Home Rust is de basis

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken:

Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.

Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.

Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend

Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

Welkomstwoord door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. En welkom, kerkfamilie.

Als u een last meedraagt die eigenlijk te zwaar voor u is, ga dan stapje voor stapje verder in uw geloof. Op den duur zal Gods goedheid zeker merkbaar zijn in uw leven. Vat moed, God is goed. Geef de mensen in uw buurt een hand en zeg: God houdt van u en ik ook. Laten we bidden.

 

Gebed

Vader, al het goede komt van U. Sommigen hier zoeken genezing, anderen hoop, vergeving, een nieuwe dag. U biedt ons dat alles aan, en wij ontvangen het, in Jezus’ naam.

 

Koor – “How Great Thou Art”

O Heer, mijn God, wanneer ik in verwondering

De wereld zie die U hebt voortgebracht

Het sterrenlicht, het rollen van de donder

Heel dit heelal dat vol is van uw kracht

O Heer mijn God, o Heer mijn God hoe groot zijt Gij

 

Dan zingt mijn ziel tot U,o Heer mijn God

Hoe groot zijt Gij, hoe groot zijt Gij

Dan zingt mijn ziel tot U o Heer mijn God

Hoe groot zijt Gij, hoe groot zijt Gij

 

Als ik door ’t woud en door de velden ronddwaal

De vogels hoor, hun altijd zoet verhaal

Wanneer ik van de heuvelrug omlaag kijk

En voel de bries die door mijn haren strijkt

 

Als ik bedenk hoe Jezus zonder klagen

Tot in de dood gegaan is als een Lam

Sta ik verbaasd dat aan het kruis Hij mijn schuld

Wou dragen en aan het kruis

En aan het kruis mijn zonde op zich nam

 

Als Christus komt met majesteit en luister

Brengt Hij mij thuis hoe heerlijk zal dat zijn

Dan zal ik vol aanbidding voor Hem buigen

En zingt mijn ziel en zingt mijn ziel

En zingt mijn ziel:  o Heer mijn God hoe groot zijt Gij

 

Dan zingt mijn ziel tot U, o Heer mijn God

Hoe groot zijt Gij hoe groot zijt Gij

Dan zingt mijn ziel tot U, o Heer mijn God

Hoe groot zijt, Gij hoe groot zijt Gij

 

Schriftlezing –  Exodus 20:8-11 door Hannah Schuller

U mag gaan zitten. Ter voorbereiding op de preek lees ik uit Gods Woord in Exodus. Gedenk de Sabbat, het is een heilige dag. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten maar de zevende dag is een rustdag die gewijd is aan de Heer uw God. Dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee en ook voor de vreemdelingen die bij u in de stad wonen. Want in zes dagen heeft de Heer de hemel en de aarde gemaakt en de zee met alles wat er leeft en op de zevende dag rustte Hij. Daarom heeft de Heer de Sabbat gezegend en heilig verklaard. Laten wij als Gods zoons en dochters bedenken dat we één dag per week rusten in zijn goedheid en ons leven er opnieuw op richten, zijn geliefde kinderen te zijn. Amen.

 

Koor “Father, We Adore Thee”

Wij zingen dit lied aan U gewijd

Vol aanbidding en verblijd

Nu en tot in eeuwigheid

Vader wij aanbidden U

Jezus Christus ik pleit op U

Vader wij aanbidden U

 

Proclamatie met Bobby Schuller

Houd uw handen zo, in een ontvangend gebaar, en zeg met mij: Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb.

Ik ben niet wat mensen over me zeggen. Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand me afnemen. Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld. U mag gaan zitten.

 

Solozang – Mandie Pinto – Walk in Joy

Mijn vaste basis, mijn vaste rots, mijn machtige burcht, ik leun op uw naam

Jezus, uw naam mijn enige redding, mijn hoeksteen, mijn levend water

U overstroomt mij met genade, Jezus, met uw genade

Christus, de rots waarop ik sta, de vaste grond voor mijn bestaan

Mijn leven leg ik in uw hand, Christus, de rots waarop ik sta

 

Mijn goede herder, levenslicht, als ik U aanwezig voel is mijn hart vol van vrede

Van uw vrede, Jezus, de glorievolle prins, de koning der koningen

Heilige Messias, mijn geest zingt vol van vreugde uw vreugde, Jezus

Christus, de rots waarop ik sta de vaste grond voor mijn bestaan

Mijn leven leg ik in uw hand, Christus, de rots waarop ik sta

Waarop ik sta Christus, de rots waarop ik sta

De vaste grond voor mijn bestaan mijn leven leg ik in uw hand

Christus, de rots waarop ik sta,  waarop ik sta

Christus, de rots waarop ik sta, waarop ik sta

 

Solozang – Mandie Pinto – On Christ Alone I Stand

Waarheen deze weg ook leidt, hoelang het ook mag duren

Altijd toegewijd zal mijn hart blijven

Door diepe dalen van al wat ik vond en verloor

Zoek ik beschutting bij uw dierbare naam

Als schaduwen mij het zicht ontnemen en de angst het overneemt

 

Ik wil voortgaan in vreugde verblijven in uw liefde,

Beschenen door uw licht,  U mijn leven bieden, totaal, vol overgave.

Uw machtige hand zal me redden,  m’n hoofd oprichten, me dragen

Ik wil voortgaan in vreugde met U

 

Genade zo grenzeloos, stromen van trouw,  stromen door mij

Overstromen mijn hart dan zingt mijn ziel, een loflied op U, een loflied

 

Ik wil voortgaan in vreugde verblijven in uw liefde,

Beschenen door uw licht, U mijn leven bieden, totaal, vol overgave.

Uw machtige hand zal me redden, m’n hoofd oprichten, me dragen

Ik wil voortgaan in vreugde met U, ik wil voortgaan in vreugde met U

 

Rust is je basis!

door Bobby Schuller

Vandaag mag ik het hebben over iets dat mij zeer na aan het hart ligt en waar ik mijn hele leven aan heb gewijd: de sabbat. Ik zal u bewijzen dat God vindt dat u respect verdient en vreugde, dat u geen lastdier bent en dat uw leven niet alleen om werk draait maar dat het vol zou moeten zijn van vreugde, smaak en al het goede dat de hemel te bieden heeft. De sabbat dus. Vooral in een westers land als Amerika is het goed om daarover te spreken want wij zijn niet zo van het sabbat houden. Dat is iets waarbij wij ons niet prettig voelen. Maar allereerst wil ik iets heel duidelijk stellen. U bent niet wat u doet. U bent niet wat u heeft gedaan. En dat is van groot belang. Elke week zeggen wij het weer. Het is de kern van het evangelie. ‘Niet door uw werken’ luidt het officieel. Maar ik zeg liever: U bent niet wat u doet. Dat is belangrijk. Zo lang wij onze identiteit ontlenen aan wat wij doen, hebben wij niet het maximale vermogen om grote dingen te doen voor God. En u gaat grote dingen doen voor God. Die doet u nu al, maar dat wordt nog meer. Ik geloof in iedereen die nu luistert. Ik zie vaak dat wij een God dienen die via de minst waarschijnlijke mensen de meest wonderbaarlijke dingen doet. Ook via u. Maar u moet op zijn manier leven om zijn macht te krijgen. Op zijn manier leven om zijn macht te krijgen.

 

Tijd nemen voor echt belangrijke dingen

En een van de dingen die we moeten doen, is rusten. Ook nu mag u zich ontspannen. Laat iedereen even diep inademen. Dat voelt goed. Voel hoe die zucht u draagt. Ontspan uw schouders en uw gezicht. Heerlijk ontspannen. Wist u dat je maar zes keer per minuut hoeft adem te halen? Zes keer diep ademhalen. Lekker is dat. Diep ademhalen doet iets met je ziel. 6 keer per minuut is genoeg. De gemiddelde mens ademt 12 keer per minuut. En de gemiddelde Amerikaan 18 keer per minuut. Waar slaat dat op? Ik wil u vandaag aanmoedigen om uit te rusten, te ontspannen. En ik wil dat u dit weet: U doet genoeg. Wil dat erin, dat God dat zegt? U doet genoeg. U bent genoeg. God is blij met u en trots op u. U bent niet uw prestaties, uw trofeeën. U bent een geliefde zoon of dochter van God. U gaat grote dingen voor Hem doen. Maar u doet al genoeg. Sommigen van u werken veel te hard.

Vandaag zult u horen hoe u de vreugde van rust en plezier weer kunt ervaren waarmee de sabbat normaal gesproken gepaard gaat. Er is een hospice-verpleegster die een blog bijhield en dat omzette in een boek, over waar stervenden spijt van hebben. Jarenlang luisterde zij naar mensen. Sommigen waren dankbaar, omringd door vrienden en familie. Ze stonden voor die overgang in het leven, soms wat bedroefd, maar vredig, soms zelfs blij. Maar velen lagen daar ook met diepe gevoelens van spijt, eenzaam. Zij vond dat wij moesten leren van waar stervenden spijt van hebben.

Ik heb hier een lijstje van vijf dingen.

  • 5: Ik had moeten zeggen wat ik vond in plaats van mij in te houden en in stilte te wrokken.
  • Nummer 4 van wat die stervenden zeiden: Ik had veel vaker ‘ik hou van je’ moeten zeggen.
  • 3e punt van spijt: Ik had meer tijd vrij moeten maken voor mijn vrienden. Want wat zijn vrienden toch belangrijk, hè?
  • 2: Ik heb veel te veel gewerkt en geen tijd gemaakt voor mijn gezin. En tenslotte nummer
  • 1: Ik heb nooit mijn dromen en ambities nagejaagd.

Maar wie u ook bent – dit zal niet uw lijstje worden. U zult uw dromen en ambities niet alleen zien, maar ook vervullen. U gaat uw vrienden en familie niet verwaarlozen, maar hun waarde inzien. U zult een rijk, vol leven leiden. En ik zeg dat u grote dingen gaat doen voor God als u maar leert om dingen los te laten. Om niet langer alles krampachtig in de hand te willen houden maar uw ziel open te stellen voor het goede dat van God komt. En dat bereik je door het sabbatsritme, een ritme van rust, tijd met je gezin, tijd met anderen, tijd om je identiteit af te stemmen op deze waarheid: Dat God je liefheeft zoals je bent, niet zoals je zou moeten zijn. Je bent niet alleen. Wat je ook doormaakt, God is met je. Hij staat aan jouw kant, hij is vóór jou en met jou.

De meesten ontlenen hun identiteit aan wat ze doen. Zeker in een stad als Los Angeles zie je dat mensen zich constant willen bewijzen. Aantrekkelijker willen zijn, fitter, in het bezit van prachtige trofeeën, enorm succesvol. Als dat de kern is van onze identiteit, is ons leven een achtbaan. Op je hoogste punt ben je gezond, gaat het lekker in je werk en met je relaties. Maar opeens verandert er iets. Je wordt ziek of wordt ontslagen. Of je maakt een vreselijke scheiding door en je loopt behoorlijk vast. Wie ben ik eigenlijk? denk je dan. Ik zeg: Wacht niet tot de slechte tijden komen. Als het goed gaat stel je dan vast in op deze regels: Ik ben niet wat ik doe of heb of wat mensen over mij zeggen. Ik ben Gods geliefde zoon of dochter. Werk u niet dood.

Ik zeg: druk zijn is geen deugd. Ik heb het zelfs op het scherm gezet: Druk zijn is geen deugd. Als wij iets willen van iemand die wij respecteren en bewonderen openen wij met: ‘Ik weet dat je het druk hebt…’ Dat is een uiting van respect, bewondering. Het zou een belediging moeten zijn. ‘Ik weet dat je het druk hebt, dat je maar voort draaft. Maar misschien zit er ergens in je drukbezette agenda een gaatje en heb je tijd om een kop koffie met mij te drinken.’ Dat zou beledigend zijn. Maar het is een compliment. Ik zeg u: druk zijn is geen deugd. Velen merken in hun werk of opleiding of wat je ook doet – dominees ook – merken dat ze weinig energie hebben en steeds achter de feiten aanlopen. En de wereld wil dat je meer je best doet, dat je meer doet. Maar u doet genoeg. U bent genoeg. Ik werk ook hard, maar in de kern van wie wij zijn moet het besef zijn dat het geen ramp is als ons werk wegvalt. Dat we genoeg doen. En u doet genoeg, ik ben trots op u.

 

De betekenis van Gedenk de Sabbat

Het vierde gebod in de serie van tien en het laatste van de ‘vrome’ geboden is: Gedenk de Sabbat, het is een heilige dag. Soms wordt het fout geciteerd: ‘Eer de sabbat’. Het is: ‘gedenk de sabbat.’ Wat gedenken we dan? In de herinnering van het joodse volk nam de verlossing uit de slavernij een grote plaats in. Als zij het Pesach-maal eten, eten zij een herinnering. Zij gedenken dan wat God voor hen deed, hoe Hij hen bevrijdde van de doodsengel en naar het Beloofde Land bracht. Ook wij eten een herinnering als wij gedenken wat Jezus voor ons deed. Zij stemmen telkens weer af op het idee: Ooit waren wij slaven en dat zijn wij nu niet meer.

Deuteronomium, dat de Tien Geboden ook opsomt, zegt over de sabbat: Jullie waren slaven in Egypte, maar nu niet meer. Het gebod om te rusten, gezamenlijk God te eren, zelfs plezier te maken, wat mijns inziens een sabbatsgebod is, is een gebod om mens te zijn en geen slaaf of pakezel te zijn.

 

Sabbat of zondag?

Het is een wonderbaarlijk gebod. Want niet alleen gebiedt God jou om één dag per week niet te werken maar ook al je dienaren en kinderen, zelfs de dieren. Wij denken dat de sabbat een suggestie is. Dat is het niet. Het is in feite een zonde om je niet één keer per week te ontspannen. Dat geloof ik echt. In feite is één dag per week geen maximum, maar een minimum. God draagt u op om u één dag per week te ontspannen. Als christenen zijn wij geen slaven van de wet maar leven we naar de geest van de wet. De vraag is dan of het de zaterdag of de zondag moet zijn. In Romeinen 14 zegt Paulus: Sommigen doen het op zondag, anderen op zaterdag. Het kwaad houdt geen sabbat, dus sommige mensen ook niet: Politie- en brandweermannen en soldaten kunnen niet elke zondag vrij nemen. Dominees ook niet. Ik kan niet vrij nemen op zondag. Ik sta nu hard te werken. Dank u wel, dat is heel aardig. Het idee is dat je één dag per week, eentje maar, reserveert om te doen wat er moet gebeuren.

Dat je besluit om 24 uur lang gewoon te ontspannen. Niet telefoneren, niet bouwen, niet het huis schoonmaken, niet de garage uitruimen. God geeft die dag aan u. Om u op te laden en plezier te maken, om u te ontspannen. Deze sabbat begint in het huis van God en heeft tot doel je ziel te richten op Gods liefde, Gods Woord en beloften en u tot een blijde, gezonde leerling van Jezus te maken.

 

Rustdag

Geweldig als mensen zeggen: Als ik Hour of Power kijk of naar Shepherd’s Grove ga, kan ik er weer een hele week tegen. Zo moet je de sabbat zien. Veel mensen zien, zoals onze hele samenleving, hun week als volgt: Maandag tot en met vrijdag hoor je een hekel aan je leven te hebben. Die dagen moet je zo snel mogelijk door zien te komen. Op donderdag ben je er bijna. En vrijdagavond tot en met zondag dan leef je pas echt. Dus eigenlijk leef je maar één derde van je leven – vrijdagavond, zaterdag en zondag – en die andere twee derde moet je haten. Dus op zaterdag en zondag denken we: Nu moet ik ervan genieten. Maar vaak hebben wij zo weinig energie, is de voorraad zo uitgeput dat wij alleen maar tv kijken, de hele dag. Als u naar Hour of Power kijkt, blijf dan gewoon kijken. Nee, wij zitten aan de voorbije week te denken. En op zondagmiddag denken we: Het is weer bijna maandag, afschuwelijk. En de zondagavond zit je gewoon te balen dat het weer bijna maandagmorgen is. Zo wil God het niet zien en u ook niet. U bent anders. Zondag is… -De eerste dag van de week. Inderdaad. In het Jodendom begint de dag niet bij zonsopgang maar bij zonsondergang.

Dus elke dag begint met rust. Wist u dat? En wij christenen geloven dat onze week begint met de sabbat. Wij beginnen met onze identiteit af te stemmen op andere positieve, vrome, blijde, vreugdevolle mensen die ons bemoedigen en voor ons bidden. Wij brengen onze lasten en stress mee en worden gereinigd. Onze zonden worden vergeven, wij horen Gods Woord en rusten uit. Dus op zondag wordt onze accu opgeladen zodat wij op maandag niet gedeprimeerd beginnen, maar doelgericht met een visie voor ogen. Met vreugde. Dan bemoedigen wij mensen die geen sabbat hebben gehouden. Wij beginnen aan de sabbat als stimulerende, vreugdevolle mensen. Dat is het resultaat van de sabbat. Op de sabbat laad ik mijn accu op voor een positieve, productieve, vreugdevolle en zelfs ontspannen werkweek. Dat geloof ik met heel mijn hart. De zondag helpt ons te ontkomen aan de ratrace, aan de tredmolen, aan de dodelijke verveling. Dankzij de sabbat kunnen wij onze werkweek zien als een podium.

 

Kick off voor de nieuwe week

Als u morgen of een andere dag gaat werken dan gaat u dat doen met een soort van roeping. U heeft een soort verborgen agenda om anderen te inspireren, te bemoedigen en op te beuren. Door uw geloof met hen te delen, met hen te bidden en Jezus’ licht te brengen, overal waar u komt. Dankzij de sabbat. Dat doet u. Ik hoor zo vaak van mensen, als ik vertel dat ik dominee van Shepherd’s Grove ben: ‘Ik ken iemand van die kerk. Zij zijn zo positief en vreugdevol.’ Dat bent u, en ik ben trots op u. De sabbat stelt je in staat om je werkweek te beschouwen als een roeping en niet als een verafschuwd baantje. Als je je elke week weer afstelt op de sabbat zou je een visie moeten krijgen op de rest van je week. Dan laad je je accu weer op om dingen te veranderen in de wereld. Ik geloof dat visies en dromen niet worden geboren op het werk, maar in de rust. Vaak denken wij dat rust niet productief is, dat er niets goeds voortkomt uit rust. Tijdverspilling, luiheid. Soms is dat zo. Maar ik geloof dat wij tijdens rust vaak de grootste inzichten krijgen. Uw zondagsrust zou een visie voor de week moeten opleveren. U zou moeten dromen over wat u in de voorliggende week kunt doen over manieren om anderen te helpen en God te eren in de dingen die ik doe. In rust worden visie en dromen geboren.

Ik was pas met Hannah in Florida. Ik werk erg hard. Dat doen wij allebei. Wij omhelzen Mark Twain’s principe: Als je van je baan houdt, hoef je nooit te werken. Wij vinden ons werk heerlijk. Maar daardoor dreig je ook te weinig rust te nemen. Je denkt: Ik heb er plezier in, ik hoef niet uit te rusten. Maar dat klopt niet. Onlangs konden wij met haar familie naar Florida. Haar vader betaalde alles en wij zouden maar liefst 18 dagen gaan. Ik neem meestal maar 4 of 5 dagen vakantie. 18 dagen is echt lang. Tegen het eind van die trip sms’te mijn vader mij: Ik hoor dat je bent verhuisd naar Florida. Of kom je nog terug? Eerst was het nog moeilijk mij te ontspannen. Later lukte dat wel. Lekker op de patio in een schommelstoel met een ijsthee en een boek. Genieten van het leven. Maar op de 14e of 15e dag begon het te kriebelen en toen gebeurde het: De laatste 3 of 4 dagen van de trip kreeg ik het ene geweldige idee na het andere. Voor preken, voor mijn boek. Creativiteit en visie borrelden op, niet uit werken en getob, maar uit rust en loslaten. Toen ik terugkwam had ik materiaal voor een heel jaar. Onbedoeld. Als ik dat zo had gepland, had ik mij niet kunnen ontspannen. Ik zocht nergens naar, het was inspiratie. Inspiratie komt als wij loslaten, rusten, ons losmaken van ons werk en beslommeringen. Er is zoveel wijsheid gelegen in rust en in een ritme van elke week sabbat.

De sabbat bewijst dat God ons liefheeft. En we moeten het niet rigide benaderen. Jezus kreeg voortdurend kritiek wegens het schenden van de sabbat. Hij zei: De sabbat is er voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Als je gaat zitten hakketakken over de sabbat, boos en gespannen, snap je totaal niet waar het om gaat. Sabbat wil dat je geloof toont en alles loslaat en je ontspant, terwijl God wat dingen regelt. Op de sabbat leer je eigenlijk om heel ontspannen hard te werken. Toen ik een keer zou gaan stofzuigen en zo, dacht ik: Ik doe het heel ontspannen. De boel was zo aan kant, zonder dat ik mij had gehaast. Haasten maakt je niet sneller, alleen onhandiger. Je creëert alleen maar problemen voor jezelf. Als je hard rijdt, ben je ergens 10 seconden sneller, als je alles perfect doet. Als je geen ongeluk krijgt of aan de kant wordt gezet. Daarom wil ik u aanraden om van elke dag van uw leven een ontspannen dag te maken, ook als u hard moet werken. Denk daar eens over na.

 

Uitstralen van sabbatsrust

Ik geloof in de sabbat, in de kerk en in het samenkomen als gemeente. Wij wijden zo’n groot deel van ons leven aan Hour of Power. Wij willen dat iedereen toegang heeft tot een kerkdienst. Dat betekent iets voor u, anders zat u hier niet. Voor de meesten van u is dit een belangrijk deel van hun leven. Toch? Dan denk ik dat er mensen in uw leven zijn die gebaat zouden zijn bij zo’n samenkomst. 90% van de mensen zou meegaan naar de kerk als iemand hen uitnodigde. Als mensen de kerk niet zien zitten komt dat vaak doordat ze nooit in een kerk als deze zijn geweest. Het ligt in uw vermogen om hun visie op de kerk en op God te veranderen zodat zij even uit de ratrace stappen met alles wat daarbij hoort. U kunt hen meenemen hierheen, waar zij een nieuwe visie krijgen. Denk even na. Als dit opgaat voor u neem dan een vriend of vriendin mee, met name een niet-kerkelijke. Bid daarom en kijk of God iets groots wil doen in uw leven. Het is misschien iets waar iemand je de rest van zijn leven dankbaar voor zal zijn. Het is iets goeds. Vrienden, jullie zijn niet wat je doet. Jullie doen genoeg. God heeft u lief. Vandaag mag je je ontspannen, plezier maken, genieten, samenzijn met degenen die je lief zijn. En hou bepaalde mensen buiten de deur, dat is beter.

Laad je accu op, vraag God om een nieuwe visie op de toekomst en zie hoe elke dag vol leven en vreugde kan zijn. Dat is mijn gebed voor u.

 

Gebed

In Jezus’ naam, Heer, bid ik om een nieuwe visie voor maandag. Laat eenieder die mijn stem hoort vervuld worden van vreugde, hoop, geloof en positiviteit, opdat we vervuld worden van uw visie voor ons leven. Heer, we hebben U lief. Dank U dat U onze zonden hebt vergeven en wij weer afgestemd zijn op uw Woord. Wij leven voor U. In Jezus’ naam bidden wij dit, amen.

 

Koorzang – Take My Life and Let it Be

Neem mijn leven laat het, Heer, toegewijd zijn aan uw eer, neem mijn handen, maak ze sterk,

Trouw en vaardig tot uw werk,  trouw en vaardig tot uw werk

 

Maak dat ik mijn voeten zet op de wegen van uw wet, neem mijn stem, opdat mijn lied

U, mijn Koning, hulde biedt, U, mijn Koning, hulde biedt

 

Zegen

Fijn dat u er was. U gaat een week tegemoet met meer vreugde, volheid en zegen in alles wat u doet.

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.  De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede.  In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

 

Rust is de basis

29 januari 2017 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan