Home Je bent Gods geliefde kind

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.
Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.
Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord Door Bobby Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Wij zullen ons erover verheugen. Sorry dat Hannah er niet is. Wij hadden vanmorgen vreselijke ruzie. Nee hoor, zij is ziek. Nogal verkouden. Zij doet u de groeten. Maar fijn dat u er bent. Begroet de mensen rondom u met warmte en zeg: God houdt van u en ik ook.

Koor – “Praise the Lord! O Heavens, Adore Him”

Prijst de Heer, heem’len zingt amen, prijst Hem eng’len hemelhoog Zon en maan buigt u tezamen, prijst Hem sterren hemelhoog
Prijst de Heer, Hij heeft gesproken, ‘t gans heelal is zijn gebied Wat Hij zegt wordt nooit verbroken, niets doet zijne wil teniet

Prijst de Heer, Hij is verheven, zijn beloften falen niet
D’overwinning is gegeven, zond’ en dood zegevieren niet
Prijst de Heer, Hij bracht ons redding, geeft Hem eer, kondigt het aan! Aard’ en hemel, heel de schepping, prijst zijn onvolprezen naam

Schriftlezing – Lucas 14:7-11 door Bobby Schuller

U mag gaan zitten. Luistert u naar de lezing van Gods Woord. Lucas 14 vers 7. Toen Jezus had gezien hoe zij de ereplaatsen voor zichzelf kozen vertelde Hij de genodigden een gelijkenis: Wanneer u door iemand wordt uitgenodigd voor een bruiloft kies dan niet de ereplaats. Want misschien is er wel iemand uitgenodigd die voornamer is dan u en dan moet uw gastheer tegen u

zeggen: Sta uw plaats aan hem af. Dan zult u beschaamd de minste plaats moeten innemen.
Als u wordt uitgenodigd, kies dan de minste plaats zodat uw gastheer tegen u zal zeggen:
Kom toch dichterbij! Dan wordt u eer betoond ten overstaan van iedereen die samen met u aanligt. Want wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden en wie zichzelf vernedert, zal verhoogd worden. God zegene deze lezing van zijn Woord.

Instrumentaal – Jenny Oaks Baker & Family Four– “Spirit of God” Bobby bedankt Jenny Oaks Baker & Family Four
Heel erg bedankt. Dat was schitterend.
Interview – Andrew Schwab

BS = Bobby Schuller en AS = Andrew Schwab

BS Wij hebben Andrew Schwab te gast, leadzanger en tekstschrijver van de christelijke metal- band Project 86, die internationaal succes boekt sinds de oprichting in 1996. Naast zijn succesvolle carrière als muzikant. is hij ook schrijver van meerdere boeken en een getalenteerd graficus. En hij is erg lang. Je bent langer dan ik.

AS Ik speel vals, ik heb laarzen aan.
BS Zijn boek The tin soldiers gaat over jonge mannen op zoek naar zingeving. Graag applaus

voor Andrew Schwab. Hoe is het ermee? Project 86 is een geweldige band. Vertel eens waar

de naam vandaan komt.
AS Wij bestaan al sinds eind jaren ’90. Toen was het cool voor een band die alternatieve muziek

of popmuziek speelde om een getal in de naam te stoppen. Nu is dat niet zo cool meer. Wij kozen het getal 86 omdat dat refereert aan afwijzing. De naam heeft ook een soort dubbele betekenis omdat wij christelijke muzikanten zijn die hopelijk niet alleen voor christenen spelen maar voor iedereen die van heavy music houdt. Maar het gevaar bestaat altijd dat je wordt afgewezen omdat je gelooft. Verder was de bedoeling…

BS Ook afgewezen door metalliefhebbers.
AS Daarom wilden wij altijd een eigen geluid. Wij wilden geen christelijke versie zijn van iets

anders dat populairder of meer geaccepteerd was. Wij lieten zien wie wij waren, al namen wij

ook daarmee een risico.
BS Veel mensen vinden christelijke heavymetal niet christelijk genoeg. Wat zeg je dan? AS Grappig hoe mensen altijd proberen ons in te delen bij pop, metal of heavy. Toen wij

begonnen, waren wij een van de ruigste bands. In de loop van de tijd zijn wij wat meer
naar de pop toe gegaan maar er zijn zo veel ruigere bands waarbij vergeleken wij worden gezien als light. Het ligt er maar net aan met wie en met welk geluid je ons vergelijkt. Als je iets speelt dat wat minder orthodox of mainstream is, is er altijd de kans dat een bepaald publiek je niet moet. Wij hebben altijd een vrij specifieke groep mensen aangesproken. Veelal mannen. Vaak mannen die graag muziek luisteren tijdens het trainen. Of mensen die een moeilijke tijd of beproeving doormaken. Dat zien we al die jaren al: Onze muziek spreekt mensen aan die in een moeilijke periode zitten. Onze muziek spreekt niet iedereen aan.
Maar wie wordt geraakt, wordt diep geraakt.

BS Dat is een ander punt: Dat er zoveel hart zit in jullie muziek. Dat is iets dat vaak verloren gaat als je muziek hoort.

AS Wij zeggen eigenlijk gewoon: Ik zit ook wel eens zo in de ellende. Ik wil niet doen alsof alles picobello is. En dat mag. Want zo voel ik het. Een andere keer is het weer alsof ik heel de wereld aankan doordat mijn leven de goede kant op gaat en God mij kracht geeft. Ons doel is de totale menselijke ervaring te vatten in een geloofscontext.

BS Geweldig. Andrew Schwab van Project 86. Te gekke muziek. Vertel nog heel snel even iets over Tin soldiers.

AS Bedankt, mensen. En bedankt dat ik hier mocht komen. Dit is mijn meest recente boek,
Tin soldiers. Het is een werkboek en richt zich op mannen. De opkomende generaties maar eigenlijk mannen in het algemeen die bezig zijn met levensvragen. Waar ben ik mee bezig? Wat is mijn doel? Via onze songs ga je nadenken over je doel en over wat God op dit moment doet in je leven.

BS Het boek heet Tin soldiers. Andrew Schwab van Project 86, dank je wel. AS Jullie ook bedankt.
BS God zegene jullie.

Koor – “I Walk with God”

Vanaf vandaag wandel ik met God
Zijn vaderhand daar leun ik op
In mijn gebed pleit ik: blijf mij nabij, Heer
Ik wandel met God, ‘s nachts en overdag Wat zou ik vrezen, met Hem aan mijn zijde? Zijn liefde duurt voor eeuwig,
Nooit zal Hij me in de steek laten
Hij zal mij nooit begeven
Ik ben zwak maar mijn Heer is sterk
Hij waakt over mij in mijn daag’lijks werk
Ik ga met God, Hij pakt mijn hand
Ik praat met God, Hij hoort mij aan
Hoort ieder woord als ik spreek met Hem Hij kent mijn hart als ik bid:
Heer, wees mijn gids en leid mij voort
En ik ga niet alleen want ik wandel
Met God vanaf vandaag

(quote Arie Slob in Dutch touch)

Prachtige gesprekken gehad, met docenten, schoolleiders en leerlingen.
Heel veel informatie meegekregen over waar hun werkdruk vandaan komt.
En waar ze hun plezier uit halen, want dat straalde ervan af.
Ze hebben met hun hart voor ’t onderwijs gekozen. Ik neem ‘t mee naar Den Haag.

Muziek – Jenny Oaks Baker & Family Four – “Sound of Music Medley”

Procalamtie met Bobby Schuller

Vrienden, maak dit ontvangende gebaar en zeg met mij: Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb.
Ik ben niet wat mensen over mij zeggen. Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben. Dat kan niemand me afnemen. Ik hoef mij geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld.
Dank u, gaat u maar zitten.

Preek – “Je bent Gods geliefde kind……wat anderen ook zeggen” door Bobby Schuller

Vandaag spreek ik over het simpele feit dat God ons liefheeft. Als wij dat kunnen geloven, verkrijgen wij een soort wapening voor onze ziel een weerstand tegen de pijn en het lijden van het leven. Wij weten dat als wij fouten maken sommige mensen ons niet zullen vergeven of ons zullen verachten. Maar wij hebben een God in de hemel en op aarde die van ons houdt en altijd van ons zal houden. Niemand in het hele universum heeft ons op dezelfde manier of zo diepgaand lief als Hij. Wij zeggen deze proclamatie elke week. Ik wil nu eens de tijd nemen om opnieuw aandacht te besteden aan deze woorden om eraan te herinneren wat zij doen voor de ziel. Wij krijgen veel kritiek, want sommigen nemen aanstoot aan dit credo. Maar het is wel Bijbels. Hoezo ben ik niet wat ik doe? zeggen sommigen. Iemand die een ander vermoordt is een moordenaar. Wie een miljoen dollar heeft, is een miljonair. Als iemand een Olympische held wordt genoemd, zal hij dat wel zijn. Natuurlijk is het zo dat dat in vele opzichten onze identiteit aangeeft. Maar voor God is het net als voor een moeder: Die ziet haar Olympische kind niet als een Olympiër als een mislukking, een winnaar of een verliezer maar zij ziet haar kind als haar kind. Hij of zij hoort bij haar en daar kan helemaal niets iets aan veranderen.

Gods liefde is veel groter dan zelfs de liefde van een moeder of vader. Die is zo blijvend en waarachtig, onfeilbaar en onveranderlijk dat je die op geen enkele manier kunt verliezen. Het doel van ons gelovigen is geloof. Wij moeten geloven dat wat de Bijbel zegt over Gods liefde, waar is en ons leven inrichten naar de diepgaande waarheid van dat gegeven. Als wij dat doen, krijgen wij alles wat wij altijd al wilden en wat wij nodig hadden. Ik ben ervan overtuigd dat schaamte altijd leidt tot zonde en dat vertrouwen op Gods liefde altijd leidt tot rechtvaardigheid. Altijd. Vandaag wil ik het hebben over gemoedsrust, over reputatiemanagement, dat onze gemoedsrust bedreigt en over hoe wij kunnen stoppen ons tegenover iedereen te bewijzen en altijd geëerd en gerespecteerd te willen worden. Dat kunnen wij allemaal loslaten in de overtuiging dat het meer dan genoeg is, God te eren met ons leven. Ik was jarenlang vreselijk verliefd op Hannah. Ik kende haar van school. Velen weten dit al. Ik liep zo lang achter haar aan maar ook weer niet omdat zij ging met een vriend van mij. Zij was in elk geval niet met mij bezig. Na een eindeloze periode van zes jaar gingen wij eindelijk samen uit, zij werd ook verliefd en op een dag zei ze: ‘Ik hou van je.’ Het was het heerlijkste wat ik ooit had gehoord. Nu was ik, vooral toen ik jonger was, nogal opvliegend. Ik deed aan ijshockey. Ik schreef maar één keer een record op mijn naam: Dat van het hoogste aantal minuten op de strafbank. Wegens vechten. Ik vond vechten heerlijk. De coaches stimuleerden het. Maar ik dwaal af. Ik was dus erg lichtgeraakt. Toen Hannah had gezegd dat zij van mij hield, slingerde iemand kort erop iets vreselijk beledigends naar mijn hoofd. Maar het interesseerde mij werkelijk geen fluit. Voor het eerst maakte iemand mee dat iemand iets keihards zei, iets dat kwetsend was, oneerlijk en publiekelijk vernederend maar dat het gewoon van mij af liep. Het interesseerde mij niet. Als u wel eens verliefd bent geweest, kent u dat gevoel ook. Je bent zo overweldigd door vreugde. Het meisje van mijn dromen had gezegd dat zij van mij hield. Wat kon het mij schelen wat die idioot in de kantine tegen mij zei? Alle liefde, behalve die van God, is feilbaar. Iedereen van wie je houdt zal je af en toe teleurstellen of kwetsen. Als wij in het leven zo’n zelfde respons kunnen hebben, de respons dat God, de Schepper van het universum, ons liefheeft en dat degene die u aanraakt, Gods oogappel aanraakt. Dat u zijn geliefde zoons en dochters bent. Dat Hij alles zal doen ook zijn enige zoon sturen om in uw plaats te boeten. Hij is tot alles bereid om u bij Hem in de hemel te krijgen. Hij denkt aan u, heeft oog voor u, is betrokken bij uw leven. Dat te weten en het te voelen in je hart, in je lijf, dat geeft u een bepaalde kracht, weerstand en vooral een rust, een gemoedsrust en levensvreugde die altijd leiden tot heiligheid. Daarom hebben wij het vaak over morele waarden, maar ook hierover. Want het vermogen goed te zijn, komt van Gods liefde. Niet van meer je best doen, maar van het vertrouwen dat zelfs als je het verknalt als mensen je teleurstellen of afwijzen, dat je dan je schouders kunt ophalen. Want de Heer der Heren, de Meester van het universum heeft je lief. Hij heeft u lief en zal u nooit in de steek laten. Is dat geen goed nieuws? Om die reden kunt u ophouden met reputatiemanagement. Ik weet zeker dat er in onze moderne wereld niets bedreigender is voor de gemoedsrust, sereniteit, al wat leidt tot heiligheid, als reputatiemanagement. Dat verwoest onze gemoedsrust en dat is het niet waard. Amen? Elke predikant preekt voor een spiegel. Deze preek gaat ook over mij. Als ik mij bezighoud met wat mensen van mij vinden, over mij denken en van mij zien, dan verlies ik iets in mijn ziel en u ook: kracht, rust, intelligentie. Van alles raakt u kwijt en dat is het niet waard. Wij kunnen afscheid nemen van onze behoefte onszelf te bewijzen het overlaten aan God en leven om Hem te behagen. Er gaat niets boven het ontvangen van Gods goedkeuring en het stilstaan bij het idee dat God de dingen ziet die je heimelijk doet. Hij ziet al het goede en al het slechte en blijft toch van je houden. Wij mogen erop vertrouwen dat als wij het goede doen. Wat wij ook doen, het goede of het slechte, het komt aan het licht. Heb je een rotstreek uitgehaald, zeg het dan tegen iemand en bied excuses aan. Pak het bij de wortel aan. En doe je iets goeds en niemand ziet het vertrouw er dan op dat het aan het licht zal komen. Want dat gebeurt altijd. Het komt aan het licht in je relatie, in je zakelijk leven. En wij kunnen ons leven niet verbergen voor onze kinderen. Ook niet voor onze collega’s. En ook niet voor onze vrienden. Als u iets goeds doet voor anderen, zien zij het of zij het nu zeggen of niet. Als u iets slechts doet ook. Vertrouw erop dat wat wij doen blijvende invloed heeft op de eeuwigheid en maak je geen zorgen over erkenning of vernedering. Laat dat gaan. Leef voor Gods goedkeuring en ik garandeer u een vreugdevol leven. De mensen zullen denken: Hoe kan ik als haar worden? Hoe kan ik als hem worden? Jezus geeft ons deze wijsheid mee: Leef niet voor de goedkeuring van anderen maar voor de goedkeuring van God. Dan zal het ons goed gaan in het leven. In Lucas 4, waaruit ik net las, is Jezus te gast bij een vooraanstaand farizeeër. Een belangrijk gegeven, want in die tijd was er bijna een soort kastenstelsel. De rabbi’s en religieuze leiders stonden bovenaan, zij waren het meest gerespecteerd en geliefd. Er was een onderklasse van verschoppelingen en een middenklasse die zijn best deed om dichter bij de machthebbers te komen. Jezus wordt uitgenodigd voor een feestmaal ten huize van een prominent, beroemd farizeeër. Daar

stelde Jezus een vraag. Het was sabbat, iemand vroeg om genezing en Jezus vraagt die religieuze figuren: Mag Ik iemand genezen op de sabbat? Niemand zegt iets. Waarom niet? Omdat zij de goedkeuring van die beroemde farizeeër willen hebben. Jezus geneest de man. Een wonder, vlak voor de ogen van iedereen. En wat zeggen zij? Zij zijn niet geïnteresseerd in wat God doet noch in de vraag of het wel of niet goed is op de sabbat te genezen. Zij zijn alleen geïnteresseerd in de mening van hun gastheer die prominente, beroemde, rijke man. Jezus denkt: Ongelofelijk, een kamer vol joodse gelovigen die beweren God lief te hebben, maar niet geïnteresseerd zijn in een wonder. Jezus ziet hoe al die mannen proberen dicht bij die machtige man te komen. Proberen zijn nummer te krijgen. Een follow-back op twitter regelen. Jezus zegt tot hen: Wanneer u door iemand wordt uitgenodigd voor een bruiloft kies dan niet de ereplaats. Misschien is er iemand uitgenodigd die voornamer is en dan moet uw gastheer tegen u zeggen: Sta uw plaats aan hem af. Dan zult u beschaamd de minste plaats moeten innemen. Als u wordt uitgenodigd, kies dan de minste plaats zodat uw gastheer tegen u zal zeggen: Kom toch dichterbij! Dan wordt u eer betoond ten overstaan van iedereen die samen met u aanligt. Wie zich verhoogt zal vernederd worden, wie zichzelf vernedert, verhoogd. God plaatst laag wie zichzelf verhoogt en verhoogt wie nederig is. Dat is iets wetmatigs. Als niemand het goede ziet wat jij doet, als niemand jou verhoogt dan zal jij bij God aan een banket zitten. Hij komt naar je toe, aan het uiteinde van de tafel en zegt: mijn vriend, kom hier bij mij zitten. Hij zal u eer bewijzen in aanwezigheid van uw vijanden. Hij zal u eer bewijzen in aanwezigheid van uw collega’s en vrienden. Wat je in het geheim doet, is je meest krachtige activiteit. Wat je in het geheim zegt, is het meest ware wat je gelooft. En als iets in het geheim is, ziet behalve jou maar één ander het: God. Hij beloont het goede dat je heimelijk doet. Echt waar. Als u heimelijk goed doet… Het liefst doe ik goed zonder dat iemand het ziet want ik heb gezien hoe God zulke mensen zegent, met gunsten overlaadt hen kansen biedt. Het komt echt altijd aan het licht. Jezus zei: Wat binnenskamers wordt gefluisterd, zal van de daken worden geschreeuwd. Angstaanjagend hè? Geloof dat wat u heimelijk doet, wordt gezien door God. Zijn dat goede dingen, dan zal Hij die zegenen. Wat je in het geheim zegt is het meest waar. Stel dat ik zeg: Ik hou zo veel van je. Terwijl ik heimelijk zeg: ‘Ik heb de pest aan die vent’. Wat is het meest waar? Wat heimelijk gebeurt heeft de grootste impact. Iets goeds of slechts, heimelijk gedaan, is als een zaadje dat zeker zal ontkiemen. Bega je een fout, beken het aan een liefhebbende vriend, ontvang de genade en als je goed doet zonder dat iemand het ziet, laat dat dan zo. Ten slotte dit: Ik heb wat praktische tips bedacht voor het loslaten van reputatiemanagement. Doet u die vijf dingen dan wordt u een van de meest blije, gelukkige mensen ter wereld. Als u wilt kunt u van het rijtje gerust een foto maken. Allereerst: Degenen van wie we het meeste houden, doen ons het meeste pijn. En dat is goed zo. Als wij deze dingen in praktijk brengen, zullen wij blijde mensen worden sereen en met een vredig gemoed. Het eerste kenmerk dat Paulus noemt als hij het heeft over de liefde is: De liefde is geduldig. Oordeel niet te snel. Vooral als wij gestrest en boos zijn en ons ondergewaardeerd voelen zijn we geneigd tot oordelen, met de vinger te wijzen naar mensen. Doe dat niet. De ziel…Neem even de tijd om te luisteren. De ziel is uiterst kwetsbaar. Harde mensen zijn juist heel teerhartig. Vaak zijn de hardste mensen juist het meest gevoelig. Zij zijn zo hard omdat zij veel emotionele pijn hebben gekend. Ik heb gemerkt dat dat vooral voor veel mannen geldt. Al doen zij er het zwijgen toe en doen zij of niets hen raakt – het doet pijn. Oordeel niet. Probeer eerst te begrijpen voordat je oordeelt. Nummer twee geldt sterk in teams of in soortgelijke omstandigheden: Probeer de schuld op je te nemen en anderen het krediet te geven. Vaak is het zo dat het team zowel schuld draagt als krediet verdient. Als u het falen van het team op u kunt nemen en het succes van het team aan uw teamgenoten toeschrijft dan zullen mensen u vertrouwen, schuld op zich nemen en u krediet geven. Dan krijg je een veel gezondere omgeving dan wanneer iedereen erkenning probeert te krijgen. Nummer drie. Probeer mensen niet af te troeven, maar te bemoedigen. Dat is speciaal voor leiders een punt. Een paar maanden geleden was ik op een bijeenkomst met gewichtige mensen, een deftig gebeuren met smokings en zo. Ik werd aan tafel uitgenodigd om naast een prominent predikant te komen zitten. Iedereen hier zou hem kennen. Wij zaten met zo’n tien man aan die tafel. Ik was er getuige van hoe die man, die ik nog altijd zeer respecteer, iedereen zat af te troeven. Iemand zei: Er was duizend man op onze bijeenkomst. Hij reageerde: Op een bijeenkomst die ik pas had waren wel 100.000 mensen. Of iemand zei: Ik ben vijf keer in Israël geweest. En hij: Ik ben er wel twintig keer geweest. Ik vond het echt heel gênant om daar naast hem te zitten. Wat een gemiste kansen. Hij had kunnen zeggen: Wauw, hoe was het in Israël? Of: gefeliciteerd met die mooie opkomst. Dan bemoedig je mensen. Het was niet zo dat hij het gemeen bedoelde. Ik heb even meegeluisterd en ging toen van tafel met gemengde gevoelens vanwege die man. Een week later betrap ik mij erop dat ik een andere predikant wil aftroeven. Hij sprak over zijn muziekprogramma en ik zei dat het mijne veel beter was. Het was alsof de Heilige

Geest mij deed realiseren dat ik precies hetzelfde deed. En dat komt voort uit mijn verlangen om een gerespecteerd predikant te zijn. Allemaal komen wij op een punt in onze ontwikkeling dat wij dat moeten loslaten want met het oog op de eeuwigheid kunnen wij beter anderen bemoedigen dan met hen te concurreren om een plaats aan tafel. Beter onze plaats afstaan aan anderen dan te concurreren om de ereplaats. Probeer mensen niet af te troeven, bemoedig hen. Laat zij u maar aftroeven. Nummer vier: Als het pijn doet, zeg dat dan, maar sla niet terug. Als het pijn doet, zeg dat dan, maar sla niet terug. Dat moeten wij leren. Het doet wel degelijk pijn. Dus reageren wij met kracht en raken verwikkeld in een heftige woordenwisseling. Stel je voor wat een indruk het maakt wanneer jij iemand pijn doet die vervolgens niet terugslaat, maar alleen zegt: Dat doet pijn. Waarna er een pijnlijke stilte valt. Dat is zo goed voor beide personen. Iets kwetsend zeggen past helemaal niet bij u. Ik denk dat het veel verschil maakt. En ten slotte nummer vijf: Bid voor uw concurrenten. Jezus leert dat wij onze vijanden moeten liefhebben. Hij zegt: Iedereen houdt van wie van hem houdt. Iedereen groet mensen die hem groeten, eert mensen die hem eren. Het is pas echt bijzonder als je bidt voor mensen die jou haten, als je houdt van je vijand. Veel mensen denken: Ik heb helemaal geen vijanden. In onze moderne wereld hebben de meesten geen echte vijanden maar wel concurrenten. Bid voor uw concurrenten. Bid voor degenen op wie u jaloers bent, voor wie het beter gaat dan u, voor wie meer succes heeft, bid dat zij zullen slagen. Dat zij zullen bloeien. Dat zij krijgen wat u zou willen in het leven. Dat reinigt uw ziel van een schadelijk gif dat voorkomt dat uw geest zich voortdurend zorgen maakt. Dan traint u zichzelf om voort te gaan in het kalme tempo van de genade en geeft u de drang op om aan reputatiemanagement te doen. Dan leeft u alleen voor de goedkeuring van God en is uw beloning, kalmte en gemoedsrust. Amen? Heer, dat vragen wij in Jezus’ naam. En wij hebben U lief. Amen.

Koor – “He Leadeth Me, O Blessed Thought”

Hij leidt mij, wat een gezegend idee
Wat een hemelse troost ligt in die woorden Wat ik ook doe, waar ik ook ben
Het is Gods hand die mij leidt
Hij leidt mij, Hij leidt mij
Met eigen hand leidt Hij mij
Zijn trouwe volgeling wil ik zijn
Want met zijn hand leidt Hij mij

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede.
In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

Je bent Gods geliefde kind

12 augustus 2018 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan