Home Geloof in een wonder

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord Door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Wij zullen ons erover verheugen. Hallo kerkfamilie, wat heerlijk dat u er bent. Dank u dat u de tijd hebt genomen. Het is zeker geen toeval dat u hier zit of via de tv bij ons bent. Ik geloof dat God u nu iets te zeggen heeft. Geef de persoon naast u een hand en zeg: God houdt van u en ik ook. Welkom. Fijn dat u er bent. Laten wij elkaar bemoedigen. En laten wij bidden. Gebed Vader, dank U dat U ons hier hebt genodigd. Uw Koninkrijk is als een feest en wij mogen plezier hebben, elkaar bemoedigen. Elkaar niet afbreken, maar opbouwen door uw Geest. Geef dat uw Heilige Geest hier wordt ervaren en dat een ieder die mij hoort hier vertrekt vol vreugde en levenslust en vol compassie. Dank U dat U ons liefheeft. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “I Know My Redeemer Lives”

Ik weet dat mijn Verlosser leeft, glorie, halleluja Ik weet dat mijn Verlosser leeft, glorie, halleluja Dit is het, wat mij vreugde geeft, glorie, halleluja Roept het voort, zet door, We winnen terrein, glorie, halleluja Wat dood was, leeft Wat zoek was, is gevonden, glorie, halleluja Hij leeft en zegent mij met zijn liefde, glorie, halleluja Hij leeft en pleit voor mij daarboven, glorie, halleluja Roept het uit, blijf bidden, We winnen terrein, glorie, halleluja Wat dood was, leeft, wat zoek was, is gevonden Roept het uit, blijf bidden, roept het uit, blijf bidden, Hij leeft en verplettert de machten der hel, glorie, halleluja Hij leeft en Hij woont in mij, glorie, halleluja Roept het uit, blijf bidden, We winnen terrein, glorie, halleluja Wat dood was, leeft wat zoek was, is gevonden, glorie, halleluja Roept het uit, blijf bidden, We winnen terrein, glorie, halleluja Wat dood was, leeft Wat zoek was, is gevonden, glorie, halleluja

Schriftlezing – Mattheüs 17:14-20 door Hannah Schuller

Ter voorbereiding op de preek lees ik uit Gods Woord, Mattheüs 17 vers 14. En toen zij bij de menigte gekomen waren, kwam er iemand bij Hem die voor Hem op de knieën viel en zei: Here, ontferm U over mijn zoon want hij is maanziek en heeft veel te lijden want dikwijls valt hij in het vuur en dikwijls in het water. En ik heb hem bij uw discipelen gebracht, maar zij konden hem niet genezen. Jezus antwoordde en zei: O ongelovig en ontaard geslacht, hoelang zal Ik nog bij u zijn, hoelang zal Ik u nog verdragen? Breng hem hier bij Mij. En Jezus bestrafte hem en de demon ging van hem uit. En het kind was vanaf dat moment genezen. Toen kwamen de discipelen bij Jezus en zeiden, toen zij alleen waren: Waarom konden wij hem niet uitdrijven? Jezus zei tegen hen: Vanwege uw ongeloof, want voorwaar, Ik zeg u: Als u een geloof had als een mosterdzaad, u zou tegen deze berg zeggen: Verplaats u van hier naar daar! En hij zou gaan, en niets zou voor u onmogelijk zijn. Wij als kerk zijn vol vertrouwen dat God ons groot gezag over de vijand heeft gegeven. Amen.

Solo – Lexi Jones – “Worthy of All Praise”

U sprak het Woord zette de sterren in beweging De schepping zingt uw verhaal Diepte roept tot diepte een lied van pure vroomheid Er is er geen als U Bergen buigen bij het horen van uw naam De zeeën zullen razen en heel de aarde Zal het verkondigen voor altijd U liet de spijkers in u slaan, een houten kruis was uw roem U ruilde uw troon in voor mijn schande Een volmaakt leven leidde tot mijn verlossing O, er is er geen als U Bergen buigen bij het horen van uw naam De zeeën zullen razen en heel de aarde Zal het verkondigen voor altijd U alleen bent heilig, U alleen bent machtig U alleen bent alle lofprijs waard voor altijd U alleen bent groter, U bent hoog verheven U alleen bent alle lofprijs waard Alle lofprijs waard, alle lofprijs waard Heel de aarde zal eerbiedig buigen Als de hemel luid uw naam verkondigt Heel de aarde zal eerbiedig buigen Als de hemel luid uw naam verkondigt Heel de aarde zal eerbiedig buigen Als de hemel luid uw naam verkondigt Heel de aarde zal eerbiedig buigen Als de hemel luid uw naam verkondigt U alleen bent heilig, U bent machtig U alleen bent alle lofprijs waard voor altijd U alleen bent groter, U bent hoog verheven U alleen bent alle lofprijs waard U alleen bent heilig, U alleen bent machtig U alleen bent alle lofprijs waard, voor altijd U alleen bent groter, U bent hoog verheven Alle lofprijs waard Alle lofprijs waard, alle lofprijs waard U bent alle lofprijs waard, alle lofprijs waard

Interview – Joel Weldon of Firma Collective

BS = Bobby Schuller en JW = Joel Weldon

BS: Vandaag is Joel Weldon van Firma Collective te gast. Hij is een ervaren stemacteur, aanbiddingleider en song writer. Samen met zijn vriend Tom Mgrdichian richtte hij Firma Collective op dat muzikanten en aanbiddingleiders uit LA bijeenbrengt. Firma heeft net het debuutalbum Songs for every soul uitgebracht. Graag applaus voor Joel. Fijn dat je er bent, Joel. Jij en je vriend Tom zijn dat collectief twee jaar geleden begonnen. Wat is jullie droom? Wat willen jullie?

JW: Er zijn hier in Zuid-Californië zo veel mensen die werken in de film-, de muziek- en de mediaindustrie. En heel veel van die mensen hebben Jezus lief en willen een betekenisvol leven voor Hem leiden. Wij merkten dat veel van die mensen publiekelijk een stap willen zetten om iets voor het Koninkrijk te doen. Wij zeggen dan: Juist met je huidige talenten kun je een verschil maken in het Koninkrijk van God.

BS: En het werkt. Al die grote acteurs die tot geloof komen. Tegenwoordig en vooral in LA staan mensen veel meer open voor geloofszaken, ook christenen.

JW: Zeker, dit zijn ongekende tijden. De wereld is verzadigd van media-uitingen. Via je mobiel krijg je voortdurend binnen wat er allemaal speelt. Je ziet nu dat God gebruik maakt van technologie en mediarelaties. Meer dan ooit.

BS: Jullie hebben net een album uitgebracht. Vertel eens.

JW: Wij hebben er een paar jaar over gedaan. Toen God ons die visie had gegeven dachten wij: wij zoeken er een paar mensen bij en beginnen ons collectief. Iedereen houdt van muziek. Er is hier vast niemand die niet van muziek geniet. Sommige liederen raken je soms dieper dan een gesprek. Ook de muziek van vandaag. Die is zeer krachtig en stelt ons in staat beslissingen te nemen, inspiratie op te doen, besluiten te nemen die we anders niet zouden maken, dankzij die muziek.

BS: Klopt. Joel Weldon van Firma Collective, geweldig dat je er was.

JW: Ik voel me vereerd.

BS: God zegene je.

Koor – “Blessed Assurance, Jesus is Mine”

Volle verzeek’ring, Jezus is mijn, wat schenkt dat rust aan ‘t volgzaam gemoed In Hem zal ‘k zalig, zalig steeds zijn wedergeboren door Jezus’ bloed Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, in mijne Heiland, Jezus is mijn Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, in mijne Heiland, Jezus is mijn Volle verlossing, gans vrij te zijn, ‘k mag alles leggen in zijne hand ‘T harte naar boven, ‘t oog hemelwaarts, zo Jezus volgend naar ‘t Vaderland Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, in mijne Heiland, Jezus is mijn Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, in mijne Heiland, Jezus is mijn

Solo – Lexi Jones – “Mercy’s Tree”

Er is een plek voor elke vermoeide ziel, waar alle gebroken levens worden heel gemaakt Daar bleek mijn hoop sterker dan mijn twijfel en vond mijn ziel blijvende liefde Kom nu heilige, zondaar, arm en rijk, kom nu prins en landman, huil niet meer Want de Verlosser kent jullie allemaal en roept jullie bij je naam Sla je ogen op naar het kruis en zie hoe mijn zonde stierf op Golgotha Mijn redding daar werd gewaarborgd door het bloed dat stroomde Aan het kruis van genade Ik naderde tot mijn Verlosser, aan zijn voeten leg ik mijn angsten neer Ik verlaat me op beloften van de Heer want ik ben van Hem en Hij is van mij Sla je ogen op naar het kruis en zie hoe mijn zonde stierf op Golgotha Mijn redding daar werd gewaarborgd door het bloed dat stroomde Aan het kruis van genade Hij hoorde mijn roepen, kende mijn pijn hielp me overeind en liet me weer leven Hij hoorde mijn roepen, kende mijn pijn hielp me overeind en liet me weer leven Hij hoorde mijn roepen, kende mijn pijn hielp me overeind en liet me weer leven Hij hoorde mijn roepen, kende mijn pijn hielp me overeind en liet me weer leven Op het laatst, als mijn tijd is gekomen en mijn leven op aarde ten einde komt Zeg dan: dood, waar is uw prikkel? je bent verslagen door de nieuwe Koning Sla je ogen op naar het kruis en zie hoe mijn zonde stierf op Golgotha Mijn redding daar werd gewaarborgd door het bloed dat stroomde Aan het kruis van genade Sla je ogen op naar het kruis en zie hoe mijn zonde stierf op Golgotha Mijn redding daar werd gewaarborgd door het bloed dat stroomde Aan het kruis van genade Mijn redding daar werd gewaarborgd door het bloed dat stroomde Aan het kruis van genade Proclamatie met Bobby Schuller Houd uw handen zo, in een ontvangend gebaar en zeg met mij: Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over mij zeggen. Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand mij afnemen. Ik hoef mij geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld. U mag gaan zitten.

Preek – “Het beste komt nog, Geloof in een wonder!”

door Bobby Schuller Ik waarschuw u vast: wij duiken vanmorgen diep in de Bijbel rondom een onderwerp dat nogal abstract klinkt maar uiterst belangrijk is en door velen in de kerk over het hoofd wordt gezien. Als je het kunt bevatten en een visie kunt ontwikkelen zal je leven nooit meer hetzelfde zijn. Als je begrijpt wat de Bijbel ons vandaag wil leren over geestelijke autoriteit en hoe ermee om te gaan zal uw leven voorgoed veranderen. Eerder spraken wij over de prijs van ‘groot dromen’. Hoe op het smalle pad te wandelen en je te oefenen als discipel, je kruis op te pakken, ondanks de prijs. Vandaag wil ik eindigen bij het geloof. ‘Wandelen in geloof’ betekent dat je handelt op autoriteit van de Bijbel de autoriteit van het Verbond dat God heeft gegeven, over de spirituele duisternis van onze wereld. De boodschap van vandaag gaat nogal diep, maar kan uw leven veranderen. U heeft geestelijke autoriteit binnen het bereik van uw effectieve wil, dus binnen uw leven en koninkrijk om te bidden en onbevreesd en krachtig te handelen. Mijn vriend Ed Stetzer, redacteur van Christianity Today en voorzitter van de Billy Graham Foundation, verstuurde laatst deze tweet: Door mijn rug gegaan. Röntgenfoto’s, therapie en te veel pijnstillers. Ik vraag gebed. En niet van: ‘Here, wilt u Ed’s rug genezen, alstublieft’ maar krachtiger: : ‘God, wij geloven dat U zijn rugpijn wegneemt. Graag nu meteen.’ Als wij als christenen in een hoek worden gedreven voelen wij ons allemaal zo. Hoe komt dat? Als wij geen kant op kunnen, willen wij niet dat iemand bidt: Heer in de hemel, gezegend zij uw naam, ik bid tot u namens mijn geliefde broeder Chad. Begrijpt u? Als je denkt: Ik ga dood als ik niet word genezen dan wil je iemand die bij de buren op de deur beukt. Dan wil je de vrouw die pleit bij de onrechtvaardige rechter. Dan wil je iemand die bidt met passie, met kracht en met autoriteit. Waarom willen wij wel zo iemand in ons leven, maar willen wij zelf niet zo zijn? Toen wij in Tulsa woonden, gingen wij lange tijd naar dezelfde kerk. Toen een familielid van ons ziek was, wilden wij in de kerk voor haar laten bidden. Mijn moeder zei: dan gaan wij naar de Victory-kerk. Daar weten zij wat bidden is. Wij willen iemand die zó bidt. Ik bedoel dit: Als gereformeerden of presbyterianen denken wij al gauw: Zo doen zij bij de Pinkstergemeente. En bij de charismatische christenen. Of: Zo bidden zendelingen. Ja, die weten dat er een geestelijke strijd woedt, en wij zijn dat vergeten. Wij moeten inzien dat God ons gezag heeft gegeven met kracht en geloof te bidden om Zijn goedheid te proclameren. Wij moeten niet verlegen doen over ons geloof, over Gods Koninkrijk en over Gods beloften. Wij moeten moedig zijn, sterk. God heeft ons geen geest van angst gegeven, maar een geest van Kracht. En liefde. En Hij heeft ons een bedachtzame geest gegeven. Er is geen reden tot angst of schroom. Wij moeten Gods Woord kennen, zijn stem horen en leven en handelen met geestelijke autoriteit. Heel belangrijk. En het is dit wat Jezus zijn discipelen zo vaak probeert bij te brengen: Te handelen met die autoriteit. En dat is wat Hij ook ons wil bijbrengen. En dominee legde het uit aan de hand van deze fraaie analogie: Hier in zuid-Californië betrekken wij vrijwel allemaal stroom van Edison. Edison heeft alles geregeld om u stroom te kunnen leveren. Alle kabels zijn gelegd, de regelgeving is nageleefd, zodat u stroom kunt krijgen. U heeft ook uw rekening al betaald. Alles is geregeld, en dan nog kunt u thuis in het donker zitten. U bent aangesloten op het stroomnet, u moet alleen de schakelaar omzetten. Maar stel dat iemand dan Edison opbelt en zegt: Pardon, maar de elektra doet het niet. Kunt u iemand langs sturen om de schakelaar om te zetten? Wat zouden zij dan zeggen? Zij zouden beslist zeggen: Nee meneer, dat doen wij niet. Wij hebben alles voor u geregeld. Uw woning is aangesloten op het net. Zet die schakelaar om. Jezus probeerde zijn discipelen die nieuwe denkwijze bij te brengen. Je hebt alles wat je nodig hebt. Je kent Gods wil, die staat in zijn Woord. Handel ernaar en zet die schakelaar om. Dat is wandelen in geloof, vrienden. Het draait hier allemaal om geestelijke autoriteit. De woorden autoriteit, geboden, heerschappij worden veelvuldig gebruikt in de Bijbel. Je ziet die beweging van geestelijke autoriteit, overwinningen en nederlagen. Het begint als God zijn autoriteit doet gelden over Adam en Eva. God schiep de mens. Ik lees voor uit Genesis 1. God schiep de mens naar wiens beeld? Naar Gods beeld. Gods macht, Gods leven, Gods vreugde. En God schiep de mens naar zijn beeld. Naar het beeld van God schiep Hij hem. Mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen. En God zegende hen en God zei tegen hen: Wees vruchtbaar, word talrijk, vervul de aarde en…? Onderwerp haar en heers over de vissen over de vogels in de lucht en over al de dieren die over de aarde kruipen! In hoofdstuk 2 zegt hij: De Here God nam de mens en zette hem in de hof van Eden om wat te doen? Om die te bewerken en te onderhouden. Dus God geeft Adam en Eva autoriteit om met macht, met Gods autoriteit, over zijn schepping te heersen te co-creëren, nieuwe dingen te maken en zich te vermenigvuldigen. Waarom? Voor hun ego? Nee, in het belang van de schepping. God gaf Adam en Eva autoriteit over de schepping in het belang van de schepping. Daarom hebben wij geestelijke autoriteit: in het belang van anderen, de schepping. We hebben geestelijke autoriteit nodig in een geestelijk duistere wereld. In het belang van anderen. Die autoriteit die Adam en Eva was gegeven, gaven zij door hun zonde over aan de slang in de hof. En de dood heerste van toen tot Christus. Paul heeft het erover in Romeinen 5 en het hele testament staat er vol mee: Toch heeft de dood geregeerd. had de dood autoriteit, macht. De dood zat op de troon, van Adam tot Mozes toe, ook over hen die niet gezondigd hadden met eenzelfde overtreding als Adam die een voorbeeld is van Hem Die komen zou. Maar het is met de genadegave niet zoals met de overtreding. Want als door de overtreding van de ene velen gestorven zijn – Adams zondeval – veel meer is de genade van God en de gave door de genade die er is door de ene mens Jezus Christus, overvloedig geweest over velen. Paulus noemt Jezus de nieuwe Adam. De autoriteit die Adam was ontnomen en die Adam aan de slang had afgestaan, pakte Jezus terug en gaf hem aan ons. Als wij handelen in Jezus’ naam, handelen wij op zijn autoriteit. Als je het evangelie leest, zie je telkens weer hoe Jezus probeert dat idee van geestelijke autoriteit de autoriteit van goed over kwaad bij te brengen aan zijn discipelen. Die autoriteit konden zij hebben als ze leefden in geloof. Een prachtig voorbeeld is dat van de centurion, weet u wel? Die komt bij Jezus. Zijn dienaar is ziek. Hij zegt: Mijn dienaar is verlamd. Genees hem. Breng Mij naar hem toe, zegt Jezus. De man zegt: Ik ben het niet waard U thuis te ontvangen. Dit is geen jood of christen, maar een heiden. Ik ben het niet waard U thuis te ontvangen. Een centurion is een soort kolonel. Hij zegt tegen Jezus: Ik ben een man met Autoriteit. Ik ben een man met autoriteit. Ik heb mensen onder mij en mensen boven mij. Ik stuur iedereen rond zoals het mij belieft. Mijn dienaren doen precies wat ik zeg. U hoeft niet naar mijn huis te komen. Spreek een woord en het zal gebeuren. En wat zegt Jezus dan? ‘Ik heb zelfs in Israël zo’n groot geloof niet gevonden.’ Wat betekent dat? In ons geloof moeten we onze autoriteit over de duisternis beseffen. U heeft autoriteit. Bid en handel dan ook met autoriteit, denk met autoriteit. Oefen je geest om krachtens Gods Woord tot daden te komen. Ik wilde eigenlijk Mattheüs 17 lezen. U weet dat mijn zoon epilepsie heeft. Ik wil erbij zeggen dat deze Bijbeltekst niet beweert dat epileptici door een demon worden bezeten maar dat deze jongen aan toevallen leed doordat Satan autoriteit bezat over zijn leven. Jezus wilde zijn discipelen leren te handelen met de autoriteit die uitging van Hem en Gods Koninkrijk. In Mattheüs 17 vers 14 staat: En toen zij bij de menigte gekomen waren kwam er iemand bij Hem, die voor Hem op de knieën viel en zei: Here, ontferm U over mijn zoon want hij is maanziek en heeft veel te lijden want dikwijls valt hij in het vuur en dikwijls in het water. En ik heb hem bij uw discipelen gebracht, maar zij konden hem niet genezen. In het Grieks staat letterlijk dat Jezus zo deed. Zo staat het er in het Grieks. Het vervolg is niet tegen de man, maar tegen zijn leerlingen: O ongelovig en ontaard geslacht, hoelang zal Ik nog bij u zijn, hoelang zal Ik u nog verdragen? Breng hem hier bij Mij. En Jezus bestrafte hem en de demon ging van hem uit. En het kind was vanaf dat moment genezen. Toen kwamen de discipelen bij Jezus. Waar iedereen bij was? Nee, want ze schamen zich. Toen zij alleen waren. Zij zeiden: Waarom konden wij hem niet uitdrijven? Jezus zei tegen hen: Vanwege uw ongeloof. Dit lijkt over genezing te gaan, maar het gaat over geestelijke autoriteit. Autoriteit over het demonische, over het kwaad om het te bestrijden. Hij zei: Want voorwaar, Ik zeg u: Als u een geloof had als een mosterdzaad, u zou tegen deze berg zeggen: Verplaats u van hier naar daar! Kijk, je kunt ook zo bidden: Heer, verplaats die berg alstublieft. Heer, als het uw wil is. Ik wil niks bespottelijk maken, maar Jezus wil dat wij zeggen: Verplaats u van hier naar daar! En hij zou gaan en niets zou voor u onmogelijk zijn. Als we geloof bezitten is niets onmogelijk voor ons, zegt Jezus. Dit is Gods Woord. Het is waar of het is niet waar. Het is waar of het is niet waar. Wij moeten mensen worden die begrijpen dat we leven in een fysieke wereld beïnvloed door geestelijke zaken en wij hebben geestelijke autoriteit. God wil werkzaam zijn in uw leven. Misschien voelt u zich bang, verlegen of klemgezet in een hoek. Zoek niet naar iemand die zo voor u bidt, maar ga zelf zo bidden. Zoek geen gelovige die je wil helpen, maar word er zelf een. Zoek geen goede christen om voor je te bidden maar word de christen waarvoor God je in de wieg heeft gelegd. Handel met geestelijke autoriteit, vandaag nog. Wacht niet langer af. Geloof in Gods Woord. Handel ernaar. Gebied. Hij heeft u er de autoriteit voor gegeven. En leer de stem van de Herder te horen. Dit is ook zo’n belangrijk onderdeel. Als wij ons oefenen in de studie van de Bijbel, en bidden en nadenken, beginnen we Gods stem duidelijk te horen. En dan wordt het makkelijker om met autoriteit te handelen want dan weten wij wat Hij gezegd heeft. Als we Bijbelteksten uit het hoofd leren, gaat het in ons leven. Wij weten wat er staat en gaan handelen in geloof in plaats van te raden. Je hoeft niet te raden, hier staat het in. Als de Bijbel wordt gelezen, klinkt Gods stem. Als wij de Bijbel lezen, klinkt hoorbaar Gods stem. Geloof mij maar. Wie wil er zo leven? Ik wel. Een paar dingen die wij kunnen doen. Allereerst, en dat hoort u niet graag. Maar ik ga nog meer zeggen wat u liever niet hoort. Allereerst moet je zelf onder iemands autoriteit leren leven. De centurion zei: Ik heb mensen onder mij, maar ook mensen boven mij. Hij had geen autoriteit omdat hij keihard was, maar omdat hij boog voor Caesar. Wij hebben autoriteit omdat wij buigen voor Gods troon. Als wij niet zijn onderworpen aan de autoriteit van Gods Koninkrijk stralen wij ook geen autoriteit uit. Je hoeft heus niet perfect te zijn. Wij leven uit genade. Maar wij moeten, in het licht van Gods genade, nederig blijven streven naar een heilig leven. En ik bedoel niet alleen onder Gods autoriteit leven maar ook dat je mensen nodig hebt die dat voor je belichamen. Ik ben een onvoldoende goed mens om mezelf ter verantwoording te houden. Ik heb mensen nodig die mij ter verantwoording houden. U ook. Toen ik hier werd aangesteld als predikant, wilde ik ook een echte kerkenraad, zes mannen en vrouwen die God liefhebben en die mij op ieder moment kunnen ontslaan, als daar reden toe is. Besluiten die ik namens de kerk neem, worden door hen beoordeeld. Wij zijn vrienden, wij houden van elkaar. Maar dat systeem is er om het team eerlijk te houden. Je moet je er aan onderwerpen. Verder heb ik meerdere mentoren, maar vooral Bill Gaultiere die mij vraagt hoe het gaat, of ik niet te hard werk, of mijn gezin wel op 1 komt of er zonde is in mijn leven of ik God wel zoek met heel mijn hart. Je onderwerpen aan autoriteit, mensen vinden met wie je wilt praten dat geeft jou autoriteit. De autoriteit die jij bezit komt van boven. Als wij ons aan autoriteit onderwerpen, winnen wij zelf aan autoriteit. Doe dat, het is goed voor u. Bid groter. Geen slap gedoe meer. Bid. En méén het. Bid met geloof, met vertrouwen. Wees degene van wie je zou willen dat hij voor jou bad. En bid elke dag zo. Met autoriteit, met kracht. Met geloof. Gelóóf. Ik verplicht u tot niets, maar… Ik heb u onlangs nog verteld over het eerste wonder dat ik zag, in Thailand. Ik was 15, werd 16 toen ik daar was. De leidster van ons groepje heette Becky. Ze was 18. Wij deelden ons geloof op een markt met een man die nooit had gelopen. Hij was daar met zijn vader of zijn oom. Hij had al tien jaar niet gelopen door een letsel. Hij moest zich met zijn handen voortbewegen. Zij kijkt hem terwijl aan het getuigen zijn en zegt: Wij gaan voor u bidden. God zal u genezen. Zij legt hem de handen op en begint te bidden. Hij staat op, zegt iets in het Thai en gaat er als een haas vandoor. En zijn vader zegt van alles, maar dat verstaan wij niet. Maar zo’n gebed dus. Ik denk dat God wilde dat zij dat zei omdat Hij wilde dat dat wonder een getuigenis zou zijn voor die man dat Pasen echt heeft plaatsgevonden. God is oppermachtig. Hij doet niet altijd wat wij willen. Hij is oppermachtig. Je hoeft Hem nergens aan te herinneren. Hij weet alles. Je hoeft Hem niet te zeggen dat Hij oppermachtig is, dat weet Hij. Bid op gebiedende toon. Weet u nog dat Petrus de man genas bij de “schone” poort, in Handelingen 3? Hoe bad hij voor hem? ‘Goud of zilver heb ik niet. Sta op en wandel.’ Het was een bevel. Zo genas Jezus mensen. ‘Loop.’ ‘Zie.’ ‘Ga uit van hem.’ ‘Wees genezen.’ Ik geloof dat we die spirit niet echt hebben in de manier waarop wij bidden. Maar zo wil God dat wij bidden. En als je voor mensen bidt, willen die ook dat je zo bidt. Amen? Dus bid groter. Geloof in Gods Woord, want het is waar. Nummer 3: Handel groter. Als je weet dat je iets moet doen namens de Heer wat dan ook, doe het niet halfbakken. Doe het voor 100 procent of doe het niet. En als je beschroomd bent of bang, is het een prachtige kans om te groeien. Het zal je moediger maken. Misschien is er iets in je leven waar je tegenaan zit te hikken. Doe het, en doe het voor 100 procent. En dan het laatste: Geef groot, heel groot. Ik heb het niet over donaties, al speelt dat voor sommigen van u wel. Met ‘groter geven’ bedoel ik: Zet je voor 1000 procent in. Jezus wil alles van je, Hij wil je hele hart. Geef jezelf helemaal in wat je doet. Het kruis zelf is het allerbeste symbool van vrijgevigheid. Het was het grootste geschenk ooit gegeven. Ons kruis opnemen en Jezus volgen betekent een offer brengen dat anderen tot zegen is. Neem je kruis op, volg Hem, betaal de prijs, zet je extra in. Doe wat je moet doen om de smalle weg helemaal af te lopen. En als u dat doet… Wees genadig voor uzelf, niet te streng, schaam u niet, u doet het beter dan u denkt. Maar ga door. Handel groter, bid groter, en handel met geestelijke autoriteit. Als u lijdt onder depressie, angsten. Laat uw autoriteit daarover gelden. En als u bidt voor mensen die het moeilijk hebben, bid dan met autoriteit, dan zal je zien dat de Heilige Geest actief is en dat God wonderen verricht in je leven. Prachtig is dat. Gebed Heer, wij hebben U lief. Dank U dat U ons autoriteit hebt gegeven. Wanneer we voortdurend in uw Koninkrijk leven, leven volgens uw Woord en voortgaan in de Geest, dan kunnen wij alles waartoe U ons roept. Geef ons daarom geloof. Wij hebben U lief. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “God of Grace and God of Glory”

God van genade en God van glorie geef uw volk toch alle macht Kroon Uw kerk uit de historie zet haar toch in Uw kracht Geef ons wijsheid, geef ons moed Zodat wij standvastig blijven Zodat wij standvastig blijven Amen.

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

Geloof in een wonder

13 januari 2019 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan