Home Identiteit: Je bent niet wat je doet

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power.

Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Boodschap Bobby Schuller

Gelukkig nieuwjaar, vrienden in Nederland. Ik hoop en bid dat dit nieuwe jaar u een nieuwe droom zal brengen. Velen van ons zijn weggezonken in wanhoop. Daar helpt niets beter tegen dan een droom.

Jan van den Bosch vraagt vaak: Wat is je droom? Een uitstekende vraag. Heb je geen droom, ga dan dromen, groot of klein. Die droom zal jou meevoeren. Wat je droom ook is, ik bid dat God hem zal zegenen. Onze slogan in Nederland is: ‘Omdat we geloven in liefde. ‘ Het is fijn te weten dat u, welke uitdagingen u ook wachten altijd kunt vertrouwen op Gods liefde. 2015 was een bijzonder jaar, met onze live-evenementen in Nederland. Heerlijk om u te ontmoeten. Dit jaar kom ik weer. Ik verheug me erop. Net als mijn grootvader heb ik een zwak voor de Nederlanders. Ik hoop u dit jaar persoonlijk te ontmoeten. Dank voor uw steun. Zonder uw giften, gebeden en bemoediging zouden we het niet kunnen. Dankzij u slaagt Hour of Power erin, te blijven uitzenden en talloze mensen tot zegen te zijn.

Dank u wel. En bedenk altijd: God houdt van u en wij ook.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Wat een eer dat u onderdeel bent van deze gemeente. Geef de mensen om u heen een hand en zeg: God houdt van u en ik ook.

Gebed

Vader, dank U dat U ons hier bijeen hebt gebracht. We geloven dat U van iedereen in deze kerk en iedereen die nu via tv meekijkt wie of wat hij of zij ook is het hart en de omstandigheden kunt  veran-deren. Dat er hoop is en dat het goed is om te hopen. We mogen vertrouwen op uw liefde en uw macht. Een mens die u kent hoeft nooit aan de wanhoop ten prooi te zijn. Verbreek in Jezus’ naam alle ketenen opdat mensen geïnspireerd, versterkt en vervuld huiswaarts gaan. U kunt ervoor zorgen. We vertrouwen op U en geloven in U. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “One God, One People, One Voice”

Toen wij in het duister waren en onze vreugde verdwenen was toen in vrees en zwakheid wij niet voort Konden gaan toen zond God het goede nieuws: Hij had de prijs betaald Hij kon ons aanvaarden door Het bloed van Jezus Christus

Opdat we met één hart en één stem de Vader mogen roemen want door Jezus Christus, zijn Zoon. Wordt elke muur afgebroken en ooit op een dag, in zijn bijzijn zullen we de hemel vullen met harmonie. Verenigd voor de eeuwigheid één God, één volk één stem.

God schenkt ons volharding met zijn machtige hand opdat we de verlorenen bereiken en de zwakken Op de been helpen bemoedigend, geduldig groeiend met de dag volgen we in zijn voetstap als Hij ons De weg naar huis wijst

Opdat we met één hart en één stem de Vader mogen roemen want door Jezus Christus, zijn Zoon. Wordt elke muur afgebroken en ooit op een dag, in zijn bijzijn zullen we de hemel vullen met harmonie. Verenigd voor de eeuwigheid één God, één volk één stem één God, één volk één stem één stem Amen.

 

Schriftlezing –   Philippenzen 3:4b-9 

door Chad Blake

 U mag gaan zitten. Luistert u ter voorbereiding op de preek naar deze woorden uit Filippenzen 3. Als anderen menen op zichzelf te kunnen vertrouwen, dan kan ik dat zeker. Ik werd besneden toen ik acht dagen oud was en behoor tot het volk van Israël, tot de stam Benjamin, ik ben een geboren Hebreeër met de wetsopvatting van een farizeeër en heb de gemeente fanatiek vervolgd. Aan wat er in de wet over gerechtigheid staat, voldeed ik volledig. Maar wat voor mij winst was ben ik als verlies gaan beschouwen omwille van Christus. Sterker nog, alles beschouw ik als verlies. Het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, overtreft immers alles. Omwille van Hem heb ik alles prijsgegeven. Ik heb alles als afval weggegooid. Ik wilde Christus winnen en één met Hem zijn niet door mijn eigen  recht-vaardigheid omdat ik de wet naleef maar door die van God de rechtvaardigheid die er is door het geloof in Christus. Zo luidt het Woord van de Heer.

 

Viool solo – Jenny Oaks Baker – “Copland Medley”- deel 1 

 

Interview –  ALAN PLATT

BS = Bobby Schuller en AP = Alan Platt

Introductie Alan Platt

Briljant. Vandaag heb ik Alan Platt te gast. Alan is iemand die verandering brengt bij mensen,  kerk-gemeenten en maatschappelijke instellingen en sinds 1983 is hij ook full time predikant. Hij is kerkelijk- en visionair leider van Doxa Deo een geweldige wereldwijde beweging met Zuid-Afrika als basis. Graag applaus voor Alan Platt.

Interview 

BS        Dag Alan. De kern van je boodschap is het voltooide werk van Christus. Maar vertel eerst eens wat je doet in de wereld. Je bent erg actief met Doxa Deo. Wat is dat precies?

AP       Wij zijn zo gezegend. Voor ieder mens is het iets heerlijks om te ontdekken dat God jou zou kunnen gebruiken. Die ontdekking deed ik ook als individu toen ik het voorrecht had een kerk over te nemen die moeilijke tijden had doorgemaakt. Toen we de weg vooruit zochten ontdekten we de genade: Te mogen zijn, te mogen doen, te mogen volhouden. En nu zien we dat God ons het vermogen heeft gegeven om mensen te organiseren, volgers van Jezus overal ter wereld op basis van het inzicht dat ze door God geroepen zijn om verandering te brengen.

BS        Er zitten 30.000 mensen bij Doxa Deo. Het is een fantastische beweging. Als mensen inzien wie ze zijn in Christus wat hun nieuwe identiteit in Christus is, dan zien ze hun plek als onderdeel van Jezus’ missie. We moeten inzien dat het goed is, het goede te doen voor de  mensheid. Maar het krijgt allemaal nog een diepere lading als je ontdekt dat dit mysterie dat   door de eeuwen heen in Gods hart besloten lag wordt onthuld in de persoon van Jezus. En ieder mens kan ontdekken dat ook hij is opgenomen in dat verband, dat in Christus wordt geopenbaard. Dat verandert de manier waarop we mededogen betonen en welwillendheid, en betrokkenheid bij onze wereld. Het betekent ook meer duurzaamheid want we doen het niet door eigen wilskracht maar worden gemotiveerd door het essentiële besef dat God een diepe liefde koestert voor deze wereld.

BS        Mensen denken nu misschien: Ik ging eens naar een kerk maar daar kreeg ik niet het gevoel dat ik welkom was of dat God van me hield. Hij heeft zich ontfermd over de wereld, die Hij liefhad.

AP       Hier in de VS ontkom je er momenteel niet aan dat het football-seizoen bezig is. Ik zie hoe mensen reageren als fan als hun team wint. Dan gebeurt er iets met ze. Die overwinning heeft diepgaande invloed op hoe ze denken, voelen, spreken en omgaan met hun vrienden. Dat gebeurt ook met ons als we ontdekken dat er ooit een overwinning is vastgelegd die definitief was. En wij zijn opgenomen in dat verband.

BS        Amen

AP        Zijn overwinning is mijn overwinning, zijn triomf is de mijne.

BS        Dat is zeker goed nieuws.

AP        Ik hoor erbij.

BS        Vandaag hebben we het over ‘ik ben Gods geliefde kind’. We vertellen mensen hier dat, ironisch genoeg je handelingen geen invloed hebben op wat God van je vindt. Zijn liefde voor je blijft ongewijzigd. Als dat niet doordringt tot je hoofd en je hart heb je ook niet het vermogen om werkelijk als Jezus te worden. Een grote vraag die me vaak gesteld wordt en dat vind jij ook dat dat de kern van het evangelie is: We worden niet geheiligd door harder ons best te doen, maar door ons te laten verzadigen door Gods liefde en genade. En nu de vraag: Wat stelt gelovigen in staat om dagelijks naar die waarheid te leven? Hoe leef je in die ruimte?

AP        We zijn zo geconditioneerd voor prestatie. We willen geaccepteerd worden, erkenning krijgen. Maar we moeten inzien dat we menselijke wezens zijn en geen menselijke producten. Wie we zijn ligt besloten in onze identiteit en onze ware identiteit komt aan het licht in Christus. Hij kwam niet om ons gewoon een manier van leven te onderwijzen om ons te wijzen op wie we werkelijk zijn. Hij is de blauwdruk van wie wij zijn. Ik zeg graag: Jezus is niet alleen gekomen om ons in te voeren in een nieuwe manier van leven maar ook in een nieuwe manier om te begrijpen wie we zijn. Identiteit gaat vooraf aan activiteit. De manier waarop je jezelf ziet bepaalt hoe je leeft. Hoe je over jezelf denkt over wie je nou eigenlijk bent die bepaalt hoe je omgaat met mensen, omstandigheden, jouw realiteit. Dat komt allemaal voort uit wie ik denk dat ik ben. Ik moet erachter komen wie ik werkelijk ben. Luister: Als ‘IK BEN’ zegt: ‘ik ben’, dan ben ik.

BS        Wilt u meer lezen over hoe te leven in Gods genade, koop dan Alan’s boek: We start at finish. Living from the completed work of Christ. Het is geweldig wat de Heilige Geest doet. Het was een eer je hier te hebben.

AP        Dank je, de eer was geheel aan mijn kant.

 

SOLO – DANIEL RODRIGUEZ – “Amazing Grace”

Genade zo oneindig groot dat ik, die ‘t niet verdien het leven vond want ik was dood en blind maar nu Kan ‘k zien genade die mij heeft geleerd te vrezen voor het kwaad maar ook, als ik mij tot Hem keer

Dat God mij nooit verlaat want Jezus droeg mijn zondelast en tranen aan het kruis Hij houdt mij door Genade vast en brengt mij veilig thuis als ik daar in zijn heerlijkheid mag stralen als de zon dan prijs ik Hem in eeuwigheid dat ik genade vond genade zo oneindig groot genade oneindig groot

 

Verklaring van Bobby Schuller

Zegt u deze tekst met mij, en houdt uw handen op in een gebaar van ontvangen. Zeg het vanuit uw hart: Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over me zeggen. Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben, dat kan niemand me afnemen. Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld. Dank u wel, gaat u maar zitten.

 

Viool solo – Jenny Oaks Baker – “Copland Medley” – deel 2

 

Identiteit: je bent niet wat je doet

door Bobby Schuller

Wat een geweldige dag is dit. Jenny Oaks Baker, ontzettend bedankt. Geweldig dat je er bent.

Gods geliefde kind

Vandaag begint een nieuwe serie,  getiteld ‘Leven als de geliefde’. Ja, het staat er goed. Wat betekent het, te leven in het besef dat ik van God ben, en Hij van mij is? Het is belangrijk hoe je je gedraagt en hoe je je leven leidt. Maar in de chaos van het leven kan één ding je niet afgenomen worden: Je identiteit als geliefde zoon of dochter van God. Er is niets dat we kunnen doen of ons kan worden aangedaan niets dat ons afgenomen kan worden of onze omstandigheden verandert dat ook maar iets kan veranderen aan dit simpele feit: Dat u en ik Gods geliefde kinderen zijn. En dat is uitstekend nieuws.

De preek van vandaag gaat over het vinden van een geestelijk thuis. Een plek waar je hart een heenkomen kan zoeken als de wereld erop in heeft gebeukt. Er luisteren drie soorten mensen en ik ben alle drie geweest.

  1. De eerste is de ‘rat-racer‘. Kent u dat? Dat je maar voortjaagt, in de hoop ooit gelukkig te worden of met pensioen te kunnen. Je hoopt op iets dat ooit moet gebeuren maar nu voel je je onvervuld, leeg. Misschien geldt dit voor u. Dan is dit aan u gericht.
  2. Of bent u het tweede type, de hedonist? Dat is iemand die tot de conclusie is gekomen: Ik moet in het leven zo min mogelijk verdriet hebben en zoveel mogelijk genieten. Ik moet dingen zoeken die ik leuk vind en mijn leven vullen met entertainment want dat wordt mijn substituut voor christenvreugde. Misschien is deze boodschap ook voor u.
  3. Het derde type is de nihilist. Hij heeft het helemaal opgegeven. Hij gelooft dat het leven een wrede grap is. Op een dag verdwijnen al onze inspanningen in het niets. Mijn leven en jouw leven doen er niet toe.

Misschien geldt dat voor u, die nu achter de tv zit. Dan is deze boodschap ook voor u. We hebben het over het evangelie. Dat komt hierop neer: Wat ik ook heb misdaan Jezus’ werk is afdoende om me te redden. Om me te redden van de rat-race. Van het zakendoen, van mijn zorgen, mijn gebrek aan betekenis van de dood, van de gevaren van het leven. Wat Jezus gedaan heeft, is voldoende om me van dat alles te redden. Ik kan gedoopt worden in de kracht, de geest en de liefde van God die nooit tekortschiet.

Leven vanuit Gods liefde

Stel u eens voor dat ik zo geworteld ben in Gods liefde dat ik helemaal uit mezelf het goede wil doen. Omdat ik zo ben. Ik ben veranderd door Gods liefde. Het gaat niet meer om wilskracht, het is gewoon wat ik graag wil. Ik wil mensen helpen, mijn naaste dienen, ongelukkigen helpen. Ik hoef er niets voor terug, want ik leef vanuit Gods liefde. Nu heb ik de kracht, het vermogen en het verlangen om te doen wat juist en goed is. Dat is de kracht van leven in Gods liefde.

Wat is mijn identiteit?

Die regel ‘ik ben niet wat ik doe…’ Er is voor ons allemaal een uitdaging. We leven in een wereld vol moreel relativisme. En dat is zeer problematisch. Want mensen hebben besloten: Wat ik voel als juist, is ook juist. Maar dat wat juist is, doet vaak pijn is niet leuk en voelt niet prettig. Maar veel mensen, vooral christenen, denken: Nee, goed is goed, verkeerd is verkeerd. Wat je doet maakt wel degelijk uit. Daar zeg ik 100% amen tegen. Maar zolang we niet beseffen dat onze identiteit niet ligt in wat we doen missen we de kracht om echt goed te doen. ‘Ik ben niet wat ik doe,’ dat is het evangelie. Ik wil elke christen hier helpen dit op te lossen zoals Juan Carlos Ortiz mij heeft geholpen. Hij zei: ‘Zeg het volgende, dat overtuigt iedereen. ‘ Theologisch geformuleerd klinkt het zo: ‘Ik ben niet wat ik doe’ is gelijk aan ‘niet door verdienste’. Voelt dat beter? Als je het in theologische termen vat, zoals ‘niet door verdienste’ dan zeggen mensen veel eerder: Ja, dat is zo. Ongeacht wat je doet in het leven ongeacht al je claims en trofeeën ook al heb je fantastische dingen gedaan – die dingen zijn niet je identiteit. En ook je zonden, je fouten, je spijt de manier waarop je mensen hebt gekwetst en dingen niet hebt afgemaakt ook dat is niet je identiteit. Er komt ooit een dag waarop die dingen een verre herinnering zijn. U bent Gods geliefde kind. Wat u doet, telt, het is belangrijk en heeft historische waarde, het kan God grieven of gerieven maar uiteindelijk is het niet uw identiteit. We kunnen alleen ons leven lang goed doen als Christus als we zijn geworteld in Gods liefde en we het goede willen doen. Dat kunnen we bereiken.

God-hole

Leven en liefde zijn moeilijk. Liefde is moeilijk. Alle liefde die we ervaren, behalve die van God heeft iets van gebrokenheid. Er komt altijd een moment dat degenen die u het dierbaarst zijn, u teleurstellen. Dat ze uw hart breken. Er komen zaken als dood, kapotte relaties, scheidingen en ontrouw. Die dingen zullen onze liefde vaak schaden. Het zogenaamde God-hole. Een gat in uw ziel. En als dat gebeurt, moeten we weten dat er een geestelijk thuis is en plek nog dieper dan welke liefde ook…de plek waar Gods liefde zetelt. Daar moeten we heen. Amen?

Religie versus geloof

De Bijbellezing van vandaag kwam uit Filippenzen. Filippenzen wordt wel het Boek van Vreugde genoemd. Paulus onderhoudt de Kerk hier over wat het betekent springlevend en vreugdevol in Gods genade te leven. Paulus wordt als apostel steeds gevolgd door een aantal criticasters. Die zeggen tegen iedereen: Paulus zegt: Je wordt gered uit genade, door geloof. Maar wij zeggen: Je moet je laten besnijden. Je mag geen varkensvlees eten. En niet werken op de sabbat.

Overal waar Paulus kwam wilden ze hem in diskrediet brengen. ‘Paulus zegt wel dat God van je houdt en om je geeft maar wij zeggen: vervul je religieuze plichten. ‘ Mannen van de regeltjes. Zij vonden het belangrijk mensen buiten te sluiten op grond van hun gedrag. Dus Paulus werd gevolgd door mensen die wilden vasthouden aan hun kostbare verworvenheid te kunnen bepalen wie er wel en wie er niet bij hoorde. Hoe weet je of je er echt bij hoort? Als je besneden bent, de sabbat eert en koosjer eet, dan weten we dat je je best doet. Maar Paulus zegt: nee. Op opschepperige toon zegt hij: Ik ben besneden op de achtste dag. Dus ik ben als jood geboren. En ik ben uit de stam van Benjamin, een geboren Hebreeër. Oftewel: Ik ben niet zo een Griek. En wat betreft het volgen van de wet: Ik was farizeeër. Er waren niet meer dan 6000 farizeeërs Ze volgden de wet nauwgezet. Niemand volgde Gods wetten beter dan ik of was moreel volmaakter dan ik. En dan zegt hij: Al die grootse dingen die mijn identiteit waren zijn skubalon, ze zijn niets, waardeloos. Ze zijn rotzooi vergeleken met de kennis van Jezus en de rechtvaardiging door het geloof. Al die dingen zijn waardeloos vergeleken met de intimiteit die ik heb doordat ik nu Jezus ken. Is dat geen goed nieuws? En dat is het evangelie.

Leven volgens strikte regels

Paulus deed alles goed. Hij hield zich volmaakt aan de wet maar toch doodde hij mensen. Hij deed alles wat zijn religie opdroeg maar hij martelde mensen als vervolger van de Kerk. Gezien vanuit zijn religie deed hij alles perfect, maar zijn hart was vergiftigd. Het was bedorven doordat hij Gods liefde niet kende. Daardoor waren ook zijn goede daden ronduit slecht. We kunnen geen waarlijk goede mensen zijn als we door verdienste in de hemel willen komen of in Gods genade door goed te doen. Jezus’ inspanningen zijn genoeg. Jij bent niet wat je doet maar jij bent wat Jezus voor je heeft gedaan. Amen? Je bent niet wat je doet, je wordt gered door je geloof. En als we inzien dat al onze inspanning skubalon is vergeleken met Jezus’ werk aan het kruis dat onze goede werken niets zijn vergeleken bij wat Hij voor ons heeft gedaan dan pas worden we werkelijk goede mensen. Dat is het ironische ervan.

Leven vanuit Gods liefde

Pas als we onszelf niet steeds willen bewijzen kunnen we, levend vanuit Gods liefde, steeds begaan zijn met lijdende mensen die zeggen: uw Koninkrijk kome, uw wil geschiede. Tot we Gods plan om een lijdende wereld te transformeren, omarmen. Tot onze ziel breekt voor mensen die lijden. Pas geworteld in Gods liefde hebben we het goede lief en haten we het kwade. We kunnen geen christen zijn op basis van onze goede werken. We moeten begrijpen dat alleen wanneer we zijn gedoopt en gedrenkt in Gods genade, door geloof dat dat het enige is dat ons kan redden.

Toen Jezus stierf aan het kruis, zei Hij: Het is volbracht. Dat meende Hij. Dat meende Hij. Alles wat je hebt gedaan in je leven alles waar je spijt van hebt alle lijken in je kast het doet er allemaal niet toe. Als je gelooft in het Kruis, is alles vergeven. Alles wat je hebt gedaan, alle fouten die je zult maken als zijn discipel het maakt niet uit. Zijn genade volstaat. En dat is goed nieuws. We doen zo hard ons best. We zetten alles op alles om ons te bewijzen tegenover anderen en tegenover God. We noemen onszelf verdwaald, terneergeslagen, ontoereikend We moeten van onszelf voldoen aan onmogelijke normen en zijn triest doordat we niet zijn wie we willen zijn. Laat het los. U bent geliefd. Laat het los. U bent geliefd. Leef in Gods liefde en u zult willen wat goed is voor anderen.

We moeten beseffen en dat is mijn stelling vandaag dat heiligheid is geworteld in intimiteit, niet in wilskracht. Je doet het goede doordat je liefhebt. Denk aan twee jonge geliefden die stapeldol op elkaar zijn. Die hoef je niet te zeggen: Vandaag gaan jullie uit. Of: Hou elkaars hand vast, sla je arm om elkaar heen, koop bloemen en cadeautjes en stel je aan op Facebook. Dat hoef je ze niet te vertellen, want ze zijn verliefd. Je hoeft ze geen schuldgevoel mee te geven. Waarom zou je? Dat doe je bij mensen die al heel lang een relatie hebben en die zich met tegenzin inzetten voor hun echtgenoot of echtgenote. Zo zijn velen van ons geworden. Ooit waren we bevlogen en vol bezieling. Maar we zijn de intimiteit met God verloren. Die zijn we gewoon kwijt, dat is het probleem.

We moeten weer verliefd worden, verzadigd worden door Gods liefde. Dan kunnen we niet anders dan het goede doen. Dat gaan we leren in deze serie. Als we geloven dat we zijn wat we doen, zetten we dat ook in voor de liefde en intimiteit van anderen. Als je op een feestje komt, is het eerste wat mensen vragen: ‘Ik ben Jim.’ ‘Ik ben Bob. Wat doe jij?’ Toch? Daar is niks mis mee, maar zo stelt de samenleving vast wie je bent. Zo word je Bob de accountant, Bob de dominee, Bob de advocaat voor-dat je vriend Bob wordt. Het eerste dat ze vragen om je te leren kennen is wat je doet voor de kost.

Velen hebben grote dingen gedaan in hun carrière. Maar als die carrière ten einde komt? Of je presteert op sportgebied maar als je geblesseerd raakt? Berust je identiteit op wat je doet dan zal het uiteindelijk mislopen. Het hele leven is een proces van loslaten. Ieder moment moeten we iets loslaten en meer op God vertrouwen. Als je God niet hebt, is het een kwestie van verliezen, niet van loslaten.

Dat gaan we de komende tijd leren: Dat ik niet ben wat ik doe, ook al is het wel belangrijk en heeft God mij geroepen om grote dingen te doen om een moreel, rechtschapen mens te zijn die het goede liefheeft en het slechte haat. Maar zolang we niet beseffen dat God toch van ons blijft houden zullen we de kracht missen om het goede te doen. Daarom zeg ik het nogmaals: U bent Gods geliefde zoon of dochter. God heeft u lief niet om wat u heeft gedaan, maar omdat u God behaagt. God is niet  teleurgesteld in u. God houdt van je zoals je bent, niet zoals je zou moeten zijn. Hij heeft je lief. Hoe meer we in dat besef kunnen leven, des te meer zal ons hart veranderen en zullen wij het goede willen. Amen? Amen. Ik wil iedereen de kans bieden te ontdekken wat het betekent Gods liefde te kennen. Als u hier in de zaal zit of thuis achter de tv en denkt: Ik heb die liefde nodig, nodig ik u nu uit om christen te worden. Bid het volgende gebed met mij.

 

Gebed

Vader in de hemel, U bent goed en U heeft mij lief. Dat is wie ik ben. Ik ben niet wat ik doe.

Wilt U me mijn zonden vergeven me helpen het goede te doen en leer me te leven vanuit liefde.

Vul me met uw Heilige Geest. Ik wil het kruis en de wederopstanding. In Jezus’ naam. Amen.

 

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede.

Als u thuiskomt en als u weggaat. Als u slaapt en als u opstaat.

Als u werkt en als u vrij bent.

Als u lacht en als u huilt.

Totdat u voor Jezus staat op die dag zonder zonsondergang of zonsopgang. Amen.

Identiteit: Je bent niet wat je doet

3 januari 2016 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan