Home De 7 minuten huwelijksoplossing

Opening

 

Een Amerikaanse tv-kerkdienst als het gezicht en de stem van positief christendom.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

 

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

 

Welkomstwoord

Door Robby Schuller

 

Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons erover verheugen. Met genoegen kondig ik u aan dat Steve Arterburn de preek zal verzorgen. Bedankt voor je komst, Steve. Geef de mensen in uw buurt een hand en zeg: God houdt van u en ik ook.

 

Gebed

 

Jezus Christus, Zoon van God. hoop op glorie we komen tot U en danken U voor deze dag. Dank U dat U ons hier hebt gebracht. Elke dag is een geschenk van U. Wij vragen U: Inspireer ons, bemoedig

ons hart, geef ons hoop en genezing. In de naam van uw Zoon Jezus Christus danken we U.

 

Samenzang – “Immortal, Invisible, God only Wise”

 

Onsterf’lijk, onzichtbaar Gods wijsheid is groot in licht onbegrijp’lijk verborgen voor ‘t oog de God aller Tijden in glorie en faam machtig overwinnaar wij prijzen uw naam U komt toe de lofprijs o, help ons te Zien het prachtige Licht wat wij soms niet zien onthuld wordt uw glorie onthuld wordt uw macht door ‘t Leven van Christus in ons hart gebracht halleluja, amen

 

Schriftlezing – Hebreeën 11 en 12

Door Lawrence Wilkes

 

U mag gaan zitten. Luistert u nu naar deze inspirerende woorden van geloof en hoop. Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien.

Door geloof begrijpen we dat de wereld door het Woord van God geordend is dat dus het zichtbare is ontstaan uit het niet-zichtbare. Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven. Wie Hem wil naderen moet immers geloven dat Hij bestaat en wie Hem zoekt zal door Hem worden beloond. Door zijn geloof bouwde Noach, toen hij had gehoord wat er zou gebeuren gehoorzaam een ark om daar-mee zijn huisgenoten te redden. Door zijn geloof werd Mozes liever even slecht behandeld als het volk van God en verliet Egypte. Hij was niet bang voor het bevel van de koning en trok door de Rode Zee

als over droog land. Nu wij door zo’n menigte geloofsgetuigen omringd zijn moeten ook wij de last van de zonde van ons afwerpen en vastberaden de wedstrijd lopen die voor ons ligt. Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus de grondlegger en voltooier van ons geloof: Zo luidt het Woord van de Heer.

 

Koor –  “We’ve Come this Far by Faith”

 

Wij zijn zo ver gekomen door geloof bekrachtigd door uw Geest en gena oneindig groot de wedloop Die ik moedig ren met mijn oog alleen gericht op Hem wij zijn zo ver gekomen door geloof het geloof is Zekerheid waar wij op hopen en geloof is het bewijs als wij ‘t niet zien want als we alles wisten

Begrepen wij het niet bij elke stap die we doen in geloof geeft God het nodige om niet wij zijn zo ver Gekomen door geloof bekrachtigd door Uw Geest en gena oneindig groot de wedloop die ik moedig Ren met mijn oog alleen gericht op Hem wij zijn zo ver gekomen door geloof de ouderen van weleer Stonden vast in ‘t geloof en vertrouwden op God zonder ‘t einddoel in zicht zij waren enkel vreemden

En trokken door het land keken uit naar de stad met ‘t hoofd omhoog gericht door geloof bouwde Noach een ark en redde zijn gezin door geloof offerde Abraham zijn zoon door geloof stond Mozes op

Tegen Farao’s sterke hand door geloof vielen de muren van Jericho tegen de grond door geloof Kunnen wij wandelen met Jezus aan onze zij door geloof, met de kracht van zijn Geest overwinnen wij

Door geloof geloven wij dat we eeuwig zullen leven door geloof zien wij de glorie van Jezus in de Zoon Gegeven wij zijn zo ver gekomen door geloof bekrachtigd door uw Geest en gena oneindig groot de Wedloop die ik moedig ren met mijn oog alleen gericht op Hem want we zijn zover gekomen, oh wat Zijn we ver gekomen ja wij zijn zo ver gekomen door geloof wij prijzen de Heer door geloof

 

 

Interview – Bobby Griffin

LW = Lawrence Wilkes en BG = Bobby Griffin

 

Inleiding

 

Vandaag mag ik u voorstellen aan Bobby Griffin. Hij komt uit Bristol, Virginia en is al heel lang fan van

Hour of Power. Bobby’s verhaal begon toen hij nog een jochie was. Hij kon slecht meekomen op school, in de eerste al. Hij had leerproblemen maar in die tijd werd je dan gewoon ‘dom’ genoemd. In klas 3 van de middelbare school zei zijn wiskundeleraar tegen hem: Ga toch lekker naar huis. Het wordt nooit wat met jou en je houdt een plek voor iemand anders bezet. Toen hij de klas uit liep, lachte iedereen hem uit. De herinnering aan die dag is Bobby altijd bijgebleven. Tegenwoordig leidt Bobby

een aantal bedrijven en heeft hij zitting in het bestuur van een aantal universiteiten. In 1979 werd hij uitgeroepen tot ‘zuidelijke persoonlijkheid’. Graag uw applaus voor Bobby Griffin.

 

Interview

 

LW       Geweldig dat je er bent. Een voorrecht en een vreugde. Je hebt een boek geschreven, ge-        titeld De Zoektocht. Waarom heb je het geschreven?

BG       In 1954 kwam ik terug uit Korea. Veel later vond ik het hulpje terug aan wie ik mijn leven            dankte. Ik werd daarna uitgenodigd om te spreken in allerlei kerken. Dan kwamen er mensen            naar me toe die zeiden: Had mijn vader dit maar kunnen horen. Had mijn broer dit maar             kunnen horen. Of mijn oom. Mensen die in Korea hadden gevochten. ‘Schrijf er een boek         over.’ Dus dat heb ik gedaan.

LW       Een bepaald hoofdstuk sprak me speciaal aan. Toen je terugging naar Korea en na 21 jaar je    bediende terugvond was dat op zich al een wonder. En hij vroeg je iets over het christendom.

En hij koos voor Christus. Geweldig.

BG       Nou hè?

LW       Prachtig. Je hebt papieren vloermatten voor in de auto uitgevonden. Doodsimpel. Vertel eens    hoe dat zat.

BG       Lang geleden had ik een klein garagebedrijf in Bristol, Virginia. Mijn vrouw en ik wonnen een      tripje naar Sarasota, Florida. Dat zou ons leven veranderen. We hadden weinig te besteden

en tuften er in een oude auto heen. We kwamen bij een tweedehands autobedrijf in Sarasota.

Ik wilde in een auto stappen, een oude Mercury, geloof ik. Een verkoper riep: Wacht, je hebt      zand aan je schoenen. Hij legde wat stukken karton op de vloer van de auto. Toen ging me       een lichtje op. Terug in Bristol, Virginia begon ik wegwerp-vloermatten voor auto’s te maken.      Het viel niet mee. Ik verdiende niet veel met mijn garage. Ik kwam op het idee er reclame

voor een bank op te laten drukken. Ik vroeg patent aan, maar dat werd geweigerd. Maar in        1962 verkocht ik mijn garagebedrijf en wijdde me volledig aan mijn uitvinding. Toen kreeg ik         twee patenten. Dat was twee jaar later. Ik ging met mijn Volkswagen op pad om mijn  uit-           vinding te promoten. Ik had geen opleiding en geen enkele verkoopervaring. Maar God     zegende mijn handel en nu verkopen we miljoenen van die dingen. In Oklahoma zag ik een    bedrijf dat automatische wasinrichtingen voor auto’s maakte. Het bedrijfje was failliet. Ik ver-      plaatste het naar Bristol en begon in een ruimte van 3 bij 3 meter. Met één werknemer, van 80          jaar oud. We hebben er een miljoenenbedrijf van gemaakt. Ik heb er duizenden van verkocht.

Overdag verkocht ik vloermatten en ‘s avonds wasinrichtingen, vanuit een motelkamer. Ik          werkte 18 uur per dag maar het was het waard. We zetten nog meer zaken op en nog steeds          ondernemen we nieuwe dingen, mijn familie en ik.

LW       Terwijl je niet meer had dan drie klassen middelbare school. Wat een verhaal.

BG       Een verhaal van geloof. Dat kan je wel zeggen.

LW       Nog even over Korea. Je raakte gewond in de oorlog. Je had er een hulpje een Koreaanse        jongen. Vertel eens over Butch.

BG       Toen ik dat pompstation had, gebeurde er iets geweldigs: Ik ontmoette een christelijk meisje.

We trouwden. Ik had nogal wat problemen en met Kerst 1958 vroeg ze me mee naar de            Rescue Mission. Daar speelde ze piano. Ik ging erheen en een zakenman hield een verhaal.

God had daar een zakenman neergezet. Die vertelde aan dat stel dronkelappen en drug-          gebruikers over Gods liefde. Hij zei: Je hoeft niet te zijn zoals je bent. Jij kunt anders zijn. Je      kunt zijn wat je wilt als je je leven aan Jezus geeft. Hij zei: Als je je hart openstelt en Jezus

binnen vraagt, dan word je een christen. Ik was zo onder de indruk. Het was Kerstavond 1958, het was koud maar hij kwam naar de Rescue Mission. Ik dacht: Zo wil ik ook worden. Ik dacht die avond na over wat die man had gezegd. Ik zei: Heer, zo wil ik niet verder leven. Ik wil           christen worden. Die avond vroeg ik Jezus om in mijn leven te komen, en werd ik christen. En            ik bad: Heer, meer dan wat ook ter wereld wil ik een geslaagd zakenman worden en een hoop     geld verdienen. En als U me helpt, Heer, om te worden wat ik wil dan geef ik het terug aan U.

Kort daarop kwam ik op het idee van de vloermatten en andere ondernemingen. En we zijn       echt uitermate succesvol geweest.

LW       Je werd partners met God.

BG       Zo is het precies. En God valt niet te verslaan.

LW       Zo is het. Maar vertel dat verhaal over Butch nou.

BG       Toen ik zo’n succes kreeg ging ik naar de christelijke handelsbeurs in Mobile, Alabama. Daar     sprak ene Billy Kim. Een man uit Korea, heel beroemd. Hij vertelde dat hij tijdens de Korea-

oorlog bediende was geweest. Een soldaat uit Dante, Virginia, had hem uitgenodigd naar          Amerika te komen. Die man woonde ergens in de bergen en zorgde dat Billy naar school kon.

Hij deed examen als beste van zijn klas en ging terug naar Korea om daar als zendeling te        werken. Na de dienst sloeg ik mijn arm om zijn schouders en zei: Billy, je verhaal deed me       nogal wat. Ik had in Korea ook een hulpje. Ik heb mijn leven mede aan hem te danken. Ik zou    hem graag willen vertellen dat ik christen ben geworden. Want hij heeft alleen de slechtste kant van een Amerikaans soldaat gezien. Hij sloeg zijn arm om me heen en zei: Als je naar        Korea komt, help ik je zoeken. Ik was bang om terug te gaan: Ik was teruggekomen met de        nodige problemen. Maar in 1974 ging ik toch, om hem te zoeken. Ik probeerde één jongen te vinden te midden van 6,5 miljoen mensen. De kans dat ik hem zou vinden, was 20 miljoen op    1. Ze zeiden: Je vindt hem nooit, zulke jongens zijn er bij duizenden. Maar uiteindelijk kwam   hij naar mijn hotel toe. Er was over me geschreven in de krant. Hij kwam naar mijn verdieping

en liep de gang door en toen zagen we elkaar. Hij pakte me beet, omarmde me en legde zijn     hoofd tegen mijn borst. ‘Sergeant Griffin.’ En na 21 jaar waren we weer samen.

LW       Wat een verhaal.

BG       Ik bezocht hem thuis. Hij woonde in een klein kamertje. Hij was taxichauffeur.    En in dat          kamertje, die ochtend De tolk die ik had meegenomen zei: Butch wil weten waarom u hem

bent komen zoeken. Ik zei: Ik ben nu christen en ik wilde dat hij dat wist. Ik getuigde van mijn     geloof en hij werd ook christen. Ik had niet verwacht dat ik nog terug zou gaan naar Korea          maar God opende deuren en ik ging een paar keer per jaar. Op al onze legerbases daar heb     ik gesproken. Het was een wonder dat ik die jongen weer vond, maar God verricht wonderen.

LW       Dat is zeker waar. Ongelofelijk. Ik zei net al: We hebben hier ook een Koreaanse dienst, ‘s         zondags om 3 uur. En Koreaanse studenten aan onze Bijbelschool. Een prachtig werk.

 

BG       Mijn vrouw en ik zijn een stichting begonnen om Koreaanse kinderen in Amerika te laten            studeren. Mijn vrouw gaf ze muziekles en ze woonden bij ons terwijl ze hun studie deden.        Geweldig. Hoe meer vertrouwen we hebben in Hem des te meer maakt Hij gebruik van ons.

Daarom heeft Hij ons gered.

LW       Zo is het. Prachtig verhaal. God zegene je.

 

SOLO – NANCY ANDEEL – “In Christ Alone”

 

Jezus alleen, ik bouw op Hem Hij is mijn hoop, mijn lied, mijn kracht door stormen heen hoor ik zijn Stem dwars door het duister van de nacht zijn woord van liefde dat mij sust verdrijft mijn angst, nu vind Ik rust mijn vaste grond, mijn fundament dankzij zijn liefde leef ik nu Jezus alleen werd mens als wij

Klein als een kind in kwetsbaarheid oneindig veel hield Hij van mij leed om mijn ongerechtigheid en Door zijn offer werd ik vrij Hij droeg mijn straf, Hij stierf voor mij ontnam de dood zijn heerschappij

Dankzij zijn sterven leef ik nu daar in het graf, in dood gehuld leek al zijn macht teniet gedaan maar o, Die dag, dat werd vervuld Jezus, de Heer is opgestaan sinds Hij verrees in heerlijkheid ben ik van Vloek en schuld bevrijd ik leef in Hem en Hij in mij dankzij zijn bloed ben ik nu vrij geen levensangst, Geen stervensnood dat is de kracht, waar ik in sta van eerste stap tot aan de dood leidt Hij de weg Waarop ik ga geen duivels plan of aards bestaan kan mij ooit roven uit zijn hand als Hij verschijnt, Roept Hij mijn naam in die verwachting houd ik stand geen duivels plan of aards bestaan kan mij ooit Roven uit zijn hand als Hij verschijnt, roept Hij mijn naam in die verwachting houd ik stand in die Verwachting houd ik stand

 

 

SOLO – NANCY ANDEEL – “God and God Alone”

God en God alleen Hij is de bron van alles om ons heen elke kleur en elke vorm de stilte en de storm

‘T is God en God alleen God en God alleen onthult ons alles dat verborgen scheen en wat de mens Ook denken kan ‘t verandert nooit zijn plan ‘t Is God en God alleen God en God alleen een God zo Groot als Hij is er niet één dat al wat adem heeft aan Hem de glorie geeft aan God en God alleen God En God alleen Hij is ons huis, door alle eeuwen heen een verfrissende fontein een eeuwig samenzijn

Met God en God alleen God en God alleen een God zo groot als Hij is er niet één dat al wat adem Heeft aan Hem de glorie geeft aan God, aan God dat al wat adem heeft aan Hem de glorie geeft aan God en God alleen aan Hem alleen

 

Introductie van Steven Arterburn door Robby Schuller

Het is me een eer hier Steve Arterburn welkom te heten presentator bij New Life Live, een christelijke talkshow die via 180 radiostations wordt uitgezonden. Hij is vaak te gast bij Good Morning America, CNN Live, ABC’s World News Tonight en Oprah. Een hartelijk welkom voor Steve Arterburn.

 

Preek – “The 7 Minute Marriage Solution”

door Steven Arterburn

Het is altijd fijn teruggevraagd te worden. Mijn vrouw snapt er niks van. Maar ik kom hier altijd graag terug. Ik houd van wijsheid, als iemand op het juiste moment de juiste uitspraak doet. Een jongen van 16 zei tegen zijn vader: Pap, ik ben nu 16 en ik wil graag een eigen auto. Kan jij die voor me kopen?

De vader zei: Als jij allemaal tienen haalt en je haar laat knippen dan ben je aan een auto toe. Negen weken later kwam de jongen thuis met een rapport vol tienen. Ik ben aan mijn auto toe, zei hij. Zijn vader zei: Je haar is nog steeds niet om aan te zien. Je krijgt geen auto voor het geknipt is. De jongen zei: Waarom maak je zo’n punt van mijn lange haar? Zelfs Jezus had lang haar. En zijn vader zei:

Ja, en Jezus deed alles lopend. Heerlijk als iemand op het juiste moment de juiste uitspraak doet. We hebben wijsheid nodig. En in het huwelijk hebben we meer wijsheid nodig dan waar ook. De  statis-tieken verschillen maar het aantal huwelijken dat eindigt in scheiding, ligt rond de 50%. Er is niet veel verschil tussen gelovigen en ongelovigen. Het treurigste is wel dat meer dan de helft van alle kinderen

de leeftijd van17 bereikt zonder dat hun biologische ouders nog bij elkaar zijn. Dus wat ook het streven is geweest, het was geen succes. Als je dan ook nog kijkt naar de ellende die ermee gepaard gaat: Al die mensen in seksloze, saaie, niet-werkende huwelijken zonder vrienden dan hebben we het duidelijk over een gigantisch probleem. Mijn boek The 7 Minute Marriage Solution, is gebaseerd op onderzoek onder 2000 huwelijken. Het bekijkt welke acties het meeste profijt zouden opleveren in ons huwelijk. 7 dingen om mee te stoppen, 7 dingen om mee te beginnen en de 7 meest waardevolle minuten die we op een dag kunnen besteden aan ons huwelijk. Ik bespreek nu één van de dingen om mee te stoppen één van de dingen om mee te beginnen en tenslotte die 7 zeer waardevolle minuten.

Waar we allereerst mee moeten ophouden in ons huwelijk dat is proberen elkaar te verbeteren. Mag ik een amen van de mannen en van de vrouwen? In sport geldt een belangrijke basisregel: Nooit iemand tackelen die hetzelfde clubshirt draagt als jij. Wij pakken vaak onze eigen teamgenoot door te  pro-beren van hem of haar een ander iemand te maken. Uit onderzoek blijkt: Hoe meer je iemand probeert te veranderen hoe meer je ze bekritiseert, des te halsstarriger worden ze en des te meer geneigd om zichzelf te rechtvaardigen. Uit onderzoek blijkt ook: Hoe meer je iemand accepteert hoe meer je iemand onvoorwaardelijk liefde toont des te beter zijn ze in staat te veranderen in de richting die jij graag ziet. Dus we pakken het precies verkeerd aan. In plaats van te bidden: O God verander mijn partner zouden we moeten bidden: O God, verander mij in een mens die die medemens onvoor-waardelijk accepteert.In 1 Korintiërs 13:7 staat: De liefde verdraagt alles, gelooft alles hoopt alles, volhardt in alles. We moeten ons afvragen: Willen we die ander corrigeren of willen we ons ermee verbinden? Want als we aan het corrigeren slaan vernietigen we de mogelijkheid tot verbintenis. Wat we daarnaast moeten doen is vergevingsgezindheid tonen in de relatie. Dat gaat verder dan iemand

accepteren of het goede in iemand zien. Het is een daad van communicatie van zeggen: Ik vergeef je.

Of: Het geeft niet, we maken allemaal fouten. Dan verwoord je iets als iemand kwetsbaar is door een gemaakte fout. Dan zoek je verbinding op het niveau van hun probleem hun fout, of wat er ook speelt.

Dat betekent niet dat we de andere kant op moeten kijken of het maar goed moeten vinden als iemand erg destructief is binnen de relatie. Als er sprake is van mishandeling, verslaving, verwaarlozing.

Daarvoor sluit je de ogen niet. Vergeven en vergeten is dwaas, het is niet wat de Bijbel leert. We moeten wel vergeven maar als we ook vergeten, dan kunnen we weer slachtoffer worden. Of dan staan we iemand toe, te blijven toegeven aan verslaving. We moeten grenzen stellen aan en

verwachtingen hebben van de ander. New Life Ministries organiseert huwelijks-weekends. Vaak heeft iemands partner gezegd: Het minste wat je kunt doen is meegaan naar zo’n bijeenkomst waar we herstel en transformatie kunnen ervaren. We moeten mededogen hebben en vergevingsgezind zijn en dat ook verwoorden. Maar in belangrijke kwesties moeten we ook bereid zijn actie te ondernemen en iemand de hulp te geven die hij of zij nodig heeft. Misschien is het voor uw partner erg moeilijk om u te vergeven. Je moet je afvragen: Ben ik wel nederig geweest? Ben ik wel open en eerlijk geweest over wat ik heb gedaan of heb meegemaakt? En om zelf vergeven te worden, moeten we soms iets  goed-maken. Als mensen na onze workshops naar huis gaan zijn ze seksueel weer met zichzelf in het reine. Maar thuisgekomen, bekennen ze dan aan hun partner wat ze gedaan hebben. Dat kan zeer vernederend zijn voor de ander. Ik ken een vrouw die zei: Als je me voortaan trouw ben moet je ook iets extra’s terugdoen. En ze vroeg hem iets aan zijn tanden te laten doen. Ze zei: Ik heb je tanden nooit mooi gevonden. Neem een beugel als je van me houdt en iets goed wilt maken. Elke keer dat ze die een stukje aandraaien en je de pijn voelt, voel jij ook een beetje de pijn die ik ervaar. De man in kwestie was zo berouwvol en zozeer bereid alles te doen om haar hart weer te winnen dat hij een beugel nam. Ik zag dat stel afgelopen weekend. Hij had een allermooist, regelmatig gebit. Om  ver-geven te worden, moeten we soms iets goedmaken. Dus we moeten ophouden met alle pogingen de ander te veranderen. We moeten vergevingsgezindheid een stem geven in het huwelijk. En ten derde:

We moeten elke dag 7 minuten op de best denkbare wijze besteden. Mannen denken dan, heel karakteristiek: Op de best denkbare wijze? Dat wordt dan seks. Daar moeten we elke dag tijd aan besteden. Een vrouw denkt: Hij heeft het over praten. We moeten meer praten. Ik hoorde een man zeggen: Prima als mijn vrouw het laatste woord heeft. Als ze daar maar zo snel mogelijk mee op de proppen komt. Ik heb het over geen van beide invullingen voor die 7 minuten. Het Center for Bible Engagement deed onlangs onderzoek naar het effect van de Bijbel op iemands leven. Wat blijkt? Als je drie dagen per week in de Bijbel leest is dat te weinig voor werkelijke invloed op je leven. Maar als je op vier dagen per week uit de Bijbel leest dan ga je vanzelf veranderen. Je karakter verandert, de keuzes die je maakt de relatie die je hebt. Het is de bedoeling dat echtparen minstens 7 minuten per dag samen bidden samen een geloofsmoment hebben en Gods Woord lezen zodat het licht van de Heer kan binnenvallen om je relatie te veranderen. Elk echtpaar heeft een veilige plek nodig om nieuwe kracht op te doen. Een plek waar je elkaar  terug-vindt en elkaar liefhebt zoals God jou heeft liefgehad. Als u zich aanmeldt krijgt u gratis een 30-daags programma over die dagelijkse 7 minuten samen. Geef u op op newlife.com. Ik daag u uit om 30 dagen lang samen met uw partner die 7 minuten doorbrengt en kijk dan of uw relatie er niet door wordt getransformeerd. Als u een geweldig huwelijk wilt denk ik dat dat bereikbaar is. Als u een goed huwelijk wilt denk ik dat dat bereikbaar is. Als u een beter huwelijk wilt, denk ik dat dat bereikbaar is. Daarvoor moet u ophouden zo kritisch te zijn. U moet beginnen vergevingsgezind te zijn en u moet enige tijd doorbrengen in Gods Woord communicerend met God en communicerend met elkaar. Ik zou niet durven zeg dat ik persoonlijk een oplossing heb voor huwelijken. Want het is niet mijn oplossing. Ik geloof echt dat het Gods oplossing is. In Prediker 4:12 kunt u lezen: Iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aange-vallen wordt. Hoeveel mensen voelen zich niet alleen en geïsoleerd in hun huwelijk? Er is een document dat aantoont dat ze getrouwd zijn maar daar is dan ook wel zo’n beetje alles mee gezegd. De Bijbeltekst vervolgt: Maar met zijn tweeën houd je stand. Samen kan je overwinnen. Mensen moeten samenwerken om de zaken te overwinnen waarmee Satan onze  huwe-lijken wil kapotmaken. Maar drie is nog beter, vervolgt de tekst: Een koord dat uit drie strengen is  gevlochten, is niet snel stuk te trekken. Ik geloof dat ieder huwelijk een koord van drie strengen is. Helaas is dat in veel gevallen: u, uw partner en als derde streng iets dat sterker is dan uw relatie. Pornografie bijvoorbeeld. Of een verslaving. Of een obsessie. Of een probleem. Voor sommigen is het: u, uw partner en uw pogingen tot controle. Die derde streng is destructief, die maakt de relatie kapot. In The 7 Minute Marriage Solution roep ik mensen op om God tot die derde streng van het drievoudige koord te maken. U, uw partner en God met z’n drieën kunt u alles overwinnen. Ik daag u uit om hier straks te vertrekken met de wens iets te investeren in degene die u liefheeft. En met de wens dat God u verandert in iemand die beter is in liefhebben en vergeven. En heel in het bijzonder wil ik hier weg zijn voordat u elkaar toch gaat bekritiseren en naar de keel vliegt. God heeft een ideaal voor het huwelijk. Gezien de statistieken kunnen we niet tippen aan dat ideaal. Maar we kunnen wel toebewegen naar wat God wil voor ons huwelijk: Dat we één-heid kunnen ervaren, intimiteit en nabij-heid. Als we er zelf maar een klein beetje ons best voor doen. Iemand zei: Een boterbriefje is eigenlijk een werk-vergunning. Dat klopt: een vergunning om aan uzelf te werken en niet aan de ander. Wij zullen u helpen en zorgen dat dat werk leidt tot een huwelijk waarin verbondenheid de hoofdtoon voert en u bereid bent de uitdagingen samen aan te gaan in plaats van er in uw huwelijk allebei apart voor te staan. Bidt u met mij?

 

Gebed

 

Heer, ik bid voor alle huwelijken hier. Ik bid dat U hoop en genezing brengt en verbondenheid waar eerder isolement en tweedracht heersten. Help ons vergevingsgezind te zijn tegenover die ander die U ons hebt gegeven. En help ons te bidden dat wij zelf mogen veranderen en niet per se die ander.

En geef dat we er een gewoonte van maken om elke dag te verblijven in uw Woord en in gebed met U. In uw naam bidden wij dit. Amen.

 

Samenzang – o God our help in ages past

 

O God die droeg ons voorgeslacht in tegenspoed en kruis wees ons een gids in storm en nacht en Eeuwig ons tehuis amen, amen, amen

 

Zegen

 

De Here zegent u en behoedt u. De Here doet zijn aangezicht over u lichten en is u genadig. De Here wendt u zijn aangezicht toe en geeft u vrede. In naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

 

 

 

De 7 minuten huwelijksoplossing

3 februari 2013 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan