Home De geest vernieuwen

Opening

Ontdek het gezicht en de stem van positief christendom.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord Door Bobby Schuller

Welkom in Shepherd’s Grove. Groet de mensen om u heen met warmte in naam van God: God houdt van u en ik ook. Laten we bidden.

Gebed

Dank U, Heer, dank U voor het leven voor al het goede, voor waarheid en schoonheid. In vertrouwen komen we tot U en vragen U: Laat alles wat we hier doen tot glorie van Jezus zijn. In zijn naam bidden wij, amen.

Samenzang – “God of Our Fathers”

God onzer vad’ren wiens almachtige hand in schoonheid zal leiden het stralende heelal en uit Schitterende werelden in pracht ten hemel stijgend klinken onze liederen vol dank naar U op laat bij Oorlogsdreiging en dodelijke ziekten uw sterke arm altijd onze bescherming zijn uw liefde en genade Worden sterker in ons hart uw oneindige goedheid voedt ons in vrede geef uw volk kracht op zijn Moeizame weg leid ons uit de nacht naar een eindeloze dag vul onze levens met goddelijke liefde en Genade en wij zullen U loven en prijzen voor eeuwig en altijd

Schriftlezing – Romeinen 12 : 1-2 door Jim Kok

U mag gaan zitten. Ik lees uit Romeinen 12 de verzen 1 en 2. Ik vraag u, broeders en zusters met een beroep op Gods barmhartigheid om uzelf in zijn dienst te stellen als een levend heilig en God welge- vallig offer. Want dat is de ware eredienst voor u. U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en Hem welgevallig is. God zegene deze lezing van zijn Woord.

INSTRUMENTAL – HOUR OF POWER ORCHESTRA – “Concerto No. 1 in E major, Op. 8, “La primavera” (Spring)”

Interview – THE HIGHLAND DIVAS

BS = Bobby Schuller en MK : Marla Kavanaugh GJ: Georgia Johnson

MK: Margaret Kelly

Inleiding

Vandaag heet ik met heel veel genoegen The Highland Divas welkom. Drie jongedames uit verschillende landen. Hun muzikale achtergronden verschillen, maar ze zingen allemaal Keltische ballades. Marla Kavanagh uit Nieuw-Zeeland, Georgia Johnson en Margaret Kelly, beiden uit Schotland. Ze wonen alle drie in New York en Een Ier en een Engelsman zaten in de trein te praten over de uitspraak van het woorden ‘neither’. Een Schot kwam binnen en zei: het is ‘neither’.

Interview

MKa Da’s een goeie.

BS Nou ja. Fijn dat jullie er zijn. Marla is natuurlijk de vrouw van ons aller Daniel Rodriguez. Hij heeft jullie enorm… Ik ken jou van ons eerste bezoek aan Nederland toen jullie optraden voor de Nederlandse Hour of Power. Heeft Daniel geholpen dit van de grond te krijgen?

MKa Inderdaad. Hij kan het niet laten. Hij heeft een goeie kijk op de dingen en heeft ons geholpen onze visie op de Highland Divas gestalte te geven. Dankzij hem staan we hier vandaag ook en we vinden het geweldig onze muziek voor u ten gehore te mogen brengen.

BS Dank jullie wel. Het geloof is belangrijk voor jullie, hè? Ook in jullie muziek.
GJ Ja, het geloof heeft ons samengebracht. Ik was gestopt met zingen, was moeder geworden.

Zij vormden samen de Highland Divas. Ze zochten een derde en hadden al een paar

kandidates gehoord.
MKe Het wachten was op de juiste.
GJ Ik speelde met de gedachte om weer te gaan zingen, en bad daarvoor. Op een dag hoorde ik

in mijn eigen straat deze twee prachtige stemmen. Ze zongen op straat. Voor geld.
MKa Nee, er was een uitvoering.
BS Op straat?
MKa Ja, het was een festival.
BS Jullie gingen niet met de pet rond.
MK We traden op met gitaar en doedelzak.
GJ Het moest zo zijn. We spraken elkaar en hadden een klik. Dat hoor je in onze muziek. Dankzij

God.
BS Ja, met de chemie tussen jullie is het wel in orde. Waar hopen jullie over vijf jaar te zijn? MKa We hebben opgetreden in New York en elders in de VS maar zouden dolgraag naar

Schotland, Nieuw-Zeeland en Australië gaan. We zouden ook dolgraag teruggaan naar Hour of Power in Nederland. Louis en Erna Pool zijn geweldige vrienden en Jan van den Bosch. We zouden dolgraag teruggaan. En ik zou ook heel graag naar China willen. Ik heb geen idee hoe maar als ik dat bij God neerleg dan zien we wel.

BS Onze vrienden in Hongkong zouden jullie graag ontvangen. We hebben een afdeling in Hongkong, dus we zullen zien. We hebben het al even over het geloof gehad maar hoe heeft dat voor jullie persoonlijk gespeeld?

MKe Ik kom dus uit Schotland. Mijn vader was overleden. Tot die tijd had ik er altijd van gedroomd naar de VS te gaan. Ik bad en bad, en won toen een beurs om in de VS te gaan studeren. Zo kwam ik in New York. Ik deed wat Broadway-musicals. Daar had ik altijd van gedroomd. Toen ik deze meiden ontmoette, werden zij mijn beste vriendinnen. Nu mogen we voor jullie zingen en dat is waanzinnig. En het komt nog op de tv ook. Ik denk dat God me hier heeft gebracht. Het stemt me dankbaar, ik zal het nooit vergeten.

BS Hopelijk krijgen jullie er vandaag een hoop fans bij. Op welke sociale media zitten jullie?

GJ Dat is een hele lijst. We hebben een website: www. highlanddivas. Com Ons twitteradres: @highlanddivas. Ons Instagram-adres is: @thehighlanddivas En we hebben een Facebookpagina. We zijn dol op likes Gewoon ‘the Highland Divas’ intikken.

BS Marla, Margaret en Georgia, fijn dat jullie er zijn. We popelen om jullie te horen.

TRIO – THE HIGHLAND DIVAS – “One More Day”

Droog al je tranen kome wat komt ten slotte zal de zon weer opgaan boven een nieuwe dag mijn Geliefde dierbaarder dan dit leven ben jij mij je liefde je liefde is helderder dan het kristal der zee red Me alsjeblieft want ik ben gevallen ik ben verloren ik ben alleen een engel schreit ik hoor hem huilen Een gebed in eenzaamheid een stem uit de hoogte droog al je tranen kome wat komt en ten slotte zal De zon opgaan over een nieuwe dag een engel schreit ik hoor hem huilen een gebed in eenzaamheid Een stem uit de hoogte droog al je tranen kome wat komt en ten slotte zal de zon opgaan over een Nieuwe dag de zon zal opgaan over een nieuwe dag

Koor – “Lord, You Have Been our Dwelling Place”

Here, Gij zijt ons een toevlucht geweest van geslacht tot geslacht Here, Gij zijt ons een toevlucht Geweest Gij zijt ons een toevlucht geweest Here, Gij zijt ons een toevlucht geweest eer de bergen Geboren waren en Gij de aarde had voortgebracht zijt Gij ons een toevlucht geweest leer ons zo onze Dagen tellen dat wij een wijs hart bekomen verzadig ons in de morgenstond opdat wij ons verheugen Opdat wij ons verheugen opdat wij ons verheugen al onze dagen Here, Gij zijt ons een toevlucht Geweest van geslacht tot geslacht Here, Gij zijt ons een toevlucht geweest Gij zijt ons een toevlucht Geweest o God, die droeg ons voorgeslacht in nacht en stormgebruis bewijs ook ons uw trouw en Macht wees eeuwig ons tehuis Gij zijt van vóór Gij zee en aard door uw Woord hebt bereid altijd Dezelfde die Gij waart de God der eeuwigheid o God die droeg ons voorgeslacht in tegenspoed en Kruis wees ons een gids in storm en nacht en eeuwig ons tehuis amen amen amen

Preek – “Renewing the Mind” door Bobby Schuller

We gaan verder met de behandeling van het Boek der Romeinen. We springen nu van hoofdstuk 8 naar hoofdstuk 12. Paulus begint deze brief met overwegingen over hoe verloren de wereld en de mens zijn. Hij begint over allerlei zondaren en vreselijke dingen die hij zelf doet maar dan keert hij zich tegen mensen die vroom achten: Jullie zijn niets beter. Jullie veroordelen mensen die anders zondigen dan jullie. Maar jullie verbergen je zonde beter. Dus zo wordt in de eerste hoofdstukken van Romeinen geschetst hoe verloren iedereen zich lijkt te voelen. Of ze nou geloven of niet, iedereen is behoeftig.

Dan zegt Paulus: We moeten ons geloof koppelen aan het verbond met Abraham. Als we geloof hebben, zullen we gered worden. Dus hier stelt hij dat niet de wet, niet het voorbeeldig volgen van een aantal regels ons redt, maar het geloof. Dan vervolgt hij: geloof waarin? Het geloof dat je bent geadopteerd door God, die je bemint. Het geloof dat wat je ook doet, wat voor fouten je ook heb ge- maakt wat voor last je ook met je meesleept dat God ondanks alles toch van je houdt. Hij is niet eens teleurgesteld in je. Hij verlangt naar je en Hij accepteert je vanwege dat wat Jezus voor jou heeft ge- daan. Dus Romeinen gaat eigenlijk heel erg over loslaten. Het idee loslaten dat we volmaakt kunnen worden dat we het ooit een keer voor elkaar zullen krijgen. En vooral het idee loslaten dat God me alleen liefheeft zoals ik zou moeten zijn. Maar God heeft u niet meer lief zoals u zou moeten zijn, of op voorwaarde dàt. Hij heeft u gewoon lief, onvoorwaardelijk. Of u het gelooft of weet of niet. Of u er vertrouwen in heeft of niet, God heeft u toch lief en koestert u. Dat is de essentie van het evangelie der genade: Dat ongeacht onze zonden en fouten ondanks ons onvermogen om God te volgen en te zijn als Jezus dat Hij toch zegt: Ik koester jullie, Ik heb jullie lief. En dan komt het, iets heel ironisch. Het is bijna een paradox: We zijn alleen werkelijk heilig als we geloven dat God ons liefheeft. Dan komt onze heiliging voort uit wat God doet, niet uit wat wij doen. Het vloeit van nature voort uit het feit dat we in Christus compleet zijn. Een goed mens zijn wordt dan iets dat je dolgraag wilt. Iets dat we graag doen. Dan verheugen we ons in het goede. Dat is iets fijns, dat ons heel natuurlijk afgaat. Dat gebeurt er als het menselijk hart volkomen opgaat in Gods liefde. Romeinen 12. Bent u er klaar voor? Ik doe het uit de losse pols. Vandaag geen welsprekendheid. Ik beschrijf alleen wat Paulus tegen u zegt en hoop dat dat genoeg is. Daar gaat ie. Romeinen 12 vers 1 en 2. Een korte passage waar je uren over kunt praten. Paulus zegt: Ik vraag u, broeders en zusters met een beroep op Gods

barmhartigheid Zegt u allemaal: ‘met een beroep op Gods barmhartigheid.’ Deze passage begint met een herhaling van het eerder gezegde. Wat Paulus verder gaat zeggen, heeft geen geldigheid buiten Gods genade. Alles wat wordt gezegd over vernieuwen van de gezindheid, goed doen dat alles moet voortkomen uit een liefdevol initiatief van God. God is een god van genade, liefde en mededogen. Verliezen we dat uit het oog, dan wordt het allemaal niks. Kunt u me volgen? Zegt u eens: ‘met een beroep op Gods liefde’. Zeg: ‘Met een beroep op Gods liefde’. Dat moet volkomen duidelijk zijn. Als je denkt dat je niet wordt geaccepteerd, niet geliefd bent als je je gebroken voelt, berooid, leeg, als je denkt dat je Gods liefde moet verdienen, of dat Paulus dat bedoelt dan wordt het niks. Dan word je een farizeeër. De menselijke ziel heeft veel weg van een boom. Ik gebruik altijd veel bomen- en plantenmetaforen. Shepherd’s Grove, ‘Herdersbosje’, is een verzameling bomen. Als je een zaadje in de grond stopt om een boom op te kweken is daar verzorging voor nodig. Er is aarde nodig, water, kunstmest, zonlicht. En na verloop van tijd, als de boom wordt gevoed door zijn omgeving gaat hij vrucht dragen, wordt hij welig en groen. Zo is het leven van een christen. Jezus vergeleek de Kerk met een wijnstok, en ons met de ranken. De Heilige Geest en Gods liefde zijn het sap in onze ranken. Heb je dat niet, dan kan je het vergeten. Wij christenen redeneren vaak: Ik ben een boom en ik moet vrucht dragen. Ik ga dus mijn uiterste best doen om vrucht te dragen. Zo een boom gaat kwijnen, de bladeren worden bruin, de takken grijs en de mensen zeggen: Jij draagt geen vrucht. Weet ik, zeg je. Maar ik moet vrucht dragen ik ga beter mijn best doen. En met uiterste krachtsinspanning weet je een klein peertje of zo voort te brengen. Een zielige aanblik. Dat gevoel hebben velen van ons in hun geloofs-beleving. Maar het gaat niet om je best doen of om wilskracht, of vuriger willen. Het is zaak dat je wortelt in goede, voedselrijke grond. Met je takken in de zon. Onze ziel heeft zorg nodig en voeding, om te groeien. En de beste voedselbron is de ware, werkzame liefde van God. Heb je die niet, dan verdor je. Je bent geen machine die fruit maakt. Je brengt niet voort door harder te werken. Je draagt vrucht doordat je wordt gevoed. Dat wilde ik echt even gezegd hebben. Als je Gods liefde wilt ver-dienen, hou dan maar op. Hij vervolgt: Met een beroep op Gods barmhartigheid vraag ik u om uzelf in zijn dienst te stellen als een levend heilig en God welgevallig offer. Want dat is de ware eredienst voor u. Paulus, die dit schrijft, is een jood. Hij ziet zichzelf ook in de eerste plaats als jood. Hij is een jood die de komst van de langverwachte Messias heeft meegemaakt. Het centrum van de joodse eredienst

is de tempel. En in de tempel draaide alles om het offer. Het gebeurde vaak dat een familie, een boerenfamilie die ver buiten de stad woonde geld spaarde en een jonge man, een twintiger, stuurde om hen te vertegenwoordigen. Die ondernam de lange weg naar de tempel. Daar betaalde hij voor een offer. Na geruime tijd kon hij het offer brengen, een lam of geit. Dat werd geslacht en gold als zoenoffer voor zijn stam of familie. En in het joodse tempelleven, dat tegenwoordig niet meer bestaat werd het offer beschouwd als hoogste vorm van eredienst. Het betekende heel veel voor een familie om geld en een vertegenwoordiger te sturen om in symbolische zin boete te doen voor de zonden van de familie. Het offer was niet alleen boetedoening, maar betekende ook: God, Jahweh, alles wat we hebben is voor U. Paulus zegt, schrijvend aan mensen die zichzelf zien als joden maar ook aan niet- joden die zich hadden aangesloten dat Jezus het laatste offer was en dat jij, anders dan lammeren of geiten, die gedood worden een levend offer zult worden. Tot dan toe waren in het jodendom alleen maar dode dieren geofferd. Maar Paulus zegt: Stel uzelf in zijn dienst als een levend…Stel uzelf in zijn dienst als een levend, dagelijks offer dat God eigenlijk doorlopend eert. Hij zegt: In het licht van Gods genade, liefde, koestering in dat licht moet je je leven leiden door alles wat je doet met je lichaam te verheffen tot eerbetoon. Dan houd je je eredienst niet alleen in de kerk maar ook in de fabriek, bij het werk in de tuin, in het verkeer, op weg naar kantoor, bij het zorgen voor mijn kinderen of kleinkinderen. Dat is een eerbetoon aan God. Als ik in het koor zing, eer ik God. Als ik m’n huis schoonmaak ook.

Als ik mijn naaste help, mijn medemensen liefde betoon. Alles wat ik doe, is een reactie op het simpele maar cruciale idee dat God van me houdt. Niet om wat ik doe of heb maar in het vertrouwen dat Hij me liefheeft. Daarom wil ik dat alles in mijn leven alles wat mooi is, alles wat waar is, alles wat goed is, een daad van eerbetoon is van mijn lichaam, aan dit ene. Is dat niet geweldig? Dus Paulus zegt: Stel uzelf in Gods dienst als een levend, heilig en God welgevallig offer. Laat uw lichaam één en al eerbetoon aan God zijn. En hij gaat verder: U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld maar veranderen, vernieuwd worden in uw denken. U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen, vernieuwd worden in uw denken. Wat ziet er in uw leven als discipel anders uit dan wat we in de wereld zien? Als iemand u terzijde nam en zei: ‘Kijk, een leerling van Jezus. Die verschilt van wat je normaal ziet.’ Wat zouden ze dan opnoemen over u? Waarin zou u verschillen? Zouden ze zo’n uitspraak kunnen doen? Of zouden ze gewoon zeggen: Hij of zij onderscheidt zich in niets van alle anderen? Hij is precies als de rest. Zo wil ik niet zijn, u wel? Ik geloof dat het christendom iets unieks te bieden heeft. Net als Jezus zelf. Het gaat over de wereld rondom ons en om onze waardering van dingen. Maar vaak willen wij als gelovigen zo graag dat mensen ons aardig vinden. Doordat we onze

identiteit leggen in wat we doen, hebben en wat ze over ons zeggen. Al te vaak zijn we bezig met het na-apen van wat de wereld om ons heen doet. En dat is een stervende wereld. We zijn bezig mensen na te apen die leeg zijn, verloren, behoeftig. Zij hebben u nodig om te laten zien wat het inhoudt, vervuld te zijn van vrede, leven en goedheid. Ze hebben iemand als u nodig om voor te doen wat het betekent om werkelijk te leven. Ze hebben niet meer volgelingen nodig om hun innerlijk afsterven te bespoedigen. Wat ze nodig hebben is dat u bent als Jezus. Ze hebben mensen nodig die afrekenen met hun woede mensen die eerlijk zijn, die hun andere wang toekeren als ze worden geslagen mensen die vrede willen, hun vijanden liefhebben, die kwaad met goed vergelden, die bidden, die naar God verlangen, die het goede liefhebben en het slechte haten. Zulke mensen hebben ze nodig. Paulus zegt: Conformeer je niet langer. Hij gebruikt het woord skema. Zegt u het even na. De skema is de uiterlijke aanblik. Je kleding zou skema zijn. Hij zegt: Wees geen kameleon, probeer niet op je omgeving te lijken. Hou je niet zo bezig met hoe de wereld over je denkt. Hou op met je pogingen eruit te zien zoals iedereen. Meelopers zijn er genoeg. Hij zegt: Je moet juist veranderen. Het Griekse woord hier is metamorphosis. Dat komt van morphè en dat is iemands innerlijke, onveranderlijke, essentiële essentie. ‘Essentiële essentie’ is dubbelop. De essentie van een individu die zou moeten veranderen in iets nieuws. Een volkomen nieuw persoon. Een nieuwe vorm. Als een man 17 is of 75 verschilt zijn skema maar is zijn morphè dezelfde. Van buiten is hij niet meer hetzelfde, maar de ziel is dezelfde. Paulus zegt: Krijg een nieuwe ziel. Zorg voor een innerlijk dat volstrekt uniek is, volkomen getransformeerd en dat ons inwendige leven en Gods goedheid weerspiegelt. Bent u er nog? In het licht van Gods liefde maakt het niet uit wat je doet of hebt. Je bent geliefd. Laat om die reden je hele leven een eerbetoon zijn en laat je innerlijk volkomen getransformeerd worden. Probeer niet iedereen te veranderen die God niet kent, die verdwaald is. Maar vorm je binnenste vanuit die liefde en sta je binnenste toe anders te zijn. Anders. Vervolgens zegt hij: Dan zal je in staat zijn te onderzoeken wat Gods wil is. Zijn goede, aangename, volmaakte wil. Gods wil voor je leven is goed. Gods wil voor je leven is welgevallig. Gods wil voor je leven is volmaaktheid. Dat woord ‘volmaaktheid’ komt ook voor in de Bergrede als Jezus zegt: Wees volmaakt als je hemelse Vader. Het is een woord dat in het Engels

niet goed overkomt. Als wij het woord ‘volmaakt’ horen, denken we: Ik ben niet wat ik doe of heb, zei je. Maar volmaakt ben ik zeker niet. Het Griekse woord hier is telios. ‘Compleet’ zou hier misschien een beter woord zijn. Dat zou het zeker zijn als het in de juiste context werd gebruikt. Iemand die héél wordt gemaakt. Iets dat in gruzelementen ligt en weer heel wordt gemaakt. Als verspreide puzzel- stukjes aan elkaar gelegd worden zijn ze weer telios, volmaakt. Dat beeld laat Gods wil voor je leven zien. Niet dat je alles volmaakt moet doen maar dat je héél gemaakt wordt. En dat je leven een welgevallig leven zal zijn. En dat het een goed leven zal zijn. Dat komt voort uit een leven van vol- komen toewijding aan God. Een leven, gevormd in reactie op Gods liefde. Dat streven we na op twee manieren: Door onthouding en door betrokkenheid. Zegt u allemaal: ‘onthouding’. En zegt u allemaal: ‘betrokkenheid’. Die twee duiken steeds op in Romeinen 12 en op andere plaatsen. Onthouding gaat over alles waar je vanaf moet in je leven. En betrokkenheid, daar heb je juist meer van nodig. Jezus zegt in Johannes 15: Ik snoei de takken die geen vrucht dragen opdat de rest van de wijnstok zal gedijen. In de versie van Bobby. Het thema van het dode in je leven wegsnoeien zodat de levende dingen in je leven zullen groeien. Heel weinig dingen op deze wereld zijn meer helend dan stilte en eenzaamheid. Onthouding kan voor u zijn: Even geen mensen om u heen even niet proberen anderen te behagen maar een dag alleen doorbrengen, op een mooie plek. Gewoon daar zijn, terwijl je niet iets bepaalds doet. Niet denken dat je iets moet zeggen of naar muziek moet luisteren of lezen. Gewoon daarheen, en daar zijn. Vasten is ook onthouding. Je niet conformeren aan de patronen van de wereld is onthouding. Vernieuw je denken…zodat je Gods volmaakte wilt zult kennen. Dat is betrokkenheid. Dat ritme speelt een grote rol. Het is de grondslag van geestelijke vorming. We zouden ons leven in dat licht moeten beschouwen: Welke dingen doden ons en verwijderen ons van God?

En welke dingen voeden onze ziel en brengen ons nader tot Gods liefde? Amen? Ergens is er iemand en dat bent u zoals God gelooft dat u kunt zijn. U zou zo graag die iemand willen zijn. Maar het is u nooit gelukt. Als u zou ophouden zo uw best te doen maar in Gods liefde zou leven en zou weten dat u niet bent wat u doet, hebt of wat ze over u zeggen geef uw leven dan vorm als een doorlopend eer- betoon aan God. Begin rustig de dingen in uw leven recht te zetten. Misschien wordt u dan die persoon. Laten we bidden.

Gebed

Dank U, Heer. U heeft ons lief niet om wat we doen, hebben of wat ze over ons zeggen maar gewoon omdat U ons liefheeft, zonder bepaalde reden. Ik zeg tot allen hier en thuis: God heeft u lief. U bent zijn zoon of dochter. U hoeft niet verdwaald te blijven. U kunt thuiskomen. U kunt terugkeren naar de Vader. Hij zal u voeden en troosten. De Heilige Geest zal als een warme deken over uw ziel liggen. Hij zal u heel maken, genezen u ergens klaar voor maken. Hij zal u roepen tot iets groots. Waarom uw hart afwenden van Gods liefde? Waarom uw hart afwenden van het goede en u openstellen voor het kwade? Leef in de liefde, de goedheid en kracht van God. Nu. Door geloof. Geloof en God zal u gebruiken. Heer, dat geloven wij, dat is wat U ons voorhoudt. In Jezus’ naam, amen.

Samenzang – “A Mighty Fortress is Our God”

Een vaste burcht is onze God een toevlucht voor de zijnen al drukt het leed, al dreigt het lot Hij doet Zijn hulp verschijnen de vijand rukt vast aan met opgestoken vaan Hij draagt zijn rusting nog van Gruwel en bedrog maar zal als kaf verdwijnen

Zegen door Jim Kok

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here geve u zijn liefde en zijn vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

Ga heen in vrede.

De geest vernieuwen

12 oktober 2014 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan