Home Werkelijke vreugde

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.
Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.
Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord
Door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Geef de mensen in uw buurt een hand en zeg: God houdt van u en ik ook. Laten we bidden.

Gebed

Jezus, dank U dat dit uw wereld is. Heer, dank U dat U vrede kunt brengen in het geweld dat velen moeten verduren. Dank U dat U een goede God bent, dat U ons liefheeft en dat mensen in nood uw vrede en aanwezigheid wereldwijd ervaren. Dit bidden wij in Jezus’ naam. wees mijn verlangen o Heer van mijn hart leer mij U kennen in vreugde en smart laat mijn gedachten op U zijn gericht wakend of slapend vervuld van uw licht amen

Schriftlezing – Nehemia 8:9-12 door Hannah Schuller

Luistert u ter voorbereiding op de preek naar Gods Woord uit Nehemia. Nehemia – hij was de landvoogd – Ezra, de priester en schrijver en de Levieten die het volk uitleg gaven, zeiden tegen iedereen: Deze dag is gewijd aan de Heer, uw God, rouw dus niet en huil dus niet. Het hele volk was namelijk in tranen uitgebarsten toen het de woorden van de wet hoorde. Nehemia zei tegen hen: maak een feestmaal klaar met lekker eten en drinken en deel ervan uit aan wie niets heeft want deze

dag is gewijd aan onze Heer. Wees niet bedroefd want de vreugde die de Heer geeft is uw kracht. De Levieten maanden het volk tot stilte. Ze zeiden: Wees stil, dit is een heilige dag, wees dus niet bedroefd Toen ging iedereen eten en drinken Ze deelden alles met elkaar en maakten er een groot en vrolijk feest van. Ze hadden begrepen wat hun was verteld. Mogen wij ook leren onze vreugde te uiten en juichend te leven.

Koor – “Halleluja”
Halleluja halleluja halleluja, halleluja halleluja aan Gods almachtige Zoon halleluja

Aan Gods almachtige Zoon

Prijst de Heer, gij schitterende engelenkoren met heilige vreugdezangen, heilige vreugdezangen Prijst de Heer, gij schitterende engelenkoren met heilige vreugdezangen, heilige vreugdezangen Wij verkondigen zijn genade en glorie wij verkondigen zijn genade en glorie
Halleluja, halleluja halleluja aan Gods almachtige Zoon

Prijst, prijst, prijst de Heer met heilige vreugdezangen

Wij verkondigen zijn genade en glorie wij verkondigen zijn genade en glorie halleluja, halleluja Aan Gods almachtige Zoon aan Gods almachtige Zoon halleluja aan Gods almachtige Zoon Prijs de Heer, prijs de Heer prijs de Heer met heilige vreugdezangen

Prijs de Heer, prijs de Heer prijs de Heer met heilige vreugdezangen
Prijs de Heer met heilige vreugdezangen prijs de Heer met heilige vreugdezangen Prijs de Heer, prijs de Heer met heilige vreugdezangen met heilige vreugdezangen

Welkomsuitnodiging

Tot iedereen die ons op tv ziet, wil ik zeggen: We houden van je. Wat je problemen ook zijn, God helpt je erdoorheen. Kom eens langs, we willen je ontmoeten. Wilt u samen bidden: Ik ben hier altijd na de laatste dienst. Ik wil u graag ontmoeten, Hannah en ik bidden graag voor u.

Proclamatie door Bobby Schuller

Houdt uw handen zo, in een gebaar van ontvangen en zeg met mij Je bent geliefd proclamatie:

Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over me zeggen. Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand me afnemen. Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten.
Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.

U mag gaan zitten.

DUET – JENNY OAKS BAKER & LEXI WALKER – “The Prayer”

Ik bid U om ons oog te zijn en zie toch op ons neer en help ons ook om wijs te zijn Soms weten wij het niet meer laat dit ons gebed zijn als we het spoor bijster raken Breng ons naar een plaats leid ons met uw genâ door geloof zijn wij gered

We bidden om uw licht te vinden en te bewaren in ons hart
Als ‘s nachts de sterren dimmen laat dit ons gebed zijn als schaduw onze dagen vult Breng ons naar een plaats leid ons met uw genâ door geloof zijn wij gered

Een wereld zonder pijn en verdriet waar elk gebroken hart genezen wordt
En we beseffen dat we allemaal Gods kinderen zijn elkaar helpend reikend naar de hemel

We vragen een goed leven, Heer en zie toch op ons neer we hopen dat elk mensenkind
De liefde voor de ander vindt laat dit ons gebed zijn geef dat ieder kind hier een plaatsje vindt Leid ons met uw genâ door geloof zijn wij gered breng ons naar een plaats leid ons met uw genâ Geef ons geloof, dan zijn wij gered amen

Bobby bedankt Jenny Oaks Baker & Lexi Walker

BS Kom eens terug, Lexi Walker. Jenny, kom ook nog even. Lukt het met die schoenen? Lexi, hou oud ben?

LW Veertien.
BS Ik wil een selfie met jullie. Je wordt net zo’n ster als Jenny Oaks Baker.
LW Mogen we er samen op?
BS Daar gaat ie. Jullie gaan het nog ver brengen, dat weet ik zeker. Heel erg bedankt en God

zegene jullie. Bedankt voor de muziek. We houden van jullie. Kom nog eens terug. God zegene jullie.

Viool solo – JENNY OAKS BAKER – “Ode to Joy”

Zing glorie, halleluja zing hosanna in excelsis
Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt Gij, die woont in licht en luister drijft de schaduwen uiteen
Hij, die zoekend doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen
Glorie in de hoge God vol glorie in de hoge
Halleluja, halleluja, amen
Alle glorie voor zijn naam
Alle glorie voor zijn naam

Werkelijke vreugde

door Bobby Schuller

Vandaag gaat het over vreugde. Als we het idee van Daniël in de leeuwenkuil of de leeuwen in de Daniël kuil verkennen, zien we: Vreugde is je kracht. Laten we daar beginnen. Wie je ook bent als je Jezus hebt, heb je vreugde. Als je Hem in je hebt, voel je vreugde hoe gedeprimeerd, neerslachtig of ziek je ook bent: die vreugde zit in je. En ik geloof dat vreugde in je leven in grote mate niet afhangt van vreugde voelen, maar van vreugde uitstralen. Vreugde is je kracht. Dat zegt de Bijbel.

Vreugde is een keuze

Er is iets aan de hand met vreugde dat onverwoestbare geluksgevoel in ons lichaam. Doordat we Jezus hebben gekozen, heeft de vreugde ons gekozen. Als wij zware tijden doormaken, hebben wij toch die vreugde in ons lichaam die ons sterk maakt. Als een wapenrusting. Wat we ook doormaken, wij kunnen altijd lachen, glimlachen, genieten van de tijd met dierbaren en Gods goedheid en genade op elk moment ervaren. Want wij weten dat de overwinning aan Hem is. We zijn zo passief als het gaat om vreugdevol leven. We denken altijd dat vreugde vanzelf wel komt in ons leven. Maar je moet er voor werken, ervoor kiezen en het is ook een verantwoordelijkheid. Want vreugde is heilig en door God opgedragen. Ik meen het. U kent mijn standpunt. Wij zijn vreugdevolle mensen en wij weten dat positief en vreugdevol zijn moeilijker is dan negatief en chagrijnig zijn. Ja toch? Positief zijn is moeilijk. Vreugde vereist inspanning. Maar is het zeker waard. Kies vandaag voor vreugde. Besluit vandaag om te doen alsof ik blij, vreugdevol ben, ook al voel ik dat niet. Ik weet het: Hoe jonger je bent, des te vreselijker vind je het wat ik zeg. Maar ik heb het er zo vaak over: Je moet blijdschap uitstralen als je geen reden hebt om bedroefd te zijn. Doen alsof je blij bent – en nu zeg ik Dennis Prager en rabbi Nachmann na. We staan allemaal op de schouders van geloofshelden. Jonge mensen houden er niet van blij te lijken als ze het niet zijn. Maar met de jaren komt dat inzicht. In je leven leer je dat veel van de emoties die we voelen zijn gebaseerd op onze besluiten en handelingen. Amen? Het is waar. Dus doe blij dan volgen de blije gevoelens vanzelf. Dat is ook aangetoond, waarover zo meer.

Laat vreugde zien

Maar eerst een woord speciaal gericht tot gelovigen. Bent u zeer vroom? Weet u ook dat vreugde blij is? Ongelofelijk dat ik dat moet zeggen. Vreugde is blij en vreugde is heilig. Er is een groep gelovigen die het zo heerlijk vindt ernstig en droevig te zijn dat ze vreugde degraderen tot iets verborgen, voor niemand zichtbaar. Dat is flauwekul. Vreugde draagt een glimlach. Is jouw vreugde blij? Zo niet, dan ben je niet vreugdevol. Vreugde is blij. Vreugde glimlacht, schaterlacht, eet, zingt. Vreugde vertelt moppen, knuffelt, vreugde verheft anderen en beurt ze op. Vreugde is blij. Het enige verschil tussen blijdschap en vreugde, om precies te zijn is dat blijdschap afhangt van wat je overkomt terwijl vreugde er altijd is, ongeacht wat er gebeurt. Maar geloof niet dat vreugde niet blij is. Gelovigen die niet lachen, kennen Christus niet. Want de vrucht van de geest is vreugde en vreugde is blij want blijdschap is gebaseerd op kennis. Op het besef dat ik veilig ben dat Christus één is, dat Hij zal overwinnen en dat dit verhaal al is geschreven en dat Hij zal overwinnen en dat doet mij glimlachen. Het maakt mij blij en vreugdevol. Ik zeg dit omdat u vreugdevol bent. Vreugdevol en blij.

Vreugde geeft je kracht

Er zijn mensen die spotten met uw blijdschap en vreugde. Maar daarmee drijven ze de spot met God. Je bent vreugdevol, jouw vreugde vecht tegen de duisternis brengt mensen licht en blijdschap beurt ze op. Er is niets mis met uw vreugde. Hoe meer vreugde, hoe beter. U bent een vreugdevol iemand. Uw vreugde geeft u kracht en daar zijn mensen jaloers op. Vandaar hun spot. Ik kan het weten. Niemand zo gelukkig als ik en ik word constant gepest. Je vreugde is je kracht. Straal het uit. En breng vreugde in praktijk. Beur mensen op met je glimlach, bemoediging en positieve uitstraling. Dat is goed, en God waardeert dat, want het is tot zijn eer. Amen? We stellen dus vast dat vreugde blij is. Vreugde glimlacht, eet, viert.

En vreugde is heilig. Dat zeg ik opnieuw, al staat het talloze malen in de Bijbel. Zeg het eens: vreugde is heilig. Inderdaad. Volgens Galaten is het de tweede vrucht van de geest, na liefde. Het is het tweede wat Paulus zegt: Vreugde is behalve blij ook heilig.

Vreugde is heilig

De tekst van vandaag komt uit Nehemia 8. De boeken Nehemia en Ezra vormden oorspronkelijk één boek. In de 2e eeuw zijn ze gesplitst. Het gaat over wat er gebeurde na de leeuwenkuil na de ballingschap. De Perzen vallen binnen, bevrijden de joden, die terug mogen naar Jeruzalem. De tekst beschrijft hoe zij weer leren wat het is om jood te zijn los van Babylon. Het begint met de herbouw van de stad en de tempel. Nehemia beschrijft de voltooiing van de muur en de poorten. Het is het verhaal van mensen die na 70 jaar ballingschap moeten herontdekken wat het betekent jood te zijn. De oudste mensen waren kleine kinderen toen ze werden weggevoerd. Na een paar generaties weten ze niet goed meer wat het is om jood te zijn. Zo zie ik het, dit staat niet in de Bijbel. Maar in Ezra en Nehemia zie je dat ze zichzelf opnieuw uitvinden. Er komt dan een moment van enorme betekenis. Ezra, de priester, Nehemia, de gouverneur en de Levieten, die toezicht houden op het geloofsleven beginnen de Bijbel aan het volk te verkondigen. Ze hebben de Bijbel weer en zijn in Jeruzalem. Een gewijd moment. Als de grote drommen mensen uit de Bijbel horen lezen beginnen ze ontzettend te huilen. Dat heeft iets ontroerendst. Maar dan zeggen Ezra, Nehemia en de Levieten: Huil niet, want dit is een heilige dag. Dus niet: Huil niet want het is een blijde dag, of een dag van overwinning. Maar: Huil niet, want dit is een heilige dag. De vreugde van de Heer zal jullie kracht zijn.

Ken de bron van vreugde

Wat leiden we daaruit af? Religieuze mensen denken dat plechtigheid, verdriet en lijden heilig zijn. Soms is dat ook zo. Maar dat denken betekent ook dat blijdschap dat niet is. Nehemia, Ezra en de Levieten zeggen: Het is heilig, dus treur niet. Eigenlijk zeggen ze: Bereid een feest voor. Eet en drink, roep al je vrienden bijeen. Maak ook eten klaar voor mensen die niets hebben. Lach en wees vrolijk. En de mensen werden vervuld van vreugde omdat zij Gods Woord begrepen hadden. Fantastisch toch? Vreugde is heilig. Vreugde is kracht, vreugde is leven. En u bent vreugdevolle mensen en dat behaagt God. Hoe vreugdevoller u bent, des te vromer. Vreugde is rechtvaardig, vreugde is goed, altruïstisch. Vreugde is een zegen en een hulp, geeft u kracht, vreugde is licht. Depressie is duisternis. Treur niet, dit is een heilige dag. Wees vervuld van Gods vreugde: uw kracht. Nooit ben je sterker dan wanneer je vervuld bent van vreugde. Amen? Ik geloof dat vreugdevol zijn vooral heeft te maken met ‘de pomp aanzuigen’. Dat leerden we op de business-school. Keynes de econoom zei dat er eerst aangezogen moet worden. Mensen moeten geld uitgeven. Aan de overheid, zaken, belasting, et cetera. Op een boerderij heb je van die kleine pompen. Wie is er opgegroeid op een boerderij? Misschien zeg ik het verkeerd. Ik ben een stadsjongen. Een pomp is aangesloten op een bron, maar daar moet je eerst water in doen. De bron zit vol water, maar je moet een beetje toevoegen om het eruit te krijgen. U bent als een bron. U zit binnenin boordevol vreugde. Soms moet die aangezogen worden. Soms moet je doen alsof, moet je blij doen om alle vreugde eruit te halen. Want die komt er dan uit, heb ik zelf vaak genoeg gemerkt.

Vreugde als default

Mensen zeggen wel dat ik zo’n blij iemand ben, maar daar werk ik hard aan. Blij zijn is een van de weinige dingen waar ik goed in ben. Als je geen verdriet hebt om een duidelijke reden, zoals een sterfgeval, een scheiding of een groot verlies dan is het goed om te rouwen. Maar wel heel gericht en tijdelijk. Maar je standaard-instelling moet zijn: vreugde en blijdschap. Als je zonder reden gedeprimeerd, weemoedig, knorrig of verveeld bent, dan zeg ik: doe maar alsof. Doe alsof. Doe blij, ook als je niet blij bent. Doe alsof je voor 100% blij bent. Ja, gewoon doen alsof. Blij doen, ook al ben je het niet. Ik verzet mij tegen het idee. Ik ben geïnteresseerd in psychologie. Ik geloof in het harde werk van ons innerlijk leven. Maar vandaag zeg ik gewoon: Wil je je blij voelen, doe dan blij. Als je blij doet, voel je je ook blij. Blijdschap als standaardinstelling. Glimlach, maak grappen, geef knuffels, kus mensen op de wang en zo meer. Blijdschap als standaardinstelling. Want de mensen die van u houden verdienen blij gezelschap. Heeft u dat verstaan? De mensen die van u houden verdienen blij gezelschap. Als je zonder goede reden niet blij doet, is dat onbeschoft. En het behaagt God niet. Tien mensen in een kamer. Ze houden van elkaar maar één van hen is niet blij. Kan de rest dat wel zijn? Niet echt. Als je met tien mensen bent en je bent triest, knorrig en kritisch, terwijl de rest blij gestemd is dan stel je ze voor een keus: Ze moeten kiezen: Minder blij doen, als aanpassing aan die ene persoon. Of: bot zijn: blij doen ondanks zijn aanwezigheid. Je geeft ze de keus tussen somber zijn en bot zijn. Als je verdriet hebt, een verlies hebt geleden, zoek dan steun bij vrienden. Lijd met hen samen. Maar heb je geen reden tot verdriet, doe dan alsof. Dat is fijn om te doen. Mensen zeggen: dat is nep. Inderdaad. Net als douchen, een pilletje tegen hoofdpijn en tanden poetsen. Maar mensen vinden het prettig als je deodorant gebruikt, doucht. Terwijl dat niet natuurlijk is. Veel mensen zouden zeggen waar ik zelf ook even toe geneigd ben: Ik ga mensen voortaan uit de buurt, zodat ik rustig somber kan zijn. Doe ook dat niet. Ga met mensen om, maak plezier met ze want met vreugde draag je je geloof uit.

Train je in vreugde

Met vreugde draag je je geloof uit. Voor iedereen is het leven moeilijk, echt waar. Niemand heeft het makkelijk, iedereen heeft het moeilijk. De een heeft het zwaarder dan de ander, maar toch: Wie vreugdevol en positief is moet daar hard voor werken. Doe dat ook. En dat doet u ook: Als u binnenkomt, brengt u vreugde, gezelligheid en leven. Ik ben trots op u. Hartstikke goed. Als ik zeg: Doe maar alsof, zeggen alle Generatie X-mensen en millenniums: Mij niet gezien. Wegwezen. Maar als u nog steeds kijkt, of hier nog steeds in de kerk zit zal God u belonen: ik ga dit wetenschappelijk benaderen. Een kreet die u vaak van me heeft gehoord afkomstig uit de verslavingsbehandeling: “Fake it ’til you make it.” Doe alsof. Daarmee worden drank- en drugs- verslaafden getraind: Heb je geen reden tot verdriet, doe dan blij, dan voel je je ook blij. Je traint je lichaam om een blij lichaam te zijn. Je traint je hele systeem om een blij lichaam te zijn. Je traint je spieren, waarom zou je je hersens niet kunnen trainen? Doe alsof. Als je blij doet en positief doet word je ook positief. Je visie verandert je gaat nieuwe dingen zien. Niet opgeven. Blij doen, dan ga je je blij voelen. Zwengel de pomp aan. Ik zeg u dat omdat ik van u hou. Ik gun u een vreugdevol leven. Maar vreugde is niet voor de luien, maar voor wie besluiten vreugdevol te zijn. Die besluiten ‘s morgens hun bed uit te komen het goede te zien in de wereld, en vreugdevol te zijn. Doe gewoon alsof. Het is trouwens niet echt nep. Er is een nieuw, briljant concept: Het is niet nep, het is een lifehack. Weet u wat dat is? Dat is een manier om je lichaam en geest te trainen, blij te zijn. Dat moet je doen als je blij wilt zijn: Je moet trainen. Blijdschap laten zien of blijdschap veinzen doe je vooral door te glimlachen. Ik daag u hierbij uit om te proberen een glimlach te veinzen. Probeer het maar. Ik wil iedereen zien glimlachen. Dit is geen coole kerk. Hier krijg je geen punten voor coolheid maar voor blij zijn. Als je te cool bent om te glimlachen, frons dan je wenkbrauwen. Veel mensen denken: hij ziet mij niet. Maar ik zie iedereen en iedereen moet nu een glimlach veinzen. Goed zo. Als iemand je erom vraagt, is het moeilijk om een glimlach te veinzen. Eerst veins je, maar als anderen het zien wordt het grappig en moet je lachen. Glimlachen is wetenschappelijk onderzocht. Leo Widrich beschrijft hoe glimlachen anderen helpt. Als mensen je zien glimlachen, gaat hun cortison-spiegel omlaag en hun dopamine- spiegel omhoog. Ze worden er blij van. Ze worden blijer en minder gestrest als ze dierbaren zien glimlachen. Er is onderzocht wat glimlachen doet voor je hersenen. Glimlachen gebeurt door een aantrekken van spieren. Die veroorzaakt een feedbackloop die vreugde versterkt. Dus als je lacht in het leven, ook al ben je niet blij dan activeert dat het mechanisme in je lijf dat zorgt dat je je blij voelt. Een glimlach veinzen maakt je dus echt blijer en zorgt dat je vaker van nature glimlacht. Jij veinst een glimlach, een ander glimlacht dan echt en jij vervolgens ook. En een lol dat we hebben. Als je een glimlach veinst, komt echte vreugde los in je lichaam. Die doet je echt glimlachen en dat is goed. Ze wilden weten wat mensen blij maakt. En wat stond er bijna bovenaan? Dit zal u verbazen: chocola. Chocola is bijna de grootste stimulus voor je beloningscentrum dat dopamine afgeeft aan je hersenen.

Glimlach veel

Maar wat staat er nog boven chocola? Een glimlachen veinzen. Wetenschappelijk vastgesteld. Ik ben dominee, geen wetenschapper. Glimlachen versterkt het beloningssysteem in onze hersenen in nog sterkere mate dan chocola. Ja, dat is een applausje waard. Anders gezegd: Glimlachen verandert je hersenen. Het verandert de chemische balans, je lichaam. Als je voor anderen een glimlach veinst en je vreugde vrijlaat, dan train je je lijf en je geest om vreugdevoller te zijn. En dat vertel ik omdat ik van u hou. Ik heb het geoefend. Er bestaat een befaamd onderzoek, het zogenaamde Jaarboek- onderzoek. Een van de onderdelen was naar de verschillen tussen mensen die veel glimlachten en mensen die niet of nauwelijks glimlachten. Het bleek dat mensen die veel glimlachen gelukkiger waren met gelukkiger huwelijken en minder tegenslagen. Waarschijnlijk is glimlachen ook beter voor je lichaam. En dan is er het ‘honkbalplaatjes-onderzoek.’ De mannen op oude honkbalplaatjes werden verdeeld in mannen die wel en die niet glimlachten. De mannen die lachend op het plaatje stonden leefden gemiddeld 7 jaar langer. Glimlachen is goed voor je. Glimlachen is ook goed voor anderen. Vreugdevol zijn is heilig. Als ik Jezus heb gekozen, heeft de vreugde mij gekozen. Echt. Misschien bent u neerslachtig, zit u al dagenlang op de bank misschien denkt u: wat heb ik hier in de kerk eigenlijk te zoeken? Luister: U heeft een enorme bron van vreugde in u. Die hoeft u alleen maar te openen door te doen wat vreugdevolle mensen doen. Als u zich heeft ingespannen om Jezus in u toe te laten kunt u uw vreugde uitdelen aan de wereld, want mensen hebben uw glimlach nodig. En uw knuffels, en uw eten, en uw vreugde. Vreugde is iets moois. Uw vreugde beurt mensen op en geeft hen kracht. Luister niet naar mensen die u bespotten omdat u positief en vreugdevol bent. Door positief en vreugdevol te zijn eer je God. Jouw vreugde geeft mensen kracht. Ik ben trots op u. Blijf groeien in vreugde. Dat gaat niet vanzelf. Als je lui bent gaat het niet. Wel als je eraan werkt vreugdevol en kwetsbaar te zijn, grootmoedig en tot risico’s bereid. En u doet het prima, wil ik u zeggen. Uw vreugde bemoedigt uw dierbaren. Ga ermee door. Het verandert levens. Laten we bidden

Gebed

.
Vader, we hebben U lief. Dank U dat U ons de keus geeft. Veel mensen denken nu: Bobby, je weet niet wat ik heb meegemaakt. Dat klopt helemaal. Velen van u zijn gewond, gekwetst, in de steek gelaten, verraden. U heeft veel verloren, uw gezondheid. Ik zeg u alleen: Laat het los en laat de vreugde in uw lichaam naar buiten komen. Probeer het eens een dag. Heer, help ons te handelen in vertrouwen op de vreugde die U ons hebt gegeven. Laat ons blije mensen zijn in deze wereld. Ik vraag vreugde, blijdschap, glimlachen, hugs, een goed leven, een feestelijk leven dat anderen opbeurt.
In Jezus’ naam, amen

Koor – “Everyday God”

God van vreugde elke dag met God God van smarten
O Jezus thuis en toevlucht Heilige Geest
Sterk, geduldig kom over ons onze aanvang elke dag met God ons ontluiken O Jezus ons volharden Heilige Geest ieders eindpunt kom over ons Halleluja elke dag met God nu en altijd o Jezus
Halleluja Heilige Geest eeuwigdurend kom over ons

Zegen

Ik hoop dat u zich bemoedigd voelt. U doet het beter dan u denkt. U wordt sterker dan u had gedacht, u bent nu al veel sterker. God geeft u weer een geweldige week. De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe
en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

Werkelijke vreugde

2 oktober 2016 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan