Home Volg de Rabbi : Cultiveren van de woorden van de Rabbi

Opening

 

Welkom in Shepherd’s Grove in Garden Grove, Californië. Welkom bij Hour of Power met Bobby Schuller. Ontdek het gezicht en de stem van positief christendom.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

 

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

Welkomstwoord

Door Bobby Schuller

 

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Goedemorgen. Geweldig dat u hier in Shepherd’s Grove bent om met ons de dienst te volgen. Welkom ook iedereen die thuis kijkt.

Bedankt daarvoor. Graag applaus voor onze wereldwijde tv-gemeente. Dat u hier bent, heeft een reden. Daar zijn wij van overtuigd. God is betrokken bij uw leven. Ook al bent u hier doordat u uit-stapte bij de verkeerde bushalte. Of u hebt een weddenschap verloren en nu moest u naar de kerk.

Om welke reden u hier ook bent, wij geloven dat God u hierheen heeft geroepen en dat Hij uw leven kan aanraken. Dus wij bidden dat op de één of andere manier, via de Heilige Geest, Jezus uw hart zal aanraken. Groet de mensen rondom u met warmte in naam van God en zeg: God houdt van u en ik ook. Laten we bidden.

 

Gebed

 

Vader, dank U dat U ons hier hebt geroepen. Wij geloven dat U bij ons betrokken bent. Er is een reden dat we leven. Ik bid voor eenieder die hier moedeloos, wanhopig komt. Laar ons zo op U vertrouwen, dat we de volgende stap kunnen zetten. Heer, we hebben allerlei twijfels. Maar genoeg vertrouwen om te geloven in U, en ons leven aan U over te geven. In Jezus’ naam bidden wij dit, amen.

 

 

 

 

 

 

 

Koor – “Hand in Hand Now Walk with Jesus”

 

Hand in hand met Jezus wandelen zonder vrezen voorwaarts gaan uit de schaduw van het duister

Stralend in zijn licht te staan zoals warme zonnestralen is de Heer, Hij wijst de weg duisternis wordt Helder zonlicht waarheid is Hij en de weg daag’lijks geven en vergeven ja, zijn zegen is nabij

Oorsprong van mijn levensvreugde vred’ en blijdschap geeft Gij mij Vader, Christus, U komt tot ons

Schijn uw licht steeds op mijn pad leer ons om elkaar te geven vervul ons met uw god’lijke schat laat Uw hart van liefde zingen weg nu alle leed en pijn dier’bre Jezus, Heer en Heiland vrees en twijfel zijn Voorbij mijn hand in zijn hand, zo wijst Hij mij de juiste weg te gaan zing vol blijdschap en met vreugde

Prijs die God en Heer vandaag

 

Schriftlezing –   Marcus 4:3-8

door Hannah Schuller

 

U mag gaan zitten. Goeiemorgen, kerkfamilie. Geweldig toch? We zijn familie, verbonden door onze gedeelde liefde van onze Schepper. En geen fout of overtreding kan dat ongedaan maken. Geweldig vind ik dat. Laten we luisteren naar het Woord van onze God en op Hem vertrouwen. Luister. Iemand ging eens naar zijn land om te zaaien. Tijdens het zaaien viel een deel van het zaad op de weg en de vogels kwamen en aten het op. Een ander deel viel op rotsachtige grond, waar maar weinig aarde was

en schoot meteen op omdat het niet diep in de grond kon dringen en toen de zon opkwam

verschroeide het jonge groen en omdat het geen wortel had droogde het uit. Weer ander zaad viel tussen de distels en de distels schoten op en verstikten het en het bracht geen vrucht voort. Er waren ook zaadjes die in goede grond vielen. Ze schoten op en droegen vrucht. Sommige leverden het dertigvoudige op, andere het zestigvoudige en weer andere het honderdvoudige. Hij zei tegen hen:

Begrijpen jullie deze gelijkenis niet? Hoe zullen jullie alle andere gelijkenissen dan begrijpen? De zaaier zaait het Woord. Sommigen zijn als het zaad dat op de weg valt: Het Woord wordt wel gezaaid,

maar als ze het gehoord hebben komt meteen Satan om het woord weg te graaien. Anderen zijn als het zaad dat op rotsgrond is gezaaid: Als ze het Woord hebben gehoord, nemen ze het met vreugde in zich op. Maar in hen schiet het geen wortel, ze zijn te oppervlakkig en als ze vanwege het Woord

worden beproefd houden ze geen ogenblik stand. Weer anderen zijn als het zaad dat tussen de distels is gezaaid: Ze hebben het Woord wel gehoord, maar de dagelijkse zorgen de verleiding van de rijkdom en hun verlangens naar allerlei andere dingen komen ertussen en verstikken het Woord, zodat het zonder vrucht blijft. Er zijn ook mensen die zijn als het zaad dat op goede grond is gezaaid: Zij horen het woord en aanvaarden het en dragen vrucht, sommigen dertigvoudig, anderen zestigvoudig

en weer anderen honderdvoudig.

 

Instrumentaal HOP ORKEST– “Gabriel’s Oboe”

 

 

 

Het Onze Vader met Chad Blake

 

Bidt u met mij?

Onze Vader die in de hemelen zijt. Uw naam worde geheiligd. Uw Koninkrijk kome, uw wil geschiede

gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. Geef ons heden ons dagelijks brood en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want van U is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid.

 

 

 

 

 

 

SOLO – Tully Wilkinson – “Child of God”

 

Ik ben niet wat anderen over me zeggen en ik ben niet de som van m’n fouten want ik ben een kind

Ik ben een kind van God ik ben niet wat ik doe en ook niet wat ik bezit want ik ben een kind ik ben een Kind van God ik ben wie Hij liefheeft dat is wie ik ben en ik ben gekozen dat is wie ik ben Ik ben door Hem geliefd dat is wie ik ben bij Hem is waar ik hoor ik ben een kind van God ik hoef niet te tobben

Ik hoef me niet te haasten ik ben van Hem ik ben een kind van God ik ben niet meer geketend door Schaamte en schuld mijn ketens zijn gevallen en ‘k ben vrij ik ben een kind van God Ik ben door Hem Geliefd dat is wie ik ben ik ben uitverkozen dat is wie ik ben Ik ben door Hem geliefd dat is wie ik ben

Bij Hem is waar ik hoor ik ben een kind van God ik was al van Hem voordat ik geloofde ik was al Gekend voor m’n geboorte ik ben van Hem Hij is van mij ik ben een kind van God Ik ben door Hem Geliefd dat is wie ik ben ik ben uitverkozen dat is wie ik ben ik ben wie Hij liefheeft dat is wie ik ben

Bij Hem is waar ik hoor ik ben een kind van God

 

Introductie tot lied door Don Neuen

 

Goedemorgen namens het koor. Begin 19e eeuw, toen Beethoven en Mozart hun geweldige muziek schreven was ook de Oostenrijker Franz Schubert een toonaangevend Europees componist. Van zijn hand is het religieuze lied van vandaag: Die Allmacht over de almacht van God onze Vader. In het lied verkondigen hemel en aarde dat de Here God Jehova en zijn macht het hele universum besturen.

Niet alleen de aarde maar heel het universum. Soliste in dit historische lied is Sarah Grandpre. Allmacht van Franz Schubert.

 

Koor – “The Omnipotence”

 

Groot is de Here Jehova hemel en aarde getuigen van zijn grote macht je hoort Hem in de razende Storm in het geraas van de kolkende stroom groot is de Here Jehova je hoort Hem in de razende Storm in het geraas van de kolkende stroom groot is de Here Jehova groot is de Here Jehova groot is Zijn macht je hoort het in het geritsel van de bladeren van het woud je ziet het in het wuiven van het Gouden graan in de schoonheid van de schoonste bloemen je ziet het in de myriaden sterren je ziet Het in de myriaden sterren je ziet het in de schoonheid van de schoonste bloemen je ziet het in de Myriaden sterren je ziet het in de myriaden sterren woest klinkt het in het rollen van de donder in het Rollen van de donder en in de vlammende bliksem in de vlammende bliksemschichten maar mijn Liefdevolle hart verkondigt nog luider de macht van Jehova maar mijn liefdevolle hart verkondigt nog Luider de macht van Jehova de Here God almachtig Heer wij bidden tot de hemel en hopen op uw Genade en vergeving Heer wij bidden tot de hemel en hopen op uw genade op uw genade en Vergeving groot is Jehova de Heer groot is Jehova de Heer

 

Preek – “Follow the Rabbi: Cultivating the Rabbi’s Words”

door Bobby Schuller

Goed zeg. Vandaag volgen we weer Jezus de rabbi. In tijden dat mijn geloof zwak was, dacht ik vaak: Het is niet eerlijk als ik één van de twaalf was geweest had ik naast Jezus kunnen lopen en zijn wonderen kunnen zien en dan zou ik nooit aan Hem getwijfeld, maar altijd op Hem vertrouwd hebben.

Toch zie je dat alle discipelen Jezus in de steek lieten. Alleen de apostel Johannes niet. God heeft ons de Bijbel en alle verhalen gegeven. Maar vaak lezen we de Bijbel in het licht van onze Amerikaanse

of westerse cultuur. We lezen ze in ons eigen licht. Dat het ‘eisegese’: Het projecteren van onze eigen vooronderstellingen. We moeten ons daarom verdiepen in de taal en cultuur en de manier van denken in Jezus’ tijd willen we de Bijbel echt begrijpen. Allereerst moeten we beseffen: Jezus was en Jezus is een rabbi. Joods. Onze God, onze Jezus was en is joods. Van de daarbij behorende zienswijze is zijn aardse verkondiging doordrongen. Als we geen weet hebben van het rabbijnse leven en het jood-zijn van Jezus kon zijn boodschap wel eens totaal aan ons voorbijgaan. Allereerst moeten we bedenken

dat het joodse volk in de 1e eeuw een diepe liefde koesterde voor het Woord van God. Een diepe liefde. Hun leven draaide om de Tora. Ze wilden hun hele onderwijsstelsel, hun onderwijs en hun levenswijze baseren op de Tora. Ze hongerden naar Gods Woord. Er was een systeem van rabbi’s

en volgelingen waarbij werd onderwezen hoe Gods Woord gestalte te geven in ieder aspect van het leven. Joden zaten vaak urenlang in de synagoge, discussiërend. Beurtelings lazen mensen voor uit Gods Woord. Dan zaten ze op de erestoel van Mozes. En ze hadden Bijbelfeesten waarbij ze op en neer sprongen van vreugde als de Tora naar buiten werd gebracht. Ze zaten eromheen, lazen en bestudeerden hem. Eén van de voornaamste doelen van Jezus als rabbi was Gods Woord te  onder-richten, in vervulling te doen gaan en het zelfs vóór te leven. Hij gaf de Tora gestalte op de meest complete manier. Het beste wat we kunnen doen is ons voorstellen hoe dat was. Alsof we daar zijn met Jezus tijdens zijn onderricht en denken vanuit Gods Woord. Als rabbi hield Jezus van  gelijke-nissen en verhalen. En Hij legde ze niet altijd uit. Jezus bediende zich graag van plantenmetaforen.

Hij sprak graa Ik weet niet waarom. Misschien omdat…Misschien omdat een plant aanvankelijk onzichtbaar groeit alvorens zichtbaar te worden. Misschien omdat een plant pas vrucht draagt als het tijd is niet constant, want een plant heeft rust nodig. Misschien omdat een plant, vooral een oude, moeilijk uit te roeien is. In elk geval spreekt Jezus graag over de organische aard van planten en legt verbanden met geestelijk leven. In de passage die Hannah voorlas, waarin Jezus een verhaal vertelt,

krijg je een beeld van rabbi Jezus. Hij staat waarschijnlijk, op de flank van een heuvel, bij een  boer-derij. Je had destijds vaak terrassenbouw. Die werden trapvormig tegen een heuvel aangelegd. Ze bouwden muurtjes, maakten de grond vlak en verbouwden daar gewassen op. Dan had een boer een vlak stuk grond dat hij kon ploegen en inzaaien, en waar hij karren kon gebruiken. Dus  hoogst-waarschijnlijk is het een boerderij. Het werkt als een amfitheater, het gaat tegen de heuvel op en de terrassen dienen als zitplaats voor de duizenden mensen die Jezus willen horen spreken. Om  verstaanbaar te zijn stapt Jezus op een bootje dat vlak bij de oever ligt en wordt zijn stem de heuvel opgedragen, als in een Grieks amfitheater. Daar staat Hij te spreken en Hij heeft het over een boer en zegt: Kijk die boer… Hoogstwaarschijnlijk was daar een boer aan het zaaien lopend langs de voren.

U kent dat wel, lopend zaaien. Volkomen onvoorbereid zei Hij: Het Koninkrijk van God is als die boer

die loopt te zaaien. Een deel van het zaad viel op de weg vogels aten het op en het kon geen wortel schieten. Een ander deel viel op rotsige bodem schoot geen wortel en de zon deed het verdorren.

Weer een ander deel viel tussen de distels, die het zaad verstikten. Maar er viel ook een deel in goede aarde. Toen het opkwam leverde het het 30-, 60- en 100-voudige op. Toen Hij die gelijkenis had verteld, legde Hij hem aan niemand uit. Zijn discipelen zeiden: Rabbi, we begrepen het verhaal van de zaaier niet. Hoe zat dat nou? En dan legt Jezus hen het verhaal uit. Het valt in vier delen uiteen. Daar gaan we het over hebben. Eerst heeft Jezus het over het zaad dat op de weg valt. Hij zegt: Het zaad is het Woord van God. Dat kan de Tora zijn of wat God over jou zegt, hoe Hij tot je spreekt via de Heilige Geest of Jezus zelf. In Johannes staat dat Jezus het mens geworden Woord is. Het zaad is het Woord van God, zegt Jezus. Als het Woord van God wordt uitgesproken over je leven, je hart, hoe reageert je hart dan? Als een weg? Als een steen? Als grond vol distels of als vruchtbare grond? Hij zei: Het eerste is als een weg. Het zaad valt op de weg en wortelt niet. De vogels eten het op. Het hart van veel mensen is als die weg. Een weg op zo een boerderij is geen Romeinse weg of zo. Meer zoiets als een pad dat je ziet als je een tocht door de wildernis maakt, doet u dat wel eens? Paden die keihard zijn. Links en rechts groeien planten, maar het pad loopt gewoon door. Ik hou erg van Peter’s Canyon, ik was er vanmorgen nog. Die paden in de wildernis zijn keihard en ze worden zo hard

doordat er overheen gelopen wordt. Er wordt zo vaak overheen gelopen dat ze zo hard worden als beton. Velen van ons lijken daarop. We hebben ons verhard voor het geloof. Velen hier aanwezig met hun man of vrouw en velen thuis: Uw hart is gekristalliseerd. Het is ijskoud geworden, hard als steen tegenover Gods Woord. God wil je zeggen dat je door hem geliefd bent, dat Hij je roept en dat je een nieuwe schepping kunt worden. We reageren met hardheid. En vaak komt dat doordat er over ons heen is gelopen. Is u dat wel eens overkomen? Vaak zijn het mensen van een kerk die over anderen heen lopen. Een non die je heeft geslagen een dominee die zei dat je naar de hel gaat. Een maffe oom of tante die je altijd belaagt met religieuze traktaatjes die je een schuldig gevoel geven. Allemaal hebben we verhalen over mensen van een kerk die over ons heen hebben gelopen, ons hebben gebruikt en gekwetst. Daardoor hebben we ons verhard en houden we God op afstand. Onze harten zijn zo hard doordat er over ons heen gelopen is. Soms is het de pijn van het leven. Het leven is hard.

Kinderen sterven, mensen worden ziek, dingen die je niet verwachtte en die je hart verharden. Maar ik zeg: Verhard u niet voor het Woord van God. Laat uw hart niet ongevoelig worden voor Gods Woord.

Laat het uw ziel doordringen, laat het wortelen en vrucht dragen. Dat pad kàn goede grond worden.

Maar dat kan maar op één manier. Het moet gebroken worden regen ontvangen en zacht gemaakt worden door levend water. Velen van ons moeten met berouw ons tot God wenden en erkennen dat we onze onschuld hebben verloren, onze dromen en verwachtingen. Dat moeten we bij God leggen.

Dan kan ons hart weer zacht worden. Alles krijgt een nieuwe realiteit en toekomst in Jezus. Hij zorgt voor stromen van levend water. Sta uzelf toe te worden verzadigd door Gods liefde en de liefde van goede gelovigen en discipelen die u willen helpen en begeleiden en liefde betonen. Vindt u zichzelf hard en ongevoelig, vandaag zeg ik: breek. Breek, zodat Gods Woord je hart kan binnendringen.

Breek, laat de Here door je hart heen breken en het zaad in je zaaien zodat je echt een toekomst hebt en gevuld wordt door zijn leven en liefde. Breek. Mijn grootvader was erg goed in het zacht maken van grond. Je preekt te weinig uit de Bijbel, zeiden ze vaak. Maar hij zei: sommigen zaaien, anderen verzorgen of oogsten. Maar mijn taak is de grond te ploegen. En dat deed hij goed. Vervolgens heeft Jezus het over zaad dat op rotsige bodem valt. Je hebt dus die heuvel met terrassen afgezet met stenen muurtjes. Een laagje aarde kwam op die muurtjes te liggen een heel dun laagje. Het lijkt goede grond, zaad begint erin te wortelen, maar kan niet diep genoeg. Jezus zegt: Dat is als iemand die blij

opspringt als hij het Woord hoort maar doordat ze onvoldoende geworteld zijn geven ze het op. Voor velen geldt: Toen we voor het eerst Gods Woord of zijn roeping hoorden zeiden we: Ja Heer! Een paar geweldige maanden volgden, vol vreugde. Maar toen rezen er moeilijkheden en we verwelkten, en doorstonden de beproeving niet. Als u zo bent, zeg ik: Zorg dat je wortels diep gaan. Want de wortels, die verborgen zijn, zijn belangrijker dan de zichtbare dingen. Als je lange wortels hebt en een korte scheut, zit je goed. Maar met een hoge scheut en korte wortels zit je fout. Wortels, kleine verborgen dingen die tellen in het Koninkrijk van God. Ronald Rolheiser vertelde dat hij bamboe in zijn achtertuin had. Hij kreeg het maar niet weg door het sterke wortelstelsel. Het was een meter of zes hoog. Hij hakte het helemaal weg tot een heel stuk in de grond. Nu ben ik er vanaf, dacht hij. Na een paar maanden schoot het weer op, nog sterker. U weet wat een rotspul het is. Hij hakte het weer weg,

gooide er gif over, een laag gruis, en daarover cement. Een half jaar later, zei hij, schoot het bamboe door het beton heen. Zo is het als je op God vertrouwt. Als je zijn Woord diep in je ziel laat  door-dringen kan niets je tegenhouden, geen beton, geen gif, geen gruis, geen bijl. Gods Woord is sterker dan dat alles. Als je Gods stem hoort en gelooft dat je door Hem geliefd bent, kan niets je omhakken,

kan niets je breken. De derde persoon waar Jezus het over heeft lijkt op zaad dat op goede grond valt

maar opschiet tussen het onkruid. Dat is het typische van deze passage. Het zaad dat tussen de distels valt, is in feite goede grond. Boeiend toch? Degenen die eigenlijk goede grond zijn en het Woord ontvangen zijn ook goede grond voor allerlei andere, minder geslaagde dingen. De tactiek van de vijand is altijd dezelfde. Je ziet het door de geschiedenis heen. Eerst probeert hij je om te leggen.

Als je tot geloof komt en God volgt Ik ben zelf een voorbeeld. Je doet wat God van je vraagt en de vijand komt achter je aan. Als je wortelt in Gods Woord, zal je het volhouden en komt het goed. En dan zegt hij: Dit werkt niet, telkens als ik hem aanval wordt hij alleen maar sterker. En wat doet de vijand dan? Als ik hem niet kan vernietigen zal ik hem smoren in genoegens en drukte. Zo gaat het altijd. Als de harde aanpak niet werkt, probeert hij het met rijkdom. We leven in het rijkste land ter wereld. Jezus zegt: De distels en het opschietende onkruid dat zijn de rijkdom en de zorgen van deze wereld. Hij noemt ze in één adem. Zo wordt het Woord van God verstikt in uw leven. Hier valt het zaad op vruchtbare grond. Maar onkruid gedijt daarop even goed als het Woord van God. Als je het onkruid niet uittrekt, wordt Gods Woord verstikt. Velen die Gods Woord ontvangen, krijgen ook dat onkruid. We krijgen het steeds drukker. We doen goede dingen, maar te veel. We worden volkomen opgeslokt

door drukte en haast. We hebben voetbalkamp, de daklozen-opvang, de schaakclub, we moeten van alles doen met de kinderen en opa en oma. Doordat we vruchtbare grond zijn, doordat we  verant-woordelijk zijn wordt onze tuin overwoekerd door onkruid en distels. En het Woord van God wordt verstikt. En doordat we geen tijd hebben voor gebed en overpeinzing geen tijd om het Woord van God

te laten gedijen in ons hart vervangen we christenvreugde door entertainment. We hebben geen tijd om ware vreugde te koesteren en betalen voor een surrogaat. Laat nooit entertainment of lol in de plaats komen van ware christenvreugde. Amen. Als je wil dat Gods Woord groeit in je hart moet je het onkruid uittrekken en dat is zwaar werk. Als je dat niet doet, zal Gods Woord nooit in je wortelen. Als je het constant druk hebt, altijd bezorgd bent is entertainment het hoogst haalbare. Je zult nooit echte vreugde ervaren als je dat onkruid niet uittrekt. Amen? Soms is onkruid iets goeds, maar niet dat waartoe God je heeft geroepen. We moeten twee of drie dingen doen, niet honderd dingen. Amen.

En wat ik meer dan wat ook wil overbrengen is We denken altijd: Ik ben het zaad op de rotsen of…

 

Iedereen is het allemaal geweest. Iedereen is steenhard geweest tegen God, of oppervlakkig zijn allemaal overwoekerd geraakt en goede grond geweest. En het geweldige is dat ook nu het Woord van God bij je binnenkomt. Ook nu loopt de zaaier over zijn veld en strooit zijn zaad. Hij strooit zijn zaad. De vraag is: Wat gebeurt er met Gods Woord? Hoe komt het in uw leven tot uitdrukking? Elk van de voorbeelden is een respons op wat God zegt. Valt Gods Woord op de weg dan zegt de weg: God is dood. Als het op rotsgrond valt, is het: Ik geef het op. Het is te moeilijk, dit leven is te zwaar.

Het zaad dat tussen de dorens valt, zegt: Vermaak en drukte zijn beter. Maar het zaad dat in  vrucht-bare aarde valt, zegt maar één woord: ‘ja’. Als Gods Woord tot u komt, wat zegt u dan? Al die andere dingen zijn eigenlijk een ‘nee’. Maar als Gods Woord komt, zegt de goede grond: ja. En Gods Woord zegt: Je bent niet wat je doet of hebt of wat ze over je zeggen. Hoe ga jij reageren? God wil maar één woord horen: ‘ja’. Als Hij zegt: doe mijn werk zoals Ik het zeg wil Hij maar één woord horen: ja. Als Hij zegt: Gehoorzaam mijn regels, wees goed voor je naaste zet je in voor anderen, dan wil Hij één woord horen: ja. Als we de Bijbel bestuderen en bidden en Gods stem horen wil Hij maar één ding horen:

‘Ja Heer, dat zal ik doen.’ Ja is een woord van vertrouwen. En vertrouwen is een ander woord voor geloof. Hij wil dat wij in vertrouwen reageren als Hij spreekt. En als Gods Woord in ons hart wordt gezaaid reageren we op één van deze vier manieren.

 

Gebed

 

Vandaag heeft u de gelegenheid om op een nieuwe manier te reageren om gewoon ‘ja’ te zeggen.

Buigt u het hoofd met mij? Het Woord van God is gekomen. Vaak raken we de koers kwijt door twijfels, door verlies, door zorgen of door genoegens. Maar God zegt: kom tot Mij. Ik zeg ja tegen U, Heer, ik zal U volgen. In Jezus’ naam. Amen.

 

 

Koor – “Heav’n is Here”

 

Hemelvreugd is hier, als ‘t loflied blijdschap brengt op ‘t levenspad hemelvreugd is hier, als droefheid

Wordt verdreven uit ons hart hemelvreugde, want Gods goedheid helpt ons dragen onze last God is Hier, want elke morgen staat zijn liefde voor ons vast amen, amen, amen

 

Zegen

 

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon

en de Heilige Geest. Amen.

 

 

Volg de Rabbi : Cultiveren van de woorden van de Rabbi

17 mei 2015 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan