Home Volg de rabbi: de rabbi praat tegen je

 

Opening

 

Welkom in Shepherd’s Grove in Garden Grove, Californië. Welkom bij Hour of Power met Bobby Schuller. Ontdek het gezicht en de stem van positief christendom.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

 

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

Welkomstwoord

Door Bobby Schuller

 

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Goedemorgen. Groet de mensen om u heen uit naam van God en zeg: God houdt van u en ik ook. Laten we bidden.

 

Gebed

 

Vader, dank U dat U ons hierheen heeft geroepen. Het is een eer hier Jezus’ naam te mogen prijzen.

Laat alles wat we doen tot uw glorie zijn. Wilt u allen hier aanwezig sterken en bemoedigen. Geef, Heer, dat we nader tot U komen. In Jezus’ naam, amen.

 

Koor – “Blessed Assurance, Jesus is Mine”

 

Volle verzeek´ring, Jezus is mijn wat schenkt dat rust aan ´t volgzaam gemoed in Hem zal ´k zalig, Zalig steeds zijn wedergeboren door Jezus´ bloed dit is mijn vreugde, altoos te zijn in mijne Heiland, Jezus is mijn dit is mijn vreugde, altoos te zijn in mijne Heiland, Jezus is mijn voll´ onderwerping, zijn Eigendom in Hem te rusten, heerlijk genot ´t eigen ik doden, zijn wil alleen rijk in mijn Heiland, leven Voor God dit is mijn vreugde, altoos te zijn in mijne Heiland, Jezus is mijn dit is mijn vreugde, altoos te Zijn in mijne Heiland, Jezus is mijn volle verlossing, gans vrij te zijn ‘k mag alles leggen in zijne hand

Tte zijn in mijne Heiland, Jezus is mijn dit is mijn vreugde, altoos te zijn in mijne Heiland, Jezus is mijn

 

 

 

 

 

Schriftlezing –   Matteüs 21:6-17

door Chad Blake

 

U mag gaan zitten. Luistert u ter voorbereiding op de preek naar deze woorden uit het evangelie van Matteüs. De leerlingen gingen en deden wat Jezus hun opgedragen had. Ze brachten de ezelin en het veulen, legden er kleren overheen en Hij ging erop zitten. Zeer veel mensen spreidden hun kleren uit op de weg, anderen sneden takken van de bomen en legden die op de weg. Zowel de menigte die voor Hem uit ging als die welke Hem volgde, schreeuwde: Hosanna, de Zoon van David. Gezegend is Hij die komt in de naam van de Heer. Hosanna, in de hoogste hemel. Toen Hij Jeruzalem binnen-getrokken was kwam de hele stad in beweging en ze vroegen: Wie is dat? De mensen zeiden: Dat is de profeet, Jezus van Nazaret in Galilea. Jezus ging de tempel binnen joeg alle mensen weg die daar kochten en verkochten en gooide de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenver-kopers om. Hij zei hun: Er staat geschreven: Mijn huis zal een huis van gebed heten maar u maakt er een rovershol van. In de tempel kwamen blinden en kreupelen bij Hem, en Hij genas ze. Maar toen de hogepriesters en schriftgeleerden de opzienbarende dingen zagen die Hij deed en de kinderen die in de tempel riepen: Hosanna, de Zoon van David wonden zij zich op en vroegen: Hoort U wat zij daar zeggen? Jezus zei: Ja. Maar hebt u nooit gelezen: Uit de mond van kinderen en zuigelingen hebt U zich een lofzang bereid?’ Hij liet hen staan, ging de stad uit naar Betanië, en overnachtte daar. Zo luidt het Woord van de Heer.

 

Koor “Hosanna, We Rejoice!”

Hosanna, hosanna gezegend is Hij die komt in de naam des Heren hosanna gezegend is Hij die komt

In de naam des Heren Jeruzalem, Jeruzalem zing uwe Vorst ter eer hosanna in de hoge hosanna voor Uw Heer hosanna in de hoge hosanna voor eeuwig hosanna in de hoge zo klinkt het oude lied want Christus is onze Verlosser de hemelse Heer onze Koning och mochten we Hem eeuwig prijzen met Hart en ziel en stem en in zijn heerlijke aanwezigheid voor eeuwig ons verheugen ons verheugen

 

INTERVIEW – JENNY OAKS BAKER

BS = Bobby Schuller en JOB = Jenny Oaks Baker

 

Introductie Jenny Oaks Baker

 

Tot onze vreugde is Grammy-genomineerde Jenny Oaks Baker terug in Shepherd’s Grove en Hour of Power. Jenny begon op haar vierde met muziek maken en won als kind al  verscheidene concoursen. Ze studeerde aan het Curtis Institute of Music en aan de Juilliard School of Music. Ze trad op met het Utah Symphony de Concerto Soloists Chamber Orchestra of Philadelphia and the Mormon Tabernacle Choir. Vandaag speelt ze samen met haar vier     kinderen: Hannah, Laura, Matthew en Sarah. Laten we even voor haar klappen.

 

 

BS       Waar ben je nu mee bezig?

JOB     Ik heb, met vier kinderen, een drukke baan als moeder. En ik speel overal ter wereld en in het    land. Ik zet momenteel veel muziekvideo’s op YouTube. Zo kan ik spelen voor miljoenen en        toch bij mijn gezin zijn.

BS       En je wordt druk bekeken. Je bent aardig aan het doorbreken. Je geloof is erg belangrijk voor    je, hè?

JOB     Ja, enorm. Ik ben zo dankbaar voor mijn geloof, Jezus’ leiding en de zin die het geeft aan ons    leven.

BS       Geweldig. Waar ben je te beluisteren?

JOB     Op YouTube en op mijn website, jennyoaksbaker.com. Verder: Amazon en I-Tunes.

BS       Geweldig dat je er bent en dat we je kinderen kunnen horen. Applaus voor de familie Baker.

 

INSTRUMENTAL – JENNY OAKS BAKER – “Love is Spoken Here”

 

‘K woon in een huis waar ieder huis wordt gezegend door de kracht van de Heilige Geest kristalhelder Is wat je hier leert want hier regeert de liefde ‘k woon in een huis waar ieder huis wordt gezegend door De kracht van heilige macht vader en moeder wijzen de weg leren me vertrouwen en gehoorzaamheid

Kristalhelder is wat ze ons leren want hier regeert de liefde want hier regeert de liefde

 

INSTRUMENTAL – JENNY OAKS BAKER – “All Creatures of Our God and King”                         

Bobby bedankt Jenny  Oaks Baker

 

Dank je wel, Jenny Oaks Baker, wat een prachtig geschenk.

 

Verklaring van Bobby Schuller     

 

Wat fijn dat u er bent. Mag ik een applaus voor mijn ouders, Robert en Donna Schuller en mijn oma Lynell? Geweldig dat jullie er zijn. Papa, we houden van je. Deze katheder is de overgeschilderde katheder van waarachter mijn vader preekte. Daarom staat ie hier, al past hij niet in de omgeving.

Voor mij heeft hij grote sentimentele waarde. Hij is een van de beste predikers ter wereld, naar mijn mening. Geweldig dat hij er is.

 

Gaat u staan, dan spreken we samen de verklaring uit. Houd uw handen zo, waarmee u toont te willen ontvangen. Wees niet bang, het is niet iets charismatisch. Zegt u het met mij: Ik ben niet wat ik doe,

ik ben niet wat ik heb, ik ben niet wat mensen over me zeggen, ik ben een geliefd kind van God. Dat is wat ik ben, dat kan niemand me afnemen. Ik hoef niet te tobben, ik hoef mij niet te haasten, ik kan mijn vriend Jezus vertrouwen en zijn liefde delen met de wereld. Amen. U mag gaan zitten. Dat zijn teksten van Henri Nouwen en Dallas Willard. Als u over het geloof wilt lezen, begin dan met hen. Zij zetten u op het juiste spoor.

  

Preek – “Follow the Rabbi: The Rabbi is Talking to You”

door Bobby Schuller

Vandaag bespreken we de intocht in Jeruzalem als onderdeel in de reeks ‘Volg de rabbi’ waarin we op zoek gaan naar de context van de evangeliën van Matteüs, Marcus, Lucas en Johannes. We gaan kijken naar de cultuur waarin mensen in Jezus’ dagen leefden. We bestuderen wat het betekent om de Bijbel te lezen in de context zoals die was voor een joodse man of vrouw in de eerste eeuw. Zij lazen de Bijbel anders dan wij, maar op de juiste manier. Hoe meer wij lezen als zij des te dichter komen we bij de bedoeling van de auteur. Jezus was een rabbi en wat rabbi’s het belangrijkst vinden is dat hun leerlingen, hun<talmadeem, doen wat hen gezegd wordt. Ieder mens worstelt als discipel met minstens een paar dingen die Jezus ons opdraagt. Zoals je vijanden liefhebben. Vaak veront-schuldigen we ons en vinden dat we bepaalde dingen die Jezus ons opdraagt, niet hoeven te doen.

Dat zijn meestal de moeilijkste dingen. De preek van vandaag gaat over zelf-inzicht en het  onder-zoeken van je eigen hart. Vaak denken we als gemeente bij het aanhoren van een confronterende

preek: ‘Joe zou deze preek moeten horen.’ Mijn moeder, mijn kinderen, mijn huisgenoot zou deze preek moeten horen.’ Nee, u moet hem horen. Weersta de verleiding naar een ander te wijzen. Wijs naar uzelf, hoe moeilijk dat ook is. Je hebt in je onbewuste verdedigingsmechanismen die je ervan weerhouden om je hart en je geest, je hele leven, te onderzoeken. Ik schets de situatie vóór de intocht in Jeruzalem. 200 jaar voor de geboorte van Jezus was er een beroemde joodse generaal genaamd Judas Maccabeüs. Judas Maccabeüs was een cohen, kwam dus uit een priestergeslacht. Hij was zoon van een priester en kwam aan de macht toen Israël werd overheerst door de Seleuciden. Dat was één van de vier restanten van het Griekse Rijk van Alexander de Grote, de Macedoniër. Deze Seleuciden, of Grieken kwamen in Israël en ontheiligden de tempel. Ze offerden varkensvlees op het altaar. In een joodse tempel. Dat is het meest onkoosjere wat er is: varkensvlees op het altaar. Ze maakten er een altaar voor Zeus van. Van de bijgebouwen van de tempel maakten ze een bordeel. En de tempel zelf vulden ze met heidense voorwerpen en symboliek. Uiteraard bracht dit de onderdrukte

joodse nationalisten tot razernij. Dan staat er een soort vrijheidsstrijder op. Een goed mens, een held:

Judas Maccabeüs. Hij leefde rond 160 voor Christus. Hij leidt een opstand, brengt een leger op de been en schopt de Grieken Israël uit. Iedereen blij. En als hij Jeruzalem binnenkomt leggen de mens-en palmtakken op de grond voor hem en Shimon Maccabeüs. Ze komen Jeruzalem binnen gaan de tempel binnen en gooien al die heidense troep naar buiten. En ter herdenking aan de reiniging van de tempel wordt de feestdag chanoeka ingesteld. We spoelen 200 jaar vooruit, naar het jaar 30 onge-veer. De Grieken zijn weg en wie is ervoor in de plaats? Dat zijn de Romeinen, nietwaar? Rome was één en al slechtheid. Ik weet niet waarom wij westerlingen het Romeinse Rijk zien als een soort pragmatisch nobel, goed rijk. Rome was door en door slecht. Ze folterden en vermoordden mensen,

vermoordden christenen links en rechts, ze waren immoreel, ze vermoordden kinderen, oude mensen, zieken. Ze waren meedogenloos. Ze waren als rijk de belichaming van al het kwaad dat je kunt  be-denken. En dan heb je het goede joodse volk, dat God liefheeft en totaal anders leeft. Zij worden door Rome onderdrukt. Begrijpt u wel? Rome houdt Israël bezet. Iedereen wil de Romeinen weg hebben

maar ze kunnen niks aan de situatie veranderen. Ik wil schetsen wat er plaatsvindt op de dag van Jezus’ intocht. Het is de week van Pesach. Volgens sommige historici dat Jeruzalem, dat normaal

200.000 inwoners had dan 2 à 2,5 miljoen mensen herbergde. Allemaal joods en allemaal diepgelovig.

Ze waren uit het hele Midden-Oosten gekomen voor deze viering. Velen van hen zijn jonge vurige, fanatieke joden. Kunt u me volgen? Er zijn heel veel mensen in Jeruzalem. Het is net Times Square

met oud en nieuw. Een gigantische mensenmassa. Het betekent ook dik verdienen voor mensen die in de religieuze handel zaten. In deze passage worden de geldwisselaars genoemd. Je mag de tempel niet in met on-koosjer geld. Je hebt bijvoorbeeld Romeinse munten en die moet je wisselen voor shekels. Alleen joods geld was toegestaan. Wat gebeurt er bij het wisselen? Je houdt wat in op het wisselbedrag. Al dat geld gaat naar de priesters en de tempelschatkist. De religieuze instituten

worden er schatrijk van. Arme pelgrims, die al veel hebben besteed aan de reis worden nog eens extra gepakt. En als je een duif wilde offeren. Buiten de tempel kostte een duif vier stuivers, in de tempel wel 75 stuivers. En je moest hem in de tempel kopen. Het religieuze instituut melkt die pelgrims uit. Vaak waren dat arme mensen. De burcht Antonia was een kasteel gebouwd tegen de noordelijke tempelmuur en stak daar hoog bovenuit. Daar huisde het Romeinse garnizoen. Als je de tempel betrad, zag je die Romeinse burcht met boogschutters en speerdragers. Daarmee zei Rome:

Jullie mogen je tempel hebben, maar we houden jullie in de gaten. Eén verkeerde beweging en we zullen jullie verpletteren. Meedogenloos. Dus boven de tempel hangt die kwaadaardige machinerie

van het Romeinse Rijk. Die wacht op één verkeerde beweging om Israël te verpletteren. Dat is het toneel van dit gebeuren. De joden willen Rome weg hebben. En dan Jezus, Jezus is inmiddels enorm populair. Zijn verkondiging heeft iedereen bereikt. Mensen horen over al die wonderen die Hij verricht.

Volgens sommigen is Hij de Messias. En iedereen… Daar gaat het om in deze tekst, iedereen die denkt aan de messias denkt aan Judas Makkabeüs. Begrijpt u? Een legergeneraal. Een priester-generaal, die van Israël een theocratie zal maken. Ze denken dat Jezus zal opstaan als generaal en de Romeinen eruit zal schoppen. Wat is een beter moment dan met twee miljoen jonge joodse  man-nen vol ambitie in de stad? Jezus rijdt op een ezel de stad binnen. Waarschijnlijk door de oostelijke poort zoals in twee profetieën voorzegd wordt. Dus Hij laat de wereld weten: Ik arriveer op Times Square, met oud en nieuw. Ik ben de langverwachte messias. En wat gebeurt er? Iedereen raakt buiten zinnen. Er is geen houden meer aan. Ze denken dat de messias is gekomen en dat dit de grote dag is, dat er geschiedenis geschreven zal worden. En ze roepen: Hosanna. Dat betekent: ‘Red nu’.

Ze juichen Jezus toe, maar roepen ook: Red nu! Waarvan willen ze gered worden? Van Rome.Red ons van de burcht Antonia red ons van die Romeinse heidenen en al hun slechtheid. Red ons van de belastingen en alle narigheid die ze ons opleggen. Jezus rijdt binnen, ze roepen hosanna, leggen hun mantels op straat wat wil zeggen: U bent de koning. Jezus rijdt binnen op een ezel. Met Pascha mag je alleen lopen, dus dit is ook weer een signaal. Ik stel het me altijd zo voor: De menigte wil Hem  doorlaten in de richting van de burcht Antonia, waar Pilatus huist. Niet richting tempel dus. Ze hebben zoiets van: Jezus, is dit je eerste keer in Jeruzalem? De burcht Antonia is die kant op. Waar ga je nou heen? Waar ben je mee bezig? Zijn eigen volk. Naar zijn tempel. Hij stapt van zijn ezel. Iedereen denkt: wat doet Hij nou? Van een paar stukken touw begint Hij langzaam een zweep te vlechten. Daar staat de profeet, vlecht een zweep en plotseling, de enige keer dat je dit ziet in de Bijbel wordt Hij woedend. Hij schopt tafels omver, verjaagt de geldwisselaars Ik stel me voor dat de munten in het rond vlogen terwijl geldwisselaars en duiven-verkopers rennen voor hun leven. En wat gebeurt er daarna? Hij zegt: Mijn huis zal een huis van gebed zijn, zegt God toch? Dan komt een menigte de tempel in, veelal kinderen, die daar niet mogen komen. Alles verandert. Al die kinderen komen binnen

en Jezus begint gewoon mensen te genezen. Met een paar woorden: Wees genezen. Wees  genezen

Dus eerst vernielt Hij alles wat de tempel ontheiligt. Hij smijt alles eruit. Het voelt agressief en boos, maar dan daalt er een grote vrede neer. Nu al die troep weg is is er ruimte voor gebed en genezing.

Waar gaat dit over? Dit gaat over ons, gelovigen. We willen dat God zich met anderen bemoeit, niet met ons. We willen dat God iets doet aan onze omstandigheden, niet aan ons hart. We willen dat God onze omgeving verandert, niet ons ziel en onze geest. We verzetten ons. Maar Jezus zegt: Voordat Ik alles in je leven verander wil Ik jou veranderen. Ik wil jou veranderen. We willen dat Jezus onze Verlosser is maar niet dat Hij onze Heer is. We willen dat Hij ons redt van de hel, van ziekte, van armoede, van onze verbroken relaties maar willen niet dat Hij iets doet aan de belastinginners en duivenverkopers. We willen niet dat Hij de tempel binnenkomt en de pijnlijke, moeilijke zaken aanpakt

in onze levens. Hij heeft ons gevraagd zachtmoedig en eerlijk te zijn en onze vijanden lief te hebben en niet schijnheilig te doen om beloond of geprezen te worden. We moeten geven om schatten in de hemel te verzamelen mensen niet te veroordelen en ze geen religie op te dringen. Vaak verlangen we er niet naar zijn discipelen te zijn maar de mensen op zijn reddingboot. En die twee dingen zijn niet te scheiden. Jezus roept ons op te doen wat Hij gezegd heeft te zullen doen. Je kunt Jezus niet veran-deren. Hij kan alleen jou veranderen. En Jezus verandert de wereld en haar omstandigheden door eerst haar mensen te veranderen. Dit verhaal gaat over onze weerspannigheid. We willen dat Jezus is

wat wij in Hem zien. Ze dachten dat Hij legerleider zou worden, zou afrekenen met Rome hen zou redden van Rome. Maar Jezus zegt: Nee, Ik red jullie van jezelf. Dat is zelden wat we willen. Red ons, Heer van onze baan, van die onuitstaanbare buurman. Red mijn kinderen of wat dan ook. Maar Hij zegt: Ik ga jou redden. En dat doe Ik niet op de manier waarop jij het wilt maar door je hart te  veran-deren.  Als je het toelaat. Als je het toelaat. God vragen je te redden zonder je te veranderen is als een chirurg vragen een tumor weg te halen zonder te snijden. Snijden en kapotmaken is vrijwel altijd

onderdeel van de genezing, in Gods Koninkrijk. Maar de genezing komt pas daarna. Dat doet Jezus ook in de tempel: Eerst kapotmaken, dan genezen. Ook met ons hart: breken, dan genezen. Hij breekt en Hij geneest. Al die dingen in ons leven, onze ego’s, onze trots, onze omgang met anderen, onze haast, zorgen, woede, onze angst, dingen die we doen met ons geld waar niemand van mag weten.

Dat kleine stukje van ons hart, onze geheime zonden, onze verslavingen, de maskers die we dragen

allemaal dingen die we zo wegstoppen dat we er niet aan hoeven te denken en kunnen doen alsof er niets mee hoeft te gebeuren. Maar soms is dat het eerste dat God wil aanpakken. Hij wil je maskers kapotmaken, je ego, je angst, je haast, je zorgen, je schaamte, je trots. Soms moet Hij eerst iets breken voordat Hij het kan genezen. Staat u dat toe? Of zegt u: Red me alleen van Rome? Al te vaak houden we krampachtig vast aan regels maar het goede nieuws is: Als Jezus iets breekt, zorgt Hij ook voor genezing. De keerzijde van die medaille: Sommigen van u hebben genezing nodig. U hebt genezing nodig van het ontslag uit die baan, van dingen die je ouders of ooms of docenten tegen je hebben gezegd, van pesterij op je werk of op school. Het leven is moeilijk. Heel vaak hebben we niet door dat hoe we mensen behandelen, hoe we denken, wat we voelen dat dat voortkomt uit een wond

die nooit is genezen. Sommigen van u bidden om vergeving terwijl u zou moeten bidden om genezing.

Als Jezus heeft gebroken, geneest Hij. Laat Hem u genezen. Je kunt alleen genezen als je toegeeft dat je gewond bent. En dan eindig ik met deze gedachte Weet u dat het Jezus was die Rome ten val heeft gebracht? Hoort u wat ik zeg? Veel geschiedkundigen willen de ineenstorting van het Romeinse Rijk verklaren. Daar zijn allerlei ideeën over maar vrijwel iedereen noemt de opkomst van het  christendom. In een Romeinse cultuur die competitief is, narcistisch, kwaad en imperialistisch, een cultuur die mensen doodde kwamen nieuwe mensen op, christenen, discipelen, die zeiden: Geef ons je zieken. Maak ze niet dood. Geef ons je ouderen en je wezen. Wist u dat weeshuizen en zieken-huizen voortkomen uit het vroege christendom? Ze namen Romeinse burgers op die anders zouden zijn gedood. In Rome telden alleen zij die machtig, rijk en begaafd waren. Maar het christendom zei: gezegend de armen van geest, de zachtmoedigen, zij die rouwen, zij die ziek zijn, die pijn lijden, die ongewenst zijn of zwarte schapen zijn. Geef ze maar aan ons. En dat nieuwe gevoel, die nieuwe kijk op mensenlevens bracht in de Romeinse wereld een nieuwe cultuur waardoor het Rijk uiteindelijk uiteenviel. Als Rome in de 5e eeuw wordt geplunderd was het al aan het afbrokkelen. Waarom? Doordat de cultuur compleet was verwoest door de binnenkomst van mensen met een nieuw hart. Jezus wist hoe Rome ten val gebracht kon worden. Niet door militaire macht, maar door het Rijk te injecteren met nieuwe mensen, met een nieuw hart, die hun vijanden liefhebben, die bidden voor wie hen vervolgen, die leven voor Gods glorie en die geen moment de dood vreesden. Door hen is het Romeinse Rijk gevallen. Waarmee ik zeggen wil: Als u God toestaat de tempel te reinigen zal Hij u gebruiken om af te rekenen met de burcht Antonia. Hoort u wat ik zeg? Als u God toestaat uw hart te veranderen, te werken aan de dingen die het allermoeilijkst zijn in uw leven Als u Hem toestaan u te breken en te genezen, geeft Hij u de macht om de burcht Antonia te slopen om uw omstandigheden te veranderen. Voordat Hij uw omstandigheden verandert, wil Hij u veranderen. Amen? Daarover gaat deze passage. Wilt u met mij de ogen sluiten? Als u hier bent en u zit emotioneel of geestelijk kapot

doordat u na uw kindertijd uw geloof bent verloren en iets wat ik zei trok u aan dan zeg ik: Ik wil u de kans geven uw leven geheel aan Christus te wijden. U hoeft niet alles te weten, kunt christen worden zonder de Bijbel te kennen. Ik vraag u, uw leven aan Christus te geven. Ik vraag u niet uw hand op te steken of hierheen te komen. Ik vraag de hele kerk om met mij mee te bidden opdat de Heilige Geest uw leven binnenkomt en u kunt veranderen. Opdat u Jezus vraagt in uw tempel te komen en uzelf de jaren te gunnen die het kost om een geheiligd volgeling van Jezus te worden. Of dat voor u opgaat of niet, bid met mij mee. En gaat het voor u op, onthoud deze dag dan voorgoed. Bid u dit met mij mee:

 

Gebed

 

Vader in de hemel, vergeef mij. Ik heb dingen verkeerd gedaan. Ik heb uw hulp nodig. Ik vraag U me te vergeven. Jezus heeft aan het kruis zijn leven voor mij gegeven. Ik vertrouw op zijn wederopstanding. Ik geloof dat Hij aan mijn zijde staat. Leid me op een nieuwe weg, Heer. Geef me uw Heilige Geest. Vernieuw mij en maak me heel, vraag ik U. In Jezus’ naam, amen.

 

Koor – “Because He Lives”

 

Omdat Hij leeft ben ik niet bang voor morgen omdat Hij leeft is mijn angst weg omdat ik weet Hij heeft De toekomst en ‘t leven is het leven waard omdat Hij leeft

 

 

Zegen

 

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon

en de Heilige Geest. Amen.

Volg de rabbi: de rabbi praat tegen je

14 juni 2015 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan