Home Hoe bepalend is geld en bezit?

Opening

In 1970 ging een tv-programma van start dat miljoenen mensen anders naar het geloof deed kijken: Hour of Power.

Dit is de dag die de Here heeft gemaakt. Laten we ons verheugen. Nog altijd laat Hour of Power een nieuw geluid voor een nieuwe generatie horen. Als je op God vertrouwt, kan niks je tegenhouden. Want wat uw omstandigheden en problemen ook zijn dit moment kan uw uur van kracht zijn.

Samenzang – Joyful, Joyful

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

Welkomstwoord door Bobby Schuller

Dit is de dag die God heeft gemaakt. Daarover zullen we ons verheugen. Goedemorgen iedereen. Wat heerlijk dat u er bent. Wij geloven dat God u iets te zeggen heeft. Groet de mensen rondom u met warmte en zeg: God houdt van u en ik ook. Laten we bidden.

Gebed

Laat iedereen heel diep inademen Dat voelt lekker hè? Zo klinkt het ook. Laten we bidden. Heer, we staan er even bij stil dat dit de eerste dag van de week is en dat dat een rustdag is. We plaatsen ons in uw liefde in vertrouwen in kruis en opstanding en in de kracht van de Heilige Geest. Dank U dat we niet alleen door het leven gaan, maar dat U bij ons bent. Laat vandaag uw naam verheerlijkt worden, laat hier grote dingen gebeuren en laat in Jezus’ naam alle ketenen verbroken worden opdat uw naam macht heeft over de levens van allen hier. In Jezus’ naam.

Koor – “Lord, Listen to Your Children Praying”

Luister, Heer, luister naar uw kinderen luister, Heer, luister naar hun gebed

Luister Heer, luister naar uw kinderen luister, Heer, luister naar hun gebed

Heer, luister naar hun gebed Heer, geef ons uw Heilige Geest

O Heer, luister naar hun gebed geef ons liefde geef ons kracht geef ons genade

Luister, Heer luister naar uw kinderen luister, Heer naar het gebed van uw kinderen

Heer, luister naar hun gebed Heer, geef ons uw Heilige Geest

O Heer, luister naar hun gebed geef ons liefde, geef ons kracht geef ons genade

Luister, luister naar uw kinderen luister, Heer, luister

O heilig ure van gebed dat al mijn zorgen van mij neemt

O heilig ure van gebed luister, Heer luister naar uw kinderen luister naar uw kinderen, Heer

Luister naar hun gebed o Heer, geef ons uw Heilige Geest heilig uur van gebed heilig uur van gebed

Luister Heer geef ons liefde geef ons kracht geef ons genade amen

 

Schriftlezing –   1 Timotëus 6:10-12, 17-19

door Bobby Schuller 

Luistert u naar Gods Woord uit 1 Timoteüs 6. Want de wortel van alle kwaad is geldzucht. Door zich daaraan over te geven zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zichzelf veel leed berokkend. Maar jij, een dienaar van God, moet je hier verre van houden. Streef naar rechtvaardig-heid, vroomheid, geloof, liefde, volharding en zachtmoedigheid. Strijd de goede strijd van het geloof win het eeuwige leven waartoe je geroepen bent en waarvan je in aanwezigheid van velen zo een krachtig getuigenis hebt afgelegd. Draag de rijken van deze wereld op niet hoogmoedig te zijn en hun hoop niet in zoiets onzekers te stellen als rijkdom maar op God die ons rijkelijk van alles voorziet om ervan te genieten. En draag hun op om goed te doen, rijk te zijn aan goede daden, vrijgevig en bereid om te delen. Zo leggen ze een stevig fundament voor de toekomst en winnen ze het ware leven. God zegene deze lezing van zijn Woord.

Koor “Blessed be the Name”

Een Raadsman is Hij, wonderbaar de grote Vredevorst van alle landen hier op aard’ overwinnaar voor Altijd, ere zij de naam ere zij de naam ere zij de naam van de Heer ere zij de naam ere zij de naam. Ere zij de naam van de Heer halleluja

INTERVIEW – NANCY ALCORN

BS = Bobby Schuller en NA = Nancy Alcorn

Introductie

Vandaag heb ik te gast Nancy Alcorn, oprichter van Mercy Ministries dat hulp biedt aan meiden van 12 tot 28 die in problemen verkeren. Mercy biedt een christelijke leefstijl om vicieuze cirkels te door-breken zodat vrouwen gezond en zelfstandig kunnen leven. Applaus voor Nancy Alcorn.

Interview

BS        Dag Nancy, wat fijn dat je er bent.

NA       Insgelijks.

BS        Vertel eens iets over wat je doet. Hoe ben je met dit werk begonnen?

NA       Je leert altijd veel van hoe het niet moet. Ik begon mijn loopbaan in een meiden-gevangenis in Tennessee. Er zaten 300 meisjes opgesloten. Ik heb er vijf jaar gewerkt en daarna nog drie jaar voor jeugdzorg, waarbij ik kindermisbruik onderzocht. Bij de overheid mag je het niet over Jezus hebben. Terwijl die mijn leven had veranderd en dat ook voor hen zou doen. Frustrerend.  Veel tienermeisje pleegden zelfmoord, stierven aan een overdosis, werden vermoord door hun pooier of eindigden in de bak. Toen ik die drie jaar onderzoek deed naar kindermisbruik liet God me zien hoe kleine jongetjes en meisjes werden verkracht en misbruikt op allerlei manieren. Hij zei: ‘Je hebt vijf jaar gewerkt met boze meisjes. Ik breng je terug in de tijd om je de oorzaak van hun woede te laten zien. ‘ Want dit is met hen gebeurd. Na acht jaar werk voor de overheid besefte ik dat God niet de overheid had geroepen om mensen te verlossen maar zijn eigen mensen.

BS        Goed punt. Allereerst wil ik je bedanken voor je werk. Je besloot Mercy Ministries op te zetten.

NA       In 1983 gaf God me drie principes mee die we nog altijd volgen: Dat we die meisjes gratis toelaten tot een programma van een half jaar. Voor ieder probleem is Jezus de oplossing. Eetstoornissen, zelfverminking, zwangerschap, verslaving, seksslavernij, seksueel misbruik, alles pakken we aan. De meisjes moeten het zelf willen en worden gratis geholpen. Ten   tweede: nooit geld aannemen van de overheid want dan verlies je de vrijheid te spreken over Hem die alles kan veranderen. Ten derde liet God me zien dat in je behoeften wordt voorzien als je zelf geeft als organisatie. We geven 10 procent aan andere hulpverlenende organi- saties. Dat raakt mensen in hun hart, en daardoor gaan ze zelf geven. We openen nu de vijfde locatie in de VS, naast drie in het buitenland. De gebouwen zijn zo’n 2000 vierkante meter en hebben 40 bedden. Meisjes uit alle staten zijn welkom. De gebouwen zijn afbetaald, maar we bidden voortdurend om extra steun.

BS        Er kijken nu miljoenen mensen. Ik denk aan al die ouders thuis van wie de dochter is  weggelopen verslaafd is of kampt met zelfmoordgedachten. Wat adviseer je ouders die niet weten of het goed komt met hun kind? Hoe kan je ze helpen? Jij hebt zoveel ervaring.

NA       In Christus is altijd hoop. Een behandelingsprogramma is iets anders dan een transformatieprogramma. Behandeling bestrijdt symptomen, Jezus pakt de wortel aan en maakt mensen vrij. Daarom: Besteed niet te veel geld aan programma’s die op papier goed lijken maar geen mensen veranderen. Zoek iets christelijks. God zegt dat we standvastig moeten zijn, moeten            geloven en onze kinderen positief moeten bevestigen. Als je goed opvoedt, erkent een kind later het juiste pad. Maar in de tussentijd? Dat kan nogal tegenvallen. Maar het is zo waar dat we niet moeten opgeven. Paulus noemde zichzelf de ergste van alle zondaren. En kijk wat God met zijn leven heeft gedaan. We houden hem ten voorbeeld aan de meisjes: Als God hem kon veranderen dan kan Hij jou ook gebruiken. We krijgen geweldige reacties van allerlei mensen die vrijheid ervaren doordat ze doorzetten en goed naar zichzelf kijken. Soms moeten ze vergeven. Soms zijn mensen boos op God. We weten dat Hij ons vergeeft maar soms  moeten we onszelf vergeven en God ook, als we boos zijn omdat Hij niet heeft ingegrepen.

We moeten verantwoordelijkheid nemen voor onze eigen keuzes maar ons ook realiseren dat de keuzes die we vandaag maken ons verleden en onze toekomst veranderen. We bieden een krachtig programma en zijn enthousiast over de resultaten.

BS        Het mooie van onze uitzendingen is dat er miljoenen mensen kijken. We richten ons rechtstreeks op de pijn van mensen zoals die vrouwen in die situaties. Als je één ding zou willen meegeven aan vrouwen die lijden en zich verloren voelen, gevangen in hun wereld wat zou je dan zeggen?

NA       Allereerst zou ik zeggen dat Jezus geen hopeloze gevallen kent. Hij is gekomen om terug te vinden wie verloren is. Als mensen hulp nodig hebben kan ik mijn boek gratis toesturen. Als ze die principes toepassen, worden ze vrij, want het zijn Gods principes.

BS        Amen. Wie u ook bent, thuis of hier in de kerk, waar u ook bent op uw levensweg, met al uw twijfels, verwarring, verlies, boosheid, uw worsteling om te overleven, weet dat God van u houdt en dat uw leven een prachtig doel heeft. Zet die volgende stap en keer God nooit de rug toe. Geweldig dat je er was. Haar boek heet Ditch the baggage – change your life. Een geweldig boek. God zegene je.

SOLO – Freddie Ravel – “Perfect Day/Jesus Loves Me”

Ja, Jezus bemint mij Ja, Jezus bemint mij Ja, Jezus bemint mij want dat zegt de Bijbel mij

Mijn dag kan niet kapot Hij heeft ons toch zo lief m’n dag kan niet kapot Hij heeft toch ons zo lief

Gaat ons lichtend voor m’n dag kan niet kapot Hij heeft ons toch zo lief gaat ons lichtend voor

Lichtend voor lichtend voor ja, Jezus bemint me ja, Jezus bemint me o, Jezus bemint me

Mijn dag kan niet kapot o, Jezus bemint me mijn dag kan niet kapot ja, Jezus bemint me

Dat zegt de Bijbel mij Hij bemint me zo Jezus bemint me zo Jezus bemint me, bemint me zo

Bemint me zo Jezus bemint mij

 

Instrumentaal – HOP Orkest – “Gabriel’s Oboe”

 

Verklaring van Bobby Schuller

Wilt u gaan staan voor de volgende belijdenis. Houd uw handen op, om zo Gods liefde te ontvangen.

Zeg met mij: Ik ben niet wat ik doe of wat ik heb. Ik ben niet wat mensen over me zeggen. Ik ben Gods geliefde kind. Dat is wie ik ben, dat kan niemand me afnemen. Ik hoef me geen zorgen te maken of te haasten. Ik mag vertrouwen op mijn vriend Jezus en zijn liefde delen met de wereld

 

Hoe bepalend is geld en bezit?

door Bobby Schuller

U mag gaan zitten. Vandaag bespreken we het idee dat je gewoon niet bent wat je hebt. Je bent degene die jou heeft. Je bent niet wat je hebt maar je bent Gods geliefde zoon of dochter. En dat is heel goed nieuws. Mag ik een amen horen?

Eigenwaarde door bezit

Wat bent u netto waard? Dat is in onze cultuur een zeer ongepaste vraag. Wat ben je netto waard? Het is een zinnetje waar ik altijd gek van word. Ik zeg het niet graag en hoor het niet graag. Want al vraag je naar de verhouding tussen iemands bezit en schulden de ondertoon is toch dat je werkelijke waarde als individu berust op wat je hebt. Niemand zal het ooit zeggen, maar die term voelt negatief en zegt tegelijkertijd veel over wat we voor anderen denken. Ze zeggen wel: Het verschil tussen een gek en een enthousiasteling is hoeveel geld ze hebben. Er is iets aan de hand met geld rijkdom, bezit dat ons anders tegen anderen en onszelf laat aankijken. Daarom wil ik eerst afrekenen met het idee dat je persoonlijke waarde ook maar iets te maken heeft met wat je hebt bereikt of wat je hebt. En dan heb ik het niet alleen over je bezittingen maar bedoel ik ook: Of je al of niet moeder of vader bent of je al of niet een goede ouder bent of je al of niet kunt bogen op allerlei trofeeën of je al of niet iets hebt gepresteerd waarover je kunt opscheppen. Je waarde als individu is gewoon niet gebaseerd op wat je hebt. Je bezit of je daar nu het geld bedoelt dat jouw eigendom is of je trofeeën, je reputatie, je familie, vriendschappen, relaties, al die dingen hebben geen invloed op je waarde.

God houdt van jou

Jouw waarde is oneindig groot en wij leven in een wereld die anders beweert. Jouw waarde is gebaseerd op het feit dat God jou ziet als zijn geliefde zoon of dochter en dat Hij tot vrijwel alles bereid is om je terug naar huis te krijgen om je de lange, vaak beschamende weg naar huis te laten lopen en te zeggen: ‘Vader, ik zal uw slaaf zijn. ‘ Waarna Hij je omhelst, een mantel omslaat, een ring geeft en zegt: Jij bent mijn geliefde zoon, dochter. Jij hoeft niets te verdienen. Hier ben je thuis, hier hoor je. Je bent het waard. God is niet teleurgesteld in je. God denkt niet: Had Ik van jou maar iets beters gemaakt. God heeft je niet lief zoals je zou moeten zijn maar zoals je bent. Dat is de boodschap van het evangelie. Er is niets dat we kunnen doen om Gods liefde te verdienen of kwijt te raken. En alle hoop die we hebben, in dit leven en in het volgende is dat zijn liefde, genade en trouw voldoende zijn. De Bijbel zegt: Ook als wij trouweloos zijn, blijft God getrouw. Hij kan zichzelf niet verloochenen. Hij houdt van je. En dat is de hoop van iedere gelovige die Jezus kent.

Negatief zelfbeeld

Onze cultuur heeft echter een hele andere boodschap vooral voor jongeren. Hoe jonger je bent, des te duidelijker is het dat het allemaal om geld gaat. Dat is een boodschap uit de hel die afbreuk doet aan de waarde van elke jongere die luistert naar die muziek die kijkt naar films die vertellen dat je bent wat je hebt, dat je waarde berust op de auto die je rijdt, op je huis, je relaties op de vraag of je liefde hebt gevonden of je een goeie baan hebt of je de wereld verandert. Dan heb je pas waarde! Nee, geen van al die dingen wijzigt iets aan je waarde. Geld komt en geld gaat. Banen komen en banen gaan. Roepingen komen en gaan. Maar jij hebt waarde als degene die je bent. Wat je ook doet: je bent het waard. De aardse waarden geven je een negatief zelfbeeld.

God’s liefde voor jou

Hoe ik dat weet? Doordat ik weet hoeveel waarde Jezus heeft. En dat was de prijs die voor jou betaald is. Ik vraag het nog eens: Hoeveel is Jezus waard? Wist u dat de Vader net zo veel van u houdt als van Jezus? Dat de Vader aan u net zoveel genoegen beleeft als aan Jezus? Anders had Hij zijn Zoon niet voor jou gegeven. Denk aan hoe God Jezus zegende vóór Hij zijn verkondiging begon. In het begin van het evangelie-verhaal wordt Hij gedoopt. De hemel gaat open, een duif daalt neer en een stem uit de hemel zegt: Dit is mijn geliefde Zoon in wie Ik mijn welbehagen heb. Velen kennen het verhaal. Maar dan moet u ook weten dat Jezus nog helemaal niks gedaan had, volgens het verhaal. Hij is een jaar of 30 als Hij plotseling verschijnt. Toen Hij gedoopt werd zei God niet: Ik schep behagen in je omdat je het zo goed hebt gedaan. Of omdat je perfect hebt geleefd. Hij was nog niet gekruisigd, had nog niemand uit de dood opgewekt. Hij was een  onbeduidend timmermannetje op het platteland. Hij werkte als timmerman en was gehoorzaam aan God. Misschien werd zijn gereedschap gestolen en moest Hij zich door het leven slaan. En nu geeft Hij gehoor aan zijn roeping en de Vader zegt: ‘Jij bent mijn geliefde Zoon’. Waarom is dat belangrijk? Omdat alle geweldige dingen die Jezus heeft gedaan pas kwamen nadat de Vader zijn liefde had verklaard. Dat Christus’ kracht wortelde in zijn intimiteit met de Vader. Het eeuwige argument tegen het evangelie der genade is: Als vergeving altijd mogelijk is, is die genade ook niks bijzonders. Nee, want ware heiligheid komt voort uit intimiteit, niet uit wilskracht. Ware kracht komt van kennis van God niet van beter je best doen en jezelf uit de penarie omhoog trekken.

Leven volgens strikte regels

Zo veel gelovigen voelen zich constant schuldig en terneergeslagen. Ze zijn uitgeput, maar blijven hun best doen. Maar als de Vader ons aanraakt, willen we vanzelf het goede doen. Mag ik een amen horen? Dat is het evangelie der genade: Je bent niet wat je doet of hebt, je bent het gewoon waard. En uiteindelijk gaat het mij hierom:

Hoeveel hield de Vader van de Zoon? God opende de hemel en overgoot Jezus met zijn liefde.

Hoeveel hield Hij van Jezus? Die prijs heeft Hij voor u betaald. Dat was de prijs en die heeft Hij betaald. Zo hoog heeft de Vader jou zitten. Dat Hij die prijs heeft betaald, was het waard. Jij bent Jezus waard. Oeps, mag ik dat wel zeggen? denken we dan. Maar dat is wat het evangelie zegt. Je leven, je ziel, je waarde is in Gods ogen net zo veel waard. Hij is bereid Jezus te laten kruisigen opdat u wordt verlost.

Gods onvoorwaardelijke liefde

Waarom? Omdat Jezus en u beiden kinderen van God zijn. Jezus zei: Er is geen grotere liefde dan je leven te geven voor je vrienden. God had op geen betere manier kunnen bewijzen hoe oneindig veel Hij van je houdt, dan door te zeggen: De prijs is Jezus en die zal Ik voor je betalen. Dat is duizelingwekkend. Wat moet je daarmee? Het ligt in onze aard om te zeggen: Dat ben ik niet waard. Maar de geweldige boodschap van het evangelie is dat je het wèl waard bent. Maar zie dat niet als iets vanzelfsprekends en verdoe je leven niet met zoeken naar je waarde in dat wat je verwerft. Je bent niet wat je hebt. Je bent wie jou heeft. En dat is een prachtig verhaal.

Controle over je leven

Niet wij houden vast aan God, maar God houdt vast aan ons. Een groot deel van het leven is: loslaten. Leven met open hand. Een leven van vrijgevigheid, niet van afnemen. Een leven van loslaten voor God, niet van vastklampen. Een leven vol vertrouwen, geen leven van woede en geweld. Het gebaar van een open hand betekent: Mijn leven is niet wat ik vasthoud of wat ik heb. Het zijn niet mijn maskers, mijn titels, niet mijn relaties, het is alleen het besef van die eerste liefde: Dat God al van me hield. Daarin ligt mijn hoop, mijn redding en mijn vreugde. Ik wil het nogmaals zeggen. De Vader gaf zijn Zoon aan het kruis voor u. U was het waard. U bent het waard. Ja, u was het waard. Dat zijn niet mijn woorden. De Vader heeft zich niet vergist. U was het waard. U wordt diepgaand bemind.

Geld en bezit

Timoteüs schrijft in Timoteüs 6 over rijkdom binnen de Kerk. Deze passage is de oorsprong van een veelgehoorde uitspraak: ‘Geld is de wortel van alle kwaad. ‘ In werkelijkheid wordt er gezegd: De wortel van alle kwaad is geldzucht. Het gaat over hoe om te gaan met geld. Paulus richt zich tot Timoteüs, die een functie had in de kerk van Efeze. Hij zegt tegen hem: Je hebt rijken en armen in je gemeente. Laat ze hun identiteit niet ontlenen aan hun bezit. In feite zegt Paulus: Zeg de rijken niet dat ze slecht zijn of alles moeten  weggeven maar dat ze vrijgevig moeten delen en hun hoop niet in geld moeten stellen. Want je bent zonder dat alles op de wereld gekomen en zult de wereld zonder dat alles verlaten. Je kunt niet hopen op je bezit.

Waarop wel? Op de liefde van God die we vinden in Jezus gekruisigd en opgestaan uit de dood voor het behoud van uw ziel. Niets wat je kunt verdienen, bereiken of verliezen haalt het bij wat God je geeft: het eeuwig leven. Want het leven dat we nu leiden van A tot Z is zo kort, vergeleken bij het leven in Christus, dat eeuwig duurt. Sommige dingen die je hebt verworven in dit leven, laten je straks koud. En dan zou je willen dat je je kostbare tijd op aarde beter had besteed. Het is zo makkelijk je geld of bezittingen kwijt te raken. En je relaties. Je baan. Dingen komen en gaan, maar één ding duurt eeuwig: Gods liefde voor jou en voor de mensen van wie jij houdt. Dat is goed nieuws.

Wat is jouw identiteit?

Banen komen en gaan. Voelt u zich lekker in uw baan? Hoevelen ontlenen hun identiteit niet aan hun baan? Maar die baan is niet voor eeuwig. Op een dag ga je met pensioen, word je ontslagen of sluit de zaak. Wat dan? Velen leggen hun identiteit in hun auto. Ik weet nog goed… Don… Mag ik de mensen vertellen wat voor auto jij rijdt? Mag wel hè? Want het is een mooie auto. Je bent een man met stijl. Don was docent op UCLA en heeft een schitterende carrière. Ik kwam aanrijden bij de Crystal Cathedral in mijn ouwe Camry. Een Toyota Camry uit 1999 met ruim 400.000 kilometer op de teller. Zo zag hij er ook uit. Gekocht in Oklahoma, waar hij heel wat zomers en winters had doorstaan. Ik reed hem hierheen toen ik begon te preken in de glorieuze Crystal Cathedral. Ik was daar  jongeren-predikant. Als ik aan het stuur draaide hoorde je… De lak bladderde af, de plafondbekleding hing als een tentdak omlaag. Het voelde als kamperen. Ik reed naar de Cathedral en preekte over het aangaan van schulden om nieuw leven te kunnen hebben. Iets moet sterven voor nieuw leven. Na die  geweldige preek wilde ik weer wegrijden. Bij de Cathedral was een parkeerplaats en mijn auto begaf het op die parkeerplaats. En al die patserige bakken uit Orange County. Prachtige auto’s. Ten slotte komt er een prachtige Cadillac naast me staan. Het raampje gaat omlaag. Don Neuen. Hij zegt: Ik hoorde een goeie preek over het laten sterven van het oude, om het nieuwe te verkrijgen. Tijd om een nieuwe auto te kopen. Ik hou er niet van om te veel geld uit te geven aan spullen. Ik deed mijn best en in 2013 kocht ik een Toyota Camry uit 2011. Mooi ding. Interesseert je niet. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: In zekere zin was dat gammele ding beter dan een gloednieuwe. Want over dat ouwe ding had ik geen zorgen. Maar als ik nu een deukje in mijn auto krijg doe ik daar nogal kleinzielig over. Ik was erg blij met die auto en ik rij nu veel veiliger maar toch wil ik dit zeggen: Je kunt niet iets bezitten zonder dat het jou ook een beetje bezit. Je kunt niet iets hebben zonder dat het jou ook een beetje heeft. Je kunt niet ergens aan vasthouden zonder dat het aan jou vast blijft zitten op zijn minst een beetje. Onze huizen, hypotheken en pensioenregelingen. Dat alles gaan we kwijtraken. En wat hebben we dan nog? Waar is de hoop voor mensen die hun waarde vinden in dingen die ze op een dag kwijt zullen raken?

Jouw rijkdom in God

Waar is de hoop voor mensen als wij? Die is hierin gelegen: Dat de Schepper van hemel en aarde die je lichaam en je ziel en al het goede op deze wereld heeft gemaakt je liefheeft en nooit zal toestaan dat je verloren gaat. Hij heeft zijn Zoon gegeven voor jou omdat je het waard bent. Weet wie je bent, vrienden. Weet dat je een grenzeloos, geestelijk wezen bent met een eeuwige toekomst bij God. Weet wie je bent. Weet dat je geliefd bent en dat degene die jou liefheeft de kracht heeft om jou eeuwig in stand te houden. Loop niet van Hem weg. Sta Hem die u liefheeft toe de ware bron van uw kracht te zijn. Want kracht komt niet door wilskracht, maar door hoop op zijn liefde en macht in het besef dat Hij die ons liefheeft, ons nooit los zal laten. Al laat jij Hem los, Hij zal jou nooit loslaten en dat is uitstekend nieuws. Het is fantastisch om te weten. Als de wereld je prijst of je afwijst, als de wereld je toelacht of je op handen draagt, als je bakken geld verdient of alles verliest, het maakt niet uit. Want je ware rijkdom is gelegen in de liefde van de Vader. En als je die liefde kent, zal je leven voorgoed veranderen. En dat is erg goed nieuws. Je bent niet wat je hebt, je bent degene die jou heeft. God heeft zijn Zoon voor jou gegeven. Je was het waard. Laten we bidden.

 

Gebed

Heer, wat moeten we in deze wereld vol twijfel? Waar bent U? Wat moeten we in een wereld waar zo vaak het kwade wint? Wanneer zal Christus het voldoende vinden en zijn Koninkrijk brengen? We vragen ons dat af in onze worstelingen, uitdagingen onze verslavingen, twijfels, angsten, verliezen onze verbroken relaties, onze grillige karaktertrekjes, de gebrokenheid van onze samenleving en alle ellende die er plaatsvindt. Net als David vragen we U: Kom, en vul onze harten met uw kracht en uw leven. Ik wil iedereen de gelegenheid geven kennis te maken met die liefde. Als u christen wilt worden of het al bent, zegt u deze woorden met mij: Vader in de hemel, U houdt van ons. U bent onze liefhebbende Schepper. U zult uw schepping niet verloren laten gaan. U hebt uw Zoon voor ons gegeven. Onze zonden zijn vergeven. Ons verleden is goedgemaakt. Onze toekomst is gezegend.

Omdat we vertrouwen op Jezus. In zijn naam bidden wij dit. Amen.

Zegen

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig.

De Here wende u zijn aangezicht toe en Hij geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon

en de Heilige Geest. Amen.

Bedankje van Bobby Schuller aan alle donateurs

 Ik wilde nog een keer alle Nederlandse kijkers bedanken die ons altijd zijn blijven steunen. Mijn verlangen is, de volgende generatie te bereiken. Hour of Power bereikt zowel oude als jonge kijkers en bereikt mensen die pijn en verdriet hebben. We komen in de huiskamer bij mensen die hoop en bemoediging willen. Degenen die ons hebben gesteund door de jaren heen hebben dat mogelijk gemaakt. U bent Gods geschenk aan ons en aan de velen die bemoediging nodig hebben. Want Hour of Power blijft levens veranderen en hoop brengen aan mensen die lijden. Onze slogan is: ‘Omdat we geloven in liefde.’ Geloven in liefde. We houden van u en we willen dat u weet dat Gods liefde miljoenen wereldwijd bereikt. Dankzij uw liefde en steun. Dus heel erg bedankt namens ons allen.

God houdt van u en wij ook. God houdt van jou en ik ook.

Hoe bepalend is geld en bezit?

10 januari 2016 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan