Dagelijkse bemoediging

Hieronder vind je steeds de laatste overdenking die dagelijks verstuurd wordt. Als je deze overdenking ook standaard in je mailbox wilt hebben, kan je onderaan deze pagina gemakkelijk inschrijven.

Over Hour of Power - beeld

God wil jou gebruiken

Koning David ging het heiligdom binnen, nam plaats voor de Heer en bad: ‘Wie ben ik, Heer, mijn God, wat is mijn familie, dat U mij zo ver hebt gebracht? En alsof dat nog niet genoeg was, Heer, mijn God, hebt U ook gesproken over de toekomst van mijn koningshuis. Moge dit de mensheid tot wet worden gesteld, Heer, mijn God.’
2 Samuel 7:18-19

Hoewel wij het hart vaak koppelen aan emoties, koppelt de Bijbel het hart aan onze wil. Het gaat om de keuzes die je maakt, de moed die je opbrengt. Ondanks dat je niet de knapste of de langste bent of degene met het mooiste voorkomen, je kunt altijd zeggen: “Ja, Heer, ja, ik zal doen waarvoor U me roept.” Het gaat over je hart! David is als koning gezalfd. De Bijbel vertelt dat, op het moment dat hij gezalfd werd, de Geest van de Heer over hem kwam en bij hem bleef. David was niet perfect. Hij heeft veel fouten gemaakt en was in bepaald opzicht zelfs een moordenaar. Ondanks dat bleef God hem gebruiken om veel goede dingen voor de wereld te doen. Wij bedenken vaak allerlei redenen waarom God ons niet kan gebruiken. We verzamelen al onze fouten en zonden en we leggen steeds opnieuw aan God uit dat Hij ons niet kan gebruiken: “Heer, U begrijpt het niet. Ik kan dat niet doen. Weet U niet wie ik ben?” maar God zegt: “Ik weet precies wie jij bent. Jij bent Mijn geliefde kind. Jij hebt alles wat nodig is. Je bent het zout en het licht en de wereld heeft jou nodig.”

Gebed
Dank U, dat U David heeft gebruikt ondanks zijn fouten en gebreken. Dank U, dat U ook mij wilt gebruiken, zelfs als ik me onbruikbaar voel.

Om vandaag over na te denken
Wanneer heeft God jou verrast door je te gebruiken ondanks je zwakheid?

Aanmelden nieuwsbrief

De Vader, de Zoon en de Heilige Geest

Meer over het Evangelie

Wie is God nu eigenlijk? En hoe zit het met Jezus?
Wij leggen je graag uit waar wij in geloven.

Lees meer

Gods liefde doorgeven

Missie

Hour of Power wil de liefde van Jezus doorgeven en mensen kennis laten maken met God. Want je bent niet wat je doet of hebt. Of wat andere mensen over je zeggen. Je bent Gods geliefde kind en Hij houdt van je zoals je bent. We ervaren elke dag dat die hoopvolle boodschap mensen bemoedigt en verandert.

Over ons
Het verhaal van god

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan