Home De eeuwigheid is nu!

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power. Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid.
Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron van eeuw’ge vreugde zijt.
Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord
Door Bobby Schuller en Hannah Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Wij zullen ons erover verheugen. Ik wil alleen dit zeggen:
Gods liefde voor u gaat zo diep. In Jesaja 43 staat: Wees niet bevreesd, want Ik heb u verlost.
Ik heb u bij uw naam geroepen, u bent van Mij. Geef degene naast u een hand en zeg: God houdt van u en ik ook. Goedemorgen. Vandaag hoef ik niet te preken, want John Ortberg is hier. Hij gaat preken. Ik zie er naar uit. U zult straks vol vreugde naar huis gaan. Laten wij bidden.

Gebed

Vader, wij hebben U lief en danken U dat U voor ons zorgt en ons liefheeft zoals we zijn, niet zoals wij zouden moeten zijn. Wij vragen U in Jezus’ naam: Dat het om uw Koninkrijk gaat in alles wat wij doen. Wij zetten onze kronen af, leggen ze voor uw troon en bidden dat uw kracht werkzaam zal zijn in ons leven. Wij voelen vrede, vertrouwen op U, leven uit geloof. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “Standing on the Promises”

Staand’ op de beloften van mijn God en Heer Klinkt door alle eeuwen heen zijn lof en eer Glorie en aanbidding, zing ik telkens weer Staand’ op de beloften van mijn God

Staande, staande staand’ op de beloften van mijn God, mijn Redder Staande, staande ‘k sta vast op de beloften van mijn God

Staand’ op de beloften vrees ik voor geen val Luist’rend naar zijn stem waar Hij mij leiden zal Vertrouwende mijn Redder als mijn al in al Staand’ op de beloften van mijn God

Staande, staande staand’ op de beloften van mijn God,mijn Redder Staande, staande ‘k sta vast op de beloften van mijn God

Staand’ op de beloften van mijn God en Heer Klinkt door alle eeuwen heen zijn lof en eer Glorie en aanbidding, zing ik telkens weer Staand’ op de beloften van mijn God

Staande, staande, staand’ op de beloften van mijn God mijn Redder Staande, staande ‘k sta vast op de beloften van mijn God

Schriftlezing – Markus 1:14-15 door Hannah Schuller

U mag gaan zitten. Ter voorbereiding op John’s preek lees ik Markus 1 vers 14. En nadat Johannes overgeleverd was, ging Jezus naar Galilea en predikte het evangelie van het Koninkrijk van God en Hij zei: De tijd is vervuld en het Koninkrijk van God is nabijgekomen. Bekeer u en geloof het evangelie. Kerkfamilie, wij leven samen in aanwezigheid van God. Amen.

Koor – “Daniel, Daniel, Servant of the Lord”

De koning riep uit: o Daniël, o Daniël Joodse Daniël, dienaar van de Heer De koning riep uit: o Daniël, o Daniël Joodse Daniël, dienaar van de Heer Onder het joodse volk bevond zich De joodse Daniël

Ze gooiden hem in de leeuwenkuil En daar bleef hij de hele nacht
De koning riep uit: o Daniël, o Daniël Joodse Daniël, dienaar van de Heer Maar de koning kon niet slapen Vroeg in de morgen stond hij op

En zag dat God zijn engel had gestuurd Om de leeuwenkaken toe te sluiten
De koning riep uit: o Daniël, o Daniël Joodse Daniël, dienaar van de Heer

De koning riep uit: o Daniël, o Daniël Joodse Daniël, dienaar van de Heer Dienaar van de Heer
Dienaar van de Heer

Interview – John Ortberg
BS = Bobby Schuller en JO = John Ortberg

BS Wij zijn erg blij met de aanwezigheid van John Ortberg. Elke dominee heeft een favoriete predikant. Voor mij is dat John. Serieus. Ik luister al jaren naar je podcasts. En John heeft zo veel bereikt met de Menlo Park Presbyterian Church. Hij heeft veel invloed in die techno- logische omgeving, op de mensen daar. John is heel toegankelijk en heeft veel invloed op predikanten als ik. De eerste keer gingen wij een kop koffie drinken en vroeg ik hem advies voor mijn preken. Ik weet nog wat je zei. Twee dingen. Een of andere filosoof had het volgende gezegd. Bedenk altijd: Wat wil je dat ze voelen, dat ze begrijpen en dat ze doen? Daar denk altijd aan. Tweede advies: Lees veel, niet zo zeer voor je preek. Lees veel, dan komt het vanzelf in je preken terecht. Zijn invloed op deze kerk is groot. En wij zijn beiden grote fans van Dallas Willard. Ook zijn geluid zal terugkomen in deze preek. Graag applaus voor John Ortberg. Geweldig dat je er bent.

JO Ontzettend aardig van je.
BS We zijn wildenthousiast over je nieuwe boek Eternity is now in Session. Een belangrijk boek

voor je. Waarom heb je het geschreven?
JO Die zin, ‘De eeuwigheid is nu’ komt van de man die ons zo beïnvloedt: Dallas Willard. Hij

doceerde jarenlang filosofie hier in Californië. Briljant filosoof, briljante geest, ongekend slim. Ik zei altijd: Ik ga geen discussie aan met Dallas. Straks bewijst hij dat ik niet besta. Hij sprak over dingen als eeuwigheid. Hij dacht door over dingen die wij allemaal zeggen zonder erbij na te denken. Wij denken dat je eerst moet sterven voordat je deel hebt aan de eeuwigheid. Nee, zei Dallas, de eeuwigheid is nu al bezig. De term ‘eeuwig leven’ wordt in de Bijbel maar één keer gedefinieerd: In Johannes 17, waar Jezus biddend tot zijn Vader zegt: Dit is het eeuwige leven, dat mensen – u en ik – de Vader kennen. Het idee is dat de eeuwigheid al bezig is en dat we een interactieve relatie met God aangaan. We kunnen nu, in ons leven op aarde, onderdeel worden van de eeuwigheid. Hij had een mooie term die goed overbracht wat hij bedoelde: eternal living.

BS Wat kunnen we vandaag de dag het makkelijkst doen?
JO Dallas grossierde in uitspraken voor wie hem kende en van hem hield. Zoals: Ik weet zeker

dat God iedereen tot de hemel toelaat die het aankan. Velen hebben er een cartoonachtig beeld van maar hemel betekent: met God zijn. Ik moet dus iemand worden die graag bij God wil zijn. Ik zeg: Als je dat ook wilt, begin dan hier en nu. Geef je leven aan God, zo oprecht als je kunt. Dat eenvoudige gebed ‘Uw wil geschiede in mijn leven’ dat was de kern van al Jezus’ bidden. Voor wie verslaafd is, is overgave altijd de eerste stap. Dat is een goed gebed op elk moment wat er ook gaande is, of je nu blij bent, verdrietig, succesvol of juist niet. Op elk moment zal God dat gebed ‘Heer, uw wil geschiede, ik geef mij aan U over’, honoreren, is mijn overtuiging.

BS Wilt u die ervaring ook? Lees dan Eternity is now in Session. Wilt u meer horen? John Ortberg, bedankt.

Instrumentaal – Dacapo Players – “Joyful, Joyful” Instrumentaal – Dacapo Players – “Eleanor Rigby”

Preek – “De eeuwigheid is nu!” door John Ortberg

Om allerlei redenen voel ik mij zeer vereerd om hier te staan. Ik hoorde Robert Schuller preken
toen ik aan Wheaton College studeerde. Ik deed de predikantenopleiding op Fuller en ging naar die wonderbaarlijke Crystal Cathedral. En ik had het geluk Bobby te ontmoeten. Heerlijk dat God aan Bobby dacht zijn hart zag, zijn verkondiging gebruikt en zijn liefde voor mensen. En dan de kans om het goede nieuws over Jezus wereldwijd te verspreiden. Ik ben opgetogen dat ik hier een prachtig onderwerp mag aansnijden want het is het belangrijkste onderwerp dat er bestaat: Wat Jezus ons leerde en bracht en hoe hij voor de mensheid het grootste offer ooit bracht. Ik begin met een vraag. Met de term ‘evangelie’ wordt rijkelijk gestrooid. Ik bespreek dat ook in mijn boek Eternity is now in session. Weinigen vragen zich af wat het evangelie nou precies is. Dus allereerst de vraag: Als u wordt gevraagd wat het evangelie is dat Jezus kwam prediken wat zegt u dan? Niet: waar denkt u aan bij het woord ‘evangelie’. Maar als u iemand vroeg: Jezus had toch een evangelie? Dus ik vraag u: Welk evangelie kwam Jezus verkondigen? Wend u naar degene naast u en probeer het eens. Als u thuis zit, denk er dan even over na. Maar voor wie hier is: Als iemand u vroeg wat Jezus’ evangelie was, wat zou u dan zeggen? Dit lijkt een doodeenvoudige vraag. Maar ik weet uit ervaring dat verreweg de meeste mensen niet alleen buiten maar vaak ook binnen de kerk deze vraag niet hetzelfde beantwoorden als Jezus zelf. Dat is van groot belang. Jezus had één boodschap aan het begin van zijn verkondiging. Aan het begin van het evangelie van Markus, van Lukas en van Matteüs somt Hij die in bijna eendere bewoordingen op. Het is de samenvatting van zijn boodschap. En nadat Johannes overgeleverd was ging Jezus naar Galilea en predikte het goede nieuws van het Koninkrijk van God. De tijd is vervuld en het Koninkrijk van God is nabijgekomen. Bekeer u en geloof het evangelie. ‘Het goede nieuws’, dat is wat ‘evangelie’ betekent. Wat Jezus dus stelt, is dat het zogenaamde ‘Koninkrijk van God’ nabij is. Na het kiezen van zijn discipelen, koos Hij een strategie om zijn ene boodschap aan zoveel mogelijk mensen te brengen. Wij lezen erover in Lukas 8: ‘En het gebeurde daarna dat Hij van stad tot stad en van dorp tot dorp trok en er predikte en het evangelie van het Koninkrijk van God verkondigde…’ dat nabij was gekomen. Bevlogen over zijn boodschap stuurt Hij zijn discipelen eropuit en houdt hen voor één boodschap te verkondigen. Hij riep de twaalf bijeen en gaf aan hen kracht en macht over alle demonen en om ziekten te genezen en Hij zond hen op weg om het Koninkrijk van God te prediken. Vervolgens wordt Hij gekruisigd. En toen Hij opstond uit de dood riep Hij de inmiddels elf discipelen bijeen en sprak met hen over één onderwerp. Dit staat in het boek Handelingen: Hij heeft zichzelf levend aan hen vertoond, veertig dagen lang en sprak over de dingen die het Koninkrijk van God betreffen. De laatste glimp van de kerk krijgen wij in het laatste vers van het boek Handelingen. Paulus zit gevangen omwille van het evangelie. Er wordt gezegd:
Hij predikte het Koninkrijk van God met alle vrijmoedigheid, ongehinderd. Dus als u het evangelie van Jezus in één zin zou moeten samenvatten, wat zou dat dan zijn? Het Koninkrijk van God. Het goede nieuws, het evangelie, is dit: Het Koninkrijk van God is op aarde bereikbaar geworden voor gewone stervelingen als u en ik. Het is hier. Nu. De eeuwigheid is nu al gaande en u kunt erin leven als dat wilt. Dat kwam Jezus verkondigen. Hij heeft uitgebreid aangegeven hóe, maar dat was het nieuws. Wat ik uitermate tragisch vind, is dit: Tegenwoordig hebben miljoenen christenen in duizenden kerken Jezus’ evangelie vervangen door een ander evangelie. Ik noem dat een substituut-evangelie. Het zijn als het ware de minimale toegangseisen om na je dood in de hemel te komen. Wij verwoorden het niet zo, maar dat is wat vaak wordt gedacht. Ik geef u een beeld dat ik soms gebruik voor dat ‘niet ware evangelie.’ Er is een scène in een film die gelovige mensen als u zeker niet hebben gezien: Monty Python and the Holy Grail. Heerlijk publiek. In die scène willen Arthur en drie ridders de burcht binnengaan waar de graal is. Maar daarvoor moet je eerst een brug boven een gapende afgrond over. Er is een oude verschrompelde brugwachter die je er alleen over laat als je drie vragen goed beantwoordt. Heb je er een fout, dan word je in de afgrond gegooid en ben je er geweest. Hij vraag de eerste ridder: Hoe heet je, wat zoek je en wat is je lievelingskleur? Hij geeft antwoord en mag door.
De tweede ridder is nogal verwaand. ‘Hoe heet je en wat zoek je?’ En dan een moeilijke vraag: Wie won de wereldbeker in 1948? ‘Weet ik veel!’ En hij stort in de afgrond. De derde ridder wordt nerveus. ‘Hoe heet je en wat zoek je?’ En wat is je lievelingskleur? Rood, zegt hij. Nee, blauw! En hij stort omlaag. Alleen Arthur is nog over. De brugwachter vraagt: Je naam? Arthur, koning der Britten. Op zoek naar de Heilige Graal. En de volgende vraag bevat een grap die in de film telkens terugkomt: ‘Wat is de luchtsnelheid van een zwaluw beladen met kokosnoten?’ Hij geeft ten antwoord: Dat ligt eraan: Een Afrikaanse of een Europese zwaluw? Geen idee, zegt de brugwachter. En wordt in de afgrond geworpen. Om allerlei redenen hebben mensen het evangelie gereduceerd tot het idee:

Als je sterft, is daar de burcht, waar je wilt zijn. En er is de afgrond en de brug en het evangelie is juiste antwoord op de geheime vraag. Als je dat geeft, moeten ze je doorlaten. Het evangelie wordt door velen binnen en buiten de kerk gezien als een exclusieve, cognitieve, minimale toegangsvereiste als je na je dood de hemel in wilt. Veel mensen denken aan ‘reddend geloof’. Misschien kent u die term. Dat is wat je minimaal moet tonen om niet buiten de hemel gehouden te worden. Het punt is: Waar in het Nieuwe Testament zegt Jezus: Nu geef Ik u de minimale toegangseisen voor de hemel, na uw dood. Zoiets zegt Hij nergens. Terwijl miljoenen dat tragisch genoeg denken. En dan ontstaan er discussies over wat die vereisten precies zijn. Maar Jezus doet nergens dat soort uitspraken. Hij zegt: Nee, aan alle voorwaarden is al voldaan en het Koninkrijk van God is al toegankelijk voor ieder mens, wat je ook hebt gedaan en hoe ongelovig je jezelf ook vindt. Dus herzie je plannen voor dit leven, baseer je levensstrategie op deze fantastische mogelijkheid. Dat is het evangelie van Jezus, dat is waartoe Hij oproept. En natuurlijk houdt dat ook in: de vergeving van onze zonden waarvoor Hij aan het kruis zijn leven heeft gegeven, als gift van genade. Natuurlijk houdt het ook in dat de dood het eeuwig leven niet zal onderbreken maar zal voortduren, uiteraard, bij onze hemelse Vader. Maar het houdt méér in: Jezus is gekomen als brenger van het Koninkrijk. Velen denken dat Jezus alleen op aarde kwam om ons door zijn dood aan het kruis naar de overkant te helpen. Zijn kruisdood was van fundamenteel belang maar was maar onderdeel van zijn grotere missie: Het Koninkrijk te brengen.

Het is er nu. Hij hield de Bergrede, de bekendste toespraak aller tijden voor mensen die wel in God geloofden, maar net als wij hun leven verprutsen met onbelangrijke zorgen: Wat zal ik eten? Wat trek ik aan? Hoe zie ik eruit? Hoeveel geld zal ik hebben? Krijg ik een goeie carrière, klim ik hoog genoeg? Hij zegt: Vergooi je leven niet aan zulke dingen, want dat doen de heidenen ook mensen die God niet kennen. En uw hemelse Vader weet dat u ze nodig heeft. ‘Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en zijn gerechtigheid.’ ‘Gerechtigheid’ of ‘rechtvaardigheid’ wordt vaak niet begrepen. ‘Rechtvaardig’ wordt vaak opgevat als zelfingenomen. Maar het is dat wat iemand van binnen goed maakt. Altijd is er de stuwende noodzaak om te weten: Ben ik een goed mens? De term heeft een lange geschiedenis die Jezus zeer doordacht gebruikt: een authentiek goed mens zijn. Zoek dat eerst, en al het andere zal u gegeven worden. Zijn evangelie ging over de toegankelijkheid van het Koninkrijk. Zijn ene doel was, om met zijn leven, zijn lichaam en zijn woorden model te staan voor de aanwezigheid van Gods Koninkrijk op aarde. Zijn grootste gebod was: streef vóór alles na, in het Koninkrijk te leven. Zijn grote plan was, dat zijn volgelingen het Koninkrijk zouden uitbreiden. Toch weten miljoenen die zijn naam aanroepen niet wat het Koninkrijk is. Laten wij daar even bij stilstaan, want dit is zijn boodschap, die wij volgen. Wij Amerikanen gebruiken het woord ‘koninkrijk’ zelden. Wij hebben een andere staatsvorm, zonder koning. Denk hier eens over: Ieder mens bezit een koninkrijk in Bijbelse zin. Uw koninkrijk is het kleine gebied waarin uw woord wet is. Uw koninkrijk is dat gebied waar u de baas bent. Technisch gezegd: Uw koninkrijk is het gebied waar uw wil effectief is waar uw wil bepaalt wat er gebeurt. En mensen leren al heel vroeg dat zij geschapen zijn om een koninkrijk te hebben. Te regeren. Daarom hebben wij niet graag dat een ander ons zegt wat wij moeten doen. Wat is het favoriete woord van een kind van twee? ‘Nee!’ En wat komt er op de tweede plaats? ‘Van mij!’ Dat zijn koninkrijkswoorden. Zij kunnen ouders irriteren maar het is goed dat tweejarigen zo kunnen leren dat zij een wil hebben en hoe waardevol dat is. Kleine kinderen worden groot en beginnen zich met hun koninkrijk bezig te houden. Zij zitten samen achterin de auto en trekken een streep. Kom daar niet overheen, want dit is mijn koninkrijk. En zij gaan hun koninkrijk verdedigen, voeren oorlogjes achterin de auto. En dan draait papa zich om, want wiens koninkrijk is dit volgens papa? Volgens hem het zijne. Zijn hand kruipt als een slang naar achteren. Moet ik even naar achter komen? De kinderen trekken zich terug in de hoeken. Een vriend van mij weet hoe je de kinderen uit die onbereikbare hoek krijgt: Even de rem aantikken en zij zijn er weer helemaal bij. Uw koninkrijk kome. Mijn koninkrijk is het gebied waar mijn wil effectief is waar de dingen verlopen zoals ik het wil. Het is onderdeel van Gods plan voor u. Genesis 1 vers 26 zegt: En God zei: Laten Wij mensen maken naar ons beeld, naar onze gelijkenis en laten zij heersen. Dat hoort bij het koninkrijk. God heerst, Hij heeft een koninkrijk, Hij spreekt en het gebeurt. En dan schept Hij die rare kleine mensjes. Maar naar zijn beeld. En wij moeten ook heersen, op onze beperkte manier. Dat is ook onderdeel van geschapen zijn naar Gods beeld. Maar onze koninkrijken worden verziekt door zonde. ‘Nee!’ ‘Van mij!’ Al die kleine aardse koninkrijkjes raken elkaar, gaan samen, vormen grotere. Een koninkrijk is een systeem van persoonlijke macht. Een koninkrijk in Bijbelse zin is een systeem van persoonlijke macht. Zij komen samen, vormen huwelijken, dan gezinnen, dan buurten, dan scholen, bedrijven, naties, culturen, beschavingen: allemaal koninkrijken. Samen vormen zij wat wij het ‘koninkrijk van de aarde’ zouden kunnen noemen om het weer Bijbels uit te drukken. Even een vergelijkend onderzoekje. Jezus zegt dat er een entiteit is, een realiteit die we het Koninkrijk van God noemen.

Die term was al lang in gebruik in Israël dus Jezus gebruikte taal die mensen goed begrepen.
Maar Hij probeerde daarbij de voorstelling te corrigeren die mensen hadden van het leven in dat Koninkrijk. En Hij zegt dat het onuitsprekelijk mooi is. Waarmee kan ik het Koninkrijk van God vergelijken? Paulus zegt tot de kerk van Rome: Want het Koninkrijk van God bestaat niet uit wettische eet- en drinkvoorschriften maar uit gerechtigheid – ware innerlijke goedheid – en vrede en blijdschap. Het Koninkrijk van God is waar alles is zoals God wil dat het is. Jezus vergelijkt het met een feestmaal waar verlamden, blinden en armen, die meestal buiten worden gesloten, allen worden uitgenodigd en eregasten zijn. Zo is het leven in het Koninkrijk. Het Koninkrijk van God is nederig als een klein kind zonder hotemetoten en ego’s. Zo is het leven in het Koninkrijk van God. Dat er nu al is. Het evangelie van Jezus, het goede nieuws, was niet nieuw, het bestond al. Maar dankzij Jezus is het beschikbaar gekomen. En niet alleen voor Israël, maar voor iedereen. Het breekt uit zijn grenzen. Daarnaast is er nog een entiteit en dat is, om het eveneens Bijbels uit te drukken, het Koninkrijk van de Aarde: Alle mensenlevens en al onze machtssystemen, overheden en politiek. Hoe gaat het in het Koninkrijk
van de Aarde? Niet zo goed. Tragische gebeurtenissen. Tienduizenden kinderen sterven aan ondervoeding, wat de rijken onder ons makkelijk zouden kunnen voorkomen. Misbruik. Corruptie. Machtsmisbruik. MeToo. Het Koninkrijk van de Hemel, van God, is alles waar Gods wil effectief is. Onze Vader, die ons meer nabij is dan de lucht die wij inademen, uw naam worde geheiligd. Mogen de mensen komen en U om uw goedheid liefhebben en vereren. Moge U bekend en bemind worden. Onze Vader die in de hemelen zijt, uw naam worde geheiligd. En dan iets waar ik nooit bij had stilgestaan: Uw naam worde geheiligd, uw Koninkrijk kome, uw wil geschiede gelijk in de hemel, alzo ook op de aarde. Jezus’ boodschap is niet: Ik zal zeggen hoe je van onderaan naar boven komt. Maar: Ik vertel jullie dat daarboven hier beneden komt. Daarboven. O God, o God, uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede. In mijn lichaam. In mijn geest, in mijn denken geef ik mij aan U over. God, neem dit lichaam. Het is weinig waard en wordt met de dag ouder. Neem dit lichaam en laat het stralen door uw aanwezigheid. En dan bij mij thuis waar uw wil zo vaak niet regeert, waar woede of kilte regeert, waar apathie, zelfzuchtigheid of bedrog regeert. God, laat ook bij mij thuis, uw Koninkrijk komen. En dan in deze kerk. Jullie lijken mij fijne mensen, stuk voor stuk solide, karaktervolle types. Maar allemaal hebben wij een hart vol wonden en littekens. Dat is ons verhaal. Wat zou er mogelijk zijn als Gods
wil geschiedde in deze kerk en ook iedereen thuis Gods plan zou zien, in zijn leven op kantoor of in de buurt. Daarboven komt naar beneden. En nu wordt u geroepen niet om te voldoen aan de minimale toegangseisen voor de hemel straks maar om vertegenwoordiger van het Koninkrijk te worden. Volg Hem, heb Hem lief, leer wat Hij onderwees, doe wat Hij zei, leun op zijn kracht, leef in zijn liefde, wees onderdeel van dit grootse gebeuren: Als daarboven naar beneden komt. Bidt u met mij?

Gebed

Hemelse Vader, geef dat iedereen die mij hoort u leert kennen en hier en nu het eeuwige leven ontvangt. Opnieuw bidden wij: onze Vader die in de hemelen zijt, uw naam worde geheiligd, uw Koninkrijk kome, uw wil geschiede gelijk in de hemel, alzo ook op aarde. En het begint bij ons. In Jezus’ naam, amen.

Koor – “Revive Us Again”

Wij prijzen U, God voor de komst van uw Zoon Voor de Heiland, die stierf en nu leeft op uw troon Halleluja, U zij d’ere halleluja, amen
Halleluja, U zij d’ere, o trek ons tot Hem
Amen

Bobby bedankt John Ortberg

Was John niet geweldig? Heeft u genoten van zijn preek? Wat ik vooral hoop, is dat u zich geliefd voelt. Wat u ook heeft meegemaakt uw problemen, uw verdriet – God houdt van u. Uw beste dagen komen nog. Wij willen dat u vol vreugde en hoop naar huis gaat en dat dit een energieke week wordt. Dat is wat ik voor u vraag.

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede.
In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

De eeuwigheid is nu!

11 november 2018 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan