Home Vind je roeping!

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken:

Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

 

Samenzang – “O Come, All Ye Faithful”

Komt allen tezamen, jubelend van vreugde

Komt nu, o komt nu naar Bethlehem

Ziet nu de Vorst der eng’len hier geboren

Komt laten wij aanbidden, komt laten wij aanbidden

Komt, laten wij aanbidden, die Koning

Jubelend van vreugd’

 

Welkomstwoord door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Welkom, welkom. Heerlijk dat u hier bent. Zijn hier mensen die hier voor het eerst zijn, of die niet uit de omgeving komen? Wilt u uw hand opsteken? Welkom, wat een eer dat u er bent. Geef de mensen om u heen een hand en zeg:

God houdt van u en ik ook. Wat fijn dat u er bent. Het wordt een leuke dag. We gaan ons verheugen in de ware aanwezigheid van Gods Koninkrijk.

 

Gebed

Vader, dank U dat wij op uw wereld zijn. Dit is de wereld van de Vader. In wat voor duisternis we ook verkeren we hoeven ons geen zorgen te maken en ons niet te haasten. In Jezus’ naam blijven wij geduldig en laten aan uw Heilige Geest het zware werk over om ons te bevrijden en een nieuw leven te geven. Dank U dat we mogen hopen en geloven dat U, hoe bar onze omstandigheden ook zijn getrouw bent, en goed. In Jezus’ naam zullen we ons vandaag verheugen. Amen.

 

Koor – “The First Noël” 

De eerste Noël heeft een engel verteld

Aan eenvoudige herders die sliepen in ‘t veld

Zij sliepen in ’t veld in die wondere nacht

Toen het Kind werd geboren dat vrede bracht

Noël, Noël, Noël, Noël

Hij is de Koning van Israël

 

Wij zijn hier bijeen en brengen Hem eer

Geef dank en aanbidding aan onze Heer

De God die regeert over hemel en aard

Bracht ons de Redder onze lof is Hij waard

Noël, Noël, Noël, Noël

Hij is geboren in Israël

 

Schriftlezing –  Jesaja 9:2-7 door Hannah Schuller

Luistert u ter voorbereiding op de preek naar Gods Woord uit Jesaja. Het volk dat in duisternis ronddoolt ziet een schitterend licht. Zij die in het donker wonen worden door een helder licht beschenen. U hebt het volk weer groot gemaakt, diepe vreugde gaf U het. Blijdschap als de vreugde bij de oogst. Zij jubelen als bij het verdelen van de buit. Zoals Midjan destijds hebt U het juk dat op hen drukte verbrijzeld de stok op hun schouder, de zweep van de drijver. Iedere laars die dreunend stampte en elke mantel waar bloed aan kleeft ze worden verbrand, een prooi van het vuur. Een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven. De heerschappij rust op zijn schouders. Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman, goddelijke held, eeuwige vader, Vredevorst. Groot is zijn heerschappij. Aan de vrede zal geen einde komen. Davids troon en rijk zijn erop gebouwd. Ze staan vast in recht en gerechtigheid van nu aan tot in eeuwigheid. Daarvoor zal Hij zich beijveren de Heer van de hemelse machten. Laten we ons verheugen dat God ons, zijn kinderen naar onze bestemming zal leiden.

 

Koorzang O Holy Night

Licht in de nacht een ster schijnt door de wolken

Dit is de nacht dat zijn leven begon

‘N sluier van angst en pijn lag op de volken

Totdat Hij kwam en het kwaad overwon

Nieuwe hoop is Hij ons komen brengen

Stralend breekt de held’re morgen aan

Knielt voor Hem neer en juicht in blijde zangen

O nacht, o nacht, o nacht, die de Verlosser bracht

O nacht, o nacht, o nacht, die de Verlosser bracht

 

Christus is Heer, Christus is Heer

Prijs zijn naam voor eeuwig

Zijn kracht en glorie voor eeuwig bekend gemaakt

Zijn kracht en glorie voor eeuwig, voor eeuwig

Voor altijd en eeuwig bekend gemaakt

Het was een heilige nacht toen dit kind werd geboren

Lief klein baby’tje

Wat een gezegende, glorieuze, schitterende nacht

Toen dit kind werd geboren,

Jezus Christus werd geboren

O heilige nacht

 

Interview – Laura Lynn Thompson

BS = Bobby Schuller

LLT = Laura Lynn Thompson

 

BS: Vandaag zit Laura Lynn Thompson hier medepresentator van het Canadese dagelijkse programma ‘The 700 Club’. Ze heeft honderden beroemdheden en grote christenen geïnterviewd maar haar eigen verhaal mag er ook zijn. Na een reeks persoonlijke crises, heelde God haar wonden en liet haar worden tot wat ze nu is. Applaus voor Laura Lynn Thompson.

LLT: Een grote eer om in deze geweldige kerk te mogen zijn met die prachtige muziek en liturgie. Een voorrecht.

BS: Fijn dat je er bent. Je bent Canadese, maar geboren in Oeganda.

LLT: Ja, Oeganda, Oost-Afrika, een klein blank meisje. Mijn ouders, zendelingen. woonden er acht jaar. In de jaren ’70 kwam Idi Amin aan de macht en slachtte 500.000 mensen van zijn eigen volk af. In 1973 werd mijn vader ‘s nachts van huis gehaald en gaven ze ons 48 uur om het land uit te komen. Ik was bijna acht. Ons leven veranderde dramatisch. We verlieten  Oeganda. De mensen daar hielden echt van God en Hem aanbidding. Mijn hart was gezegend door die aanbidding. Mijn vader preekte een keer en nodigde mensen uit naar voren te komen. Ik was zes, tranen rolden over mijn wangen en ik zei: God, gebruik mijn leven, maak het belangrijk. Laat mij de bestemming bereiken die U mij heeft meegegeven in mijn moeders schoot. Ik begreep de schrift. We verhuisden naar Canada, naar Tuktoyaktuk. Ik wist wat God zei over wie wij waren, over onze zonden en dat hij die van ons had weggenomen. Maar ik werd ouder, leerde een jongeman kennen en besloot dat hij met mij zou trouwen. Dat zei ik hem. Ik plande de datum, de trouwerij, bepaalde wat hij aan moest en zei: Zorg dat je er bent, het wordt leuk. Ik stak mijn arm door die van mijn vader, de deuren van de kerk gingen open en ik liep het gangpad door in de mooiste jurk die ik ooit had gedragen. 200 gasten erbij. Ik loop het gangpad door, zie die man staan en denk: Wie is dat? En waarom heb ik besloten dat ik moest trouwen? Ik ben nog steeds aan het leren en heb toch bijna Sara         gezien. Mijn ouders vroegen: Ben je er echt klaar voor? Je bent pas 21, wacht nog even. Nee, ik ben er klaar voor, zei ik. In de loop der jaren werd de pijn erger. Het was duidelijk dat ik een beslissing had genomen menselijk en feilbaar als ik was, die niet klopte. Het tweede jaar gingen wij praten met de kerkleiding. We zeiden: Het gaat niet goed, kunt u ons helpen? Ze zeiden: Schakel liever een professional in. Wij zochten inderdaad professionele hulp en gingen op zoek naar een oplossing voor onze ellende. In het vijfde jaar maakte ik het nog erger. Mijn leven lag in duigen. Het ging richting scheiding. Ik zat zo kapot, dat ik God vroeg hoe Hij me op de been wilde krijgen, want ik moest iemand worden. Ik raakte depressief. De duivel, de aanklager van onze broeders en zusters weet wie je bent. Als Hij Gods hand in je leven ziet zet hij een teken op je voorhoofd. Afgelopen met jou, zei hij. Je zult nooit iets voor God doen, je doet niet meer mee. Door je zonden ben je nutteloos voor God. En die depressie hield me 3 of 4 jaar in zijn greep. Ik moest leven in de chaos die ik zelf had geschapen en zou nooit vrij zijn.

BS: Er luisteren nu veel mensen naar je. Velen denken dat ze niet verder kunnen. Maar God heeft het omgedraaid, hè?

LLT: De vijand wil je allereerst wijsmaken dat je door die geheime zonde, die abortus, dat overspel, die verslaving, gediskwalificeerd bent. Drie personen weten altijd precies wat er gebeurt in je leven. Jij zelf. Je kunt het maar niet vergeten. God, die zegt dat Hij het al vergeten is en het in de zee van vergetelheid heeft neergelaten. En dan is de vijand die je er dag en nacht herinnert. De aanklager van de broeders en zusters. Ik was echt kapot. Op een avond in 1996. Ik zat in mijn tweede mislukte huwelijk. Ik zag niet in wat ik nog kon betekenen voor het Koninkrijk. Ik trok mijn schoenen aan en ging naar een woensdagavonddienst. Ik moest weer huilen zo ellendig voelde ik mij. Ik wist niet hoe het verder moest. Ik ging die avond de kerk in en daar was een kruis, net als hier, maar een heel ruw kruis. Na een paar liederen vroeg hij  ons onze drie grootste zonden op een papiertje te schrijven. Daarna zouden wij die papiertjes aan het kruis spijkeren. Maar ik had helemaal geen zin om mijn zonden op te schrijven. Ik had twee mislukte huwelijken, het was een puinhoop. Ik had een geweldenaar moeten zijn, maar ik was een gevallen vrouw. Terwijl ik erheen liep, zei de Heilige Geest: Was wat Jezus aan het kruis deed dan niet genoeg voor jou? Moet Hij nogmaals sterven opdat jij de vrijheid krijgt waarvoor Hij al heeft betaald? Op dat moment dacht ik: Mijn hemel, ik heb mijn zonden hier gesteld en de kracht van het kruis en Jezus’ lijden hier beneden. Als Jezus’ lijden hier is en  mijn zonden daar beneden. Hij is de echte geweldenaar. Ineens was ik vrij, ik liep naar dat kruis, ramde de spijker erin en besloot: Als Jezus zegt dat het klaar is bedoelt Hij niet: Voor dit weekend is het goed, het zit er weer op. Nee, Hij bedoelde: het is echt afgelopen. De zonden die Laura Lynn de komende 2000 jaar begaat – het is volbracht. Ieders zonden en wonden, waarover de vijand ons aanklaagt: Het is volbracht, het is vergeven. Als een vrije vrouw ging ik naar huis. En tot op de dag van vandaag roept God me voor zijn werk.

BS: Prijs God. Haar boek heet Relentless redemption. Heel erg bedankt voor je komst.

LLT: God zegene jou ook.

 

Duet –  Dana Baker en Sara Grandpre – This Child is the One

Wie plaatste de ster die vannacht de kribbe van dit kindje beschijnt?

En wie schreef het lied dat de engelen zongen

Om deze bijzondere gebeurtenis aan te kondigen?

Wie plande dit heilige ogenblik in de tijd lang voor het begin der tijden?

En wie houdt de macht van hemel en aarde in de palm van zijn grote hand?

Dit kind is de Ene, dit kind is de Ene

Glorievolle hemelkoning, Maria’s kleine zoon

Ons liefdeslam van Sion, de machtige leeuw van Juda

Dat is dit kind, dit kind is de Ene

 

En als alles wat ooit gezegd zal worden, gezegd is

Alles wat nog gedaan zal worden, gedaan is

Wie ontvangt dan de macht? en de rijkdom? en de wijsheid?

Wie ontvangt dan de kracht? en de ere, de glorie, de zegen?

Voor altijd, voor altijd en eeuwig, voor eeuwig

 

Dit kind is de Ene, Hij is de Ene, Hij is het

De glorieuze hemelkoning, Maria’s kleine zoon

Ons liefdeslam van Sion, de machtige leeuw van Juda

Dit kind, dit kind is de Ene, Hij is de Ene

Ons liefdeslam van Sion, de machtige leeuw van Juda

Dit kind is de Ene

Dit kind is de Ene

Dit kind is de Ene

 

Introductie lied

We zijn geen van beiden beroepszanger, we houden gewoon van karaoke.

 

Duet – Bobby Schuller en Haven Schuller – Love is an Open Door

Mag ik iets geks zeggen?

-Ik ben dol op gekkigheid.

Mijn leven lang werden deuren dichtgegooid in mijn gezicht maar nu kom ik plotseling jou tegen.

-Ik dacht hetzelfde.

Ik heb mijn leven lang gezocht naar mijn eigen plek en misschien stijgt

het feestje of de chocoladefondue me naar het hoofd, maar bij jou….

-heb ik mijn plek gevonden.

Ik zie je gezicht…

-Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Liefde is een open deur. Liefde is een open deur.

Liefde is zoveel meer met jou. -En met jou.

Liefde is een open deur.

 

Gek, hoe wel elkaars boterham beleggen.

-Dat wou ik ook net zeggen.

Je lijkt meer op mij dan wie ook.

Onze mentale synchronisatie is maar op één manier verklaarbaar.

Jij en ik zijn voor elkaar bestemd.

Zeg alle verdriet uit het verleden vaarwel.

Dat is voorgoed verleden tijd.

Liefde is een open deur. Liefde is een open deur.

Het leven is zoveel meer met jou.

-En met jou.

Liefde is een open deur.

 

Mag ik iets geks zeggen? Trouw je met me?

-Mag ik iets nog gekkerds zeggen? Ja.

 

Welkom en Proclamatie

Goedemorgen allemaal, hopelijk heeft u een beetje lol. Wilt u gaan staan en met mij de proclamatie uitspreken Houdt uw handen zo.

 

Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over me zeggen.

Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand me afnemen.

Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten.

Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.

 

U mag gaan zitten.

 

Vind je roeping!

door Bobby Schuller

God zal u naar uw bestemming brengen. Hoewel wij allemaal door God tot iets geroepen zijn, zijn wij te vaak gericht op die roeping en niet op ons karakter. Als jij je richt op je karakter, richt God zich op je roeping. Wat je ook tot stand hebt gebracht, in Gods Koninkrijk doet jouw leven ertoe. Dat wil ik stellen. Wat je ook doet, wat voor trofeeën je ook aan de wand hebt wat je ook kunt zeggen bij je pensionering of op je sterfbed ongeacht wat je bereikt, je leven doet ertoe. Je leven doet ertoe, maar niet door wat je doet. Je leven doet ertoe omdat je een mens bent en God je liefheeft. Kunnen we dat vaststellen? Ik wil er niet over doordrammen, ik wil er alleen over zeggen: Ik heb net met Haven gezongen. Houd ik om die reden meer van haar? Houdt u als ouder meer van uw kinderen als ze fantastische dingen doen? Nee, u bent trots op hen, juicht hen toe, maar houdt u meer van ze? Welnee.

 

Wat is een roeping

God waardeert u niet meer vanwege uw trofeeën. Wij hebben allemaal een roeping. Daar wil ik vier dingen over zeggen. Vier overwegingen aangaande roeping.

Eén: Wij allemaal hebben meer dan één roeping. Allemaal. We denken altijd dat ons één groot ding te doen staat. Een bestseller schrijven. Senator van Californië worden. Allerlei dingen waarover met lof wordt gesproken, straks aan je graf. Maar we hebben allemaal voortdurend meerdere roepingen. Het ene moment roept Hij ons tot dit, later roept Hij ons tot dat. Jezus had één roeping, denken we. Maar zijn verkondiging begon pas op zijn 30e. Als kind was Hij een vlijtige leerling. Later een toegewijd timmerman. Hij maakte dingen en werkte met mensen. Al die tijd bereidde God Hem voor op zijn volgende roeping: die van rabbi. Jezus had twaalf discipelen. Hij komt uit een hoekje van het Romeinse Rijk waar niemand om geeft. Hij kwam niet eens uit Jeruzalem, maar ergens uit het noorden. Maar dat was zijn roeping God gebruikte die dingen om de hele wereld te veranderen. Dus je hebt nooit maar één roeping.

Twee: aan iedere roeping komt een eind. Dat kan verdrietig zijn. Als we doen wat God van ons wil dat waartoe we ons geboren voelen, kan dat plotseling afgelopen zijn. We worden ontslagen, raken ziek of gewond, raken in scheiding. Iets onverwachts doet zich voor en wij denken: Maar hier was ik toch toe geroepen? Hoe kan God dit laten gebeuren? Maar iedere roeping komt ten einde. Waar je ook bent in je leven, je zit in een bepaald seizoen. Seizoenen komen en gaan en dat zou je hoop moeten geven. Als je het even niet weet dan heeft God weer een nieuwe roeping voor je.

Drie: Ik zei het al eerder, maar je roeping is niet je identiteit. Ik ben predikant, dat is mijn roeping. Maar op een dag kan dat voorbij zijn. Het is niet wie ik ben. Als onze roeping of ons beroep deel wordt van onze identiteit gaat onze ziel barre tijden tegemoet. Want als we dat kwijtraken weten wij niet meer wie wij zijn. Dan raakt ons leven versnipperd bij het zoeken naar een nieuwe identiteit. Wat nooit zal veranderen, is dat God je liefheeft. Hij zal altijd van je blijven houden, daar kan je niets aan veranderen. Dat is de constante. Als ons leven is geworteld in die waarheid zullen we een diepe vrede en vreugde voelen in alles wat we doen. Amen?

Punt vier, en dat is echt belangrijk. Als je leeft, heb je een roeping. Dat wil ik gezegd hebben. Je bent je roeping niet misgelopen. ‘Ik heb nog een week te leven.’ Je bent je roeping niet misgelopen. ‘Ik ben net gescheiden.’ Je bent je roeping niet misgelopen. ‘Ik ben mijn geloof kwijt, ik ben stuurloos. Je bent je roeping niet misgelopen. Je hebt een roeping, nu, op dit moment. God roept je tot iets. Hoe oud je ook bent, hoe ziek, arm, slecht opgeleid: Je hebt een roeping.

 

Roeping kijkt niet naar leeftijd

Niets is zo inspirerend als wanneer mensen voor wie het erop zit toch blijven streven naar kennis, groei, en Gods gunst voor anderen. Dennis Prager zei over zijn bezoek aan hospices: Niets is zo inspirerend als die mensen op hun sterfbed die elkaar bemoedigen, brieven schrijven, kranten lezen, nog altijd nieuwsgierig zijn. Mensen met een liefde voor kennis. Misschien zelfs mensen die begrepen: Als ik nog één dag heb, ga ik die gebruiken. Als je leeft, leef je met een reden. Als je leeft, heb je een roeping. Ook na je pensionering heb je nog een roeping. Het is een tijd om plezier te maken, bijvoorbeeld met je kleinkinderen en je bent op de top van je kennis. Je weet meer dan je ooit hebt geweten. Je bent op de juiste plek, God kan je op een schitterende manier gebruiken. Hoe oud je ook bent, je hebt een roeping. Toen ik studeerde was er een jongen die de bewoners van een tehuis in de buurt van school vertelde: Jullie leven heeft zin. Hij vormde een gebedsteam. Hij bracht hen gebedsverzoeken uit de hele wereld. En al die gelovigen zaten rond een tafel en baden dagelijks vanuit een krachtig geloof. Zij verbraken ketenen in de levens van anderen. Zij waren aan huis gekluisterd maar God gebruikte hen om geestelijke ketens te breken. Zij geloofden, net als ik: Wie je ook bent – als je leeft, heb je een roeping.

 

Vind je roeping, kijk naar Jezus

Geloof het. Wat is mijn roeping dan? vraagt u. Ik weet het echt niet. Ik kan u niet helpen. Maar God weet het en zal het u laten zien, als u luistert. Maar maak u geen zorgen over uw roeping. Bekommer u om uw karakter. Als u zich richt op uw karakter richt God zich op uw roeping. Als u probeert te worden als Jezus zult u werkelijk worden overstelpt met mogelijkheden. Voor mensen die Jezus’ karakter hebben aangenomen is het grote probleem: Nee zeggen tegen mensen die hen om hulp vragen. Als je als Jezus wordt breng je vanzelf genezing waar je komt en willen de mensen meer. Dan moet je grenzen stellen. Dan vraag je niet: Wat is mijn roeping? Dan denk je: Doe niet zo’n groot beroep op mij, ik moet steeds nee verkopen. Als jij je richt op je karakter, richt God zich op je roeping.

Richt je op je karakter, dan richt God zich op je roeping. Vergeet je roeping. Vraag je af wat voor iemand je wilt zijn en God zal je voorbereiden op nieuwe doelen in je leven. Amen?

 

Het cynisme van Zacharias

En nu, tegen het eind van de preek, kom ik eindelijk toe aan de Bijbeltekst. In dit geweldige adventsverhaal bereidt God Jezus’ komst voor. Er is een oude priester, Zacharias. Hij is oud, net als zijn vrouw Elisabeth. Hij werkt al oneindig lang in de tempel. Er werken daar wel duizend priesters, bij toerbeurt. Elke dag worden de dobbelstenen gegooid om te bepalen wie de wierook mag branden. Een priester kan, als hij geluk heeft, in 40 jaar één keer wierook branden. Daar is Zacharias. Hij is in de tempel, de loten worden geworpen en het lot valt op hem. De enige kans van zijn leven. Duizenden mensen kijken naar hem.

Hij bestijgt de trap naar het heilige deel der tempel. Daar gaat hij wierook branden voor de Heer. Stel je voor dat jij Zacharias bent. Het is het moment van zijn leven. Mijn leven lang heb ik gewacht, duizenden keren heb ik het gezien. Eindelijk. Hij loopt de treden op  en buiten hoor je mensen zingen en praten. Je hoort een zwaar geroezemoes. Het is een intens heilig moment. De mensen zijn vast in gespannen verwachting van wat God zal doen. Hij gaat naar binnen en daar staat een engel. Die wacht hem op. Zacharias, ik heb een boodschap voor je. Je zult een zoon krijgen. En hij zal Johannes heten. Het gaat hier om Johannes de Doper. Johannes de Doper was een wegbereider voor Jezus.

Een enorm belangrijk figuur in de evangeliën. Hij zegt tot Zacharias: Je zult een zoon krijgen, en hij zal Johannes heten. Zacharias is een oude joodse man, hij zegt: Ik zie niet hoe dat zou moeten. Ik ben niet de jongste meer. En mijn vrouw is ook niet meer de jongste. Het is iets dat ik zelf toevoeg aan het verhaal maar ik vermoed dat Zacharias hier door zijn karakter moeite mee had. Volgens de Bijbel waren hij en zijn vrouw in Gods ogen goede mensen waren. Maar je vermoedt toch een zekere twijfel bij Zacharias. Dat proef je in zijn antwoord. Er is zo’n kleine kans dat het lot op mij valt. Een kans van 1 op 1000 en dan staat er ook nog een engel. En die zegt wat en ik denk. Het lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk. Alsof zijn karakter hem belemmert. En wat hem belemmert, dat is zijn cynisme. Hij is denk ik een cynicus. Hij is oud, had waarschijnlijk een kind gewild, maar heeft dat opgegeven. Wat gebeurt er vervolgens? De engel legt hem het zwijgen op, tot zijn zoon wordt geboren. Het eerste wat hij weer kan zeggen is: Johannes zal hij heten. Dat ik met dit verhaal wilde eindigen is hierom: God pakte Zacharias’ karakterfout, zijn cynisme, aan zodat hij zijn roeping achterna kon gaan.

 

Vind je roeping: kijk naar je karakter

Dus richt je op je karakter, dan richt God zich op je roeping. Kijk naar de gewoonten in je leven, de kleine dingen, en tracht in je leven meer als Jezus te worden, een Bergredemens te worden. Stel alles in het werk om meer als Jezus te leven en te zijn. Dan zal God je naar je roeping leiden. En maak je er verder geen zorgen over je roeping, maar wel over je karakter. Ik wil eindigen met dit citaat van Dallas Willard. Een gebed: Heer, geef mij niet meer succes dan mijn karakter aankan. Als u het moeilijk vindt om dat te bidden, is dat volkomen menselijk. Dat is moeilijk voor iedereen. Maar hoe moeilijker u het vindt des te meer moet u zich richten op uw karakter en des te minder op succes. Als u zich richt op uw karakter, zal God u gereedmaken voor uw bestemming. Maak u geen zorgen over uw bestemming. God zal u er brengen. Vertrouw op Jezus, dan is uw toekomst stralend, ook als uw heden duister is. Als u vertrouwt op de ketens verbrekende naam van Jezus zult u zeker uw bestemming bereiken. Maak u geen zorgen. Richt je op je karakter, word meer als Jezus en God zal je brengen waar je zijn moet. Amen? Bidt u met mij?

 

Gebed

In Jezus’ naam, vergeef ons onze zonden. Vernieuw ons en maak ons tot mensen die op Jezus lijken.

Vervul ons met uw Heilige Geest. Help ons begrijpen dat dit uw wereld is en leer ons inzien dat wij ons geen zorgen hoeven te maken. U wilt dat we grote dingen doen. Bereid onze harten en hoofden voor zodat, als die grote dingen komen, wij het karakter hebben om ze te volbrengen. Heer, wij hebben U lief. In Jezus’ naam, amen.

 

KoorJoy to the World

Jubel het uit, de Heer is hier

Ontvang het Koningskind

Als Redder van de aarde

Geeft Hij het leven waarde

Dus hemel en aarde, zingt

Dus hemel en aarde zingt

Dus hemel, dus hemel en aarde, zingt

Vreugde, vreugde, vreugde, vreugd

 

Zegen

Dank voor uw komst. Hopelijk gaat u bemoedigd en opgemonterd naar huis. De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

 

Vind je roeping!

18 december 2016 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan