Home Vreugde

Opening

 

Ontdek het gezicht en de stem van positief christendom.

 

Samenzang – “O Come, All Ye Faithful”

 

Komt allen tezamen jubelend van vreugde komt nu, o komt nu naar Betlehem ziet nu de Vorst der Eng’len hier geboren komt laten wij aanbidden komt laten wij aanbidden komt, laten wij aanbidden

Die Koning jubelend van vreugd’

 

Welkomstwoord

Door Bobby Schuller

 

Goedemorgen. Het is echt een bijzondere dag. We zijn zo blij dat u hier bent om de geboorte van Jezus te vieren. Zo vieren we Kerst in Shepherd’s Grove.

 

Koor – “The First Noel”

 

De eerste noël heeft een engel verteld aan eenvoudige herders die sliepen in ‘t veld zij waren in ‘t veld

In die wondere nacht toen het Kind werd geboren dat vrede bracht noël, noël noël, noël Hij is de Koning van Israël wij zijn hier bijeen en brengen Hem eer geef dank en aanbidding aan onze Heer

De God die regeert over hemel en aard bracht ons de Redder onze lof is Hij waard noël, noël noël, Noël Hij is de Koning van Israël

 

Schriftlezing Lucas 2- 25-32

door Glenn DeMaster

U mag gaan zitten. Ter voorbereiding op de preek van vanmorgen lees ik een deel van het Kerst-verhaal, zoals verwoord in Lucas 2. Er woonde toen in Jeruzalem een zekere Simeon. Hij was een rechtvaardig en vroom man die uitzag naar de tijd dat God Israël vertroosting zou schenken en de Heilige Geest rustte op hem. Het was hem door de Heilige Geest geopenbaard dat hij niet zou sterven

voordat hij de Messias van de Heer zou hebben gezien. Gedreven door de Geest kwam hij naar de tempel en toen Jezus’ ouders hun kind daar binnenbrachten om met Hem te doen wat volgens de wet gebruikelijk is nam hij het in zijn armen en loofde hij God met de woorden: Nu laat U, Heer, uw dienaar in vrede heengaan, zoals U hebt beloofd. Want met eigen ogen heb ik de redding gezien die U  be-werkt hebt ten overstaan van alle volken: Een licht dat geopenbaard wordt aan de heidenen en dat tot eer strekt van Israël, uw volk. God zegene deze lezing van zijn Woord.

 

Koor “O Holy Night”

Licht in de nacht een ster schijnt door de wolken dit is de nacht, dat zijn leven begon ‘n sluier van Angst en pijn lag op de volken totdat Hij kwam en het kwaad overwon nieuwe hoop is Hij ons komen Brengen stralend breekt de held’re morgen aan knielt voor Hem neer en juicht in blijde zangen o, Nacht goddelijke nacht o nacht heilige nacht die de Verlosser bracht o heilige nacht goddelijke nacht

Christus, Christus is Heer Christus is Heer prijs zijn naam voor eeuwig zijn kracht en glorie voor Eeuwig bekend gemaakt zijn kracht en glorie voor eeuwig, en eeuwig voor eeuwig, en eeuwig bekend Gemaakt

 

Interview –   DOUG MAZZA

BS = Bobby Schuller en DM = Doug Mazza

 

Inleiding

 

Het is me een eer hier vandaag te mogen ontvangen mijn vriend Doug Mazza. Hij is voorzitter van Joni and Friends International Disabilities Center. Joni is hier vaak geweest. Velen van u hebben haar hier horen zingen. Doug heeft Joni’s visie versterkt en de stichting gemaakt tot boegbeeld van de christelijke hulpverlening. Maar Doug is begonnen in de auto-industrie. Dat weten veel mensen helemaal niet. Hij werkte als senior executive voor American Suzuki Motor Corporation. Dankzij zijn marketingplan kreeg Suzuki hier voet aan de grond en stond de Suzuki Samurai bij de tien best in de markt gezette producten. Dat is niet mis. In 1992 werd hij topman bij Hyundai in een hele moeilijke periode. Graag uw applaus voor Doug Mazza.

 

Interview

 

DM      Dank je wel. Het is een eer om hier te zitten. Altijd fijn om je te zien.

BS       Dat is wederzijds. Fijn dat je er bent.

DM      Een eer dat je me vroeg.

BS       Er zijn veel mensen, mensen overal ter wereld en mensen hier in de zaal die familie, dierbaren hebben die gehandicapt zijn of speciale verzorging nodig hebben. Juist die mensen hebben            een bijzondere plek in het Koninkrijk van God. Dat is voor jou toch ook zo?

DM      Inderdaad. Ik dacht te weten wat God met mijn leven wilde. Maar dat was wat ik wilde. God       had een veel beter idee. God weet het altijd beter. Soms duurt het even voor we door hebben        wat God van ons wil. In mijn geval gaf Hij me een gehandicapte zoon. Voor een zakenman als   ik was hij alleen maar zwaar gehandicapt. Dertien hersenoperaties in de eerste drie jaar van       zijn leven. Hij raakte ook nog eens blind. Zwaar gehandicapt. Hij heeft nooit gesproken, maar          hij straalt als ik binnenkom. We hebben een bijzondere communicatie. Hij luistert nu al 36 jaar    naar me. Als ik naar de hemel ga, zegt hij vast: Ik dacht dat je nooit je mond zou houden. Het   was altijd éénrichtings-conversatie. Maar wat ik eerst zag als een tragedie als een jongen          zonder doel in het leven werd later het doel in mijn leven. Ik vroeg God mijn zoon te redden.

Hij redde mij en toonde me het doel van mijn leven. Ik heb alles aan Ryan te danken.

BS       Prachtig. Ik hoop dat iedereen hier die boodschap hoort. Je was in de ogen van de wereld

zeer succesvol in zaken je werkte voor Suzuki en Hyundai. Je was een topman in het  bedrijfs-  leven. In onze wereld, die zo praktijkgericht is en alles efficiënt wil, zei God: Ik heb iets voor je

dat belangrijker is dan auto’s.

DM      Ja, met het klimmen der jaren ben ik dat zo onbelangrijk gaan vinden. Terwijl het ooit zo            belangrijk was. Maar als ik bedenk wat God voor ons gezin heeft gedaan, via Ryan hoe Hij     vreugde en betekenis heeft gegeven aan ons leven dat is ongekend. Wat het zakenleven           betreft: We hebben christenen nodig in het zakenleven. Ik heb me mogen inzetten voor       gehandicapten en ben blij dat God me daartoe heeft geroepen.

BS       Het was vast niet makkelijk voor jullie. Ryan bracht een hoop veranderingen. Hoe was dat?

DM      Het zet alles op zijn kop. Vooral mannen vinden dit moeilijk. Wij zijn getraind om dingen te         repareren. Maar dit soort dingen kunnen we niet repareren. En dat drijft ons van Hem vandaan

of juist naar Hem toe. Ik zeg: Als je ergens een probleem mee hebt, met wat dan ook dan is       Jezus het antwoord.

BS       Prachtig. Nu werk je met Joni. Voor wie Joni’s verhaal niet kent: Tot in haar tienerjaren liep        alles op rolletjes. Maar op een dag dook ze vanaf een vlot in het water en brak haar nek.

 

Daarvóór danste en zong ze. Plotseling was dat afgelopen en raakte ze verlamd. Nu gebruikt     God haar om mensen te bereiken. Hoewel ze nog altijd gehandicapt is. Hoe is het om met         haar te werken? En hoe maakt ze het?

DM      Het is wonderbaarlijk om met haar te werken en zij is zelf een wonder. Op haar 17e raakte ze    verlamd. Haar 65e verjaardag komt eraan. Ze is nog altijd geweldig en mooi. Ik werk al 15 jaar          met haar en het is nog altijd een wonder. Ik was een keer bij een signeersessie van haar. Ik       luisterde wat de mensen zeiden die even met haar konden praten voor wat bemoediging. En      ineens trof het me: Ik was de enige vader van een gehandicapt kind die al 15 jaar met Joni     mocht werken. Dat is een lot uit de christelijke loterij om met zo een geloofsheld te mogen          werken. Ze maakt het goed. Ze heeft kanker gehad. Bovenop haar verlamming. Borstkanker.

Ze is nu bijna drie jaar kankervrij. Bid maar voor haar.

BS       Je werk voor mensen met een handicap is begonnen met Ryan en je zet het voort bij Joni and   Friends. Wat doen jullie voor gezinnen met een gehandicapt kind?

DM      We leveren overal ter wereld rolstoelen af. Dit jaar gaat de 100.000e rolstoel naar een   ontwikkelingsland. In veel landen hebben ze die niet. We brengen ze met een fysiotherapeut

en de Bijbel en vertellen over Jezus. Een rolstoel is een geschenk dat deuren opent.      Bijvoorbeeld in Cuba of in China hebben we schitterende dingen kunnen doen. Doordat we          hulp brengen.

BS       Schitterend. Je doet erg veel goed werk. Fijn om erover te horen. Het gaat echt om talloze         mensen. Ik las net dat er 660 miljoen mensen zijn met een vorm van handicap. Wat zou je       willen zeggen tegen gezinnen met een gehandicapte en tegen mensen hier die het er druk         mee hebben?

DM      God heeft een plan voor elk van ons. Daar wordt ieder mee geboren. God houdt van ons           allemaal. Alle bijbelse beloften gelden altijd, voor alle gelovigen. Ik prijs God dat Hij ons dat    heeft getoond. En dat is wat ik u allen toewens, deze Kerst.

BS       Dank je voor je komst, Doug. God zegene je.

DM      Dank je wel. Insgelijks.

 

Piano solo – FREDDIE RAVEL – “Little Drummer Boy”

 

(filmpje)

Welkom in Rancho Capistrano. Hier kom ik als ik voedsel voor de ziel nodig heb. Hier denk ik na en bid en zoek ik Gods nabijheid. We zijn hier omdat hier iets is gebeurd. Ik bad en dacht na over Hour of Power en realiseerde me: Hour of Power kan nog veel groter worden dan we ooit hebben durven dromen. Als Hour of Power-predikant reis ik veel en ontmoet ik veel mensen. We reizen het land door,

we gaan naar Nederland, Australië, Hongkong. En overal hoor ik ongelofelijke verhalen van mensen die zeggen: Hour of Power heeft mijn leven veranderd. Mensen op het punt van zelfmoord, maar dankzij Hour of Power deden ze het niet. Mensen die een zaak begonnen, hun huwelijk redden, tot geloof kwamen of terugkeerden tot het geloof. Als ik zulke mensen ontmoet, hier of op reis, realiseer ik me dat sommige mensen wegzappen. Die zeggen: Dat kerkgedoe, dat Jezus-gedoe is echt niks voor mij. Maar er zijn vast ook mensen die denken: Wie weet kan Jezus wel iets voor mij betekenen. Ik zeg tot iedereen die kijkt, en sommigen doen dat al 20 of 30 jaar: Ik wil u aansteken met mijn enthousiasme. Er zijn mensen die altijd dachten dat het geloof niets voor hen was maar nu, dankzij dit programma, denken dat het verdieping geeft aan hun leven. En tegen iedereen die ons steunt en liefheeft en ons schrijft, zeg ik: Dank u wel. Heb geloof in de toekomst van Hour of Power. Want er staan geweldige dingen te gebeuren.

 

 

Piano solo – Freddie Ravel – “Snow Fall”

  

Preek – “The X-mas JOY!

door Bobby Schuller

Allereerst wilde ik zeggen: Af en toe wordt het me bijna te machtig het idee dat ik hier elke week mag preken. Het is zo een  zegen dat u en God me dit toevertrouwen het spreken over het evangelie. Dank u dat u elke week luistert. Ik ben er erg dankbaar voor. Ik wil het hebben over vreugde als onderdeel van je ontwikkeling tot evenbeeld van Christus. De definitie van vreugde is… Heeft u een pen of telefoon, noteer het dan: Vreugde is: Een doordringend gevoel van welbevinden. Er is iets dat je hele leven doordringt je hele manier van denken en handelen en dat wordt allemaal gedrenkt in welbe-vinden. Als ik denk aan een definitie van vreugde, denk ik aan het liedje: ik zie dat het eindelijk gestopt is met regenen Luister nou even. ik zie alles wat me de weg verspert weg zijn de donkere wolken

waardoor ik niks zag het wordt een prachtige, heldere zonnige dag Dat is vreugde: Een lichtvoetig gevoel van welbevinden terwijl iedereen denkt dat je ernstig hoort te zijn. Misschien valt alles om je heen in duigen. Maar het wordt een zonnige dag. En als het gaat stormen, zit je op een boot met Jezus en daar zit je goed, dan kan je vreugde ervaren. Weet u, God is een vreugdevol wezen. God is het meest vreugdevolle wezen van alles wat er bestaat. We hebben vaak een beeld voor ogen van God als een soort stoïcijnse vuurbol van energie zonder emoties. Voor een groot deel komt dat voort

uit Plato’s filosofie. Maar als ik de Bijbel lees, krijg ik niet zo een  beeld van God. Ik zie Hem boos worden, onderhandelen. Hij reageert op mensen, Hij lijdt als mensen lijden. Dan zie ik een God die de wereld wil redden. En als Jezus ons kwam vertellen hoe God is kan ik Hem gewoon niet zien als een stoïcijnse bol van energie. Ik zie Hem als een Vader. Onze Vader. Sommigen van u zitten in de put,

zijn gekwetst, gehaast, bezorgd…En velen van ons, misschien wel de meesten van ons gaan, om met Thoreau te spreken, in stille wanhoop door het leven. Zoals wij ons leven leiden, dat lijkt het meer op overleven. Dat had God niet bedoeld. God wil niet dat u geestelijk uitgehongerd raakt. Hij wil niet dat u een leven leidt van leegte, zorgen en haast. Hij wil uw ziel voeden met geestelijk voedsel. Dit brengt me naar het verhaal over Simeon, dat Glenn vandaag las. Simeon had van God de belofte gekregen dat hij de komst van de Messias zou meemaken. Een grote belofte want Jesaja heeft het al uitgebreid

over de Messias 700 jaar voordat Jezus ten tonele verschijnt. Israël is bezet door de Romeinen. Er leeft veel verzet tegen die heidense Romeinen die de tempels ontheiligen en de wet voorschrijven. Ze moeten weg uit ons Heilige Land. En dat kan alleen als de Messias, van de stam van David, ons komt bevrijden. Dus er wordt eindeloos gespeculeerd over wie de Messias zal zijn maar in die 700 jaar is hij nog steeds niet gekomen. Er is een man in de tempel, ene Simeon aan wie God heeft beloofd dat hij vóór hij sterft de komst van de Messias zal aanschouwen. Volgens de Bijbel wordt Simeon geleid door de Heilige Geest. Op een dag zit hij, waarschijnlijk zoals altijd, in de tempel. Misschien zit hij te bidden.

En het is alsof God zegt: Kijk daar eens. Simeon draait zich om, kijkt en hij vergeet bijna om adem te halen. Hij is gekomen. Het is dat kind. Jezus is naar de tempel gebracht door zijn ouders. Het hoort bij de joodse religieuze riten om een kind te wijden in de tempel. Z’n ouders brengen Hem. Maria en Jozef gaan met het kind de tempel binnen. Simeon kijkt op. Het is een doodgewone dag. Simeon kijkt op en ziet het kind en zijn adem stokt. Daar is Hij, degene op wie ik heb gewacht mijn hele leven lang.

Simeon is als gehypnotiseerd door de kracht van de vervulling van de belofte. God in het lichaam van een baby van twee jonge ouders. Simeon loopt door de tempel op het kind af neemt het in zijn zwakke armen en zingt zijn lofzang: Nu laat u, Heer, zoals U hebt beloofd uw dienaar in vrede heengaan. Want met eigen ogen heb ik de redding gezien die U bewerkt hebt ten overstaan van alle volken: Een licht dat geopenbaard wordt aan de heidenen en dat tot eer strekt van Israël, uw volk. De jonge ouders horen het verrukt aan. Hij zegt: Want met eigen ogen heb ik de redding gezien. De naam Jezus betekent ook ‘redding’. Dus het is ook een spel met woorden. ‘Met eigen ogen heb ik Jezus/de redding gezien.’ Simeon houdt Jezus vast, zegent Hem dankt God en hij bidt in essentie dit: Nu kan ik sterven.

Dat komt voort uit een gevoel van diepe voldoening. Bevrediging. Mijn dorst is gelest, mijn honger is gestild. Simeon zegt: Heer…ik heb Jezus in mijn armen gehouden. Nu kan ik sterven. Alsof hem ineens duidelijk wordt wat het betekent, te leven, te bloeien doordat hij gewoon Jezus heeft gezien. Dit lied van Simeon wordt heel bekend. Het wordt wel ‘de lofzang van Simeon’ genoemd. Of ook wel ‘Nunc dimittis’, want vroeger werd het in het Latijn gezongen. Het is altijd een belangrijke avondzang

geweest in de kerk. Alle mensen in de kerk zingen tot God: Nu laat U, Heer, uw dienaar in vrede

heengaan. Kinderen, oude en jonge mannen zeggen eigenlijk: Want met eigen ogen hebben we Jezus, onze redding gezien. Nu kunnen we sterven. Niet door een diep doodsverlangen. Het is meer: Alles in het leven is nu tot voltooiing gebracht, want ik heb Jezus gezien. Ik ben volkomen voldaan.

Ik ben ten diepste vervuld. Dank U. Dit zijn geen duistere woorden, maar woorden van verering en dankbaarheid dat ik ten diepste ben vervuld en nu kan sterven. Het is soms moeilijk voorstelbaar dat God je koestert, je liefheeft, ongeacht wat je doet, hebt of wat mensen over je zeggen. Dat er geen mate van efficiëntie of vroomheid of goed leven is waardoor God meer of minder van je gaat houden.

Velen van ons blijven maar ons best doen om gewenst te zijn, gewaardeerd te worden. We werken hard, maar voelen ons steeds leger. We raken geestelijk uitgehongerd. Velen van ons doen denken aan iemand in een boot die zo een  dorst heeft dat hij zeewater drinkt. Hij krijgt steeds meer dorst,

hoe meer hij drinkt. Het boek Into the wild gaat over een jongeman die van alles beleeft in Alaska. Op het eind sterft hij tragisch. Hij eet wilde aardappels denkend dat die voedzaam zijn. Maar ze blokkeren zijn maag en hij kan geen voedsel meer opnemen. Voelt u zich ook weleens zo? Dat je blijft eten om die leegte, die nood te vullen door sneller te gaan, harder te werken tijd door te brengen met vrienden,

spelletjes te spelen, tv te kijken. Hoe meer ik dat doe, des te dorstiger en hongeriger ik word. En dan zeg ik: God, ik heb zo een  honger en zo een dorst. Waar bent U? Op die vraag is een antwoord.

Jezus zegt: Ik ben het brood dat leven geeft. Wie bij Mij komt zal nooit meer honger hebben. Jezus zit bij een waterput. Tegen een vrouw die daar ook zit, zegt Hij: Als u wist wie Ik was, zou u Me om water vragen en Ik zou u levend water geven. En u zou nooit meer dorst hebben. Jezus zegt daar wat Paulus ook tegen ons zegt en Simeon in zijn lied: Dat Jezus die diepe leegte vult. En dat voelt…

Sommigen vinden dit te mystiek, te vreemd maar wij hebben een Godvormig gat in ons, zoals Pascal zei. Een innerlijke leegte die alleen gevuld kan worden door geestelijk voedsel. God kan je op krachten brengen, je voeden, je dorst lessen. Alleen God kan dat. Vreugde, een doordringend gevoel

van welbevinden komt voort uit een goed gevoede goed van drinken voorziene, verzadigde goed doorvoede ziel. Vreugde komt voort uit een ziel die weet wat voor voedsel hij moet eten: Soul food.

Je ziel heeft echt honger en het is zo makkelijk, als je honger hebt om te denken dat iets dat niet goed

voor je is, wel goed voor je is. Er is voedsel voor je ziel dat je tot je moet nemen. Ik vraag aan degenen die zeggen dat ze geen vreugde kennen in hun leven: Wat eet je dan? Wat consumeert jouw ziel? Als je geest honger krijgt wat eet je dan? Er is geen fast food, geen kant-en-klare pil die je ziel voedt. Discipel zijn, leven in die werkelijkheid als een vreugdevol mens met een goed doorvoede ziel

betekent dat Jezus àlles voor je wordt. Het tegengestelde is ook waar: Als je je leven wijdt aan Gods Koninkrijk op de goede manier, en met heel je hart op God vertrouwt zal Hij je ziel voeden. Maar dan moet je ook werkelijk naar Hem verlangen en niet naar al die andere dingen. Al wat je wilt, moet in Hem zijn. Al je verlangens moeten samenkomen in dit verlangen naar Gods Koninkrijk en Gods gerechtigheid. Als u geestelijk voedsel tot u wilt nemen, moet u dat serieus aanpakken. Dan moet u een intieme relatie met God onderhouden. Een leven van gebed. Het eerste wat u zou moeten doen…

is besluiten om u in heel uw leven God voor ogen te houden. Je kunt geen zonde begaan als je God voor ogen hebt. Je kunt niet bitter doen tegen je naaste niet liegen, bedriegen, stelen, je haasten, boos zijn in aanwezigheid van God en zijn kracht. Je gaat je anders gedragen. Stel dat je bij het wakker worden altijd aan God dacht. Dat je langzamer zou eten, omdat je eet met God, dankbaar voor zijn gaven. Dat je ‘s avonds dankbaar bent voor de voorbije dag. Dat je elke keer als je in gesprek gaat in stilte God uitnodigt bij dat gesprek. Dat je bij het tv kijken of het computeren of op je werk of wat dan ook, op de een of andere manier God erbij zou betrekken wat zou je leven er dan anders uitzien. Plotseling zou je leven een leven van verering worden. Je gaat, in het rustige tempo van de genade die je vroeger niet onderkende. Je staat meer stil bij een zonsondergang of bij vrijwilligerswerk

bent meer bereid te houden van mensen voor wie je voorheen geen tijd had. Je wordt makkelijker benaderbaar. Je gaat ontspannen, ongehaast door het leven. En je bent beter voorbereid op nare dingen. En daar gaat het om. Veel mensen zeggen: Ik kan niet gelukkig zijn vanwege een nare gebeurtenis. Maar voordat dat gebeurde, waren we ook niet gelukkig. We waren gehaast, hongerig,

ons leven was een en al stress. Toen dat nare gebeurde, waren we er niet klaar voor. Ik zeg jullie vandaag, vrienden: Er is geen voedsel voor je ziel, geen drinken voor je dorst zoals Jezus. Jezus in alles wat ik doe. In elk gesprek dat ik voer overal waar ik heen ga. Jezus’ liefde die mijn diepste wonden heelt. Jezus’ kracht en genade in mijn gebrokenheid. Jezus, overal waar ik ga, in alles wat ik doe, in m’n werk en in mijn rusten Jezus in mijn arbeid, in mijn zingen, in mijn gebed. Dat is voedsel voor de ziel. Geen fast food. God neemt de tijd. Maar als u de stap durft te wagen om Jezus te volgen in alles wat u doet dan wordt uw ziel gevoed en kunt u zeggen: Ik voel ware vreugde. Ik kan werkelijk glimlachen want ik heb een alles doordringend gevoel van welbevinden. Laten we bidden.

 

Gebed

 Velen van ons, Vader verschijnen vóór U, vermoeid, belast, wanhopig, hongerig, dorstig, gebroken,

ontgoocheld, twijfelend, gehaast, bezorgd. Heer, U kunt dat alles wegnemen uit ons leven. U kunt de leegte van onze ziel voeden. U kunt onze innerlijke gebrokenheid en onze diepten vervangen door een glimlach. Ik voel ware vreugde, want Jezus is gekomen. In Hem rusten wij vinden we ware vreugde en daarvoor danken we U, in Jezus’ naam. Amen.

 

Koor – “Joy to the World!”

 

Jubel het uit, de Heer is hier ontvang het Koningskind als Redder van de aarde geeft Hij het leven Waarde dus hemel en aarde, zingt dus hemel en aarde zingt dus hemel, hemel en aarde, zingt

Vreugde, vreugde, vreugde

 

Zegen

 

Hopelijk gaat uw met een glimlach op uw gezicht naar huis. Neem gas terug, loop niet te tobben.

Christus leeft en Hij heeft de leiding. Amen? Dan nu de zegen.

 

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon

en de Heilige Geest. Amen.

Vreugde

21 december 2014 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan