Home Vergeef de ander

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.
Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.
Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord Door Bobby Schuller

Goedemorgen. Wat fijn dat u er bent. Wat voor problemen u ook meebrengt, God heeft de macht, de wil en de wens om al uw ketenen te verbreken. Hopelijk gaat u straks naar huis met hoop en vreugde in uw hart. Wend u tot uw buurman en zeg: God houdt van u en ik ook.
Houd uw handen zo, in een ontvangend gebaar. Laten wij bidden tot God.

Gebed

Vader, wij worden even stil in ons hart om U te danken voor uw liefde. Als wij door moeilijke tijden gaan dan weten wij U kunt alles ten goede keren Dank U dat U zelfs in de dood ons tot nieuw leven brengt. Vader, wij hebben U zo lief en danken U dat wij mogen rusten in de sterke armen van uw liefde. Dank U dat U ons liefheeft, voor ons zorgt en ons beschermt. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “O For a Thousand Tongues to Sing”

O had ik duizend tongen meer
Zij zongen allen mee
De lofzang van mijn God en Heer Die vreugde geeft en vree

Mijn Heer, mijn Heiland en mijn borg O geef mij steeds gena
Opdat ik van uw liefde spreek’
Van ‘t kruis op Golgotha

O, Jezus, naam die vrees verdrijft En droefheid vlieden doet
Die naam klinkt hemels in mijn oor Geeft vrede aan ‘t bang gemoed Zijn bloed verlost uit satans macht Zijn bloed maakt slaven vrij

De grootste zondaar maakt Hij rein Zijn bloed verlost ook mij

Schriftlezing – Kolossenzen 3:12-14 door Chad Blake

Amen. U mag gaan zitten. Ter voorbereiding op Bobby’s preek lees ik Gods Woord uit Kolossenzen 3. Kleedt u zich dan als uitverkorenen van God, heiligen en geliefden met innige gevoelens van ontferming, vriendelijkheid, nederigheid, zachtmoedigheid, geduld. Verdraag elkaar en vergeef de een de ander als iemand tegen iemand anders een klacht heeft. Zoals ook Christus u vergeven heeft, zo moet ook u doen. En kleedt u zich boven alles met de liefde die de band van de volmaaktheid is.

Dit is Gods Woord.
Koor – “Clap Your Hands!”

Klapt in de handen gij volken Juicht God toe met een jubelzang Klapt in de handen gij volken
Zing voor de allerhoogste Heer Klapt in de handen gij volken Juicht God toe met een jubelzang Klapt in de handen en juicht
Zingt en weest blij
Komt en prijst de naam van God Met een lied
Komt en verheerlijkt zijn naam Met dankzegging
Prijst nu de Heer
Onze machtige God
Laat bruisen de zee
Laat de aarde zich verheugen Laten de heuvels tezamen jubelen Klapt in de handen alle mensen Juicht God toe met een jubelstem Klapt in de handen alle mensen
O grote God, grote God
Grote God
Groot is uw trouw
O grote God van ‘t voorgeslacht En wat nog komen gaat
Aan U wordt glorie, eer gebracht Tot wij straks voor U staan
O God van hoop en helder licht
O God van donk’re nacht
Houdt ons gelovig hart gericht
Op U, die ‘t leven bracht
O grote God, Gij levensbron
Wij zijn zo rijk in U
Almachtig God, Gij zijt alom
Hier met uw vrede nu
Amen, amen

INTERVIEW – Lindsay Solonycze
BS = Bobby Schuller en LS = Lindsay Solonycze

BS Wij hebben Lindsay Solonycze te gast. Haar zangcarrière zit enorm in de lift dankzij haar sterke geloof en de steun van haar familie. Graag applaus voor Lindsay. Fijn dat je er bent.

LS Heel erg bedankt.
BS WIJ zijn erg blij dat je er bent. Je gaat een paar liederen voor ons zingen. Een aantal mensen

hier kent je werk maar vertel eerst eens iets over je verleden. Je gelooft in God en als kind

heb je vaak Hour of Power gezien.
LS Ja, ons gezin keek altijd naar jullie programma. Heerlijk vonden wij dat. Wij gingen naar de

Lutherse kerk maar vulden dat aan met jullie fantastische zondaguitzending.
BS Geweldig. Je bent opgegroeid in Colorado. Je zong veel. In de kerk?
LS Ja, ik zong in de kerk en eigenlijk…Werd het te moeilijk dus ik stopte met mijn muziekcarrière.

Maar God legde het in mijn hart dat ik het weer moest oppikken.
BS Dat deed je onder meer door naar L.A. te gaan. Hoe gebeurde dat en hoe was het? Was je blij

met je beslissing?
LS Aanvankelijk aarzelde ik erg, want zoals je weet is er veel negatiefs als je in L.A. of New York

je droom najaagt. Een grote stad is altijd angstaanjagend. Ik miste mijn familie en ik miste Colorado. Dus het was moeilijk. Ik was zo bang naar L.A. te verhuizen uit angst dat God daar niet zo dicht bij mij zou zijn. Maar het tegendeel was het geval. Hij is juist dichter bij mij en ik heb Hem juist beter leren kennen.

BS Wij denken vaak dat God wel of niet op een bepaalde plaats is. Maar is Hij niet in onze roeping?

LS Zeker. Het is belangrijk gehoorzaam te blijven. Ik heb geleerd geduldig te zijn en trouw aan mijzelf te blijven. Hij wijst je de weg zolang je maar trouw blijft aan jezelf.

BS Je carrière bloeit. Zong je onlangs niet met Andrea Boccelli?
LS Ja, wij deelden hetzelfde podium in het Dolby Theater. Geweldig. Ik heb hem ook ontmoet. Ik

heb pas ook drie duetten gedaan met Michael Bolton.
BS Fantastisch, want thuis luisterden wij heel veel naar hem.
LS Om onze stemmen samen te horen, dat was een dikke knipoog van God.
BS Geweldig. Mocht je hem weer zien, zeg dan dat ik hem van A tot Z bewonder.
LS Dat zal ik zeker doen.
BS Hartstikke goed. In alles wat je doet voel je Gods werk en kracht in je leven. En je bent vast

ook in een soort van blijde afwachting van het verdere verloop van je carrière. Je bent nog

jong.
LS Ja, Los Angeles biedt veel ruimte voor creativiteit. God in je hart hebben en de juiste droom

koesteren is heel belangrijk. Hij zal je helpen die droom te volgen.
BS Er kijken nu heel veel mensen, jong en oud die het gevoel hebben dat God iets van hen

vraagt. Wat zeg je dan?
LS Zij moeten hun roeping echt volgen. Als je voelt dat God je ergens toe roept en daarom die

droom in je hart legt dan zal Hij je verder helpen wanneer je er volledig voor gaat. BS Lindsay Solonycze, geweldig dat je er was. God zegene je.

Solo – Lindsay Solonycze – “Nella Fantasia”

In mijn verbeelding zie ik
Een rechtvaardige wereld
Daar leven allen in vrede en in eerlijkheid Ik droom van zielen die steeds vrij zijn Zoals de wolken, hoog zwevend
Vol menselijkheid
In het diepst van de ziel
In mijn verbeelding
Zie ik een heldere wereld
Daar is ook de nacht minder duister
Ik droom van zielen die steeds vrij zijn

Zoals de wolken, hoog zwevend Vol menselijkheid
In mijn verbeelding
Bestaat er een warme wind

Die op de steden blaast, als vriend
Ik droom van zielen die steeds vrij zijn Zoals de wolken, hoog zwevend
Vol menselijkheid
In het diepst van de ziel

Solo – Lindsay Solonycze – “Give and Receive”

Eindeloze golven in tijd en ruimte
Maar de wereld is van ons
We geven en nemen, buigen en breken
Tot we de sterren bereiken
Hou je niet meer in
Hij zal je handen vullen
Als je ze openhoudt
De liefde zal je vinden
Als je uitgeput, verdwaald, gebroken bent
Zet je hart wijd open
God zal je vinden, leiden
Je moet de gaven delen die je hebt,
Niet bang zijn waar je heen gaat
Geloof alleen
Hoe meer je geeft,
Hoe meer je zult ontvangen
Het is een hele nieuwe dag
Kijk niet meer weg
Dan zullen we er bovenop komen
Kijk in Gods ogen
Voel de hoop van binnen
Nee, we zullen niet vallen
Hou je niet meer in
Hij zal je handen vullen als je ze openhoudt De liefde zal je vinden
Als je uitgeput, verdwaald, gebroken bent
Zet dan je hart wijd open
God zal je vinden, leiden
Je moet de gaven delen die je hebt,
Niet bang zijn waar je heen gaat
Geloof alleen
Hoe meer je geeft
Alleen Hij beheerst de kracht in jouw ziel
Al je remmingen – laat ze los
Iedereen verdient een kans
En ze liggen voor het grijpen
Hij zal wonderen doen, wonderen
De liefde zal je vinden
Als je uitgeput, verdwaald, gebroken bent
Zet je hart wijd open
God zal je vinden, leiden
Je moet de gaven delen die je hebt,
Niet bang zijn waar je heen gaan
Geloof alleen
Hoe meer je geeft, hoe meer je zult ontvangen

Proclamatie met Bobby Schuller

Houd uw handen zo, in een ontvangend gebaar, en zeg met mij: Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb.
Ik ben niet wat mensen over mij zeggen. Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand mij afnemen. Ik hoef mij geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.

Preek – “Vergeef de ander” door Bobby Schuller

Elke goede relatie bestaat uit twee mensen die goed kunnen vergeven. Ja toch? Als wij ons leven leiden, samen met anderen, zijn er momenten waarop zich kleine of grote dingen voordoen die wij moeten vergeven om verder te kunnen en de relatie goed te houden. Leren om te zijn als Jezus betekent leren om een vergevingsgezinde houding te hebben tegenover iedereen in ons leven. God heeft je alles vergeven waarmee je hebt geworsteld in je leven: Verslaving, zonde, geknoei, tekortkomingen. Hij houdt nog altijd van je. Denk daaraan als iemand je kwetst of te ver gaat: Jij kiest ervoor om te vergeven. Sommige mensen kunnen, als hun partner of kind te ver gaat heftiger uitvallen dan goed is. Of verbitterd raken of ons afsluiten en kil en hardvochtig worden. Een tijdlang niet terugbellen of niet sms’en omdat wij even wat stoom willen afblazen. Maar vaak zijn wij zo gewend aan ruziemaken dat wij ernaar op zoek lijken te zijn. Het doet me denken aan een Bijbels persoon. En wel Eleazar, de zoon van Dodo, zoon van een man uit Ahoah. Hij vocht in de slag bij Pas-Dammim. Hij versloeg de Filistijnen en bespotte hen. Dit is de context: David had drie machtige strijders en de meest geduchte van die drie was Eleazar. Over de slag bij Pas-Dammim bestaan allerlei legenden. Er is een strijd gaande tussen Hebreeërs en Filistijnen. Helemaal vooraan vecht Eleazar. Links en rechts maait hij soldaten neer. Als de Hebreeërs zich terugtrekken blijven die drie helden plus David ter plekke en maaien iedereen neer. Ten slotte is Eleazar omringd door bergen lijken. Daar staat hij, de onoverwinnelijke met zijn zwaard. Fantastisch. En zo maakt hij naam: Eleazar, de zoon van Dodo, zoon van een man uit Ahoah. Hij versloeg de Filistijnen. Op het laatst, toen hij klaar was met vechten, had hij zo hard, zo fel en zo lang gevochten, dat hij zijn vingers niet meer loskreeg van zijn zwaard. Kent u dat, dat je iets zo stijf hebt vastgehouden dat je het niet meer kunt loslaten? Alsof je spieren eraan gewend zijn geraakt. En als je je hand kunt ontspannen, dat het bijna pijn doet, raar aanvoelt? Dat je handen zich eigenlijk weer willen sluiten? Voor velen geldt hetzelfde in onze ziel. Misschien heeft u hard moeten knokken in uw leven. U heeft veel moeten doorstaan. U moest hard knokken, doorzetten, moeilijkheden moeten overwinnen. Nu zegt God: Het gevecht is voorbij. Leg je zwaard maar neer, want de strijd is gestreden. Je mag vergeven en al het goede van de hemel ontvangen dat God ons geeft wanneer we leven met een vrijgevige houding. Vergeven. Vergeven is een daad van vrijgevigheid. Uw vergeving is een geschenk. God vraagt u: Vergeef anderen zoals Hij u heeft vergeven. Wij zeggen dat vaak. Wie kerkelijk is opgevoed, kent waarschijnlijk het Onze Vader goed. Een regel daarin luidt: ‘Vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven wie tegen ons gezondigd hebben.’ Of: vergeef ons onze misstappen of onze schulden. Sta er eens bij stil als u dat zegt. Want u zegt: Heer, vergeef mij in dezelfde mate waarin ik anderen heb vergeven. Dat gebed dat Jezus ons leert, is enigszins angstaanjagend. Jezus voegt eraan toe: ‘Want als u de mensen hun overtredingen vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen hun overtredingen niet vergeeft, zal uw Vader uw overtredingen ook niet vergeven.’ Hij houdt de discipelen steeds voor dat zij mensen moeten vergeven. Er is een verhaal waarin Jezus het daar ook over heeft. In Jezus’ tijd leerden de rabbi’s dat je je naaste drie maal moest vergeven. Allemaal: drie keer. Fijn dat ze zo duidelijk zijn, die joodse rabbi’s. Je vergeeft iemand één twee, drie keer. Maar de vierde keer: Nee, wegwezen. De regels zijn duidelijk. Je hebt nog één vergeving over. Maak er verstandig gebruik van. Driemaal vergeven is dus de regel. Jezus heeft het hier over vergeven en zegt dat je je naaste, die je hebt gekwetst of die jou heeft gekwetst net zo lang moet achtervolgen tot je je met hem hebt verzoend. En dan stapt Petrus naar voren en zegt: Rabbi, hoe vaak moet ik mijn naaste vergeven? Officieel is dat driemaal. Moet ik het zevenmaal doen? Hij zegt dat met een bijklank van: Ben ik niet geweldig? Jezus kijkt Petrus aan en zegt: Petrus, je moet je naaste zeventig maal zevenmaal vergeven. Jezus zegt niet: Vergeef hem 490 keer. Sommigen denken nu: Daar ben ik bijna. Mijn huisgenoot zit nu op 486. Hij heeft er nog 4 over. Zeventig maal zevenmaal betekent: Altijd.

Je blijft vergeven, je houdt nooit, echt nooit op met vergeven. Waarom? Omdat het zo goed voor je is. Het is zo’n groot geschenk. Jezus vertelt dan het verhaal over het Koninkrijk van de hemel en de dienaar wie talenten worden kwijtgescholden. In het verhaal is er een koning die zijn boeken laat controleren en geld gaat innen van mensen die bij hem in het krijt staan. Eén dienaar is hem 10.000 talenten schuldig. Eén talent is 6000 denariën, vertel ik erbij voor de boekhouders hier. En één denarie is het loon voor één dag. Dus 1 talent komt ongeveer neer op 20 jaar werken. En hij is de koning 10.000 talenten schuldig. Voor wie Grieks leest: In Jezus’ tijd was het hoogste getal in het Grieks ‘myriad’. Dat betekent 10.000. Wij hebben het woord ‘googol’. Het hoogste getal in het Engels: Een 1 met 100 nullen. Maar dit geheel terzijde. Het is dus het hoogst denkbare getal voor de hoogst denkbare schuld. Dat is wat die man de koning schuldig is. Een biljoen dollar, kan je ook zeggen. Het is onbepaald, maar komt neer op vele miljoenen. De koning zegt: Je hebt mij niet terugbetaald. Ik gooi je in de gevangenis, jou en je vrouw en kinderen. De man valt op zijn knieën en smeekt de koning: Geef mij alstublieft meer tijd. Eigenlijk belachelijk om dat te zeggen. Een theoloog heeft berekend dat het de man 200.000 jaar zou kosten om het bedrag terug te betalen. Zoiets zeggen wij om onze huid te redden om onze zonden en misstappen goed te maken. Geef mij meer tijd! De man valt voor de koning op zijn knieën. Geef mij iets meer tijd, zegt hij. En de koning werd vervuld van mededogen voor zijn dienaar. En met blijde stem zei hij: Het is je allemaal kwijtgescholden. Je hebt weer een schone lei. Je bent mij niets meer verschuldigd. Je bent vrij om te gaan. Stel u eens voor hoe je je voelt als je net een biljoen dollar is kwijtgescholden. Jezus vertelt verder: Op weg naar huis kwam hij een buurman tegen die hem 100 denariën schuldig was. Nog altijd een hoop geld: Honderd dagen werk. De NIV-vertaling zegt: ‘een paar dollar’. Maar denk maar aan 10.000 dollar. Een groot bedrag, op zich logisch dat je dat terug wilt. Maar vergeleken met wat hem is kwijtgescholden, is het weinig. Hij ziet die man en zegt: Jij bent mij nog geld schuldig. En de man valt op zijn knieën, precies zoals hij net zelf heeft gedaan. Hij valt op zijn knieën voor zijn buurman en zegt: Geef mij meer tijd. Hij vraagt niet het kwijt te schelden. Geef mij meer tijd, dan betaal ik het terug. Ik heb alleen meer tijd nodig. Maar de ander greep hem bij de keel en zei: Nee, ik laat je in de gevangenis gooien tot je mij alles hebt terugbetaald. Hij gunt hem geen extra tijd, gooit hem in de gevangenis. De andere dienaren zien het en vertellen het tegen de koning. Zij gaan naar hem toe en vertellen het verhaal. De koning ontbiedt hem en zegt: Ik heb je 10.000 talenten kwijtgescholden. En jij wilt je mede-dienaar geen 100 denariën kwijtschelden. En hij laat hem in de gevangenis gooien. Jezus zegt: Zo zal de Vader ook met jou doen als je je broeder of zuster niet vergeeft. Heftig, hè? Maar er komt nog een aspect bij: Er is straf voor niet-vergeven. Maar dit is ook hoe de Vader je behandelt in je zonde. Als we voor Hem verschijnen met die enorme schuld en wij smeken om vergeving, dan wist Hij onze schuld uit. Dan heeft Hij je vergeven voor alles wat je hebt gedaan, alles wat jou is aangedaan. Je zult gezegend zijn, voorspoed kennen. Hij opent de hemelsluizen om je te overladen met zegeningen. Hij heeft je alleen maar goeds te geven. God doet zoveel voor je dat wij geen minuut beledigd, niet-vergevend of vol wrok zouden mogen zijn. Hij heeft ons vergeven en heeft ons lief. Het leven is te mooi om voortdurend beledigd rond te lopen. Het is te mooi om verbitterd te zijn en vast te houden aan onze boosheid en woedend te zijn naar anderen en hun verleden na te dragen. Vandaag vergeven we. En als wij dat doen, dan komt er genezing mee, vreugde, voorspoed, leven, goede relaties en geluk. Dat is de omgeving die door vergeving wordt gecreëerd. Misschien zegt u: Bobby, je hebt geen idee wat hij mij heeft aangedaan. Je hebt geen idee wat zij mij heeft aangedaan en wat een afschuwelijk iemand zij is. En dan de manier waarop. Misschien bent u verraden gerechtelijk vervolgd, misschien bent u misbruikt. Er is iets in uw verleden. En net als Eleazar heeft u geleerd sterk te zijn, te vechten en heeft u al uw vijanden geveld. Maar er zijn geen vijanden meer over. Leg je zwaard neer. Vergeef. God heeft je vergeven en blijft je vergeven. Vergeef je naaste zeventig maal zevenmaal. Eén: Vergeven is niet excuseren. Het is niet zeggen: Mijn vader heeft het toch echt geprobeerd. Mijn man of mijn vrouw heeft zijn best gedaan. Of: Het ging destijds slecht met haar. Zij worstelde er ontzettend mee. Dat is het dus niet. Twee: vergeven is niet: door de vingers zien. Het is niet: Ik doe maar net of dit niet plaatsvindt, dat maakt het makkelijker. Ik kijk wel de andere kant op. En dan een van de belangrijkste: Vergeven is niet: vergeten. Vergeten is zo’n beetje het slechtste wat je kunt doen als je gekwetst bent. Het vergeten lukt trouwens ook niet. Als je iets vergeet dat je is aangedaan dan stop je het op een onbewuste plek van je lichaam, waar het je kan schaden. Een van de belangrijkste aspecten van vergeving is juist het herinneren. Herinner je wat een pijn het deed, hoe wreed het was of hoe onrechtvaardig. Schrijf het op, denk erover na, sta stil bij de pijn en het lijden dat het u heeft gebracht. Kijk ernaar en vergeef het. Vergeef. Vergeef. Vergeten kan het nog erger nog maken doordat je niet kunt genezen wat je niet voelt.

Verzoening is niet altijd mogelijk, want je hebt ook grenzen nodig. Wist u dat ‘heilig’ eigenlijk ‘afgezonderd’ betekent? ‘Uniek’, kan je ook zeggen. U bent een uniek iemand. U moet nee zeggen tegen bepaalde dingen om werkelijk uzelf te zijn. En vooral: vergeving is een proces. God kan onmiddellijk vergeven omdat Hij God is. U bent niet God en ik ook niet. Vergeven vergt tijd. Hoe erger de pijn was, des te langer kan vergeving duren. Dus heb geduld met uzelf, maar volg het pad dat leidt naar vergeving van degene die u heeft gekwetst. Ik heb nu wel verteld wat vergeving Allemaal niet is, maar wat is het wel? Vergeving is: de gerechtigheid overlaten aan God. Dan zeg je: die-en-die heeft mij gekwetst, is te ver gegaan heeft mij verwond, maar ik laat het los. Ik vergeet het niet, zeg niet dat het oké was maar ik wens het beste voor diegene. Ik ga God vragen hem te zegenen, zijn hart tot inkeer te brengen opdat zij zijn licht, zijn leven en zijn goedheid ervaren. En ik zal geloven dat zij geen mensen meer zullen kwetsen. En mijn zwaard leg ik neer. Ik wil God graag vragen om een zegen

sluit u ogen en sta stil bij die pijnlijke ervaring. Ik zegen elk deel van uw leven dat liefde waard is,
God houdt van u. God heeft ook uw boze kant lief, ze is zijn liefde waard. U kunt boos, gefrustreerd en gekwetst zijn. Dat is terecht. Er is u onrecht aangedaan. U heeft veel doorgemaakt. Maar vandaag vraagt God u om niet te vergeten maar om te vergeven. Vergeef dus. Vandaag vraagt God u om te vergeven te zegenen en nieuw leven te ontvangen. In Jezus’ naam, verbreek alle ketenen, vernieuw het hart van ieder die dit hoort. Dank U dat U ons liefheeft en ons vergeving en mededogen hebt geschonken. Wij hebben U lief. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “Revive Us Again”

Wij prijzen U, God
Voor de komst van uw Zoon Voor de Heiland, die stierf En nu leeft op uw troon Halleluja, U zij d’ere Halleluja, amen
Halleluja, U zij d’ere
O trek ons tot Hem
Amen

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede.
In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

Vergeef de ander

28 oktober 2018 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan