Home Vertrouwen: Gods kracht in jou!

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken:

Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.

Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.

Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend

Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

Welkomstwoord door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. En welkom, kerkfamilie.

Ik las dat de invloed van gemeenschappelijkheid op de gezondheid groter is dan wat doktoren of ziekenhuizen vermogen. God roept ons als kerkfamilie bijeen. Samen zijn we gezonder en in staat tot het onmogelijke. Geef de mensen in uw buurt een hand en zeg: God houdt van u en ik ook. Welkom allemaal in Shepherd’s Grove. We hopen dat u straks bemoedigd vertrekt. Het leven is zwaar velen dragen gevoelens van schaamte en stress mee. Dat alles leggen we hier af. We gaan ons hart voorbereiden. En straks gaan we verfrist, hersteld naar huis, klaar voor de nieuwe week.

 

Gebed

We danken U in Jezus’ naam dat U ons hier hebt genodigd bij uw mensen. Dank U dat U de leiding heeft. U heeft ons geestelijk gezag gegeven over uw Koninkrijk. Wonderbaarlijk. Help ons om ketenen te verbreken lijdende mensen te helpen, te leven in geloof. We vragen U in Jezus’ naam: Laten we alle last, alle zonde, alles wat ons bezwaart, hier van ons afleggen. Laat ons kwetsbaar zijn voor hen die ons liefhebben. We hebben U lief en danken U dat we geroepen zijn. In Jezus’ naam, amen.

 

Koorzang – Great is Thy Faithfulness

Groot is uw trouw, o Heer mijn God en Vader

Er is geen schaduw van omkeer bij U

Ben ik ontrouw, Gij blijft immer dezelfde

Die Gij steeds waart dat bewijst Gij ook nu

 

Groot is uw trouw, o Heer, groot is uw trouw, o Heer

Iedere morgen aan mij weer betoond

Al wat ik nodig had hebt Gij gegeven

Groot is uw trouw, o Heer aan mij betoond

Amen

 

Schriftlezing –  Daniël 6:19-23 door Hannah Schuller

U mag gaan zitten. Luistert u ter voorbereiding op Bobby’s boodschap naar Gods Woord.

Vroeg in de ochtend stond de koning op en haastte zich naar de leeuwenkuil. Zodra hij in de buurt van de kuil kwam, riep hij Daniel met bedroefde stem toe: Daniel, dienaar van de levende God heeft uw God die u zo vasthoudend dient u van de leeuwen kunnen redden? En Daniel zei tegen de koning: Majesteit, leef in eeuwigheid! Mijn God heeft zijn engel gezonden en de leeuwenmuilen gesloten. Ze hebben mij geen kwaad gedaan. Omdat Hij mij onschuldig acht maar ook u, majesteit, heb ik niets misdaan. De koning was bijzonder verheugd en hij beval Daniel uit de kuil te halen. Daniel werd uit de kuil getrokken en hij bleek ongedeerd te zijn want hij had op zijn God vertrouwd.

Wij zijn ambassadeurs van de levende God. Hij heeft ons de geestelijke autoriteit gegeven méér te zijn dan overwinnaars.

 

Koor “Blessed Are They”

Zalig de armen van geest want hunner is het Koninkrijk der hemelen

Zalig die treuren want zij zullen vertroost worden

Zalig de zachtmoedigen want zij zullen de aarde beërven

Zalig zij die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid

Want zij zullen verzadigd worden zij zullen verzadigd worden

Zalig de barmhartigen want hun zal barmhartigheid geschieden

Zalig de reinen van hart want zij zullen God zien

Zalig de vredestichters want zij zullen kinderen Gods genoemd worden

Zalig zijt gij, zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil

Want hunner is het Koninkrijk der hemelen

Zalig zijt gij als om Mijnentwil men u smaadt en vervolgt

En liegende allerlei kwaad van u spreekt

Verblijdt u en verheugt u want uw loon is groot in de hemelen

Zalig de barmhartigen zalig de barmhartigen

Zalig de reinen van hart, zalig de vredestichters

Want zij zullen kinderen Gods genoemd worden

Zalig zijt gij, zalig zijt gij, zalig zijt gij, zalig

 

Interview – Sarah Bessey

BS = Bobby Schuller

SB = Sarah Bessey

Introductie

Wordt u wel eens uitgemaakt voor betweter? En zegt u dan: Nee, ik weet wel beter. Als christen of gelovige of als gestudeerd iemand heeft u misschien het gevoel dat er geen plaats is voor twijfel voor de grote vragen van uw geloof. Vandaag hebben we hier een herstellende betweter: Sarah Bessey. Ze schreef Out of Sorts, over geloofsvragen zoals we die allemaal hebben. Eén ding is zeker: U bent niet de enige. Applaus voor Sarah Bessey.

Interview

BS: Welkom in onze kerk. Je noemt jezelf vaak een bekeerde betweter. Laten we daar beginnen.

SB: In de ontwikkeling van ons geloof gaan we vaak uit van een zwart-wit idee: Als dit, dan dat. Maar als het leven zich ontvouwt, merken wij dat alles wat we meenden te weten de antwoorden die wij dachten te kennen, alles wat eerder logisch leek dat hele terrein begint dan steeds meer grijze en kleurige gedeelten te kennen. Dat kan een pijnlijk proces zijn, waarbij wij ons verzetten of het kan, zoals ik geloof, dat de Heilige Geest ons op die plek wil hebben. Want er is leven aan de achterzijde van het gelijk.

BS: Je schrijft dat je moeilijk in je eentje christen kan zijn. Jij hebt moeten leren je geloof te delen, anderen erin te betrekken in plaats van alles zelf te doen.

SB: Dat was iets dat Sarah Miles schreef: Je wordt niet op eigen kracht christen. Lange tijd heb ik gedacht dat ik dat wel kon. Ik ben jarenlang niet naar de kerk gegaan. Te pijnlijk, ik had te veel vragen. Ik verwachtte ook niet dat ik welkom zou zijn, met al mijn vragen en twijfels. Maar dat waarvan ik dacht dat het me verwondde gebruikte Jezus juist om mij te genezen. De kerk, met al zijn gebreken is een van de grootste geschenken en dat heb ik teruggekregen.

BS: Geweldig. Je zegt dus: In het verleden ben je juist gekwetst door de kerk, afgewezen door mensen. Je mocht geen vragen stellen, niet jezelf zijn, niet kritisch denken. Maar dat principe, zij het in een andere gemeente… Ik struikel over mijn woorden. Dus de ene kerk verwondde je, een andere genas je.

SB: Als ik er nu op terugkijk, zie ik mensen die toch hun uiterste best deden. Dat zie ik nu onder ogen net als de fouten en misstappen die ik zelf heb gemaakt.

BS: Wat zeg je tegen mensen die kritische denkers zijn en die nu aarzelend weer toenadering zoeken tot het geloof. Wat zeg je tegen zulke mensen?

SB: Ik ben blij voor ze. Ik heb het idee dat Gods Geest werkzaam is in die dingen. Je hoeft niet bang te zijn. Het mooiste besef dat bij mij is doorgebroken is dat je, wat je ook doet, nooit kunt ontsnappen aan Gods liefde.

BS: Haar boek heet Out of Sorts. En je blog?

SB: Gewoon sarahbessy.com.

BS: Makkelijk. Fijn dat je er was. Dank voor je geest, je hart en je weg. Dank ook voor je verhaal.

SB: Fijn dat ik hier mocht zijn.

BS: God zegene je. Het beste.

 

Solozang – Rolling River God – Nita Whitaker

Stromende rivier van God,

Steentjes worden gepolijst als het water langs ze stroomt

Ik ben ook een steen, ruw en korrelig nog

Ik probeer me te verzoenen met de kou van deze rivier

 

Maar als ik mijn ogen sluit en U ruisend langs hoor komen

Weet ik dat de tijd verandering brengt en dat verandering tijd kost

En als de zon dan ondergaat dan bid ik dit tot U:

Dat U me opraapt en voelt dat ik iets gladder ben in uw hand

 

Soms woest en kolkend, soms buiten z’n oevers tredend

Nooit heb ik die rivier droog gezien

Het diepste deel van U daar wil ik blijven, Heer

En voelen hoe de scherpe kantjes zachter worden

 

Maar als ik mijn ogen sluit en U ruisend langs hoor komen

Weet ik dat de tijd verandering brengt en dat verandering tijd kost

En als de zon dan ondergaat dan bid ik dit tot U:

Dat U me opraapt en voelt dat ik anders voel dan vroeger, dat U me opraapt,

En voelt dat ik Heer, dat ik iets gladder ben in uw hand

Ik ben een steen en wil alleen gepolijst worden

Door het water dat langs me stroomt

 

Solozang – Because of Who You Are – Nita Whitaker

U sprak de woorden en de schepping was een feit

Met een handgebaar vulde u het heelal met planeten

U zette man en vrouw samen in de hof

En al gingen ze in de fout, ze vonden mededogen in uw ogen

 

O Heer, ik kijk met verwondering naar uw wonderbare daden

Maar een nog groter wonder brengt me op m’n knieën

Heer, ik loof U om wie U bent en niet alleen om uw machtige werken

Heer, ik aanbid U om Wie U bent

U alleen bent de reden dat ik mijn lofzang zing om wie U bent

In een heilige nacht kwam uw belofte uit een maagd ter wereld

En die belofte groeide toen U ons uw hart toonde

Zijn liefde bleef in stand tijdens zijn kruisiging

En in het donker scheurde u graf en dood uiteen

 

O Heer, ik kijk met verwondering naar uw wonderbare daden

Maar een nog groter wonder brengt me op m’n knieën

Heer, ik loof U om wie U bent en niet alleen om uw machtige werken

Heer, ik aanbid U om Wie U bent.

U alleen bent de reden dat ik mijn lofzang zing

Om wie U bent, om wie U bent en niet alleen om uw machtige werken

Heer, ik aanbid U om Wie U bent.  U alleen bent de reden dat ik mijn lofzang zing

Om wie U bent, wie U bent, om wie U bent

 

Proclamatie met Bobby Schuller

Houdt uw handen zo in een gebaar van ontvangen, en zeg met mij:

Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over me zeggen.

Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand me afnemen.

Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten.

Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.

 

U mag gaan zitten.

 

Preek – Vertrouwen: Gods kracht in jou!

door Bobby Schuller

Allereerst wil ik u bemoedigen met het besef dat God niet wil dat u bang bent of bezorgd. U bent vol vertrouwen, dapper en God brengt in uw hart een moed teweeg die alles kan overwinnen waar u bang voor bent. Wat voor crisis u ook doormaakt God heeft u geestelijk gezag gegeven over de ruimte waarin u leeft. Ik benadruk dat als u doet als Jezus en bent vervuld van de Heilige Geest dat u dan een geweldige kracht bezit. Ik wil u aansporen om die kracht, dat leven, die goedheid los te laten in de wereld waarin u leeft. God wil dat u een weerspiegeling bent van Jezus’ licht voor de mensen in uw wereld. We hebben geen tijd om bang te zijn of bezorgd. In de tijd die God ons heeft gegeven zult u dapper zijn, sterk en zult u grote dingen doen voor God. Want Hij heeft u alles gegeven om de taak te volbrengen die Hij heeft gegeven.

 

Vertrouw op God

Zit u momenteel in een crisis? Zit u in een moeilijke periode? Heb vertrouwen, het komt goed. Dit is de wereld van de Vader. Hij heeft u er gezag over gegeven. Daar gaat het vandaag over. Het is een beetje een preek die zich vooral op christenen richt. We hebben het er niet vaak over: Het belang van geestelijke gezag in Gods wereld, waarin wij leven. Allereerst wil ik zeggen dat vertrouwen een enorme rol speelt bij het behalen van de overwinning in ons leven. Ik zie dat heel veel christenen een instelling hebben waarbij nederigheid bijna wordt gezien als bezorgdheid verlegenheid, schaamte en afwezigheid van vertrouwen. Maar als er iemand reden tot vertrouwen heeft, bent u het wel. U heeft iets heel bijzonders ontvangen. U heeft Gods Heilige Geest en zijn roeping ontvangen. Want u heeft een geweldige kracht ontvangen. Jezus benadrukt het belang van geloof. Als je geloof bezat, zou je bergen kunnen verzetten. Als je je geloof laat spreken kan je inderdaad bergen verzetten, want je hebt geestelijk gezag.

 

Daniel en de leeuwenkuil

Daniël 6 werd vandaag gelezen door mijn mooie vrouw Hannah. Goed gedaan, Hannah. Daniël 6 is het verhaal, Daniël was al oud en gevierd toen dit verhaal speelde. Het Babylonische rijk was veroverd door het rijk van Meden en Perzen. De nieuwe koning, Darius, is dol op Daniël. Hij vindt hem geweldig. Hij stelt Daniël aan als hoofd over zijn hele rijk. Als Daniëls gelijken hiervan horen worden ze gek van jaloezie en besluiten een val voor hem op te zetten want ze kunnen niets vinden om hem mee te chanteren. Ze krijgen de koning zover, een periode van 30 dagen af te kondigen waarin niemand mag worden aanbeden behalve de koning. Daniël is heel trouw in zijn gebedsleven. Hij bidt in de richting van Jeruzalem, met de ramen open. Bij hem gaat God duidelijk vóór alles. Darius stemt toe. Bij de Perzen kon een genomen besluit niet ongedaan worden gemaakt. Daniël wordt opgepakt en ze zeggen: Hij bad gewoon zoals altijd drie maal per dag tot de God van Israël. Dan is Darius gedwongen Daniël in de leeuwenkuil te gooien.

En dan komen we nu bij de titel van deze hele reeks. Die ruimte was niet van de leeuwen, maar van Daniël. Vanwege zijn persoonlijke vriendschap met God en zijn gebedsleven had God Daniël gezag gegeven over die ruimte. Het was Daniëls kuil. Daniël vertrouwde erop dat God die ruimte beheerste en niet koning Darius. En dat die leeuwen van God waren en niet van koning Darius. En dat God in Daniëls lichaam de kracht en het gezag had gelegd om die ruimte te onderwerpen en er vrede en leven te brengen, geen dood. Dat is een analogie voor het leven van een discipel: Ons gebedsleven en onze persoonlijke vriendschap met Jezus leiden tot een gezag en een kracht die een omgeving kunnen veranderen doordat we er verschijnen. Want waar we ook komen, de Heilige Geest, God zelf, gaat met ons mee, onder onze huid. Waar we ook komen, hebben we, als we het willen uitoefenen geestelijke gezag van God gekregen. Het is Gods Koninkrijk en Hij heeft u en mij kracht gegeven om het goede te doen en zelfs wonderen te doen in onze omgeving. Die overtuiging heb ik ten diepste. Het was Daniëls kuil. God had hem de sleutels en het gezag gegeven. Ik denk niet dat hij bang was.

 

Vertrouwen geeft kracht

De Bijbel zegt dat de engelen hem redden omdat hij vertrouwde op God. Vertrouwen is geloof. Daniël vertrouwde volkomen op God. Wat is uw kuil vandaag? Waar ziet u zich tegenover gesteld? Waarover bent u bezorgd, waarvan ligt u wakker? Waarover schrijft u in uw dagboek? Weet dit: De ruimten die u betreedt, de mensen en leeuwen die u tegenkomt zijn allemaal van God. Het is de wereld van de Vader en God heeft u, als u doet als Jezus geestelijke gezag over de wereld waarin u leeft. U heeft ongekende kracht, meer dan u beseft. Het gezag dat Hij ons heeft gegeven, houden we tot we het zelf opgeven. Hij heeft u dat gezag gegeven. En dat is een groot deel van wat Jezus zijn discipelen voorhield: Dat ze met zijn gezag moesten leven in zijn Koninkrijk. Als Jezus mensen geneest, gaat er geen gebed vooraf. Hij geneest ze gewoon. Hij zegt niet: Vader, geef toch dat Lazarus opstaat uit de dood. Hij gebiedt het, met gezag: Lazarus, sta op. Bij het dode meisje vraag Hij niet: Heer, breng haar alstublieft tot leven. Hij zegt: Ze slaapt. Kind, word wakker. Tegen lijdende mensen die niet het licht in de wereld zijn zegt Hij niet: Word het licht in de wereld. Of: Doe beter je best. Hij zegt: jullie zijn het licht in de wereld. Iets waarop vaak wordt gewezen is dat hij niet onderwijst als rabbi’s en farizeeërs maar als iemand die gezag heeft. En Hij geeft dat gezag aan u en mij en aan zijn discipelen.

 

Vertrouw op de woorden van Jezus

Een paar teksten. Lucas 9, als hij de twaalf uitzendt: Hij gaf de 12 macht en gezag over alle demonen en de kracht om zieken te genezen. Hij zond Hen uit om het Koninkrijk van God te verkondigen en de zieken te genezen. In Lucas 10 zendt Hij de 72 uit. Hij zegt: Wie naar jullie luistert, luistert naar Mij en wie jullie afwijst, wijst Mij af. En wie Mij afwijst, wijst Hem af die Mij gezonden heeft. De 72 keerden vol vreugde terug en zeiden: Heer, zelfs de demonen onderwerpen zich bij het horen van uw naam. Verderop zegt Hij: Ik heb jullie de macht gegeven om slangen en schorpioenen te vertrappen, de kracht van de vijand te breken zodat niets jullie kan schaden. Wanneer gaan we dit op ons eigen leven toepassen?

Johannes 20: Nog eens zei Jezus: Ik wens jullie vrede! Zoals de Vader Mij heeft uit gezonden, zo zend Ik jullie uit. Na deze woorden blies Hij over hen heen en zei: Ontvang de Heilige Geest. Als jullie iemands zonden vergeven, dan zijn ze vergeven. Vergeven jullie ze niet, dan zijn ze niet vergeven. En dan de manier waarop de apostelen zonden vergeven, zielen en lichamen genezen. Ze zeggen vrijwel nooit: Heer, genees deze mens. Ze zeggen gewoon: Sta op en wandel. Wees genezen. Alsof ze al weten wat God wil en al gezag hebben ontvangen over de ruimte waarin ze leven.

Zoals in het verhaal van Petrus die zijn eerste wonder doet bij de Schone Poort. Een man vraagt hem om geld. Petrus zegt: Goud en zilver heb ik niet, maar wat ik wel heb zal ik u geven. Sta op en loop. Waar ik heen wil is dit: Onze manier van bidden is vaak anders dan hoe de discipelen baden. Zij baden met gezag, wetend wat God wilde. En als ze baden, vooral voor anderen, spraken ze op gebiedende toon. Wees genezen. Wees gezond. Kom tot leven. Wees gered. Wees vergeven.

Zelf probeer ik ook zo te bidden, maar het is moeilijk. Als ik als predikant bid voor een zieke begin ik met: ‘Heer, geef toch dat…’ Maar dan bedenk ik mij en zeg: Je lichaam is genezen. De Bijbel noemt u de ambassadeur van Jezus. Een ambassadeur heeft enorme macht. Hij kan de oorlog verklaren. Hij kan uit naam van de koning handelsakkoorden sluiten. Hij mag contracten ondertekenen en de koning rapporteren wat hij namens hem heeft gedaan. De ambassadeur heeft precies dezelfde macht en autoriteit als de koning. Paulus zegt: We zijn ambassadeurs van Jezus Christus. Wij zijn ambassadeurs van de koning. God wil dat wij in onze wereld doen wat Jezus deed. De theologie leert.

 

Vertrouw op jezelf

De theologie leert dat God gezag had gegeven aan Adam en Eva gezag over deze wereld. Ze moesten zorgen voor deze wereld en hem besturen. Adam en Eva stonden hun gezag af aan de duivel. God nam de duivel dat gezag af en via het kruis en de opstanding kwam dat bij Jezus. Nu is het Jezus’ wereld. Hij is de koning en geeft u het gezag om zijn werk te doen in deze wereld. U heeft een enorme kracht. Leef daarom uit het geloof. Spreek en doe in deze wereld wat Christus zou doen en zou spreken. Wees niet bang. Wees dapper.

Ik weet wat velen nu denken. De meesten van u hebben net als ik een vaag gevoel van schaamte. Ben ik wel goed genoeg? Ik ben niet perfect, niet slim en knap genoeg, ik sleep een verleden mee. Of u heeft een psychische aandoening of verslaving en denkt: Ik ben niet capabel. Jezus koos bij voorkeur ‘incapabele’ mensen uit. In Gods Koninkrijk begint het met genade en waardigheid. Al lijkt u ongekwalificeerd, u wordt niet gediskwalificeerd. Denk daaraan. Dat is om te voorkomen dat we ons erover op de borst kloppen. God kiest juist de minst bekwame mensen om fantastische dingen te doen. Opdat Hij de glorie ontvangt, en om grootspraak te voorkomen. Dus hoe minder bekwaam je jezelf acht des te groter de kans dat jij bent uitgekozen om iets bepaalds te doen. U wordt niet gediskwalificeerd, God gaat u gebruiken.

 

Vertrouwen in je gebed

Als u bidt, bid dan met gezag. Ik zeg: Bidden is nooit tijdverspilling. Ik maak me zorgen over onze visie op bidden, reflectie, eenzaamheid, stilte en geestelijke discipline. Die dingen, waar we geen zin in hebben, zijn van doorslaggevend belang. Wij moeten bedenken dat om ons heen een geestelijke strijd woedt. Jezus strijdt tegen de overweldiger. Licht strijdt tegen duisternis en het gebed is een van de belangrijkste strijdperken. We worden gesterkt en bewapend. We krijgen wat we nodig hebben om de strijdt die woedt, vol te houden. God roept u op tot strijd en dat is gebed vaak: Een worsteling die goed is voor u en voor mij. Dus als je bidt, bid dan met gezag. Soms duurt het lang voor een gebed wordt verhoord. Dat betekent niet dat het niet gaat gebeuren.

Voor mij is bidden zoiets als een bestelling plaatsen bij Amazon. Ze zeggen: 3 tot 5 werkdagen en tot je ongenoegen is het eerder 5 dan 3 dagen. Dan baal je. Toch denk dat bidden vaak zo werkt. Als je bidt, duurt het enige tijd voor je gebed zich ontwikkelt. Het is iets mysterieus, er zijn geen regels voor. Maar als we bidden, hoort God ons gebed. Hij is nog altijd koning, Hij kan uw wensen terzijde schuiven. Als dat gebeurt, denken we vaak dat we geen gezag meer hebben. Dat heeft u wel. Laat de vijand u niet wijsmaken dat u door een of andere fout of kwestie in uw leven niet in aanmerking komt om met gezag te leven. Dat is niet zo. Als we ons op onze roeping storten, werken we veel negatiefs weg uit ons leven. Als we het diepe gevoel hebben, te zijn geroepen. God zal u niet in de steek laten. Hij heeft u lief.

 

Vertrouwen zonder voorwaarden

Jezus maakte geen mensen ziek. Hij laat ons zien hoe God is, dat openbaart Hij. Hij zegt niet: Ik zie dat je ziek bent. Dat komt door de zonde in je leven. Zorg dat je je de komende drie weken goed gedraagt, dan praten we verder. En Hij zegt niet tegen mensen: Jullie zijn farizeeërs, zondaren. Ik ga jullie ziek maken tot jullie je lesje hebben geleerd. Dan mogen jullie terugkomen. God disciplineert ons, maar het is volgens mij niet te bewijzen dat Hij mensen ziek maakt om ze een lesje te leren. God mishandelt zijn kinderen niet om ze een lesje te leren. Hij heeft je lief, Hij laat je niet in de steek. Hij zal je je zonden en fouten niet aanrekenen. Je bent niet perfect. Ik ook niet. Maar Hij laat je niet in de steek. Geloof dat. Wees dapper. Hij zal het waarmaken. Het komt goed. Doordrenk je leven van de Bijbel als je met gezag wilt leven. De Bijbel is levens brengend. Hij is soms verwarrend bevat soms dingen waar u niets mee kunt, toch heeft hij kracht. Gods Woord is zo getrouw.

 

Omring je met vertrouwen

Mag ik de foto’s? Ik kan ze wel op Instagram zetten. Dit zijn briefjes die Hannah ophangt in ons huis. Wat een handschrift hè? Dat is een kalligrafeer pen. Bij ons thuis hangen overal Bijbelteksten die bevestigen dat God ons gezag heeft gegeven. Waar wij mee strijden, is de ziekte van onze zoon. Maar God heeft hem genezen, net als Hannah en wij geloven rotsvast in het gezag van Gods Woord. U moet uw visie bijstellen: Dit is de wereld van de Vader. Als je een kuil betreedt, is het Gods kuil. En die leeuwen zijn Gods leeuwen. Hij beveelt ze. En Hij heeft u gezag gegeven, over die ruimte te heersen. Sta voor je mening op een vergadering. Ook bij confrontaties met mensen: Hou je rug recht. Als je kwaad tegenkomt, liefdevol de waarheid moet spreken: Hou je rug recht, kin omhoog. Leef met gezag in jouw wereld. Benader de moeilijke dingen in het leven met moed, en met het gezag dat God u heeft gegeven. Liefdevolle, goede, blijde, vreedzame mensen moeten moed tonen en leven met gezag. Dan wordt dit een betere wereld. Wees dapper en leef met gezag. Dat heeft Hij u gegeven. In Jezus’ naam, amen.

 

Koorzang – Come Christians, Join to Sing

Komt christenen, zingt te saâm, halleluja, amen

Prijst Jezus’ grote naam, halleluja, amen

Looft Hem met hart en stem, wees blij, verheerlijk Hem

Ere komt toe aan Hem, halleluja, amen

 

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon

en de Heilige Geest. Amen.

 

Vertrouwen: Gods kracht in jou!

25 september 2016 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan