Home God gelooft in jou

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn; dit moment kan uw uur van kracht zijn.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.

Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.

Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend

Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

Welkomstwoord door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Welkom, kerkfamilie. Geef de mensen in uw buurt een hand en zeg: God houdt van u en ik ook. Vandaag wordt een prachtige dag. Fijn dat u naar de kerk gekomen bent. Ik geloof dat God vandaag alle zorgen wegneemt die op u drukken. Hij is sterk genoeg om al uw lasten over te nemen.

 

Gebed 

Dank U, Heer, dat u hier bent. We vertrouwen U in Jezus’ naam. Laat eenieder hier en ook de mensen thuis uw aanwezigheid voelen. Neem alle lasten, depressie, verslaving en angst weg. Dank dat U onze zonden vergeeft en ons een nieuwe start biedt. En Jezus, we vertrouwen op U. In uw naam bidden wij dit, amen.

 

Koorzang – The Church’s One Foundation

Eén naam is onze hope, één grond heeft Christus kerk

Zij rust in ene dope en is zijn scheppingswerk

Om haar als bruid te werven kwam Hij ten hemel af

Hij was ‘t die door zijn sterven aan haar het leven gaf

 

Vergaard uit alle streken in heel de wereld één

Is dit ons zalig teken dit hebben wij gemeen

Eén bede vouwt de handen, één zegen breekt het brood

Eén hoop voor alle landen, genade door zijn dood

 

Schriftlezing –  Exodus 20:2-3, 2 Korintiërs 3:15-18 door Hannah Schuller

U mag gaan zitten. Luistert u ter voorbereiding op de preek naar deze woorden uit Exodus. Ik ben de Here uw God die u uit Egypte uit de slavernij heeft bevrijd. Vereer naast mij geen andere goden. Nog altijd wanneer de wet van Mozes wordt voorgelezen ligt er een sluier op hun hart. Maar telkens als iemand zich tot de Here wendt, wordt de sluier weggenomen. Met de Heer wordt de Geest bedoeld en waar de Geest van de Heer is daar is vrijheid. Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen zullen meer en meer naar de luister van dat beeld worden veranderd door de Geest van de Heer. Wij dringen alles terug wat we boven God stellen en nemen zijn verfrissende geest van vrijheid over. Want meer dan welke god ook, is onze God vóór ons. Amen.

 

Koorzang Sing Forth the Honor of His Name

Bezing de eer van zijn naam, breng hem eer en lof,

Eer en lof, breng hem eer en lof

Prijs, o volken, onze God, laat luid uw lof weerklinken

Kom en hoor wat ik wil vertellen

Ieder die ontzag heeft voor God

Hoor wat Hij heeft gedaan voor mijn ziel, voor mijn ziel

Bezing de eer van zijn naam, breng hem eer en lof

Breng hem eer en lof, breng Hem eer en lof

Laat luid uw lof weerklinken

 

Gebed door Chad Blake

Bidt u met mij?

Onze Vader, die in de hemelen zijt. Uw naam worde geheiligd. Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, alzo ook op de aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. En leid ons niet in verzoeking maar verlos ons van de boze.  Want uw is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid, in der eeuwigheid. Amen

 

Solo – Julianna Zobrist – The Dawn

Ik hoor je, ik zie je , ik ken je, ik ben jou.

Je denkt :  ben ik alles kwijt? ben ik voorgoed gecrasht?

Je droom ligt in duigen je hart ligt wijd open

Je denkt: geloof ik nog wel? vind ik ooit nog vrede?

 

Maar je bent nooit voorgoed gebroken

Je bent nooit te ver heen zolang je nog adem haalt kan je verder gaan

Hou vast aan Gods belofte zing een lied van hoop

De nacht is bijna voorbij, hou vol, de dageraad komt zo

 

Er is liefde voor wie eenzaam is want jij bent niet de enige die deze weg heeft afgelegd

Ik ben hier, geef mij je hand laten we samen voortgaan met Jezus

Dan zijn we nooit meer alleen in onze angst

Vertrouw op Hem, Hij brengt ons thuis

 

Maar je bent nooit voorgoed gebroken

Je bent nooit te ver heen zolang je nog adem haalt kan je verder gaan

Hou vast aan Gods belofte zing een lied van hoop

De nacht is bijna voorbij,  hou vol, de dageraad komt zo

 

Laat verbrijzelde botten zich verheugen laat het zware hart

Een heilig lied aanheffen laat oneindige genade stromen

Doordrenk de wereld van uw genade

 

Maar je bent nooit voorgoed gebroken

Je bent nooit te ver heen zolang je nog adem haalt kan je verder gaan

Hou vast aan Gods belofte, zing een lied van hoop

De nacht is bijna voorbij, hou vol, de dageraad komt zo

De dageraad komt zo

 

Solo – Todd Strange – I’ll Walk with God

Ik wandel met God van nu af aan

Zijn helpende hand daar leun ik op

Ik bid tot God in nederigheid:

Laat mijn God altijd met mij zijn

Er is geen dood al kan de hemel wel betrekken

Er is geen angst als ik het zoek bij Hem

Ik steun op Hem voor eeuwig en nooit zal Hij mij verlaten

Hij zal me niet verlaten zolang mijn geloof sterk is,

Wat ook de weg is die ik af zal leggen

Ik wandel met God, ik pak zijn hand

Ik praat met God, Hij zal het begrijpen

Ik bid tot Hem elke dag opnieuw

En Hij hoort de woorden die ik zeg

Zijn hand zal mij leiden, mijn leven, mijn pad

En nooit zal ik alleen zijn als ik wandel met God

 

Proclamatie door Bobby Schuller

De proclamatie. Houd uw handen zo, in een ontvangend gebaar.

Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over me zeggen.

Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand me afnemen.

Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten.

Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.

 

God gelooft in jou

door Bobby Schuller

U mag gaan zitten. Ik hoop dat u van mijn preek in elk geval dit onthoudt, een citaat van mijn andere grootvader: Geloof in de God die in jou gelooft. Ik wil dat u dat weet: Dat God echt in u gelooft, dat Hij naast u staat en dat Hij u aanmoedigt. Vaak denken wij dat God niet bestaat of je in de steek heeft gelaten of je straft. Nee. U bent Gods geliefde dochter of zoon. Hij staat aan uw kant, ondanks uw fouten, ook als dat er heel veel zijn. Ondanks al je tekortkomingen en nare trekjes, staat God achter je. En als wij mannen en vrouwen willen zijn die Jezus’ pad bewandelen, dan moeten wij allereerst geloven dat God ons liefheeft, het beste met ons voor heeft en dat een moreel zuiver leven het volste en het rijkste leven is.

Respect hebben voor anderen

Ik wil u vandaag allereerst vragen, opdragen zelfs: Geloof in de God die gelooft in u. Het zal u goed doen. In deze kerk geloven wij dat ieder mens waardigheid verdient. Als ik wel eens zie dat goede mensen slechte mensen respectloos behandelen dan vraag ik mij af of dat wel goede mensen zijn. In de kern van het christendom ligt dit idee besloten: Al is er oorlog en al zijn er tegenslagen in het leven, het hoort bij christelijk gedrag dat je ieder mens met respect behandelt. God houdt er niet van als wij de spot drijven met anderen hen voor schut zetten, hen kleineren. God ziet daarentegen graag dat wij, zoals Jezus leert zelfs onze vijanden liefdevol behandelen. Ik geloof dat ieder mens respect verdient. U ook.

Misschien bent u teleurgesteld door religie. Of gekwetst door uw ouders. Streng gelovig opgevoed en nu denkt u dat geloven in God betekent: Regeltjes volgen en je constant schuldig voelen. Wat Jezus het meest bekritiseerde in zijn onderricht dat waren religieuze scherpslijpers. Waarom? Omdat God voor u vrijheid wil, volheid, leven, vreugde, geluk. U kunt het nog vandaag ontvangen. God gelooft in u, Hij staat aan uw kant, u bent Gods kinderen. Hij verlaat u niet, Hij moedigt u aan, ook al maakt u fouten. Daar moet alle geloof beginnen.

Integer zijn

Na waardigheid en respect komt discipelschap. Ik geloof dat je je waarde gaat voelen als je leeft als een blije leerling van Jezus. Ik geloof in karakter en integriteit. Als wij leven vanuit karakter en integriteit, belijdenis, openheid, eerlijkheid, kwetsbaarheid leidt dat tot een volheid die alleen verkrijgbaar is in Gods Koninkrijk. Met andere woorden: Bent u een integer mens – en dat bent u – dan heeft u kracht. Als u aan uw karakter blijft werken en u met Jezus omkleedt en uw leven vormt naar het beeld en de leer van Jezus Christus dat u dan een diepe waardigheid en integriteit vindt die u alle dagen van uw leven zal dragen. God ziet, ondanks uw tekortkomingen, uw goede daden. En als u elke dag meer en meer leeft als Jezus zult u een onverwoestbare innerlijke kracht ontdekken: integriteit. Als je het hebt over hoe sterk een gebouw is, spreek je ook van ‘integriteit’. Uw integriteit is uw vermogen om elke storm te doorstaan. Dus waardigheid en discipelschap behoren tot de kern van uw leven.

De kern van de Tien Geboden

De Tien Geboden zijn iets wonderbaarlijks. Wat de Bijbel betreft: Christen- en Jodendom verschillen van andere religies doordat onze heilige tekst via mensen tot ons is gekomen. Gods Geest, de ruach elohim leidde de profeten en andere mensen. Geïnspireerd tekenden zij het onfeilbare Woord van God op. In andere religies is het: de hemel ging open en een boek viel op de aarde. Dat maakt onze heilige tekst toch wat anders. Als christenen en joden moeten we taal en culturele dingen meewegen maar een paar andere dingen niet: Alle onderrichtingen van Jezus en de Tien Geboden. Misschien vergeet ik nu nog andere delen maar de Tien Geboden zijn volgens mij het enige deel van het Oude Testament dat God letterlijk met de hand heeft geschreven. Op stenen tafels die Hij aan Mozes gaf met de woorden: Doe dit. Geweldig vind ik dat.

Alles in Gods Woord is belangrijk maar het is niet voor niks dat de Tien Geboden de breedst geaccepteerde morele code van de mensheid is. En dat het al 3000 jaar een pijler van beschaving is. Ik vind dat iets goeds en ik denk: De kern van de Tien Geboden is mijn inziens: waardigheid. Het recht van ieder mens om keuzes te maken, in vrijheid, het recht op bezit en zelfbeslissing en een eigen leven te leiden, zonder dat anderen je geweld aandoen. De kern van de Tien Geboden gaat over vrijheid, echt waar. De Tien Geboden staan voor een cultuur van waardigheid en vrijheid. Als iedereen zich aan de Tien Geboden zou houden niemand kan dat perfect, maar stel dat iedereen het deed zoals Dennis Prager zei in een interview, hoefde je je auto niet af te sluiten, zouden vrouwen ‘s avonds veilig over straat kunnen, vrij en onbezorgd.

Je aan de Tien Geboden houden brengt je niet perse in de hemel. Vertrouwen op Jezus wel. De Tien Geboden volgen brengt de hemel op aarde. Daarom is het zo belangrijk. Hoe meer wij erin geloven en ze toepassen des te vrijer, voller en stimulerend onze samenleving wordt. De Tien Geboden moeten de kern van onze cultuur vormen. Voor mij zijn de Tien Geboden eigenlijk tien aanwijzingen om een goed mens te zijn. Ze maken ons niet volmaakt, maar het is een goed begin. Hoe gaan wij fatsoenlijk met elkaar om? Daarom zijn ze zo fundamenteel en zo belangrijk. Veel christenen geloven in de Tien Geboden maar kunnen er niet meer dan zes noemen. Misschien zit u al in stilte te tellen ‘Gij zult geen immorele dingen doen’ behoort er niet toe. Nee, dat is flauw.

De joodse uitleg van de Tien Geboden

Ik wil de Tien Geboden in uw hart gebeiteld zien. Wat is het eerste gebod? Er was wat geroezemoes te horen want de meningen verschillen over wat het eerste gebod is. De meeste christelijke tradities noemen als eerste gebod: Vereer naast Mij geen andere goden. De Tien Geboden zijn via de joodse Talmoed tot ons gekomen. Alleen de Hervormde kerken van Noord-Amerika geloven in een ander eerste gebod. Hoe kan dat dan? God heeft zijn geboden niet genummerd. Hij heeft de stenen tafels niet genummerd. Die nummering is pas later aangebracht, in de Talmoed. In de 13e eeuw hebben de katholieken de nummering veranderd en die is door de meeste christenen geaccepteerd. Er is weinig verschil, afgezien van het eerste gebod. Wij volgen nu de joodse uitleg. Want een joodse tekst hoor je niet te veranderen als je zelf geen jood bent. Maar ik ben van mening dat christenen iets hebben gemist door dit niet als eerste gebod te beschouwen. Dit is het: ‘Ik ben de Heer uw God die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd.’ Nu begrijp je ook waarom veel christenen het hebben veranderd. Het is geen gebod, maar een verklaring. En toch geloof ik dat het een gebod is. Een gebod dat hierop neerkomt: Geloof in de God die in jou gelooft. Geloof in de God die gelooft in jou. Ik ben een God die aan jouw kant staat een God die gelooft in jou, die vóór je is. Jullie zijn mijn volk, ik ben jullie God. Geen slavernij voor jullie, maar het Beloofde Land. Ik sta naast jullie. Ken Mij, vertrouw Mij. Ken Mij, vertrouw Mij, ken Mij, vertrouw Mij. Zo niet, dan wordt het met de andere negen ook niks. Want die voelen dan niet goed. Als je dit als eerste gebod opvat, geloof je dat de dingen die je leert tot het volst, rijkst mogelijke leven zullen leiden. En dat is goed. Ik ben uw God, die u uit de slavernij heeft bevrijd, betekent: Ik sta aan jouw kant. Ken Mij, vertrouw Mij. Misschien denkt u: God staat helemaal niet aan mijn kant. Jawel. Dat betekent niet dat het leven niet vol uitdagingen is, niet vol beproeving, ziekte en strijd. Het betekent wel: God zal u van slavernij naar het Beloofde Land brengen. Heb geloof en schuif Hem niet terzijde.

In de Thora lezen wij hoe velen van hen die uit slavernij waren bevrijd en door de woestijn zwierven jarenlang liepen te klagen. ‘Breng ons terug naar Egypte.’ Wij willen terug naar de slavernij. Dat komt door dat schemergebied. Misschien is dat waar u zich bevindt. Misschien wacht u ook in de wildernis en denkt u af en toe: Ik wil terug naar de slavernij. Niks daarvan, zegt God. Je hebt helemaal niets te kiezen. Ik laat je niet terugkeren. Ik draag je spartelend en schreeuwend naar het Beloofde Land. Is dat geen geweldig nieuws? Ik geloof met heel mijn hart dat God ons ondanks al onze fouten en zonden door elke storm draagt. Ook u draagt Hij erdoorheen. Hij staat naast u. Geloof daarom in de God die gelooft in u.

Gods belofte voor jou

Dus het eerste aspect van dit gebod is: Weet en vertrouw erop dat God naast je is. Dat is ook zo. En ik denk, maar dat is mijn persoonlijke mening: Het tweede gebod zegt dat iedereen respect en vrijheid verdient. Het is een gebod over de verschrikking van de slavernij. God haat slavernij want Hij houdt van mensen en Hij laat ons de keus. Hij heeft u een wil gegeven, het vermogen besluiten te nemen en het vermogen om uw eigen leven te leiden. En dat willen mensen u afnemen. Er is ook een diepere betekenis. Velen van ons zijn de slaaf van dit of dat. Van armoede, gebrek, zonde, verslaving, de behoefte je te bewijzen, depressie, angst. God wil niet dat u ergens de slaaf van bent. Hij zal in Jezus’ naam al uw ketenen verbreken. Hij zal al uw ketenen verbreken. Hij is een goede God op wie u kunt vertrouwen. Hij houdt van u en is naast u. Hij zal u meenemen naar het Beloofde Land. Dat is een belofte. En een gebod. Ik ben de Here uw God die u uit Egypte, uit de slavernij heeft bevrijd. Teruggaan is er niet bij. U gaat niet terug naar Egypte, naar de slavernij. U gaat naar het Beloofde Land. U moet rivieren oversteken en reuzen doden maar we zullen er samen aankomen. Dat is wat het eerste gebod behelst. En dat stemt hoopvol, vindt u niet?

Een goed leven

Ik geloof dat je op grond van de Tien Geboden en Gods hele Woord een karaktervol, integer, moreel leven kunt leiden. Het beste leven om te leiden is een leven voor God. Leven in gehoorzaamheid aan Gods Woord is de beste, volste, leukste, rijkste situatie om je leven te leiden. Ik ken God. Hij heeft het plezier geschapen. Niemand vreugdevoller dan Hij. Niemand intelligenter dan Hij. Hij staat aan jouw kant en heeft ons meegegeven hoe wij het rijkste leven kunnen leiden ons leven lang, niet voor even. Best cool hè? Het lijkt of de samenleving je de keus laat, al maken wij die keuze soms ook zelfstandig. Je hebt de keus tussen een goed, moreel leven en een vol leven. Een moreel of een vol leven. Waar kiest u voor? Dat is een leugen. Ik heb lang genoeg in zonde geleefd om te weten dat een zondig leven geen vol leven is. Een leven zonder grenzen, zonder moraal en integriteit, een leven van verborgenheid, van doen alsof, van maskers dragen, schaamte is geen vol leven. Maar een kwetsbaar leven leiden, in de genade van Christus streven naar gerechtigheid, groeien in op Hem lijken, dat is het beste. Elk moment leven met het geloof en het vertrouwen dat voortkomt uit het inwonen van de Heilige Geest. De samenleving zegt: Wil je goedheid of volheid? God zegt: Je kunt beide hebben. Een goed leven is een vol leven, en dat krijg je alleen door goed te leven. Zo is Gods Koninkrijk. Luister niet naar die andere stem. U weet wel dat God wil dat u een vol, rijk leven hebt. Vergeet dat dus niet. Als het moment daar is, dat u moeilijke keuzes moet maken denk er dan aan dat u het goede, het juiste kiest. Want integriteit is je kracht, maar ook je vreugde. En terugkijkend zal je zeggen: Dank U, Heer, dat ik het goede heb gedaan.

Leven met regels

Het gaat in het leven vaak om de batterijen, om energie. Vaak komen wij niet tot ons recht in het leven doordat we geen energie hebben. Zeker als je kleine kinderen hebt. Ik denk dat we onszelf kunnen trainen om meer energie te hebben. Ik zei vaak mensen zonder veel verantwoordelijkheden die toch constant uitgeput zijn. Er gebeurt iets, zoals de wetenschap ook aantoont dat je ziel zoiets is als de batterij van een iPhone. U kent dat wel. Op je computer of GSM staat een aantal programma’s open en ineens blijkt de batterij leeg. Hoe kan hij zo snel leeg zijn? denk je. Bij velen speelt er een hoop onder het oppervlak dat die batterij elke dag een beetje leger maakt. Elke avond denken wij: Hoe komt het dat ik totaal geen energie meer heb? Dat heeft vele redenen, maar één ervan is dat wij een grenzeloos leven leiden, zonder regels. Wij zeggen geen nee tegen dingen, laten ons in met verkeerde dingen en het voelt niet veilig om kwetsbaar te zijn en echt bij onszelf te rade te gaan. Een moreel kompas of voelen wat goed en wat verkeerd is verschaft juist vrijheid. Dat is echt zo. En een leven zonder regels is geen leuk leven. Net als een spel zonder regels. Wel eens een spel zonder regels gespeeld? Daar is niks aan. Ga maar eens voetballen met vrienden, maar zonder regels. Is dat leuk? Vermaak je je? Je krijgt vast de meest maffe uitslagen. Zo is het ook in het leven.

Een leven met regels, met grenzen, integriteit, een moreel kompas, dat is juist een leuk leven. Het is een leven dat structuur en vrijheid biedt. Dus ik ben dan maar een roepende in de woestijn in een tijd van morele souplesse. Ik zeg: regels zijn goed. Formalisme is verkeerd, maar gebrek aan morele aansprakelijkheid ook. Je moet een middenweg zoeken. Daarom betekent u zo veel voor de wereld. U bent het soort mens dat niet, zoals de farizeeërs, zich te buiten gaat aan regeldrift maar ook niet, als de sadduceeërs, die geen enkele moraal hadden. U bent als Jezus, precies in het midden. Het gaat om de geest van de wet. Het doel van de wet en van Gods Woord is, vrijheid creëren, leven brengen, een vol leven creëren. Zo bent u. Gods Woord bestuderen en een integer mens zijn dat is het volste, rijkste leven dat er is. Je moet het alleen goed begrijpen.

Leven volgens Gods wil

En dan heb ik nog een extraatje. Ik geloof dat er een beloning klaarligt voor wie wil leven volgens Gods wil. Een materiële, eigentijdse beloning. Ik vroeg mij dat letterlijk af. Kon ik er iets over vinden in de Bijbel? Ik ben onlangs eens gaan kijken of er in de Bijbel een verband is tussen rechtvaardigheid en zegen. Het wemelt ervan. Je kunt je hele dag ermee vullen. Ik zal wat voorlezen. Deuteronomium 28 bijvoorbeeld. ‘En omdat u Hem gehoorzaamt zullen u deze zegeningen toevallen: Gezegend zult u zijn in de stad en op het land. Gezegend is de vrucht van uw schoot, de vrucht van uw land en de vrucht van uw vee: de dracht van uw runderen, schapen en geiten. Gezegend is de oogst die u binnenhaalt en het deeg dat u kneedt. Gezegend zult u zijn in uw komen en uw gaan. Hij zal de schatkamer van de hemel openen om uw akkers regen te verschaffen. Hij zal uw arbeid op het land zo zegenen dat u veel volken leningen kunt verschaffen zonder ooit zelf te hoeven lenen. Hij zal u altijd de eerste plaats laten bekleden. Als u de geboden van de Heer, uw God, gehoorzaamt en ze strikt naleeft zult u iedereen voorbijstreven en nooit achteropraken. Wijk niet af van de geboden af zoals Ik ze u vandaag heb voorgehouden door achter andere goden aan te lopen en die te vereren.’

Duidelijk zat toch? Het is geen succesformule. Goede mensen lijden vaak genoeg maar het lijkt mij duidelijk dat het gebed van een rechtvaardige veel vermag. Dat wie wandelt in gerechtigheid rijk en wijs zal worden. Je leest het constant. Dat er werkelijk zegen rust op hen die rechtvaardig willen leven. In de Bergrede zegt Jezus: Jullie maken je altijd zorgen om wat je zult eten, wat je aan zult trekken – dingen waarom heidenen zich zorgen maken. En dan zegt Hij: Zoek eerst het Koninkrijk en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. Misschien doelt Hij ook op hemelse zegen, maar Hij spreekt nadrukkelijk over kleding, geld, gezondheid. Over zeer concrete zaken.

Ik wil het volgende stellen. Nu denkt iedereen: Nou komt het! Zeg ik dat er een materiële beloning is voor wie gerechtigheid zoekt? Ik zal duidelijk zijn: Ja, dat zeg ik. Want het staat nu eenmaal in de Bijbel. Ik begrijp het niet altijd maar ik geloof er wel in. Niet dat Hij volmaaktheid beloont. Hij beloont hen die zijn Koninkrijk en zijn gerechtigheid zoeken. Als je hart op Hem gericht is, is ondanks je fouten de genade van Jezus voor jou beschikbaar. Als je Hem zoekt, zal je zeker gezegend worden. Niet alleen materieel, maar met het volste leven dat Gods Koninkrijk te bieden heeft. Ik kan vandaag niet afsluiten zonder u gelegenheid te geven een beslissing te nemen. Dat is het probleem. We horen van alles, hebben er allerlei gedachten over maar dan gaan wij weer en gaan snacken, en voetbal kijken en je vergeet het weer. Ik moet u dit op het hart drukken: Toen Jozua het Beloofde Land binnen ging zei hij tot het volk: Velen van jullie hebben, naast God, afgoden aanbeden. Maar de Heer zegt dat jullie een besluit moeten nemen. Je kunt niet beide hebben, je moet kiezen. En Jozua zegt dan: In elk geval zullen ik en mijn familie de Heer dienen. Misschien moet u vandaag beslissen. Ik zeg u dit: Niets brengt meer vreugde in mijn hart en dat van God en de mensen hier dan wanneer u dat doet.

 

Gebed

Voor de mensen hier en thuis: Ik bid in Jezus’ naam dat alles anders, beter zal worden in hun leven. Wat hun problemen ook zijn, ik vraag U in Jezus’ naam dat zonde, verslaving, zorgen en angst en ziekte van hen worden weggenomen. Het kruis heeft dat alles van ons weggenomen en ons leven gebracht. Laat hen dat leven en de Heilige Geest ontvangen. In Jezus’ naam, amen.

 

Koorzang – Take My Life and Let it Be

Neem mijn leven laat het, Heer, toegewijd zijn aan uw eer

Neem mijn handen, maak ze sterk, trouw en vaardig tot uw werk

Trouw en vaardig tot uw werk,

 

Maak dat ik mijn voeten zet op de wegen van uw wet

Neem mijn stem, opdat mijn lied U, mijn Koning, hulde biedt

U, mijn Koning, hulde biedt

 

Zegen

Fijn dat u er was. Ik geloof dat deze week beter, vreugdevoller zal zijn dat u in alles gezegend zult worden.

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon

en de Heilige Geest. Amen.

 

Bericht van Bobby Schuller

Fijn dat u vandaag kijkt. U mag weten dat God van u houdt zoals u bent. Hij gelooft in u en u heeft een hoopvolle toekomst als u op Hem vertrouwt. Shepherd’s Grove houdt niet alleen van mensen, maar vindt ze ook leuk. Hour of Power heeft een speciaal plekje in mijn hart. Het is een veilige basis waarop mijn gezin altijd kan terugvallen. Wij geloven dat u geen teleurstelling bent voor God. Iets wat mensen vaak vergeten is dat er veel mensen in het ziekenhuis liggen of in een verpleeghuis en om gezondheidsredenen niet naar de kerk kunnen gaan. Maar ze hebben hun eigen kerk op het moment dat ze Hour of Power aanzetten. Je bent niet wat je doet, wat je hebt of wat andere mensen over je zeggen. God is blij met u! Hour of Power is een kerk die mensen helpt een persoonlijke relatie met Jezus te krijgen. Wij zijn er om mensen, ook u, te bemoedigen. Het is zo’n eer dat u onderdeel uitmaakt van Hour of Power zodat we de boodschap van Gods liefde wereldwijd kunnen verkondigen.

God gelooft in jou

8 januari 2017 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan