel heb-ben gekregen? En dat we niet alleen mogen bidden, maar ook worden uitgenodigd nietig als we zijn, om te bidden tot die God die onze gebeden zal horen, ontvangen en beantwoorden. Als we naar de nachtelijke hemel kijken en het werk van uw handen zien naar de maan en sterren, bevestigd aan het firmament wat zijn wij dan dat Gij ons gedenkt? O Heer onze God De majesteit en glorie van uw naam

overtreffen de aarde en vervullen de hemel. Kinderen en zuigelingen loven U en zo doen wij en zo doen wij. Halleluja. We willen u weer vragen om na afloop niet te applaudisseren maar er even bij stil te staan hoe nietig wij zijn maar ook hoe geweldig wij zijn. n Gods ogen.

 

Koor –  “The Majesty & Glory of Your Name”

 

Aanschouw ik uw hemel het werk van uw vingers de maan en de sterren die Gij bereid hebt wat is de Mens wat is de mens dat Gij zijner gedenkt? o Heer, onze God de majesteit en glorie van uw Naam

Overtreffen de aarde en vervullen de hemel o Heer, onze Heer kinderen en zuigelingen loven U en zo Doen wij en zo doen wij halleluja halleluja de majesteit en glorie van uw Naam halleluja, halleluja de Majesteit en glorie van uw Naam halleluja halleluja.

 

 

Interview –  Jan van den Bosch

RVS = Robert V. Schuller en JvdB = Jan van den Bosch

 

Inleiding

 

Ik mag vandaag één van mijn oudste en beste vrienden interviewen. Ik heb hier een tekst over hem maar hij is een persoonlijke vriend en zo wil ik hem ook introduceren. Ik leerde Jan van den Bosch 15 jaar geleden kennen, toen ik 18 was. Ik was in Bethlehem, meen ik. Op kerstavond. We waren daar met 500 Hour of Power-kijkers. Hij was een rare Hollander die altijd overliep van de ideeën. Jan werd één van mijn beste vrienden. Vooral een goede reisgenoot. Het grootste deel van zijn leven heeft hij besteed aan anderen helpen. Hij zit in het bestuur van een aantal liefdadigheidsorganisaties. Maar we hebben hem hier vandaag vooral omdat hij vice-voorzitter is van Hour of Power Nederland. Hij is, met Louis Pool en anderen, één van de drijvende krachten. We gaan horen over zijn leven en over de Nederlandse situatie. Graag uw applaus voor Jan van den Bosch.

 

Interview

 

RVS     Mijn vrienden van het koor. We willen niet alleen Jan en Louis bedanken maar heel Hour of       Power Nederland. Jullie maken promotie voor ons koor en orkest, om geld in te zamelen.         Iedereen speelt zo zijn rol. Je reist veel. Ik zeg wel eens dat je in een vliegtuig woont. Je bent zelden thuis. Hoe voel je je? En vertel eens waar je nu weer hebt uitgehangen.

JvdB    Ik voel me als die muilezel die wordt ingeschreven voor de paardenrennen. Waarom doe je       dat? vragen ze aan zijn eigenaar. Hij heeft behoefte aan goed gezelschap, zegt die. Ik voel   me zo’n muilezel in dit gezelschap van welbespraakte christenen met mijn zware Nederlandse       accent. Maar ik ben trots dat dit de Nederlands Hervormde kerk van Amerika is. Ik hou van de Crystal Cathedral. Ik ben er trots op. Weet u dat Robby heel goed Nederlands spreekt? Ik overval je ermee, maar laat de mensen eens wat horen. Zo kan het wel weer. Je bent ook zo             welbespraakt. Je bent al vaak in Nederland geweest om te preken. Voor ik het vergeet, wil ik     je de eerste uitgave aanbieden van je boek in het Nederlands: Omdat JIJ het waard bent. De           vertaling van jouw boek.

RVS    Ik had het nog niet gezien. Bedankt. Voor mijn eigen boek.

JvdB    Hij is geweldig. Ik heb net tien dagen Griekenland met hem gedaan in de voetstappen van         Paulus. Het was zeer gedenkwaardig. We hebben gelachen en gehuild. Maar wat zo bijzonder         was: Jij kende op het eind alle deelnemers en hun verhaal afzonderlijk. Je had altijd tijd om            met mensen te bidden en te praten.

RVS     Maar jij wordt hier geïnterviewd, niet ik. Dus vertel eens hoe je eigenlijk betrokken bent geraakt bij deze kerk?

JvdB    Ik voel me oud als ik daaraan terugdenk terwijl ik me meestal jong en energiek voel. 30 jaar       geleden… Corrie ten Boom, een Nederlandse oorlogsheldin er staat hier ergens een          standbeeld voor haar Ze verhuisde van Nederland naar hier, Orange County in Californië.   Ze nodigde me uit bij haar thuis. Dat vond ik geweldig als jongeman. Ik wist dat ze dicht bij           Disneyland woonde. Dus ik vroeg haar: Tante Corrie, mag ik naar Disneyland? Maar ze zei:          Nee, we gaan naar de kerk. En toen kwamen we hier in het Arboretum. Dat was nog vóór de             Crystal Cathedral. En er was een dominee van Nederlandse afkomst, die zei: Dit is de dag die   de Here gemaakt heeft. Ik dacht: nou,nou in Nederland doen we dat niet zo in de Hervormde          kerk.

RVS     Aanvankelijk mocht je hem niet zo.

JvdB    Nee. Ik ontmoette hem na de dienst en zei heel brutaal in mijn steenkolen-Engels: Bent u          bang om over Jezus te preken? vroeg ik. Je durft wel! zei hij. Kom mee. Toen liet hij me een        maquette zien van de Crystal Cathedral. Ik weet nog goed dat ik zei: Denk niet dat u God in    een glazen huis kunt vangen. Hij begon te lachen en zei: Wij blijven altijd vrienden. Zo is het          gekomen.

RVS     Hoe ben je vice-voorzitter geworden van Hour of Power Nederland?

JvdB    Twaalf jaar geleden om 3 uur ‘s nachts ging de telefoon. Ik nam op. Het was dr. Schullers             secretaresse: ‘Hier komt dr. Schuller.’ Hij had niet gedacht aan het tijdsverschil. Hij zei: Hallo     Jan, Hour of Power moet in Nederland op de tv. Ik zei: Het is 3 uur ‘s nachts. Kan wel zijn, zei           hij. Hour of Power moet op de Nederlandse tv. Daar kan en moet jij voor zorgen.

RVS     Dat lukt nooit, zei je.

JvdB    Inderdaad. Maar ruim twaalf jaar geleden kwam het er toch van. Ik presenteer het programma

in Nederland. Elke zondag op prime time: van 8 tot 9 en van 9 tot 10. En vele kijkers steunen     ons. Ons programma wordt intensief bekeken. Honderdduizenden mensen worden ge-     zegend door dit geweldige koor. Vandaar onze steun aan dit koor en orkest. Ze zijn echt fan-      tastisch. Adembenemende muziek, het publiek is er dol op. Ik heb 800 mensen geïnterviewd            onze premier en vele andere bekende en onbekende Nederlanders. In Nederland geloven we           in Hour of Power, in het koor, in jou en vooral in God, die zo machtig is. Deze uitzendingen

zullen nog lang bestaan. Goed dat jij nu aan het roer staat, met Lawrence aan je zijde.

RVS     Dank je, Jan. Fijn dat je hier bent, daar zijn we heel blij mee. Tot slot: Er luisteren nu miljoenen

mensen. Wat zou je ze willen zeggen?

JvdB    Wij delen onze liefde voor de man die hier jaren geleden preekte in zijn priestergewaad. Dr.       Henri Nouwen. Eén van mijn beste vrienden. Hij vertelde het verhaal van de verloren zoon. Ik was zelf een verloren zoon, en God heeft me teruggenomen. Nu voel ik me heel dicht bij de Vader. Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen: God houdt van ons. Wij zijn geliefd. Dat is mijn       basis. Ik sta nu op marmer maar ik ben geworteld in Gods Woord en in een onvoorstelbaar geloof: Dat Jezus mijn Redder is, van wie ik houd en die van mij houdt. Zo ben ik en bent u             allen geliefd door God, in Jezus.

RVS     Amen. Dank je wel, Jan, geweldig dat je er was. Klapt u nog eens, geef hem een extra   applaus.

 

Solo – Genevieve Dew – “Give Me a Clean Heart” 

 

Geef me een zuiver hart opdat ik U mag dienen, Heer genees mijn hart zodat ik gebruikt kan worden

Door U want ik ben het niet waard uw zegeningen te ontvangen geef me een zuiver hart en ik zal U Volgen ik vraag u niet om de rijkdommen van deze wereld ik vraag U niet om bekendheid onder de Mensen ik wil maar één ding van U, Heer geef me een zuiver hart zodat ik gebruikt kan worden door U

Geef me een zuiver hart en ik zal U volgen geef me een zuiver hart opdat ik U kan dienen Heer, heel Mijn hart zodat ik gebruikt kan worden door U ik ben het niet waard uw zegeningen te ontvangen geef Me een zuiver hart geef me een zuiver hart geef me een zuiver hart en ik zal U volgen

 

(RVS spot)

Gewone mensen bestaan niet. U kunt elke ochtend opstaan met een zelfvertrouwen en een kracht

die geen mens omver krijgt. Eén enkel mens heeft in Gods ogen een enorme waarde. Jij bent  bij-zonder.

 

Solo – Genevieve Dew – “Yes, Jesus Loves Me”

 

Preek – “Practicing the Presence of God”

door Robby Schuller

Weet u…Elke grote leider, elke grote spreker en leraar in de geschiedenis had een boodschap. De beste boodschappen zijn eenvoudig samen te vatten in een paar woorden. Wat was de boodschap

van Martin Luther King? Die bracht een boodschap van gelijkheid. Moeder Teresa’s boodschap: Zorg voor de armen en de stervenden. Billy Grahams boodschap komt neer op: Toon berouw, word gered

en beloond in de hemel. Als ik u vraag naar de boodschap van mijn grootvader, dr. Schuller zegt u zonder aarzelen: Denken vanuit mogelijkheden. Hoop en bemoediging. Als je het kunt dromen, kan je het doen. Elke grote leraar, elke grote spreker heeft een boodschap die door alles heen klinkt. De kern van dat waarvoor ze staan. Als christenen zouden we moeten weten wat Jezus’ belangrijkste bood-schap was. En ik denk: Als je de evangeliën leest en grondig bestudeert hou je één ding over: Het Koninkrijk van God. Waarschijnlijk zou u iets zeggen in de trant van: Het was blijkbaar ontzettend  be-langrijk dat Jezus voortdurend benadrukte dat het Koninkrijk van God nabij is of dat het Koninkrijk al aanwezig is, hier en nu. Het Koninkrijk van God of Koninkrijk van de hemel was een bestaand idee dat we in het oude Testament al aantreffen. Het idee dat God bezig is om dingen goed te maken in een kapotte wereld. Om alles heel te maken en in het leven van de gelovigen een kern van vrede te breng-en, van vreugde, vervulling, bloei, leven. En dat het Koninkrijk van God staat voor de volheid van dat gebeuren in ‘n mens. Jezus verschijnt ten tonele en zegt: Het Koninkrijk van God is hier en nu  aan-wezig. Het ligt binnen handbereik. Nu. In Lukas 14 wordt Jezus uitgenodigd voor een feest bij een prominent farizeeër een groot godsdienstleraar. Jezus komt daar, en het huis is vol rijke, bekende, succesvolle, vrome kerels alom bewonderd. Ze bezitten meer dan ze nodig hebben en nodigen Hem uit omdat Hij bekend is. Een genezer een profeet, zeggen sommigen. Ze hopen op invloed en  repu-tatie en goede sier maken met hun vriendschap met die jonge rijzende ster, Jezus. Hij komt daar en die hoge heren zitten daar. Een zieke, een man met waterzucht, vraagt Jezus hem te genezen. Jezus kijkt de farizeeërs aan, van wie je niks mag op de sabbat, en zegt: Is het toegestaan een zieke op sabbat te genezen of niet? Niemand zegt iets. Toen zei Hij: Als uw os of uw zoon in een put valt dan haalt u hem er toch meteen uit, ook al is het sabbat? Niemand zei iets. En dan omhelst hij de man. Hij neemt hem in zijn armen. De omhelzing van een liefhebbende broer of vader. Zo geneest Hij hem. Er gebeurt een wonder. Iets onvoorstelbaars. Ze hadden verbijsterd moeten zijn. Ze hadden moeten  vieren dat het Koninkrijk van God was gerealiseerd in Jezus’ wonderbaarlijke genezing van deze man.

Maar nog steeds zwegen ze. Geen blijdschap, geen gejuich maar waarschijnlijk een soort onge-makkelijke woede omdat wat Jezus zei volgens de wet was. Opeens is er geruzie over wie waar aan tafel mag zitten. Jezus past duidelijk niet in dit gezelschap. Hij zegt: Je zou helemaal aan het eind van de tafel moeten gaan zitten niet aan het hoofd. Ze grommen wat. Hij zegt: Jullie zijn allemaal reli-gieuze leiders. Jullie zouden moeten zorgen voor de armen en de zieken. Jullie hadden moeten zorgen voor die man die Ik net heb genezen. Jullie hadden hem moeten uitnodigen voor deze maaltijd.

Het blijft stil. Hij zegt: Als je mensen die je niet moet hier had uitgenodigd hadden jullie Gods Koninkrijk ervaren,Gods goedheid en de wederopstanding uit de dood. Dan zegt één van de farizeeërs: Gelukkig al wie zal deelnemen aan de maaltijd in het koninkrijk van God! Waarmee de man bedoelt: Ik neem straks al deel aan die maaltijd. Ik heb dat niet nodig. Dan raakt Jezus verbolgen en vertelt het volgende verhaal.

 

Er zou een groot trouwfeest worden gegeven door een koning voor zijn zoon. In die tijd was een brui-loft iets dat dagen duurde en waaraan enorme bedragen werden besteed. Het was groots. Nu orga-niseert een koning een grootse bruiloft en hij nodigt al z’n vrienden uit. Het wordt het grootste feest het allerbelangrijkste feest in het hele land. Hij stuurt uitnodigingen naar zijn vrienden. Eén zegt er: Ik kan niet komen, ik ga naar een stuk land kijken dat ik net heb gekocht. Hij zegt dat ironisch. In die tijd kocht je geen land zonder het eerst te zien. Een ander zegt: Ik kan niet komen, ik heb net een paar ossen gekocht. Daar moet ik naar gaan kijken. Maar ossen waren vreselijk duur. Je zou nooit een os kopen zonder hem te hebben gezien. Ook ironisch dus. De één na de ander komen ze met de meest belachelijke excuses. Als de dienaren hem dat vertellen, zegt de koning: Nodig de armen en  behoef-tigen en de hongerigen uit. Als die allemaal zijn uitgenodigd, is er nog plaats over. De koning zegt: Ga de straat op en nodig iedereen uit. Iedereen is nu welkom niet alleen die eerste groep. Nodig iedereen uit die je ziet. Wat je je moet afvragen als je deze tekst leest is: Waarom zou iemand in vredesnaam

niet naar die bruiloft gaan? Waarom zou iemand smoesjes bedenken om niet naar dat geweldige, op-windende, boeiende vreugdevolle feest te gaan, waarvoor diep in de buidel is getast? Waarom zou iemand dan uitvluchten bedenken? Weet u wat Jezus eigenlijk zegt? Het feestmaal is nu aan de gang.

Het grote feest is al bezig. Het Koninkrijk van God: de volheid, de vreugde, het leven de bloei van Gods voortdurende aanwezigheid rondom ons iets dat verkrijgbaar is door Mij, Jezus Christus. Dat bedoelde Hij. Waarom zouden mensen smoesjes bedenken? Hij bedoelt denk ik dat velen van ons,

die religieus zijn opgevoed elke dag opnieuw datzelfde doen. Het is zo makkelijk om net als de farizeeërs te blijven hangen in de stroom onbeduidende kleinigheden van alledag en te vergeten dat de dag van vandaag belangrijk is bijzonder en waardevol. Een geschenk van God. Je gaat zo  mak-kelijk op in rekeningen, in het verkeer, het checken van je e-mail en vergeet dat de dag van vandaag

een geschenk van God is dat het feestmaal van het Koninkrijk van God,<nu>plaatsvindt. En u bent uitgenodigd. Echt waar. Maar zo vaak bedenken we smoesjes. Het Koninkrijk van God is niet morgen

en niet gisteren maar nu. Het is er op dit moment. Maar ons leven is vaak te gefragmenteerd. We zouden mensen moeten zijn die met vreugde, in het moment, nu Gods aanwezigheid beseffen en niet toestaan dat de stressvolle monotonie van het dagelijks leven het leven en de bloei wegneemt die God ons heeft gegeven. Ik deed dat ook een keer. Ik was met mijn vrouw Hannah, mijn dochter Haven van tweeënhalf en mijn zoon Cohen, zes maanden oud. We waren in een attractiepark. Ze speelden in het water. Hannah zei iets, maar ik was er met mijn gedachten niet bij. Ik moest van alles doen, de volgende dag, allerlei projecten. Ineens viel er een stilte. Hannah legde haar hand op mijn schouder en zei: Bobby, weet je nog dat Hannah zo klein was als Cohen nu? Ja, zei ik, alsof het gisteren was.

Ze zei: Datzelfde gevoel heb je over een paar jaar met Haven zoals ze nu is. Cohen is dan ook groot.

Haven wordt nooit meer zo klein en Cohen ook niet. Dit is een bijzondere dag, zei ze. Ik wil niks  mis-sen van mijn kinderen en hun hele ontwikkeling. Ik weet niet of ze het met zoveel woorden zei maar ik dacht meteen: Ja…Ik wil geen dag met mijn kinderen missen. Ik wil de eerste jaren van mijn dochter

en mijn zoon niet missen om pas als ze tieners zijn te beseffen wat ik gemist heb. Of om nog later te constateren dat ik hun tienertijd heb gemist. Ik wil het contact met mijn vrienden, en m’n grootouders niet mislopen. Ik wil Gods gaven niet mislopen door alleen aan morgen te denken, en niet aan  van-daag. Ik wil geen verscheurd, gefragmenteerd mens zijn die alleen maar aan morgen denkt. Ik wil één zijn als persoon in het nu. Want in het moment Op dat moment besefte ik dat God daar, in mijn kin-deren was. Niet in het werk van de volgende dag. Dat komt pas als morgen vandaag is. God was daar bij mijn kinderen en bij mijn vrouw. Zijn aanwezigheid en goedheid omringden ons. Het feestmaal was klaar, de tafel gedekt, er was muziek maar ik dacht aan ossen en land dat ik moest bekijken. Ik  be-sefte niet dat ik aan een feestmaal,op een feest iets dat God me gaf, op dat moment. Ik was ergens anders. Gefragmenteerd, verscheurd. Zo iemand wil ik niet meer zijn. Ik wil vandaag leven want op een dag is er geen volgende dag meer. Ik begon te denken: Als ik nou alles zou doen tot eer van God

die overal aanwezig is? Ik had het net over ‘Gods aanwezigheid beseffen’ een term van Broeder Laurentius, een auteur van geestelijke werken. Zijn vrienden zeiden dat je Gods glorie kon zien in hoe hij een strootje opraapte of de afwas deed. Alles deed hij in aanwezigheid van en tot glorie van God.

Zijn leven was doortrokken van vreugde en volheid, wat hij ook deed. Want hij zag zichzelf voort-durend aanzitten aan dat feestmaal. Ik probeerde het een keer met een sinaasappel. Van mijn eigen sinaasappelboom. In mijn voortuin. Daar groeien heerlijke sinaasappels aan. Ik plukte er één en dacht:

Uit eigen tuin. En toen at ik hem langzaam op. Het klinkt raar, maar ik was aanwezig bij die  sinaas-appel, zette mijn vingers erin en liet dat gevoel op me inwerken. Ik pelde hem en de hele kamer vulde zich met zo een heerlijke citruslucht. Toen ik erin beet, proefde ik heel bewust het sap. Wat een  ge-schenk. En ik werd vervuld van dankbaarheid. Wie met Christus omkleed is, kan met het eten van een sinaasappel God eren. Het eten van een sinaasappel kan zijn als aanzitten aan een feestmaal. En als God in alles is, kan niets ooit nog monotoon of saai zijn. Als Gods aanwezigheid wordt ervaren voelt niets nog monotoon of saai. Dan wordt alles een feestmaal want het is vol van Gods leven en Gods

goedheid. We zijn met van alles bezig maar het is net of God zegt: Ik kom jou opzoeken, Ik wil bij je zijn. Ik wil mijn tijd hier en nu met je doorbrengen, hier in de kerk of daar in het restaurant. Waar jij bent, daar ben Ik ook. Je zult nooit alleen zijn, want Ik zal bij je zijn. Dat is soms beangstigend. Hij kan onze pijn en angsten gebruiken. Hij maakt dat we vragen stellen, worstelen met twijfels in ons be-staan. En toch wil Hij bij u zijn. Ik wil bij je zijn, zegt God. Ik wil bij je zijn. Ik ben hier speciaal voor jou.

Ik wil bij je zijn. Deze dag is een geschenk. Morgen komt eraan, maar ook weer niet. Want morgen wordt altijd weer ervaren als vandaag. Maar vandaag is het geschenk vandaag is de zegen, vandaag is van God. Geniet van ieder moment besef zijn aanwezigheid, leef in zijn Koninkrijk vertrouw op Hem en zie Hem in alles wat u doet.

 

Gebed

 

Laten we bidden. Vader, we danken U voor uw aanwezigheid hier en nu. Velen van ons hebben pijn en verdriet, velen worstelen met problemen maar U bent bij ons. Velen van ons zitten gevangen in stille wanhoop. Maar ook daar bent U bij ons. Breng in ons de vreugde, vrede, volheid en vervulling tot bloei die voortkomen uit het dagelijks ervaren van uw aanwezigheid. Heer, we hebben U lief, we eren U en prijzen uw Naam. Dit bidden wij in naam van uw Zoon Jezus. Amen.

 

Lied – “In Christ There is No East or West”

 

In Christus is noch west noch oost in Hem noch zuid noch noord één broederschap rust in zijn troost

Eén wereld in zijn Woord laat zuid en noord nu zijn verblijd Hem prijzen west en oost aan Christus Hoor’ de wereld wijd in Hem is zij vertroost

 

Zegen

 

Amen. Dank je wel, Bobby, een prachtige preek. God zegene je. Volgende week hebben we weer twee prachtige diensten. U bent hier elke zondag weer meer dan welkom. Het zijn inspirerende ge-legenheden die je dichter tot God brengen. Dus kom vaker. Heeft iemand behoefte aan gezamenlijk

gebed, waarover het ook gaat dan staan er ouderlingen voor u klaar, hier vooraan. Komt u gerust.

 

Moge de genade van onze Heer Jezus Christus de liefde van God de Vader en de eenheid met de Heilige Geest met u zijn tot Jezus wederkomt in leven of in dood. God zegene u. Amen.

 

De aanwezigheid van God oefenen

2 december 2012 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan